Aihe: "nü metal/metalcore..jne"
1 2 3 4 58 9 10 11 1219 20 21 22 23
south_of_heaven
22.05.2006 14:55:47
vaikka.

tai brutal bluesia.
itki south_of_heaven
Kaneli
22.05.2006 14:56:58

no viisaana miehenä voisit kirjottaa jonkun bändin biisin emolyriikan, ja näyttää mulle ettei laulaja puhu siinä itsestään tai jonkun muun kurjuudesta

minä mistään viisaudesta tiedä, mutta tiedän mitä emo on.

Emo ei ole sitä nyky poppirokkipaskaa mitä mtvssä soitetaan.

Emo oli (huom. OLI) 80-luvun puolivälissä ilmestynyt punkin alagenre, emotive hardcore. Genre kuoli 90-luvun puoliväliin mennessä.
asdfsdf
Kaneli
22.05.2006 14:57:17

tai brutal bluesia.

paskaa?
asdfsdf
south_of_heaven
22.05.2006 14:58:34
paskaa?

ai sitä se slipknot on no vihdoin sanoit. :P
itki south_of_heaven
south_of_heaven
22.05.2006 14:58:58
minä mistään viisaudesta tiedä, mutta tiedän mitä emo on.

Emo ei ole sitä nyky poppirokkipaskaa mitä mtvssä soitetaan.

Emo oli (huom. OLI) 80-luvun puolivälissä ilmestynyt punkin alagenre, emotive hardcore. Genre kuoli 90-luvun puoliväliin mennessä.

kiva ku tiiät, mutta kyse oli lyriikoiden luonnosta.
itki south_of_heaven
Kaneli
22.05.2006 15:00:18

kiva ku tiiät, mutta kyse oli lyriikoiden luonnosta.

Aivan, eikä se Bullet For My Valentine/My Chemical Romance emoa ole, vaikka vinkuvat ja vonkuvat kaikesta.

Tämä on yleinen väärinkäsite emosta.
asdfsdf
mongoloidi
22.05.2006 15:00:48
Eikös se ollu Emotional Punkrock...? Tämä on veikkaus, ei tieto.
Another Perfect Day ?
jalmarus
22.05.2006 15:00:56
no viisaana miehenä voisit kirjottaa jonkun bändin biisin emolyriikan, ja näyttää mulle ettei laulaja puhu siinä itsestään tai jonkun muun kurjuudesta

http://www.plyrics.com/lyrics/propagandhi/lesstalkmorerock.html

siitä sulle emolyriikat
"There are lots of guitar players out there who play super fast and super well-but Theyre also super lame. Like Dream Theater"-A.Laiho
mongoloidi
22.05.2006 15:01:56
Another Perfect Day ?
Kaneli
22.05.2006 15:02:05

Eikös se ollu Emotional Punkrock...? Tämä on veikkaus, ei tieto.

Emotive hardcore. Ei siis emotional, kuten usein väitetään.
asdfsdf
south_of_heaven
22.05.2006 15:03:06
Aivan, eikä se Bullet For My Valentine/My Chemical Romance emoa ole, vaikka vinkuvat ja vonkuvat kaikesta.

Tämä on yleinen väärinkäsite emosta.

näkee sen jäsenistäkin, mutta toisaalta esim. Avenged Sevenfold näyttää aika emolta, vaikka ei kai ole.
itki south_of_heaven
Kaneli
22.05.2006 15:04:49

näkee sen jäsenistäkin, mutta toisaalta esim. Avenged Sevenfold näyttää aika emolta, vaikka ei kai ole.

:D

Emo = Kuollut genre 80-luvulta.

Eli ei ole.

Se on sitten toinen asia, että A7x ja kaikki muut parkurokkibändit näyttää samoilta jne jne, mutta niille on ihan oma käsite.

Joka voisi olla vaikka.. Vinemo.
asdfsdf
south_of_heaven
22.05.2006 15:11:55

Eli ei ole.

Se on sitten toinen asia, että A7x ja kaikki muut parkurokkibändit näyttää samoilta jne jne, mutta niille on ihan oma käsite.

Joka voisi olla vaikka.. Vinemo.

No, ainakin mä oon kuullu noita parkurokkibändejä kutsuttavan emoksi, mutta enpähän ole asiaan perehtynyt. Ehkä se on enemmänki vitsinä ollu sitten jos emo on ollu sellasta itku musaa. Ku nykyään on tota ärsyttävää indie rockia ja muuta jossa ne itkee "voi kuinka paskasti menee ku myyn miljoonia levyjä tätä paskaa" :P
itki south_of_heaven
jalmarus
22.05.2006 15:12:27

ekaksi täytyy sanoa et tää on ehkä paras ketju koko mnetin historiassa, toiseks en kyl jaksa ite tässä käydä väittelemään, mutta sanonpa nyt vaan että kyllä noi nykybändit on iha yhtä emo ku noi siun mainitsemat bändit.

Tuon siun käsityksen mukaan Black Sabbath on Metallia, näin ollen esim death ja thrash bändejä ei voi kutsua metalliksi koska ne ei kuulosta sabbathilta.

vai? oonko vaa tyhmä
"There are lots of guitar players out there who play super fast and super well-but Theyre also super lame. Like Dream Theater"-A.Laiho
mongoloidi
22.05.2006 15:16:35
ekaksi täytyy sanoa et tää on ehkä paras ketju koko mnetin historiassa, toiseks en kyl jaksa ite tässä käydä väittelemään, mutta sanonpa nyt vaan että kyllä noi nykybändit on iha yhtä emo ku noi siun mainitsemat bändit.

Tuon siun käsityksen mukaan Black Sabbath on Metallia, näin ollen esim death ja thrash bändejä ei voi kutsua metalliksi koska ne ei kuulosta sabbathilta.

vai? oonko vaa tyhmä

Oot ihan oikeessa. Paras ketju koskaan.
Another Perfect Day ?
Kaneli
22.05.2006 15:18:02

No, ainakin mä oon kuullu noita parkurokkibändejä kutsuttavan emoksi, mutta enpähän ole asiaan perehtynyt. Ehkä se on enemmänki vitsinä ollu sitten jos emo on ollu sellasta itku musaa. Ku nykyään on tota ärsyttävää indie rockia ja muuta jossa ne itkee "voi kuinka paskasti menee ku myyn miljoonia levyjä tätä paskaa" :P

Sehän siinä katsos onkin, että kun tarpeeksi moni kutsuu perunaa porkkanaksi, siitä lopulta tulee se porkkana. :)
asdfsdf
Kaneli
22.05.2006 15:18:40

vai? oonko vaa tyhmä

Jaa-a.
asdfsdf
salmivaara
22.05.2006 16:24:17

Voin muuten kertoa, että nyt on ammattilaiset asialla.

Tervetuloa muusikoiden.nettiin.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
south_of_heaven
22.05.2006 16:29:15
*välähdys*
Eikö voitaisi käyttää mieluummin niitä yleisgenrejä, kuin aletaan pätemään genrerunkkauksella kaikkia vastaan. Tiedän että olen tätä itsekin harrastanut, mutta eihän tällaisesta keskustelusta ole hyötyä kenellekään.

(tiedän että olen vähän hidas)
itki south_of_heaven
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)