Aihe: p-90 59`Duncanin tilalle
1 2
ahvenonkala
20.05.2006 17:07:18

Kova halu olisi vaihtaa tuohon mun EC1000:iin 59` Duncanin tilalle P-90, löytyisikö täältä kokemusta kyseisistä mikeistä? Tarttisin suhtkot kirkasta mutta ennen kaikkea lämmintä soundia, jotain Agents suuntaa. Alustavasti olen suunnitellut Duncanin SP90-1 vintage soapbar mikkiä. Olisikohan tämä oikea valinta minulle?

En ole päässyt kokeilemaan yhtään keppiä jossa olisi P-90 mikit, joten en ole tietoinen eroista eri mallien ja valmistajien välillä.'

Kiitos.
Kun näyttää muutkin käyttävän tässä biisin sanoja niin miksi en minäkin. Valintani on A.W.n tekstejä: "somebody told me to shit on the wing"
Swan
20.05.2006 17:19:13
P-90 on mitoiltaan eri kuin humppari, joten sen pitää olla humpparin tavoin mitoitettu. Tällaisia ovat esim. Duncanin Phat Cat ja Gibsonin P-94. Jälkimmäinen löytyy iteltäni kaulamikin paikalta, ja kyllä se nätisti soi. Ei ihän perussinkku, mutta kirkkaampi kuin tavan humppari. Hyvä kompromissi, jolla saa sekä kuulaita puhtaita, paksuja liidisaundeja että rouheita Morello-komppisaundeja.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
nikovirtala
20.05.2006 18:56:10

Harmi kun P-100 ei saa normaali humbuckerin kokoisena. Tai ainakaan itse en ole törmännyt. Yksi ehdottomia suosikkimikkejä.
ahvenonkala
20.05.2006 21:55:28

Se ei sitten mahtuis se kunnon soapbar jos ottas ne mikin kehykset pois?
Kun näyttää muutkin käyttävän tässä biisin sanoja niin miksi en minäkin. Valintani on A.W.n tekstejä: "somebody told me to shit on the wing"
Jungleman
20.05.2006 22:01:06

Ei mahdu.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Swan
20.05.2006 22:02:05

Siinä on vähän mittoja:

http://www.seymourduncan.com/images/dimensions/sp90.gif
http://www.seymourduncan.com/images/dimensions/phatcat.gif

P-90 on pitempi ja kapeampi, eli joutuisi puutöihin, jos tavan saippuapalaa meinaa humpparin tilalle laittaa. Tämänpä vuoksi juuri Phat Cat ja P-94 ovat olemassa, ettei vaihto kävisi niin kivuliaasti.
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
Aki
21.05.2006 13:52:07 (muokattu 21.05.2006 13:52:41)

DiMarzion Bluesbucker väittää olevansa P-90 ja ihan oikea yksikelainen samoissa humbuckerinkokoisissa kuorissa. Ja muutaman kuukauden sillä soittaneena väitän että ovat enemmän oikeassa kuin mikään mikrofonin soundia sanallisesti kuivallut yritelmä.

Humbuckerina (P90) ei ylenpalttisen kirkas (kuten HH from Hell), vaan mouhevan kaulamikin kuuloinen, olematta ollenkaan niin tukkoinen kuin kaulahumpparit yleensä. Puolitettuna soundi on reilusti puolitettua normihumpparia voimakkaampi, ja paljon lähempänä yksikelaista stratomikkiä. Vaikea tietysti sanoa kuinka lähellä se oikeasti on, mikki on liimakaulaisessa mahonkirunkoisessa kitarassa. Volume-ero näiden kahden moodin välillä on melko pieni, joka on mielestäni oikein hyvä asia.

Ehdoton suosikkini kaulamikiksi.
ahvenonkala
22.05.2006 07:59:53

Kiitos neuvoista, tulivat enemmän kuin tarpeeseen. Nyt varmaan sitten mikin metsästykseen...
varakeef
22.05.2006 09:40:14
DiMarzion Bluesbucker väittää olevansa P-90 ja ihan oikea yksikelainen samoissa humbuckerinkokoisissa kuorissa.

P90 on yksikelainen. Tarkoititko ehkä, että tuo mikki on humbucker ja puolitettuna kuulostaa P90:ltä?

Humbuckerina (P90) ei ylenpalttisen kirkas (kuten HH from Hell), vaan mouhevan kaulamikin kuuloinen, olematta ollenkaan niin tukkoinen kuin kaulahumpparit yleensä.

Näköjään et.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
fox
22.05.2006 13:26:58

P90 on yksikelainen. Tarkoititko ehkä, että tuo mikki on humbucker ja puolitettuna kuulostaa P90:ltä?

Bluesbucker on omanlaisensa standardi humpparin kuorissa oleva mikki..Mulla on yhdessä omassani kaulamikkinä..tykkään kyllä.
Soundillisesti tuossa "vakiomoodissa" hyvin likellä P-90 -soundimaailmaa, toki ei ole "aito asia" tietenkään, koska on kapeampi siu-ja pituussuunnassa se kela, mutta samoihin varmaan menee nuo muutkin humbucker-kokoiset P-90 variantit.
En ole aukassu Bluesbuckeria, mutta käsittääkseni se sisältää yhden signaalia "taltioivan" kelan JA häiriönpoistokelan, joka on siis vain tuota häiriön poistoa varten.
Toki saa kytkimellä sen kytkettyä myös rinnan tuon "pääkelan" kanssa, jolloin kyseisen kelan ominaisuudet muuttuu likelle F-tyyppistä mikkiä..
DiMarzion sivuilla saattaa olla enemmänkin tietoa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Swan
22.05.2006 13:45:52
Ihan vertailun vuoksi tässäpä pari pätkää, jos ne helpottaisivat vertailua:

Lindy Fralin P90 - http://mp3.jucciz.com/editiontube/lindy_fralin_p90.mp3
Gibson Blues90 - http://mp3.jucciz.com/editiontube/gibson_blues90.mp3

Jotenkin Gibsonit kuulostavat mun korvaan ponnekkaammilta. Oliko samat säädöt vahvarista käytössä?
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
Tumppi38
22.05.2006 15:40:44
Kova halu olisi vaihtaa tuohon mun EC1000:iin 59` Duncanin tilalle P-90, löytyisikö täältä kokemusta kyseisistä mikeistä? Tarttisin suhtkot kirkasta mutta ennen kaikkea lämmintä soundia, jotain Agents suuntaa. Alustavasti olen suunnitellut Duncanin SP90-1 vintage soapbar mikkiä. Olisikohan tämä oikea valinta minulle?

En ole päässyt kokeilemaan yhtään keppiä jossa olisi P-90 mikit, joten en ole tietoinen eroista eri mallien ja valmistajien välillä.'

Kiitos.

Itse ostin Ruokankaan kautta Hauserin Humbuckerin koloon mahtuvat P-90 mikit, ovat muuten loistavat !! Joku myi moisia torilla 210 eerolla...
"And when youre old and grey you will remember what they said, That two girls are too many, three is a crowd and four you're dead. (Ray Davies)"
Jucciz
22.05.2006 17:13:46
Jotenkin Gibsonit kuulostavat mun korvaan ponnekkaammilta. Oliko samat säädöt vahvarista käytössä?

Sama keppi, sama vahvistin, samat säädöt ja sama soittaja. Fralinit jäi taloon. Kummatkin kyllä ovat loistavia mikkejä.
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
Joees
22.05.2006 18:27:56
Itse ostin Ruokankaan kautta Hauserin Humbuckerin koloon mahtuvat P-90 mikit, ovat muuten loistavat !! Joku myi moisia torilla 210 eerolla...

Mikäli Häusselia tarkoitat, niin sen tekemät mikit on pommia! Mä diggaan niistä paljon. Parissa kitarassa on Häusselin mikit kiinni, ei tosin P90-mallia
Groooove is in heart!

Nurmella ON viikset!
Aki
22.05.2006 19:36:49

Niin, tarkoitin tosiaan Stratocaster-tyylistä yksikelaista tuolla epäselvällä kommentillani puolitetun soundista. Sarjaankytkettynä se on lähellä P90:stä. Rinnankytkentää en ole vielä kokeillut.
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
otto_tolvanen
23.05.2006 15:55:18

Duncanin Phat Catit ovat kyllä mainiot mikit, aidosti yksikelaiset ja saundiltaan todella lähellä SD:n "normaaleja" P-90:ä. Ja sopivat suoraan humbuckerien tilalle. Suosittelen!
ahvenonkala
25.05.2006 14:50:09

Nuo Phat Catit alkaa kyllä kiinnostaa, mutta nyt tarttis myös vastustusta/eriävää mielipidettä näille samaisille mikeille, että sais vähän kontrastia. Jos sinulla on huonoja tai edes keskinkertaisia kokemuksia Phat Cateista, niin ole hyvä ja avaudu.
ministeri
25.05.2006 16:33:12
Itse ole ajatellut kent armstrongin humbuckerin kokoisia p-90 mikkejä testata toiseen kitaroistani (Ibanez artcore TM71 Talman).

Jokin aika sitten testailin jotain Hameria jossa oli sellaiset perinteiset soapbar mikit ja hyvältä kuulosti kyllä...tahtoo testata vähän enemmänkin miten p-90:set toimisi mulla.
pitäisköhän vaihtaa kitaraa...
htm
25.05.2006 18:53:20

Mulla on nuo Kent Armstrongin P-90:t mun lespaul -kopiossa. Tummahko ja rapea soundi. Täydelliset tuommoseen perusrock- ja bluesrevittelyyn. Tykkään kovasti, vaikkakaan cleanilla ovat ehkä liiankin tummat ja tunkkaiset.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)