Aihe: Fender vai ibanez
1 2
Bubbles
21.05.2006 22:15:49 (muokattu 21.05.2006 22:22:56)
Eli kumpi kannattas ostaa näistä kun en oikeen tiedä noita ominaisuuksia ja mikkejä jne. Kummalla on paremmat ominaisuudet.

http://www.musik-produktiv.de/shop2 … fific/artnr/3123105/such_inx/961087

http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 4.asp/sid/!x32fific/artnr/100006617

Oon kyllä sitä mieltä että ostasin fenderin mutta onko se talla hyvä vai yhtä huono kun minun omassa jumpstartti ibassa. Ja mikä noissa fendereissä maksaa niin pirusti kun ei ne mitenkään erikoisilta näytä.
Walk of life
Tietysti Pauligin
21.05.2006 22:33:35
Kummalla on paremmat ominaisuudet.

Lienee makuasia.
Oletko kumpaakaan testannut? Minkälainen kitara houkuttelisi?
Mitä soitat?
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
joukov
21.05.2006 22:50:16
Musamakusi puolesta osta Iba, Fenkku voi olla hiukan monipuolisempi tosin.
Ze Kink
21.05.2006 23:12:00
on hyvä semmonen vinkutus vehe mikä pelittää niin ois hyvä.

:-----------------D

Nojoo, et tuolla Straton tallalla saa kyllä aikaiseksi mitään divebombeja tms. toisin kuin tuolla Ibanezilla. Tossa Ibanezissa on sitten taas Ibanezin huonoin lisenssifloikka (lo-trs), joka jonkun ajan päästä ei välttämättä pidä enää virettä. Floikan kanssa säätäminen voi myös olla aluksi tuskaa, joskin se on kyllä helppoa kun siihen tottuu. Mutta nuo on tosiaan vähän eri tyylisiä vehkeitä, jos haluat enemmän tollasta Ritchie Blackmore -juttua niin Fender olisi parempi vaihtoehto, jos taas sitten tollasta muhkeempaa Van Halenia, niin Ibanez.
"Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa
P-Nut
22.05.2006 00:17:56

Ja mikä noissa fendereissä maksaa niin pirusti kun ei ne mitenkään erikoisilta näytä.

Eipä tuo nyt kova hinta mun mielestä ole perus stratosta.

Nuo 2 kitaraa ovat kuitenkin varmasti aivan erilaisia 1) tallan osalta 2) mikkien osalta. Strato on monipuolinen, mutta kuitenkin soundeiltaan kirkkaampi ja ohuempi kuin tuo ibanez, joka on höystetty humppareilla. Straton tallallakin saa kuitenkin melkoisesti jo leikittyä vingutusta tiettyyn pisteeseen asti. Ibanezista en osaa sanoa tarkemmin muuta kun ei noista niinkään kokemusta ole eikä varsinkaan floikka-tallasta.

Mutta ihan näin lukemieni juttujen perusteella floikkaan olisi hyvä panostaa juurikin tuon vireenpitävyyden takia ja kuten Ze Kink sanoi, kyseessä on Ibanezin huonoin lisenssifloikka (lo-trs). Joten se vinguttelu voi jäädä pitemmän päälle vähemmälle jo sen takia, että virettä saa korjata vähän väliä uudestaan.
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
Aki
22.05.2006 02:43:25

Floikan kanssa säätäminen voi myös olla aluksi tuskaa, joskin se on kyllä helppoa kun siihen tottuu.
Se helppous ei kyllä sitä tuskaa vähennä.

Veikkaan että Pacifican ostajana olisit paljon tyytyväisempi kun kummankaan noista. Ellei ylpeyttäsi syö se että soitin onkin tehty pitkähkön perinteen soitinrakennusmaassa eikä Meksikossa.

Meksikon Stratoilla on silloin tällöin tapana ilostuttaa vain soittotaipaleen alkupuoliskolla olevia kitaristeja. Pacificaan on luultavasti tyytymättömiä vain ne joilla on utopistiset odotukset kitaralleen.

Voin selittää pidemminkin jos joku haluaa.
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
Jucciz
22.05.2006 03:48:16
Ja mikä noissa fendereissä maksaa niin pirusti kun ei ne mitenkään erikoisilta näytä.

Näyttääpäs, ja tuohan on ihan älyttömän halpa vielä. :)

http://cgi.ebay.de/1963-stratocaste … ssPageNameZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Niin ja, näyttämisen lisäksi Stratocaster nyt vaan kuulostaa oikeissa käsissä tajuttoman hyvältä. Käy ihmeessä testaamassa kitaroita äläkä osta pelkästään toisten kommenttien perusteella. Toiset nyt vaan tykkää muhkummasta.
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
oiva tumpeloinen
22.05.2006 12:04:38
Se helppous ei kyllä sitä tuskaa vähennä.

Voin selittää pidemminkin jos joku haluaa.

Mä haluan. =)

Mikä siitä floikan säätämisestä niin tuskaa tekee?
Aki
22.05.2006 19:00:11

Mikä siitä floikan säätämisestä niin tuskaa tekee?

Noniin, nyt luvassa pirunraamattu.

Koska talla todella on kelluva, jokainen säätö- ja viritysliike vaikuttaa tallan sijaintiin joustensa varassa, jolloin kaikkien kielten vire muuttuu. Kun säädät yhden kielen intonaatiota, se pitää ensin löysätä (jolloin muut kielet kiristyvät), hieman hankalalla järjestelmällä arpoa mikäköhän olisi sopiva kohta HUPS! Nyt meni jo liikaa. Missäköhän kohtaa se alunperin oli... Kun kohta on "löytynyt", kieli kiristetään vireeseen jolloin muut palaavat melkein vireeseen, joten taas hetki viritellään jotta kaikki kielet on samaan aikaan vireessä, jota vaikeuttaa se että satulalukot ei ole kiinni, koska kieli pitää saada löysäksi asti intonaation säätöä varten. No sitten huomataankin että sähläyksen jälkeen intonaatiosäätö ei muuttunut, joten taas ruljanssi uusiksi.
Ja joku kerta se pieni kuusiokoloavain on päässyt lipsahtamaan tallapalan kiinnitysruuvin kannasta, joten siihen on ilkikurisen vaikea tarttua. Normikierteiset ruuvithan tuohon ei käy, ja se viereisen kielen ruuvikin menetti kierteensä tuossa viime säädössä, olisi vaan pitänyt kuunnella sen Akin öljyämissuosituksia.

No, kun intonaatio on kaiken tuon jälkeen säädetty (jokaiselle kielelle sama ruljanssi), aletaan hakemaan tallalle positiota. Jousten kiristäminen vaikuttaa tietenkin vireeseen, tallan korkeuteen, sekä hieman myös intonaatioon. Taas viritellään pienen säätöliikkeen jälkeen tovi, kun talla hakee sitä omaa paikkaansa. Sitten säädetään tallan korkeus uudestaan, taas viritellään hetki, ja eiköhän se sitten alakin olemaan melkein valmista.

Kunnes huomataan että satulahan on ohuiden kielten kohdalta liian korkea, vaikka paksuilta sopiva, joten sitä aluslevyä ei voi ottaa pois. No, tyydytään huonompaan hienovireeseen kun ei sille oikein mitään ole helposti tehtävissä.
_

Ja kyllä:
-tuo on kärjistettyä tekstiä
-siinä on hyvin paljon puhdasta totuutta
-olen tehnyt noita floikkasäätöjä tusinoittain
-omistan itsekin yhden floikkakitaran
-suurelle osalle floikan käyttäjistä hyvillä säädöillä tai huollolla ei ole yhtään mitään väliä, jonka takia käytettyjen floikkatallojen kunto on valitettavan usein surkea

Lääh.
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
ibanezz
22.05.2006 19:22:40
Minäpä puolustan nyt vähän floikkaa. lisenssi floikka se minullakin on, ibanezin ilt1, ja kyllä se on paremmin vireen pitänyt mitä muut täällä on siitä tarinoinut. toki viritys voi olla ainakin alussa vaikeaa mutta kun sen pari kertaa joutuu tekemään nin sitten se menee jo rutiinilla. itse en ole joutunut intonaatiota siitä säätämään joten sen vaikeudesta en sano mitään. tietysti kannattaa kokeilla ja valita mikä itelle parhaalta tuntuu.
Mixeri75
22.05.2006 20:14:18

Minäpä puolustan nyt vähän floikkaa. lisenssi floikka se minullakin on, ibanezin ilt1, ja kyllä se on paremmin vireen pitänyt mitä muut täällä on siitä tarinoinut.

Juuri noin!

Jos tätä palstaa uskoisi joka asiassa, niin minunkin Jacksonien floikkien (Takeuchi) pitäisi heittää vire v****ksi joka "bombilla", eikä niiden oikeastaan olisi pitänyt edes kestää tätä yli kymmentä vuotta jotka ne ovat nyt olleet käytössä, päätellen siitä mitä olen lukenut täältä niiden huonoista materiaaleista yms...
Ne ovat edelleen alkuperäisessä kunnossa, ja pitävät vireen vaikka kuinka kammesta vääntäisi, ja hyvin palautuvat, eli ei se absoluuttinen totuus täällä aina asu, suuntaa-antavia neuvoja täältä saa, mutta itse ne pitää kokea...
Ostin sit putken kuitenkin...
oiva tumpeloinen
22.05.2006 21:04:17
Noniin, nyt luvassa pirunraamattu.

Koska talla todella on kelluva, jokainen säätö- ja viritysliike vaikuttaa tallan sijaintiin joustensa varassa, jolloin kaikkien kielten vire muuttuu. Kun säädät yhden kielen intonaatiota, se pitää ensin löysätä (jolloin muut kielet kiristyvät), hieman hankalalla järjestelmällä arpoa mikäköhän olisi sopiva kohta HUPS! Nyt meni jo liikaa. Missäköhän kohtaa se alunperin oli... Kun kohta on "löytynyt", kieli kiristetään vireeseen jolloin muut palaavat melkein vireeseen, joten taas hetki viritellään jotta kaikki kielet on samaan aikaan vireessä, jota vaikeuttaa se että satulalukot ei ole kiinni, koska kieli pitää saada löysäksi asti intonaation säätöä varten. No sitten huomataankin että sähläyksen jälkeen intonaatiosäätö ei muuttunut, joten taas ruljanssi uusiksi.

Onneksi tuota intonaation säätöä tehdään jatkuvasti. =)

Totta on, että floikan säätämisessä menee kauemmin kuin esim. kiinteän tallan kanssa. Mutta on siihenkin omat niksinsä. Sen tallan voi esim. säädön ajaksi blokata. Helpottaa kummasti tuota "vaappumista". Eikä sen säätöön loputtoman kauan aikaa mene. Tuon palojen siirtämisen suhteen oppii aika nopeasti.....ja kuten sanottu, sitä ei kovin usein tarvi tehdä. Tai ainakaan mun ei tarvi.

Ja joku kerta se pieni kuusiokoloavain on päässyt lipsahtamaan tallapalan kiinnitysruuvin kannasta, joten siihen on ilkikurisen vaikea tarttua. Normikierteiset ruuvithan tuohon ei käy, ja se viereisen kielen ruuvikin menetti kierteensä tuossa viime säädössä, olisi vaan pitänyt kuunnella sen Akin öljyämissuosituksia.

Tässä sä tulet varmasti lähimmäksi totuutta: Akin öljyämissuosituksia tulisi ehdottomasti noudattaa! Mutta toisaalta, pitäisi niitä muitakin talloja huoltaa. Eikä multa ole ainakaan nykyisissä kitaroissa yhdessäkään vielä päässyt kuusiokoloruuvit pyöristymään....ai niin, mä mietin sitä tekemistä, enkä vain huido ympäriinsä.

No, kun intonaatio on kaiken tuon jälkeen säädetty (jokaiselle kielelle sama ruljanssi), aletaan hakemaan tallalle positiota. Jousten kiristäminen vaikuttaa tietenkin vireeseen, tallan korkeuteen, sekä hieman myös intonaatioon. Taas viritellään pienen säätöliikkeen jälkeen tovi, kun talla hakee sitä omaa paikkaansa. Sitten säädetään tallan korkeus uudestaan, taas viritellään hetki, ja eiköhän se sitten alakin olemaan melkein valmista.

Säädöt voi tietenkin tehdä tässä järjestyksessä, mutta miksi kannattaa säätää intonaatio ensimmäisenä, jos se pitää viimeisenä säätää uudelleen? Eikö olisi viisaampi säätää se vasta viimeiseksi?

Kunnes huomataan että satulahan on ohuiden kielten kohdalta liian korkea, vaikka paksuilta sopiva, joten sitä aluslevyä ei voi ottaa pois. No, tyydytään huonompaan hienovireeseen kun ei sille oikein mitään ole helposti tehtävissä.

Laitatko sä satulan alle koko satulan kokoisen korotuspalan, ja se on joko siellä tai ei?
Mä ainakin olen käyttänyt satulan alla pienempiä paloja. Yksi pala toiseen päähän ja toinen toiseen, siis tarvittaessa. Eipä ole ollut ongelmia satulan kanssa sen enempää kuin perinteisessä mallissakaan (tai miksi sitä nyt halutaan kutsuttavan).

_

Ja kyllä:

-tuo on kärjistettyä tekstiä

Niin se pitääkin. Ei kai täällä kukaan usko muuten? ;)

-siinä on hyvin paljon puhdasta totuutta

On siinä tietenkin sitäkin, varsinkin tuossa huoltosuosituksessa.

-olen tehnyt noita floikkasäätöjä tusinoittain

En epäile hetkeäkään, olen sellaisen kuvan kyllä saanut.

-omistan itsekin yhden floikkakitaran

Tähän mulla ei vissiin ole mitään sanomista?

-suurelle osalle floikan käyttäjistä hyvillä säädöillä tai huollolla ei ole yhtään mitään väliä, jonka takia käytettyjen floikkatallojen kunto on valitettavan usein surkea

Tähän ollaan otettu jo pariin kertaan kantaa, ja olen samaa mieltä kanssasi. Tosin mä olen vieläkin sitä mieltä, että liian moni lyö laimin kitaransa huollon yleisestikin kitarasta riippumatta.

Lääh.

Varmaan paras tapa lopettaa tää jauhanta. Peace, eikä mitään henkilökohtaista kenellekään.... =)
Chemo
22.05.2006 21:13:05

Meksikon Stratoilla on silloin tällöin tapana ilostuttaa vain soittotaipaleen alkupuoliskolla olevia kitaristeja.

Mä olen kyllä nähnyt sellaistakin että pitkän linjan soittajat, joilla on omistuksessaan monta Stratoa, ovat tykästyneet meksikolaisiinsa niin että ne jenkit ja japsit ovat jääneet vähemmälle soitolle.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Hiku
22.05.2006 21:28:31
Musamakusi puolesta osta Iba, Fenkku voi olla hiukan monipuolisempi tosin.

Musta tuolla aloittajan jäsenkuvauksessa on monta artistia, jotka veivaa stratolla tai sen johdannaisella.
"Einstein" sanoi Steve Vai ja tilutti vain. V.U.K #24
Bubbles
25.05.2006 14:30:00
Walk of life
cruel_destiny
25.05.2006 16:40:41
http://www.musik-produktiv.de/shop2 … fific/artnr/3123713/such_inx/995346

Ton minä ostan. Testasin yhtä ja hyvä oli.

hyvä jee... ei millään pahalla, en tykkää hevikepeiltä näyttäviltä, toi on paljon hienompi... :)
myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti
Miikathebest
25.05.2006 17:13:36 (muokattu 25.05.2006 17:15:52)

Ootko harkinnut Ibanesin SA-sarjaa??? Mielestäni kannattaisi, vaikka kaupassa kokeilemani versio olikin hieman huonosti viimeistelty.(näyttää vähän hienoa hiomapaperia, teräsvillaa öljyä ja rättiä, niin 'vot!)
http://www.ibanez.co.jp/eg_page.php … amp;COLOR=CL01&MODEL_NO=SA260FM

415EUR tuolla musicproduktiivissä.
Hei sinä!
Pnctocn
25.05.2006 20:24:23
Näyttääpäs, ja tuohan on ihan älyttömän halpa vielä. :)

http://cgi.ebay.de/1963-stratocaste … ssPageNameZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

jep, alkoi polttelemaan. Onneksi näitä soittopelejä ei oikeasti tarvitse mihinkään niin voi käydä levollisin mielin iltaisin nukkumaan.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
rainmaker
25.05.2006 21:42:12

Onnittelen oikeasta valinnasta ;)
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)