Aihe: plekuista !
1
puki
16.05.2006 17:30:29
muistaako kukaan kun -70 luvulla ainakin oli erityisesti basisteille tehtyjä plekuja,
joissa oli se saatanan tuhti huopa päällä, en tiedä onko moisia vielä nykyään saatavilla, kun en ole oppivuosien jälkeen moisia käyttänyt.
silloin niitä sai ainakin Aron soittimesta, stadista !!?
everybody needs dance music sometimes
puki
16.05.2006 17:38:38
lisätään nyt sen verran vielä et flätti kielil ja tol plekul sai aikaan semmosen
plop,plop soundin vai oliko se fläp fläp !!!!?
everybody needs dance music sometimes
willie
16.05.2006 19:44:06
muistaako kukaan kun -70 luvulla ainakin oli erityisesti basisteille tehtyjä plekuja, joissa oli se saatanan tuhti huopa päällä..

Heh joo, muistan kyllä hyvin tuon huopa-plekun. Sorruimpa minäkin sorminsoittaja erään kolegan suosituksesta 70-luvun lopulla kokeilemaan tuollasta kammottavan paksua kokohuopa-plekua : harmaa huopa, jossa ohut sininen kangas molemmin puolin. Paksuus abt. 3-4 mm !

Yritin sillä aikani jyystää, mutta (tekniikan puutteesta ?) se tarttui vaan kieliin kiinni ja oli koko ajan enemmän haittana. Parin viikon yrityksen jälkeen se löysikin vaivihkaa tiensä roskikseen. En kyllä osaa vieläkään käyttää minkäänlaista plektraa, turha kapistus sormien ja soittimen välissä.. :) Makuasia tämäkin.
Bassoa vuodesta 1972.
Carol Kaye Fan Club
ubik
18.05.2006 10:04:51
itse olen plektra miehiä tosin en ole vieläkään oppinut ymmärtämään 2-3 mm plektrojen funktiota, liian paksuja ainakin omaan makuun, fenderin heavy plektrat on aika optimaalisia muuten 1-1,5 mm on aika sopiva, mukavan jämäkkä mutta antaa kuitenkin vähän periksi. Sormillakin soittelen silloin tällöin mutta ei oikeen sovi ihan niin pehmeä soundi soittamaamme musatyylin...
DVD
18.05.2006 12:21:12
itse olen plektra miehiä tosin en ole vieläkään oppinut ymmärtämään 2-3 mm plektrojen funktiota, liian paksuja ainakin omaan makuun, fenderin heavy plektrat on aika optimaalisia muuten 1-1,5 mm on aika sopiva, mukavan jämäkkä mutta antaa kuitenkin vähän periksi. Sormillakin soittelen silloin tällöin mutta ei oikeen sovi ihan niin pehmeä soundi soittamaamme musatyylin...

Itse käytän mielellään Dunlopin oranssinvärisiä Tortexejä. Seraava vaihtoehto olisi sitten keltainen tai vihreä. Toinen hyvä on sellainen iso, kolmikulmainen missä rihlattu peukalonpaikka.
Värinä
18.05.2006 15:23:50
Itse käytän mielellään Dunlopin oranssinvärisiä Tortexejä. Seraava vaihtoehto olisi sitten keltainen tai vihreä. Toinen hyvä on sellainen iso, kolmikulmainen missä rihlattu peukalonpaikka.

Mää soitan sillä mikä sattuu taskusta löytyyn. Vaihtuvuus on aika nopeeta.
Rock and/or Roll
ubik
22.05.2006 10:26:04
huomasin tuossa treeneissä plektroja testaillessa et toi 1,15mm on kuitenkin pikkasen liian lerppu jos vaikka sahailee, mitenkäs muuten onko kellään kokemuksia bassolla sahatessa mikä olisi toimivin tekniikka, itse tulle sahattua ranteella jos ei pidä ihan hirveän pitkään tahkota mutta jos tullee sellaine pitempi sahaus kohta niin sitten kyllä lähtee koko käsi mukaan ja muutenhan se on ihan toimiva tekniikka mutta tuppaa menemään aika kestävyys urheiluksi eli jos jollain olisi jokin tarkoin varjeltu tekniikka salaisuus niin voisi vähän valottaa tietämystään :P?
Oan
22.05.2006 12:23:17
huomasin tuossa treeneissä plektroja testaillessa et toi 1,15mm on kuitenkin pikkasen liian lerppu jos vaikka sahailee

Koitas tollasta: http://www.pikatera.com/suomi/pics/257.jpg

Sori, oli pakko.
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
ubik
22.05.2006 12:30:11
hehehe
Jimoleon
22.05.2006 14:14:15
Koitas tollasta: http://www.pikatera.com/suomi/pics/257.jpg

Tolla on hyvä sahata ;}
"The secret of success is knowing who to blame for your mistakes"
bluesteel
22.05.2006 14:30:33

Kontrabassobalalaikalla käytetään semmoista jykevää nahkaista plektraa, miltähän soundais sähköbassolla?

Voi kai sitä sormellakin soittaa?
Karlsson
22.05.2006 14:31:03
Voi kai sitä sormellakin soittaa?

Sähköbassoa? Joo.
"I had to. I was drunk." -Vivian
bluesteel
22.05.2006 14:40:05

Sähköbassoa? Joo.

Ei, mutta kontrabassobalalaikkaa. Itse ainakin soitan mieluummin sormella.
Karlsson
22.05.2006 14:41:39
Ei, mutta kontrabassobalalaikkaa. Itse ainakin soitan mieluummin sormella.

Voi varmasti, mutta noin akustisessa soitossa orkesterin kanssa siihen saanee tolla plekulla hitusen enemmän erottelevuutta.
bluesteel
22.05.2006 14:45:49 (muokattu 22.05.2006 14:45:58)

Voi varmasti, mutta noin akustisessa soitossa orkesterin kanssa siihen saanee tolla plekulla hitusen enemmän erottelevuutta.

Ok. En oo ite päässyt kokeilemaan moista vehjestä, aattelin vaan. Jos tuollasen jostain sattuu löytämään, niin maksaa varmaan mansikoita?
Karlsson
22.05.2006 14:47:14
Ok. En oo ite päässyt kokeilemaan moista vehjestä, aattelin vaan. Jos tuollasen jostain sattuu löytämään, niin maksaa varmaan mansikoita?

Eipä juuri. Venäjältä noita saa kuulemma hyvinkin edullisesti, eikä uuden teettäminen ihan kauhea rasti ole rahallisesti ainakaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)