Aihe: fulltone fulldrivestä..
1
Stalkah
20.05.2006 21:36:27

hey you, joka tiedät fulltonen fulldrive - pedaalieista ja / tai on käyttökokemuksia! kerro ihmeessä pedaalista kun sitä on niin paljon kehuuttu hyväksi, vanhaksi, klassiseksi, höpöhöpö näillä jenkkisivuilla ja kattelen iteki vähän kyseisen mölyboxin suuntaan. onko ostamisen arvoinen, mistä ääninäyte (en ajatellut sikaa säkissä), mistä lähtis halvimmalla (hinta liikkuu noilla pirun jenkkisivuilla puolentoista sadan ja vähän ylikin tienoilla), ja muuta. hyviä ja huonoja puolia olisi hyvä olla että tiedän sopiiko minulle. älkääkä kysykö mikä vahvari miulla o! kiitti!
Up the Irons ja sillee..
Jungleman
20.05.2006 22:18:15
Olen omistanut kaksi erilaista mallia ja soittanut molemmilla jokusen vuoden. Kyllä, se on erittäin hyvä, moniinkin eri käyttötarkoituksiin.

Ennen kuin jatkan, kysyn:

Mikä vahvari siulla o? FD2 EI toimi samalla tavalla kaikkien vahvarien ja kitaroiden kanssa. Minun korvaani se toimii parhaiten treeni-/keikkavolumella, tarpeeksi kovaäänisen putkivahvarin kanssa, vintagetyyppisillä 1-kelaisilla mikeillä. Kotisoitossa jonkun rupisen pikkucombon kanssa - nou vei.

Ääninäytteitä löytyy Fulltonen sivuilta. 150+ dollaria on vielä erittäin halpa hinta tuosta, Suomesta käytettynä löytyy hyvällä tuurilla alle 200e hintaan. Jos hinta on sinusta pyörryttävä, osta jotain muuta. Erittäin hyviä OD-pedaaleja, joissa työn jälki ja soundi ovat kohdillaan, saa jo satasesta ylöspäin uutena. FD2 ei suinkaan ole mikään maailman paras, ainoa ja oikea putiikkisärötin.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Stalkah
21.05.2006 08:34:23

tosta vahvarista nyt kaks asiaa kuitekii..
1. on kotona semmone viitiikö tota nyt ees vahvariks sanoo - tulitikkurasia jolla ei tosissaa kyllä soiteta millää pedaalilla mutta en oo vielä varmaan ostamassa mitää pedaalia ennen vahvistinta, kunhan tiedustelen etukäteen et tiiän varmaa mitä haen.

2. treenikämpällä on sellasia yamahan isoja lootia oisko 120w mutta en oo varma. niillä soittelee ihan hyvin pedaalin kanssa (on kokemusta bossin hyper metal-pedaalilla), mutta todennäköisesti en osta pelkästää treenikämpän takia sitä pedaalia hyllylle pölyyntymään.

Kitarasta sen verran että samaan aikaan ku saan sen pedaalin, saan myös fenderin straton. niistä mikeistä tiiän sen verran et ainakin haaveilemassani mallissa on yks kela per mikki. mutta onko tälläisistä pilkkutiedoista haittaa soundilla ja paljonkin?
mitä erilaisia overdrivepedaaleja ite suosittelet missä ois oikeen roima overdrive eli sellane aika sähköne ääni (eikös boss overdrive / distortion eli os 2:ssa ole aika sähköinen ääni)?
Up the Irons ja sillee..
Jungleman
21.05.2006 11:30:25
tosta vahvarista nyt kaks asiaa kuitekii..
1. on kotona semmone viitiikö tota nyt ees vahvariks sanoo - tulitikkurasia jolla ei tosissaa kyllä soiteta millää pedaalilla mutta en oo vielä varmaan ostamassa mitää pedaalia ennen vahvistinta, kunhan tiedustelen etukäteen et tiiän varmaa mitä haen.

Ok. Jos sinulla olisi kotona vaikka Rolandin Microcube (joka on hinta-/laatu-/soundisuhteeltaan loistava), niin uskaltaisin suositella monenlaisia pedaaleita sen kaveriksi. Tulitikkurasiat ovat sitten toinen juttu.

2. treenikämpällä on sellasia yamahan isoja lootia oisko 120w mutta en oo varma. niillä soittelee ihan hyvin pedaalin kanssa (on kokemusta bossin hyper metal-pedaalilla), mutta todennäköisesti en osta pelkästää treenikämpän takia sitä pedaalia hyllylle pölyyntymään.

Kitarasta sen verran että samaan aikaan ku saan sen pedaalin, saan myös fenderin straton. niistä mikeistä tiiän sen verran et ainakin haaveilemassani mallissa on yks kela per mikki. mutta onko tälläisistä pilkkutiedoista haittaa soundilla ja paljonkin?
mitä erilaisia overdrivepedaaleja ite suosittelet missä ois oikeen roima overdrive eli sellane aika sähköne ääni (eikös boss overdrive / distortion eli os 2:ssa ole aika sähköinen ääni)?

Eli siis Strato 1-kelaisilla mikeillä, Yamahan iso transistoricombo ja kotona tulitikkurasia. Ja tarvitset pedaalin josta saa paljon säröä. Kokemukseni mukaan vanhemmissa isoissa Yamaha-comboissa on ihan käypä puhdas soundi, mutta säröä aika miedosti, joten Fulldrive 2 ei anna sinulle sitä mitä olet etsimässä. Hyper Metal on aika lailla erityyppinen pedaali kuin Fulldrive 2, luulen että sinun kannattaisi pikemminkin hankkia vaikkapa juuri Hyper Metal, Metal Zone, joku Digitechin tai Ibanezin metallisärö tai vaikka pari erilaista Behringeriä. Mikä tahansa noista todennäköisesti hoitaa hommansa asiallisesti - olettaen että soitat jonkinsorttista raskaampaa musiikkia.

Fulldrive 2 kannattaa hankkia sitten kun tiedät oikeasti tarvitsevasi juuri sen, muuten sinulla on pian kallis pedaali jolla et tee yhtään mitään.
Romantikkoitkijät #1
Jungleman
21.05.2006 19:43:48
sori, siis tulitikkurasialla meinasin tehollisesti pientä vahvistinta en nimellisesti esim. marshall ms-2:ta joka on sellane vähä röökitoppaa isompi. ja siis tää miun vahvistin on yamahan ga-10 joka riittää Aivan Hyvin kotisoittoon (8w) jos sitte microcube (2w) riittää. Siinä on hyvät distortionit jo valmiiks, sellane vähä maiden - tyyppine bossin ds - 1 disto. mut kuitenki ku vähä tarkemmi ajatellen tämä digitechin distortion factory on iha sopiva hintaluokaltaan ja tarjonnaltaan, dod - overdrive, ds-1, metal zone, metal master etc... vai mitä mieltä?

Kyllä, luulenpa että osut paremmin maaliin valitsemalla tuon kuin FD2:n. Jostakin pitää kuitenkin aloittaa, ja jos minä olisin sinun tilanteessasi - etsimässä ensimmäistä säröpedaalia - voisin hyvinkin päätyä juuri tuohon. Eihän se ole kaikkein halvin vaihtoehto, mutta ainakin paperilla näyttää siltä että se olisi erittäinkin monipuolinen ja pätevä vehje. Soundivalikoima vaikuttaa aika tyrmistyttävältä ja uskoisin että sen kanssa pääsisit jo melko pitkälle.

Sitten viiden vuoden päästä saat ostaa sen FDkakkosen..;-)
Romantikkoitkijät #1
Stalkah
21.05.2006 21:21:50

Sitten viiden vuoden päästä saat ostaa sen FDkakkosen..;-)

ihan hyvä heitto tohon loppuun, kiitos neuvoista ja taidanpa hyvinkin ostaa sen df:n ja ehkä sitten viiden vuoden päästä fulldriven.

thänks
Up the Irons ja sillee..
Joees
21.05.2006 23:59:19
Pitäs varmaan joskus ostaa taas itselle moinen. Hitto kun möin kummatkin pois jokin aika sitten. Fiesta-Red oli äijä.
Groooove is in heart!

Nurmella ON viikset!
Captain Farrell
22.05.2006 07:17:28
Mä olen soitellut FD2:lla jo monta vuotta. Saundaa loistavalta straton ja Fenderin putkivahvistimen kanssa! Mutta yks juttu mitä mä pedaalissa kaipaisin olis erillinen volumesäätö boost-kanavalle. Se kun tuntuu buustaavan joskus vähän liikaakin.
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
Schenker
22.05.2006 07:48:56

Sain itse siitä isommasta Yammusta DODin Ynkkä-pedaalilla aika hyvät heavysäröt. Btw... Siis puhut niistä R*entolan Yammuista ilmeisesti..
"Limp Bizkit sucks dick!" -Zakk Wylde
Sammo
22.05.2006 08:23:20
Mutta yks juttu mitä mä pedaalissa kaipaisin olis erillinen volumesäätö boost-kanavalle. Se kun tuntuu buustaavan joskus vähän liikaakin.

Mulla on ollut kaksi FD2:sta vuosien varrella, ja tuo taitaa olla toinen syy siihen että se on lähtenyt vaihtoon. Tosin keikka-/treenisvolumella se boosti taitaa tasoittua. Toinen syy oli se että Fulltone ei tullut kaikkien vahvistimien kanssa toimeen (Fuchs ja Rivera) ja että todella puhtaan soundin kanssa se ei ole parhaimmillaan.

Barberin Burn Unitissa on oma volume ja gain kakkoskanavalle (käytännössä siinä on kaksi samaa kanavaa )ja huomattavasti monipuolisemmat sävynsäätimet (trimmerit sisällä) joten vahvistimen kanssa voi itse optimoida myös pedaalia. Myös portaaton kompression määrä on BU:ssa aivan helmi.

Seymour Duncanin Twin Tubessa ei ole niin paljon säätöjä kuin Barberissa (kanavat on tosin kuulostaa hieman erilaisilta), mutta puolisärösoundi siinä on aivan mahtava ("reagoi kuin putkivahvistin") ja lead-puolella säröä varmasti riittää. Pieni pettymys oli erillisten sävynsäätimien puute ja kirkkaaman puolisärösoundin kanssa lead-puoli menetti pikkasen lämpöä, mutta se on varmaan makuasia.Twin Tubea en ole vielä kokeillut bändin kanssa joten en osaa siitä vielä sanoa juuta enkä jaata. Sekä Barber että SD soi mallikkaasti myös puhtaan ja kirkaan soundin kanssa, mikä on ainakin mulle tärkeää. Tosin molemmat taitaa olla kalliimpia kuin käytetty FD2:n.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
javia
22.05.2006 09:49:23
joo, tää on ihme pedaali tämä, mullakin pyörinyt kaikenlaisia putiikki säröpurnukoita, mutta tämä on viihtyny laudassa kaikista pisimpään, se on jotenki luonnollinen jatke hyvä soundisen styrkkarin perään. Itse tykkään tuosta boost toiminnasta juuri tuollaisena, koska käytän paljon skitan volaa ja tuolla boostilla saa sit vielä sen piirun verran jerkkua lisää jos tarvii.
Man With Bad Tone Laughs Alone!
Stalkah
22.05.2006 17:25:54 (muokattu 22.05.2006 17:26:18)

Sain itse siitä isommasta Yammusta DODin Ynkkä-pedaalilla aika hyvät heavysäröt. Btw... Siis puhut niistä R*entolan Yammuista ilmeisesti..

Persreijälle tiedoksi että puhunpa hyvinkin. hyvä nimivalinta muute!
Up the Irons ja sillee..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)