rumpali-isti 20.05.2006 13:45:18 | |
---|
Niin, Pdp settini virvelistä on nyt jo kaksi lugia hajonnut. Onko vika minussa vaiko lugeissa?? Musamaailmasta kyselin uutta lugia ja sanoivat lähettävänsä. Onko muilla samantapaisia kokemuksia? Harvinaisen ärsyttävä vaiva, näet. "Be the Devil's own, Lucifer is my name! Moonchild..." |
moderndrummer88 20.05.2006 13:48:00 | |
---|
Niin, Pdp settini virvelistä on nyt jo kaksi lugia hajonnut. Onko vika minussa vaiko lugeissa?? Musamaailmasta kyselin uutta lugia ja sanoivat lähettävänsä. Onko muilla samantapaisia kokemuksia? Harvinaisen ärsyttävä vaiva, näet. Heikko työn laatu näkyy siinä, että ei jaksa lugit pysyä kasassa, kun on kireä virvelin kalvo. Sama juttu oli mulla aikanaan pulseissa.... musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
rumpali-isti 20.05.2006 13:58:10 | |
---|
Siis lugit kyllä PYSYY KASASSA, mutta viritysruuvi jumittuu sinne kiinni niin ettei sitä saa millään pyörimään kumpaankaan suuntaan. Eli jengat pamahtelee. Ärsyttää kun se ruuvvi pitää sitten aina katkaista jne.. "Be the Devil's own, Lucifer is my name! Moonchild..." |
moderndrummer88 20.05.2006 14:17:17 | |
---|
Siis lugit kyllä PYSYY KASASSA, mutta viritysruuvi jumittuu sinne kiinni niin ettei sitä saa millään pyörimään kumpaankaan suuntaan. Eli jengat pamahtelee. Ärsyttää kun se ruuvvi pitää sitten aina katkaista jne.. No paska työn laatu se tästäkin selityksenä löytyy, ja kannattaa tietty rasvailla niitä ruuveja jos jumittuvat musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
Jupi57 20.05.2006 14:21:02 | |
---|
Mitäs läksit... Tonnilla ei saa kolmen (DW) laatua. Anteeksi ynseyteni. |
Migo 20.05.2006 15:14:18 | |
---|
Mitäs läksit... Tonnilla ei saa kolmen (DW) laatua. Anteeksi ynseyteni. Ei mitään, pudotit minutkin takaisin maanpinnalle. :D Niinpä.. |
ddrum54 20.05.2006 17:12:12 | |
---|
Siis lugit kyllä PYSYY KASASSA, mutta viritysruuvi jumittuu sinne kiinni niin ettei sitä saa millään pyörimään kumpaankaan suuntaan. Eli jengat pamahtelee. Ärsyttää kun se ruuvvi pitää sitten aina katkaista jne.. Hmmm... Jumittuuko ne asennusvaiheessa vai ihan omia aikojaan? Toi kuulostaa siltä, että ne tapit menee asennusvaiheessa väärille kierteille, eli lugin sielu on vinossa. Se ensimmäinen kierros on tehtävä huolellisesti ja tarkkaan haettava, herkillä sormilla, se kierteen alkupaikka. Ja vaseliinia kierteisiin aina, kun tappi irroitetaan. Eikös PDP:ssäkin ole se DW:n hienokierre? Se on vielä helpompi saada väärille jengoille. 2`n 4 |
p.g. 20.05.2006 18:47:58 (muokattu 20.05.2006 18:48:46) | |
---|
"Tonnilla ei saa kolmen (DW) laatua." Ikävä kyllä mulla on Dw:n virvelistä korkannut 3 kertaa jengat,ei kylläkään ole jumiutunut vaan on sutassut ihan suoraan. Ei se kolmetonniakaan näköjään siihen yhtään jeesaa.. : ) |
rumpali-isti 20.05.2006 19:08:53 | |
---|
Hmmm... Jumittuuko ne asennusvaiheessa vai ihan omia aikojaan? Toi kuulostaa siltä, että ne tapit menee asennusvaiheessa väärille kierteille, eli lugin sielu on vinossa. Se ensimmäinen kierros on tehtävä huolellisesti ja tarkkaan haettava, herkillä sormilla, se kierteen alkupaikka. Ja vaseliinia kierteisiin aina, kun tappi irroitetaan. Eikös PDP:ssäkin ole se DW:n hienokierre? Se on vielä helpompi saada väärille jengoille. Ei asennusvaiheessa. Huomasin tämän kalvoja uusiessani, että kaksi ruuveista oli äärettömän jäykkiä ja ne jumittuivat paikalleen n. ½ kierroksen jälkeen. Eli tässä luultavasti ne jengat menneet?? "Be the Devil's own, Lucifer is my name! Moonchild..." |
Velli 20.05.2006 19:15:47 (muokattu 20.05.2006 19:16:10) | |
---|
En usko että käyttäjässä on tällä kertaa vikaa. PDP:t ovat luonnostaan sellaiset, että meinaavat hajota käsiin. |
rumpali-isti 20.05.2006 19:19:26 (muokattu 20.05.2006 19:20:06) | |
---|
Luonnostaan sellaiset, että hajoavat käsiin ^^Jaa niinkö? Oletkos joskus kokeillu? Kaikki muu on kestänyt paitti nuo 2 lugia. Sitäpaitsi saundit on hintasekseen todella hyvät, ja sehän se on pääasia... "Be the Devil's own, Lucifer is my name! Moonchild..." |
Velli 20.05.2006 19:28:15 | |
---|
^^Jaa niinkö? Oletkos joskus kokeillu? Kaikki muu on kestänyt paitti nuo 2 lugia. Juu, parilla tuttavalla on tuollaiset ja niistäkin on rautaosia hajoillut. Sitäpaitsi saundit on hintasekseen todella hyvät, ja sehän se on pääasia... Hintaisekseen hyvät eivät ole oikeasti hyvät ;). |
Muovinen 20.05.2006 20:00:32 | |
---|
Johan tässä on ollut omakin usko DW:n laatuun koetuksella, kun virpastani korkkas lugit (liian lyhyet viritystapit tehdasasennuksena!) ja PDP-setin kierteet meinaa tomeissa takerrella. Onhan täällä jo muutama ketjukin tätä todistamassa. Rasvaukset olen hoitanut huolellisesti mutta silti on ongelmia. Virppa voi kyllä nykyään uusien pidempien ja lukittavien tappien kanssa oikein hyvin. Onneksi standit ja pedaalit näyttää kestävän paljon paremmin. En tiedä sitten jos noita roudais enemmän... |
HeavyMachinery 20.05.2006 21:33:16 | |
---|
Se Tiheämpi kierre on herkempi menemään rikki. Se on vai on julma totuus. Jos vetää ne oranki momenttiin niin ei oo ihme jos lugit paukkuu. Suositten vaihtamaan virppaa ja merkkiä jos kovin tiukoista vireistä tykkää.... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Jaren 20.05.2006 22:06:05 | |
---|
Se Tiheämpi kierre on herkempi menemään rikki. Se on vai on julma totuus. Jos vetää ne oranki momenttiin niin ei oo ihme jos lugit paukkuu. Suositten vaihtamaan virppaa ja merkkiä jos kovin tiukoista vireistä tykkää.... Jaa, että tieheä kierre helppo rikkoutumaan? Ei ainakaan tuon sonorien tunesafe:n kanssa ole ollut mitään ongelmia, hyvin on ruuvit kestäneet pyörittelyä. Ei ole virvelistäkään mennet ruuveista jengat, vaikka melkein tappiin on vedetty. Tällä yritän vain kyseenalaistaa tuota väitettä "tiheämpi kierre on helpommin rikki". "Vitut mä mitään mistään tiedä, mä oon täällä vaan töissä" |
Tällä yritän vain kyseenalaistaa tuota väitettä "tiheämpi kierre on helpommin rikki". Eikai tuota nyt oikeastaan kyseenalaistaa kannata.? Se on vain ihan selvä homma tietyssä tapauksessa. Niinpä.. |
Jaren 21.05.2006 00:07:07 | |
---|
Eikai tuota nyt oikeastaan kyseenalaistaa kannata.? Se on vain ihan selvä homma tietyssä tapauksessa. Mikä sitten on tämä "tietty tapaus"? "Vitut mä mitään mistään tiedä, mä oon täällä vaan töissä" |
moderndrummer88 21.05.2006 00:11:08 | |
---|
Mikä sitten on tämä "tietty tapaus"? No pehmästä tai hauraasta materiaalista tehty, ei varmana kestä jos on sitten tosi tiheät välit, kuten tässä pdp:n tapauksessa varmaan onkin musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
Jupi57 21.05.2006 01:43:16 | |
---|
Tuumakierrteiset vintage-kannut eivät ole koskaan oikkuilleet, millikierteiset kylläkin joskus. |
ddrum54 21.05.2006 01:54:46 | |
---|
Jaa, että tieheä kierre helppo rikkoutumaan? Ei ainakaan tuon sonorien tunesafe:n kanssa ole ollut mitään ongelmia, hyvin on ruuvit kestäneet pyörittelyä. Ei ole virvelistäkään mennet ruuveista jengat, vaikka melkein tappiin on vedetty. Tällä yritän vain kyseenalaistaa tuota väitettä "tiheämpi kierre on helpommin rikki". Lienee niin, että Sonorien metalli on parempaa. Oma havainto tiuhakierteestä on se, että aloituksen kanssa pitää olla tarkkana. Se menee helpommin väärille kierteille. 2`n 4 |