Egi 02.10.2003 16:19:17 | |
---|
Pystyiskö joku jeesaa? Omistan tollasen JV-sarjan squierin joka on käsitykseni mukaan jenkkistraton spekseillä tehty. Testailtuani eri stratoja kävi ilmi että kaula ei ole squierissani oikein käteen sopiva, vaan ihastuin tuohon Jimie Vaughan tex-mex special "V" shape kaulaan. - Saako tollasen kaulan (tai vastaavan) hommattua jostain? - Kiinnityksen luulisi käyvän ihan "heittämällä" vai käykö? En viitsisi vaihtaa koko kitaraa pelkän kaulan vuoksi Kiitosh. juu,ei. |
D-Kay 02.10.2003 16:29:49 | |
---|
Kyllähän Fender myy erillisiä kaulojakin. Ovat vaan aika hintavia. Kiinnitys pitäisi pulttikaulaisissa kitaroissa olla aika pässinlihaa. "you'll be a lover in my bed
and a gun to my head"
-Billy Corgan |
p130 02.10.2003 16:31:01 | |
---|
Pystyiskö joku jeesaa? Omistan tollasen JV-sarjan squierin joka on käsitykseni mukaan jenkkistraton spekseillä tehty. Testailtuani eri stratoja kävi ilmi että kaula ei ole squierissani oikein käteen sopiva, vaan ihastuin tuohon Jimie Vaughan tex-mex special "V" shape kaulaan. - Saako tollasen kaulan (tai vastaavan) hommattua jostain? - Kiinnityksen luulisi käyvän ihan "heittämällä" vai käykö? En viitsisi vaihtaa koko kitaraa pelkän kaulan vuoksi Kiitosh. Fenderiltä varmaankin löytyy V -shaped kaulaa irtonaisenakin ja Warmothilta myös. Tuolta soitinrakennus & elektroniikka -palstan puolelta FAQ:sta löytyy kotimaisten soitinrakentajien yhteystietoja. Sieltä pitäisi saada mitä vain eikä loppupeleissä ole edes niin kovin kallista verrattuna valmiisiin tarvikekauloihin. (Vaikka kaulan vaihtaisitkin niin älä helkkarissa ainakaan hävitä sitä JV -Squierisi alkuperäistä!!!) Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
JuSu 02.10.2003 16:34:24 | |
---|
En viitsisi vaihtaa koko kitaraa pelkän kaulan vuoksi Kiitosh. Hmm... Jos ei ole rahasta kiinni, niin vaihda silti koko kitara, tai osta rinnalle tuollainen V-kaulainen malli. Nuo JV-sarjalaiset ovat kuitenniin ihan kelpo keppejä, ja suht arvostettujakin. Vaikkei ne nyt mitään vintagekamaa olekaan, niin en silti lähtisi rikkomaan ilmeisen hyvää kokonaisuutta. Arvokin romahtaa... =) Kalliita ovat irtokaulat kuitenkin. Millbrookista Helsingistä taitaa löytyä edullisemmasta päästä olevia tarvikekauloja. JuSu |
Dr. Muff 02.10.2003 18:46:12 | |
---|
- Saako tollasen kaulan (tai vastaavan) hommattua jostain? Custom made kaula maksaa semmoset 400e, voi toki saada halvemmallakin. Mulla on fenkussa toi soft V-shape neck kysyin mitä maksaisi jos se hiottais c-shapeksi ja silloin tuli puheeksi että noihin kauloihin voidaan profiilin muutos tehdä myös toiseen suuntaan, eli paksumpaan päin. Hintaa noin 150e. |
Egi 03.10.2003 08:23:47 | |
---|
...noihin kauloihin voidaan profiilin muutos tehdä myös toiseen suuntaan, eli paksumpaan päin. Hintaa noin 150e. Onko noin ?? Jotenkin tuntuu ettei tollanen operaatio voi toimia. Onkos kellään kokemusta noista Millbrook halpiskauloista ? Toi JV squjun oma kaula on ihan hyvä laatuinen vaikkei mun käteen täysin istukkaan, asettaa se pienen laatuvaatimuksen. Niin entäs toi special "V" shape , onko se tosiaan joku erikoismalli ? juu,ei. |
Lonesome 03.10.2003 09:35:39 | |
---|
Hmm... Jos ei ole rahasta kiinni, niin vaihda silti koko kitara, tai osta rinnalle tuollainen V-kaulainen malli. Nuo JV-sarjalaiset ovat kuitenniin ihan kelpo keppejä, ja suht arvostettujakin. Vaikkei ne nyt mitään vintagekamaa olekaan, niin en silti lähtisi rikkomaan ilmeisen hyvää kokonaisuutta. Arvokin romahtaa... =) Sulla on varmaan '62-malli, jos v-profiilia kaipaat. Jos ei sovi käteen, niin ymmärrän halusi vaihtaa, mutta ehkä kannattaa tosiaan tarkkaan harkita ennen tuon JV-Squierin muuntelua. On ainakin tuolla USA:n suunnalla kohtuullisen "legendaarista" kamaa alkuperäiskunnossa. Ainakin jos Fenderforumin Squier-osastoa lukee/uskoo. Näitä kai tuotiinkin etupäässä Eurooppaan, joten meillä ovat yleisempiä. Ja onhan sitä oikein pelkille JV-Squiereille omistettuja sivujakin: http://members.rogers.com/squierjvsite/home.html Mä voisin kyllä toisen JV:n ostaa. Oli se sitten '57- tai '62-mallinen... "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
Niin entäs toi special "V" shape , onko se tosiaan joku erikoismalli ? Eipä taida olla. Pikavisiitti fenkun sivuilla kertoi mulle että se on 1-Piece Maple, Soft "V" Shape. Mulla on just tollanen profiili fenkussa ja on käyny mielessä vaihto. Vaihdetaanko? |
Egi 03.10.2003 10:23:54 | |
---|
Mulla on just tollanen profiili fenkussa ja on käyny mielessä vaihto. Vaihdetaanko? Jaa-a ! Onhan toi kiehtova ajatus , mutta en yleensä hukkaa mitään kepeistä purettuja tai vaihdettuja osia just sen takia että saa soittimen alkuperäiseksi. Haluatko myydä ton kaulan ? juu,ei. |
Dr. Muff 03.10.2003 10:52:04 | |
---|
Jaa-a ! Onhan toi kiehtova ajatus , mutta en yleensä hukkaa mitään kepeistä purettuja tai vaihdettuja osia just sen takia että saa soittimen alkuperäiseksi. Haluatko myydä ton kaulan ? Ehän mää nyt pelkkää kaulaa myydä. Joskus hiipii vaan mieleen ajatus koko kepukan vaihdosta kun välillä ei toi profiili sovi millään kätöseen, välillä on taas sellanen fiilis et 'hey! ihan kun tää olis just mua varten sorvattu'. pic: http://www.students.tut.fi/~luotone2/Strato_front.jpg |
weelie 03.10.2003 11:09:48 | |
---|
Jimmie Vaughanin (hmm... JVksi niitäkin jotkut kutsuvat) kaula on kyllä Fenderin paras. Muut ei ole tarpeeksi veeemäisiä. Lukuunottamatta Japsiversioita. Älytöntä olisi kaulaa vaihtaa. Osta Vaughani ja myy Squieri. Varmaan onnistuu "päikseen". Vaughanin mikkit kyllä menee vaihtoon, mutta muuten kympin kitara. Jotkut väittävät että Vaughan-mallin kaula on muuttunut pyöreämmäksi vuosien saatossa. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
booster 03.10.2003 11:17:14 | |
---|
Jimmie Vaughanin (hmm... JVksi niitäkin jotkut kutsuvat) kaula on kyllä Fenderin paras. Eikös JV -lyhenne tarkoita Japan Vintage? Olin ennen idiootti. En enää. -"Pepe" |
Lonesome 03.10.2003 12:07:46 (muokattu 03.10.2003 12:23:01) | |
---|
Eikös JV -lyhenne tarkoita Japan Vintage? Kyllä. Siis näiden ensimmäisten vuosina v. -82-84 tehtyjen Squiereiden sarjanumero alkaa noilla kirjaimilla. Jimmie Vaughanin nimikirjaimet on tietysti samat. Booster: Onks toi sun -85 mallinen Squier SQ-sarjaa ja sellanen enemmän 70-luvun tyyliin tehty? Edit: lisäsin ton kyssärin. "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
booster 03.10.2003 12:32:34 | |
---|
Booster: Onks toi sun -85 mallinen Squier SQ-sarjaa ja sellanen enemmän 70-luvun tyyliin tehty? Hmm.. mistäs tuollaiset selviää..? ;) Sarjanumero on A024522. Ostetaan: Pedaalimallinen viritin, esim. TU-2 |
Lonesome 03.10.2003 13:26:42 | |
---|
Hmm.. mistäs tuollaiset selviää..? ;) Sarjanumero on A024522. SQ olis siinä sarjanumeron alussa. Sullahan onkin parasta "A"-ryhmää eli tosiaan vuosilta -85 ja -86 ovat ko. numerot. Tuolta vakoilin: http://www.mrgearhead.net/faq/axdaterapx.html SQ:t taisikin olla lähinnä tuonne USA:n markkinoille tehtyjä ja suunnilleen vm. -72 Straton kopioita. Eli JV:t on Jenkkilässä harvinaisia ja SQ:t kai sitten täällä... "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
weelie 03.10.2003 13:48:40 | |
---|
lisätietoa saa JVsquiersitestä, googlella löytyy: members.rogers.com/squierjvsite/ Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Egi 03.10.2003 15:24:09 | |
---|
Älytöntä olisi kaulaa vaihtaa. Osta Vaughani ja myy Squieri. ... Vaughanin mikkit kyllä menee vaihtoon, mutta muuten kympin kitara. No joo, musta vaan on helpompi vaihtaa kaula kuin että mikkejä rupee kolvailee. Niin siis toi squju on valmis "kympin kitara" mutta se kaulanpentele on tarkoitettu eri kouralle. Mulle on aikoinaan kulkeutunut tollanen SquierII jossa on just tollanen "V" kaula , mutta se ei sovi tohon japanin squieriin. juu,ei. |