Friedman 20.05.2006 08:50:17 | |
---|
Mitä siellä on tapahtunut et sieltä ei pysty lataileen yhtään mitään. |
joulupukk1 20.05.2006 09:01:10 | |
---|
Tästä on jo monta aihetta, lue ne. |
Jebe- 20.05.2006 09:39:18 | |
---|
Ja on niin vaikea lukea itse, kun syy lukee mysongbookin etusivulla... |
Jucciz 20.05.2006 22:12:31 | |
---|
Mikä näitä Mysongbook-kyselijöitä vaivaa? |
Lennu 20.05.2006 22:18:53 | |
---|
Mikä näitä Mysongbook-kyselijöitä vaivaa? Paha riippuvuus tabuihin. |
JivE 21.05.2006 10:59:38 | |
---|
Nyt on kaikille Mysongbookikia kayttaville hyva tilaisuus alkaa vaikka tekemaan ja soittelemaan omia biiseja. |
Tietysti Pauligin 21.05.2006 11:02:50 (muokattu 21.05.2006 11:06:54) | |
---|
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=38&t=124034&co=30 http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=123965 Kyllähän se nyt oli selvää että uudet lait vievät tuon mennessään ennemmin tai myöhemmin. "What's new ? Providing some tabs - even made by ear - of copyrighted music is illegal. In order to respect the law, downloads have been limited to the Composition and Competition files. We are going to make our best to find a solution to offer music content without infringing copyrights. " Osaat kaiketi lukea? Tabien jakaminen on nykyään kiellettyä, ja se laki koskee myös MSB:tä. Live with it. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
gorgonoidi 21.05.2006 21:06:58 | |
---|
Tästä on nii kyrpänä aiheita et ei hitto! Ei muka osaa hakuu käyttää saati kattoo samalta sivulta jo ennestään oleva threadia?? |
Super-Jari 21.05.2006 21:28:52 | |
---|
Mikä näitä Mysongbook-kyselijöitä vaivaa? Mysongbookista ei saa enää ladattua tabuja, luulen. |
M1kko 22.05.2006 14:28:10 | |
---|
On kyllä aika ärsyttävää moinen. Kansa oikein kannustetaan p2p verkkoihin. Kaikki mahdollinen kielletään. Eiköhän seuraavaksi kielletä coverien soittaminen ja ruetaan perimään maksua kaikilta kellaribändeiltä... Tai kehitetään sellainen mediaplayeri, joka velottaa jokaisesta soitetusta sekunista tietyn senttihinnan. Huh huh |
Jake.e 22.05.2006 14:34:06 | |
---|
Nyt joudut soittamaan oikeasti sitä kitaraasi. I keep the bible in a pool of blood
So that none of its lies can affect me |
aziztcf 22.05.2006 15:19:04 | |
---|
Nyt joudut soittamaan oikeasti sitä kitaraasi. Ehei, kyl me viel voidaan perseillä m.netissä soitamisen sijaan. The truth ain't easy. |
toxic 22.05.2006 15:29:30 | |
---|
Nyt joudut soittamaan oikeasti sitä kitaraasi. HOho! |
Jake.e 22.05.2006 15:39:43 | |
---|
Nyt tulee näillä "mnet friidmaneilla" tippa linssiin kun ei voi soittaa numeroista. I keep the bible in a pool of blood
So that none of its lies can affect me |
Jzci 22.05.2006 15:43:50 | |
---|
Nyt tulee näillä "mnet friidmaneilla" tippa linssiin kun ei voi soittaa numeroista. Eiköhän kantasi tullut selväksi jo tuossa kaksi viestiä ylempänä. |
Mikä näitä Mysongbook-kyselijöitä vaivaa? Voisit sinäkin olla hiljaa, se on hienoo ku oot soittanu jo 18 vuotta ja pystyt vetää korvakuulolta etkä tabuja tartte. Mut oon ihan varma että alkuvuosina tarttit, etkä silloin mikään pro-soittaja ollu jos oot nytkään. Joten anna aloittelijoiden kysellä soitto-ohjeita jos on kyselläkseen, kyllä sitä ehtii korvailla myöhemminkin. |
Jucciz 22.05.2006 19:10:37 | |
---|
Rauhallisesti nyt. Mut oon ihan varma että alkuvuosina tarttit Väärä arvaus. Mistä tämä ajatusmalli "aloittelijan on pakko käyttää tabulatuureja voidakseen soittaa mitään" on saanut alkunsa? Luulevatko kaikki nykyteinit tosiaan, että musiikkia ei ollut ennen tabulatuurien keksimistä? Minä opettelin nuorena korvakuulolta asioita ja se menetelmä on kantanut tähänkin päivään asti - tabulatuureja kammosin yhtä paljon kuin nuottejakin: "pientä pränttiä tiheään kirjoitettuna, en jaksa ruveta opettelemaan kun kuuntelemalla opin luultavasti nopeammin". Tabulatuurien kanssa olen ollut tekemisissä lähinnä silloin kun olen niitä itse kirjoittanut oppilailleni - itse asiassa kirjoitan tabulatuureja paremmin kuin luen niitä. :) Joten anna aloittelijoiden kysellä soitto-ohjeita jos on kyselläkseen, kyllä sitä ehtii korvailla myöhemminkin. Minusta tässä vaan mennään perse edellä puuhun - olen nimittäin täsmälleen päinvastaista mieltä: Kaikista parasta tutustumista omaan soittimeensa ja toisaalta oman musikaalisuuden kehittämistä on nimen omaan se, miten hyvin korva ja soitin pelaavat yhteen ilman mitään apuvälineitä: tabulatuureja, nuotteja, komppilappuja jne. Sitten kun soitin on edes vähän tullut tutuksi ja korvat pystyvät sanomaan, mennäänkö metsään vai puiden välistä, on minusta oikea hetki ruveta tutkailemaan tabulatuureja tai muita. Huomaa, että myös perustelin välitteeni. Sitä ei tarvitse ottaa totuutena, mutta mielestäni ajatukselle on ihan hyviä perusteita olemassa. |
Super-Jari 22.05.2006 19:13:37 | |
---|
Jucciz, sinun kantasi tämän asian suhteen on varmasti kaikille jo selvä. Tehdäänkö niin että älä enää noteeraa näitä ketjuja? mikäsoli? |
Jucciz 22.05.2006 19:29:04 | |
---|
Jucciz, sinun kantasi tämän asian suhteen on varmasti kaikille jo selvä. Tehdäänkö niin että älä enää noteeraa näitä ketjuja? Luultavastikaan ei tehdä. Mitäs jos sinä vaan et noteeraisi minun kirjoituksia? Niin kauan kun tabeja turhaan kysellään, voi niihin kyselyihin aivan hyvin myös vastata, siten kuin parhaaksi katsoo. |
J.Hollström 22.05.2006 19:38:33 | |
---|
Jos Jucciz ei saa enää aihetta kommentoida, niin saanko minä? Kommentoinpa kuitenkin. Eli silloin kun itse aloittelin soittamista, ei tosiaan ollut mitään muita apuja kuin Ilpo Saastamoisen kitarakirja (ISBN 951-30-3071-7). Ehkä ulkomaalaisia opuksia kirjastoissa, mutta juuri lukemaan kotimaisella kielellä oppineena niistä ei ollut apuja. Nuotteja en ole koskaan opetellut, joten ainoa tapa omaksua kitaransoitto oli ottaa ääniä kitarasta musiikin mukana ja kuulostella olisiko samanlaista kuin mallissa. Varmaan mentiin metsään ja tyylikkäästi pitkään, mutta loppujen lopuksi ko. metodi on ollut hyödyllinen. Nykyään plokkaan normibiisit yleensä yhdellä kuuntelulla. Ulkopuolisissa se on aiheuttanut jopa ihmettelyä, itse pidän sitä ihan normaalina. Moni ikäiseni tuttu kolleega on itseäni vielä kovempia samassa asiassa, ja sellaista sooloa ei ole vielä keksittykään joita ko. karpaasit eivät saisi ongittua korvakuulolta. Joskus 80-luvun lopulla törmäsin ensimmäistä kertaa tabulatuureihin, mutta minusta ne vaikutti liian köpelöiltä, koska opin kappaleet nopeammin ilman niitä. Toki jotkun monimutkaisemmat soolot ja soinnukset on tullut katsottua, jos mitään muuta konstia ei ole ollut käytettävissä. Eli tämmönen tapaus tällä kertaa. En ole tabujen puolesta enkä vastaan, mutta ihan korvan ja oman soittonsa kehittämisen kannalta voin suositella tuota itseopiskelumenetelmää korvakuulolta. Siitä on paljon hyötyä jatkossakin. Lyhyesti, kun hallitset korvakuulolta plokkaamisen: - opit kappaleet nopeasti - opit improvisoimaan paremmin - voit opetella mitä tahansa kappaleita, riippumatta siitä onko apuja olemassa - bääset helpommin bändeihin - soittokaverit arvostaa Vaikka joistakin saattaa tuntua kettuilulta, niin ihan hyvällä täällä kokeneemmat soittajat rohkaisevat opettelemaan korvakuulolta soittoa. Se on loppupelista huomattavasti kehittävämpää kuin valmiista mallista soittaminen. Eikä se poissulje sitäkään, etteikö tabuja tai nuotteja voisi katsella siinä samalla. "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |