Aihe: Electro-Harmonix Deluxe memory man kysymys
1
Läpistö
20.05.2006 21:11:07 (muokattu 20.05.2006 21:14:30)

Eli minkä tasoisia tuossa pedaalissa nuo chorus ja vibrato efektit ovat ja voiko niitä käyttää myös ilman echoa? Muitakin mielipiteitä ks. laitteen soudista saa laittaa.
"Nothing lasts to the past" Zugabe - Chained
Fide
20.05.2006 23:29:25

Voi käyttää ilman delaytä, mutta choruksen kanssa mulla on vähän tökkinyt, en tykkää sen soundista...

Vehkeessä on erikseen tuo efektin määrä puhtaassa signaalissa, mikä on oiva, mutta jos käyttäächorusta ja delayta yhdessä, niin nipona olisin kaivannut molemmille oman sekoitussuhteen ;-)

Vibra ja chorus ovat siis kytkimellä valittavia joko/tai. Et saa yhtäaikaa chorusta ja vibratoa.

Vibratokin menee, mutta kyllä tuo mun makuuni on ennen kaikkea Delay ja chorus ja vibratto ovat sitten ne mausteet.

säätönupit ovat ainakin mun yksilössä alkaneet rutista, joten niitä kannattaa varmaan vatkata aika ajoin ihan vain, jotta pysyvät kunnossa...
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Läpistö
21.05.2006 00:01:45

Kiitoksia vastauksesta. Tuosta taisikin aueta kaikki, mitä halusin tietää :)
"Nothing lasts to the past" Zugabe - Chained
Exhausted
21.05.2006 13:13:50

Onkos tuossa sellainen moodi, että chorus/vibrato vaikuttaa pelkästään kaikuihin, ei suoraan signaaliin?
Exhausted
21.05.2006 16:31:26

Et varmaan oikein ymmärtänyt. Tarkoitin siis sitä, että kaiku jakaa signaalin kahteen. Puhdas signaali saa mennä suoraan läpi, ja signaali, jota viivytetään, menee choruksen /vibraton läpi. Tällä voidaan simuloida nauhakaiussa kuultavaa nauhan huojumista.
Fide
21.05.2006 22:21:34 (muokattu 21.05.2006 22:23:15)

juu, en ymmärtänyt =)

...enkä myöskään tiennyt tota vibrato/choruksen roolia tuollaisena nauhakaikusimulaattorina. =)

Aina oppii uutta, ja ton härpättimen chorus/vibrato sai justiinsa munkin maalaisjärkeen sopivan perustelun, jotta mitä ne yleensä koko boxissa tekee.

Näin sitä sivistytään pikkuhiljaa ;-)

Puhdas signaali saa mennä suoraan läpi, ja signaali, jota viivytetään, menee choruksen /vibraton läpi. Tällä voidaan simuloida nauhakaiussa kuultavaa nauhan huojumista.

Eli oletan ton toimivan just noin.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)