Aihe: Vahvistinta hankkimassa. :)
1 2 3 4 5 6 7 8
jussimus
22.05.2006 22:56:29
oikeestaan pidän myös mättö saundista x)

joo se mättö saundi on iha sikajees niinq rokkrok !!#!%#
Nääppä
22.05.2006 22:57:29

:D aight
ajjjaaaa
Nääppä
22.05.2006 22:58:03

mitä vittua? :D
ajjjaaaa
Juustonaksu
22.05.2006 22:58:29

Kuka tuo vuohen, minulla on jo kirves!

Lisäys: Hyvää yötä. Yrittäkäätten saada tuohon nuoreen herraan hieman tolkkua. =) Perinteistä M.net koulutusta niin ilo on irti. Varsinkin, kun Jucciz tämän ketjun bongaa (Nothing personal...)
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
cruel_destiny
22.05.2006 23:00:32
Attelin ostaa tota flextonee jotain puoli vuotta mutta sitten huomasin ETTEI KOKO LAITEESSAA OO PUTKIA :/

nyt kyllä pitää ite huomauttaa, että ei se putkimaisuus tee vahvistimesta autuasta. Kyllä niitä varmasti yhtä hyviä ja jopa parempia trasistoreita (Roland Jazz chorus, ehkä paras kliini ikinä) ja mallintavia (voxit, line6) löytyy verrattaessa huonoihin putkivahvistimiin.

Kyllähän niissä putkissa on tiettyä hehkua, mutta kyllä varsinkin alottelevan kitaristin kannattaa mielummin satsata hyvään mallintavaan kuin huonoon putkivahvistimeen, koska saattaapi olla että muuttuu tuo musamieltymys muutaman vuoden sisällä ja voipi olla jos ostat mallintavan voit jossain vaiheessa vedellä muutakin kuin mättöä.

Mun neuvoni on että mene kauppaan ja kokeile mallintavia, varsinkin Line6 mallistoa ja Voxin valvetronixia ihan rauhassa avoimin mielin, voi olla löytyykin niitä unelma saundeja.

Ja putkivahvistimista mielestäni kannattaisi kattella jotain vähän vanhempia, juuri marshallin jcm-800 sarjaa + boosteri/overdrive pedaalia, koska se ei varmasti haittaa sua jos on käytössä muutama muukin saundi jolloin voit vedellä myös hieman muunlaisessa menossa kuin mätössä tarvittaessa.
myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D
jussimus
22.05.2006 23:07:17
Kuka tuo vuohen, minulla on jo kirves!

Lisäys: Hyvää yötä. Yrittäkäätten saada tuohon nuoreen herraan hieman tolkkua. =) Perinteistä M.net koulutusta niin ilo on irti. Varsinkin, kun Jucciz tämän ketjun bongaa (Nothing personal...)

Tarkoitatko nuorella herralla siis minua vai tuota ketjun aloittajaa? Jos minua, niin otan sen kohteliaisuutena :)
oiva tumpeloinen
22.05.2006 23:08:33
Marshalleissa tuntuu olevan aika hyvä sellainen klassinen shred-meininki, jos sitä tavoittelet. Jos taasen hakusessa Petruccin/Vain efektimössö (hyvä soolosoundi tosin, unelma lähes) niin tarvitset väliin aikamoisen läjän erinäisiä laitteita kompurasta chorukseen riippuen, mitä haluat.

Mesoista kannattaa Rectot unohtaa heti kättelyssä, sillä orkkisputkilla uudemmasta Dual Rectumista irtosi vain jumalaton mättö (voin yhä kuulla sen soundin *sydän*), mutta en saanut pikaisessa testissä irti oikein sooloa. Ehkä turhan löysä soundi. Jossain ketjussa puhuivat, että putkien vaihdolla saa hyvää jälkeä. Taitaa tosin mennä paritonnia yli herran budjetin, joten unohdetaan tuo.

Miksikäs mua tässä ihmetyttää jokin. Petruccin soolosoundi on upea, mutta Recto on p*rseestä? Ja kuitenkin Petrucci käyttää Rectoja.

Ja toisekseen, siitä Rectosta irtoaa paljon enemmänkin kuin pelkkää mättöä. Se on tosin aluksi hankala ruuvata.

Osta Screamer ja joku boostispedu, jos et ihan mitään alavireistä jöötteporia ole heti vetämässä tämän hienosti kirjoitetun "mättö soundin" kategorian alaisuudessa.

Mihin Screamerin kanssa boostispedua tarvitsee? Jos sen särö ei riitä, niin eipä taida sitten minkään vahvarin säröt riittää...

Jos taas haluat "tiiviimpää" soundia, niin tää on ihan yhtä iso mysteeri mulle. Englit on kuitenkin sen verran tiukkoja soundiltaan, ettei ne siihenkään mitään purkkeja tarvi.

Tosin tuohon Mesan Rectoon pieni buustaus soundin tiivistämiseksi toimii monen mielestä todella loistavasti.... Mutta joka tapauksessa se on budjetin yli liikaa.
LexaR
22.05.2006 23:37:01
Mihin Screamerin kanssa boostispedua tarvitsee? Jos sen särö ei riitä, niin eipä taida sitten minkään vahvarin säröt riittää...

Siin hi-gain moodissa se gainin määrä menee ihan liialliseks jo heti siin klo. 9-asennon jälkeen. Ja treblen kaa saa olla aika varovainen, menee todella helposti jääpiikillä-korvaan-rekistereihin... lisäks vähän harmi et se EQ ei oo mun mielest mitenkään niin hyvä, middlee voi väännellä mut soundi ei juurikaan muutu. Pitäis varmaan päästä testaa kaapin (takaa vähintään puoliavoimen, suljettu kaappi lisää aivan liikaa botnee mun makuun) kanssa, siin combos kuulu lähinnä läpi kokoajan semmonen kiree ylämidlekkyys. Silti oikein mainio vehje, hyvinki hintansa arvonen :)
"We ask you this one pointed question; where does the beat start?!" - Devy
LexaR
23.05.2006 00:27:00 (muokattu 23.05.2006 00:43:55)
Mesa f-sarjassa on ainaskin parhaimmat cleanit mitä itse olen koskaan testaillut. Thunderit ja screamerit nuolee näppejään cleanosastolla verrattuna mesaan.

Eipä oo viel tullu vastaan styrkkaa jonka cleanit päihittäis sitä Lonestarii. Sitä on paljon hehkutettu ja mun mielest aivan täysin asiallisesti, harmi ku piti luopuu omasta... Mut jahka ku täs sen uuden Road Kingin saa ni siihen on jo cleanitki otettu Lonestarista.

F-sarjan vahvistimet on kyl ihan hyviä, mut mulle ei oo oikeen koskaan jääny niistä sellasta vaikutelmaa et kukaan soittelis niillä paria vuotta enempää ennenku menee jo vaihtoon... hyvät perussoundit mut jotenki niitä combojakin tuntuu omasta mielestä vaivaavan just semmonen löysä botnekkuus joka on vielä korostuneempaa ku yhessäkään Rectossa

E:
no kyllä pidän clean saundistakin :)
mutta jos sais jotain joe satrianin tai john petruccin saundia niin olisin ilonen.

Hohhoijaa. Siin on kuule kyllä niin kaks täysin erilaista soundia kun olla ja voi :) Satrianille on ominaista semmonen aika todella nasaalinen kaulamikkisoundi ja kompressoitu ja tiivis särö kun taas Truccilla on enemmän semmonen loppuun asti modattu ja joidenki mielestä just sen takia "eloton" soundi.

Sitäpaitsi, kyseisten herrojen soundit on vuosien varrella muuttunu aika huomattavasti... Petruccilla vaihtu Iban JPM ja Mesan Mark IIC+ Musarin JPhen ja Rectoihin. Livesoundit on kyl jälkimmäisillä mun mielest paremmat, jotenki sil JPMmäl tuntu olevan kaikilla livetallenteilla aivan liian tiukka soundi, ihan ku ois järkyttävän paksut kielet tai liian pitkä skaala. Satchin yleissoundista on pikkusen vähentyny se kompressoituneisuus mutta edelleen särö on jotenkin niin "Peaveymäinen" ku olla ja voi.

Eli siis, vaik molemmat herrat onki kovemman luokan soittajia ni ei se välttämättä tarkota et niiden soundit ois ylitse muiden :) kannattaa katella joku yks tietty levy jos on susta hyvät soundit ja ottaa sitten sen mukaan selvää käytetyistä tavaroista.
"We ask you this one pointed question; where does the beat start?!" - Devy
Aki
23.05.2006 01:59:31 (muokattu 23.05.2006 02:00:00)

Ei mun Mesan puhtaissa ole mitään vikaa
Eikä homojen mielestä heidän seksissään ole mitään vikaa. Se on ihan mistä sitä kattoo. ;)
Lonestaria lukuunottamatta kaikissa kokeilemissani (F-30, F50, Mark jotain, Studio .22+, Dual Recto, Nomad, ja Subway) on mun mielestä tosi löysä clean ja tukkoinen särö. Lonestarissakaan mikään Fender-tyylinen ole, mutta edes vähän normaalimpi.

Attelin ostaa tota flextonee jotain puoli vuotta mutta sitten huomasin ETTEI KOKO LAITEESSAA OO PUTKIA :/
Joillekin meille vahvistimessa on tärkeää se miltä se kuulostaa. Jos sulle ei, niin mä en oikein osaa ehdottaa mitään.

nopeaansoittoo saundi
Tähän on kyllä pakko puuttua. Toi on nimittäin yhdyssana. :oP

oon vaan niin innoissani
Kokeilepa innoissasi opetella käyttämään sitä edit-nappulaa. Se on se pyyhekuminnäköinen.

Petruccimaisemman soundin saa omasta styrkasta...
Muutoin juuri näin, mutta huomasitko mikä vahvistin hänellä on... :oP
_

Jos tosiaan oot putkivahvistinta hommaamassa, niin olethan varautunut sen ylläpitoon? Putkia tarttee vaihdella silloin tällöin, ja pääteasteputkien vaihdon yhteydessä suoritetta bias-säätö taitaa vielä olla parasta suorittaa huoltomiehellä. Peavey ValveKing saattais olla sulle sopiva jos siellä putket pitää olla.

Niin tai näin, jätä hetkeksi fanittelu vähemmälle ja käy kokeilemassa minkälaisesta vahvistimesta sä tykkäät. Satrianilta tai Petruccilta et tuu kuulostamaan ostat minkä vahvistimen tahansa.
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
Juustonaksu
23.05.2006 06:44:30 (muokattu 23.05.2006 06:47:42)
Miksikäs mua tässä ihmetyttää jokin. Petruccin soolosoundi on upea, mutta Recto on p*rseestä? Ja kuitenkin Petrucci käyttää Rectoja.

Niin siis Petruccihan tuntuu soittelevan joko parin kymppitonnin räkeillä useammalla etusella tahi sitten Roadgkingin nupikalla sellaisenaan. :) Näin, että itse en ole tietoinen, että olisi pelkästään rectolla vetänyt. Korjaa toki, jos olen väärässä. Toisaalta, rectoistahan puuttuvat vielä ne efektit, millä tuo Petruccimainen ulina saadaan aikaiseksi.

Rectoissa ei ole mitään vikaa, mutta soolosoundin hakemiseen se oli omaan korvaan aavistuksen liian löysä. Ihmettelenkin siis, mitä kaikkia värkkejä Herra P:llä on siinä välissä.

Ja toisekseen, siitä Rectosta irtoaa paljon enemmänkin kuin pelkkää mättöä. Se on tosin aluksi hankala ruuvata.

Tätä yritin sanoa, mutta hieman eri suuntaan kohdentaen.

Taisin väsyksissä sanoa boosti, kun piti mainita kompura tahi muu efektihässäkkä. :) Screamerista irtoaa varsin maukkaat soundit sooloiluunkin, mutta se jokin silti uupuu ja uskon sen olevan saavutettavissa pienellä ulkoisella avulla.

Jos taas haluat "tiiviimpää" soundia, niin tää on ihan yhtä iso mysteeri mulle. Englit on kuitenkin sen verran tiukkoja soundiltaan, ettei ne siihenkään mitään purkkeja tarvi.

Ks. Ed. Vast.

Tosin tuohon Mesan Rectoon pieni buustaus soundin tiivistämiseksi toimii monen mielestä todella loistavasti.... Mutta joka tapauksessa se on budjetin yli liikaa.

Ja nyt vasta noteerasit? ;-)

Tarkoitatko nuorella herralla siis minua vai tuota ketjun aloittajaa? Jos minua, niin otan sen kohteliaisuutena :)

Tarkoitin ketjun aloittajaa, tuota innokasta heppua, joka nyt yht'äkkiä katosi jonnekin.

Sinulle nostan hattua ihan yleisellä tasolla noiden kommenttien ja avunannon perusteella. =)

E: Tämä ei ollut vittuilua.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
oiva tumpeloinen
23.05.2006 11:07:51
Eikä homojen mielestä heidän seksissään ole mitään vikaa. Se on ihan mistä sitä kattoo. ;)

Onks siinä sun mielestä sitten jotain vikaa? =)

Lonestaria lukuunottamatta kaikissa kokeilemissani (F-30, F50, Mark jotain, Studio .22+, Dual Recto, Nomad, ja Subway) on mun mielestä tosi löysä clean ja tukkoinen särö. Lonestarissakaan mikään Fender-tyylinen ole, mutta edes vähän normaalimpi.

Nyt tullaan taas makuasioihin, mutta sanottakoon nyt sitten omaksi puolustukseksi vaikka, että mun Mesa ei ole mikään noista. =) Enkä mä sano, etteikö parempia puhtaita lähtisi mistään, mutta köyhän on kuitenkin pakko tehdä joitakin kompromisseja.....kaikkea kun ei kuitenkaan (ainakaan minä) voi saada.
Nääppä
25.05.2006 02:12:40

No mites pedaalit toimii putkicombojen kanssa??!?!
ja tuleeko pukticomboista paljon enemmän mölyä kuin trankku????????????
ajjjaaaa
migreeni
25.05.2006 03:17:48

Elikkäs olen ostamassa jotain uutta putkicomboo jolla sais kovat tilusaundit ja sillain. jotain 1000 euroo kalliimpaa en varmaan pysty hankkiin. :)

Hughes&Kettnerillä on aika hyviä "tilusäröjä", tarkoittaen että ääni on terävä ja antaa anteeksi (käytä kans kaulamikkejä).

Sitten valivalivalia: Ei se tilu oo kaiken aa ja oo.
-Prokitaristi-
25.05.2006 09:04:54 (muokattu 25.05.2006 09:05:51)
No mites pedaalit toimii putkicombojen kanssa??!?!
ja tuleeko pukticomboista paljon enemmän mölyä kuin trankku????????????

Anteeksi vain, mutta taitaa olla tuo "pakko olla putkivehje, muut on ihan paskoja"-ajattelu tulleen isommilta pojilta.

Ensinnäkin, jos sinulla ei ole bändejä, et tee oikeastaan mitään putkivehkeillä.

Toisekseen, päättäriputket pitää vaihtaa väh. joka toinen vuosi, ja se maksaa arviolta n.200e/kerta.

Kolmanneksi, putkivahvistimet eivät kestä samanlaista käsittelyä, kuten kolhintaa jne, kuin esim. trankut. Eli putket ovat erittäin herkkiä, joita ei kannata rikkoa.

Neljänneksi, putkivahvistimet ovat paljon kalliimpia kuin trankkupelit.

Niin ja mikä on tilusaundi? Frank Gambale tiluttaa cleaneilla suohon kaiken maailman Petruccit, mutta Ynkkä tiluttaa sitten säröillä kaikki suohon ;)
cruel_destiny
25.05.2006 09:25:32
Anteeksi vain, mutta taitaa olla tuo "pakko olla putkivehje, muut on ihan paskoja"-ajattelu tulleen isommilta pojilta.

Samallailla kuin, että sä tarvitset juuri sen 100W hirmun, että pääset nopeasti stagelle soittaan...

Muuten siitä 100W: eikä olisi mukavempi hommata 50W / 30W jolloinka sitä voi huudattaa ja saada hyvät äänet ilman että porukkaa kuolee...

Mutta totta puhuen, kyseinen vahvarin ostaja tässä aiheessa ei taida olla vähään aikaan ostamassa mitään vahvistinta, tiedän sen, been there, done that... ite mietin tossissaan että pakko ostaa putkivahvari vielä muutama vuosi sitten ja sillon sen piti olla mesa. Noh, onneksi en saanut kinuttua vanhemmilta semmoista, kun nykyään on tuo musatyyli hieman muuttunut ja olen huomannut ettei kaikkien äänien tarvitse lähteä suoraan vahvistimesta, mieluiten hyvä kliini vahvistimesta, koska noita hyviä säröpurkkeja on maailma täynnä. :) Mutta tällä en tarkoita etteikö mesa olisi hyvä tiettyihin tyyleihin, koska kyllä niistä putkista tulee "se oikeampi särö" tai ainakin niin kaikki tuntuu kuvittelevan...
myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti
-Prokitaristi-
25.05.2006 09:37:39 (muokattu 25.05.2006 09:40:08)
Samallailla kuin, että sä tarvitset juuri sen 100W hirmun, että pääset nopeasti stagelle soittaan...

En, vaan aion puolittaa sen heti ja 100 wattia on sitten ihan vain varmuuden vuoksi valmiina siinä.

E: Älä kysy :)
cruel_destiny
25.05.2006 09:49:26
En, vaan aion puolittaa sen heti ja 100 wattia on sitten ihan vain varmuuden vuoksi valmiina siinä.

E: Älä kysy :)

pitääpä sanoa sama kuin bonecrusher sanoi mulle: ja narsismista en viitti sanoa mitään... :D
myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti
Nääppä
25.05.2006 11:30:55 (muokattu 25.05.2006 11:32:20)

Ensinnäkin, jos sinulla ei ole bändejä, et tee oikeastaan mitään putkivehkeillä.

Toisekseen, päättäriputket pitää vaihtaa väh. joka toinen vuosi, ja se maksaa arviolta n.200e/kerta.

Kolmanneksi, putkivahvistimet eivät kestä samanlaista käsittelyä, kuten kolhintaa jne, kuin esim. trankut. Eli putket ovat erittäin herkkiä, joita ei kannata rikkoa.

Neljänneksi, putkivahvistimet ovat paljon kalliimpia kuin trankkupelit.

Niin ja mikä on tilusaundi? Frank Gambale tiluttaa cleaneilla suohon kaiken maailman Petruccit, mutta Ynkkä tiluttaa sitten säröillä kaikki suohon ;)

Aattelin hankkia hyävn saundin vaan jos josatain transistori vahvarista saisi paremman kuin putki niin kyllä öytöö ölis. ja putkien vaihto ei oo ongelma kyllä rahaa saan.
Haluisin vaan että olis saundi jossa kaikki soittamani jutut kuuluisi hyvin eijä mitään lisää ääniä esim resonointi, johtuu varmaan kitarasta 8)
Jos nyt ostan jonkun hyvän niin ei sitten tarvi enään ostaa moneen vuoteen. =)
ajjjaaaa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)