Aihe: Mistä äänimiehille töitä?
1 2 3
northern
20.05.2006 16:50:45

Tuntuu olevan hirveän hankalaa päästä mihinkään studioon töihin kun pienimmät studiot pyörivät muutaman ihmisen voimin ja suurempiin taas otetaan (silloin harvoin kuin tarvitaan joku uusi äänimies) vain huipputaitavia ihmisiä.

Mistä siis voisi saada puoliammattilainen äänimies jotain töitä? Semmoinen joku paikka olisi kiva missä voisi vaikka tehdä bändeille demoja, niin ei olisi vaatimustaso niin korkea.
KaljaMaha
20.05.2006 20:08:28
Äänimiehet työllistyvät mukavasti mm. satamaan ja varastohommiin.
MAKSAVA asiakas on aina oikeassa. Mutta niitä harvoin näkee.
hape
20.05.2006 20:59:39

Semmoinen joku paikka olisi kiva missä voisi vaikka tehdä bändeille demoja, niin ei olisi vaatimustaso niin korkea.

Siis kotistudio? :)
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Ukko
20.05.2006 21:19:06

Semmoinen joku paikka olisi kiva missä voisi vaikka tehdä bändeille demoja, niin ei olisi vaatimustaso niin korkea.

Ensimmäinen virhe. Vaatimustasossa ei saa tinkiä koskaan. Jää muuten ilman duunia.
ewqqq
20.05.2006 22:59:50
Suomen Posti.
Tarkasta oma jäsenkuvauksesi.
milcoin
20.05.2006 23:47:24 (muokattu 20.05.2006 23:49:55)
Haetaan vaan lisää levyjä rajan takaa ja imutellaan netistä lisää laittomasti niin eiköhän se työllisyystilanne siitä parane.

Edit: Muokkasin kirjoitusta vähemmän syyllistävään muotoon
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Aki
21.05.2006 02:40:07

Äänimiehet työllistyvät mukavasti mm. satamaan ja varastohommiin.

:D
Chaplin
21.05.2006 02:42:55 (muokattu 21.05.2006 02:48:22)
NoNiin..

Kun tuo Lordi voitti noi viisut, niin ensvuonna ne järjestetään Suomessa.. Sieltähän vois jotain piuhanvetäjän paikaa irrota..? Äänimiehen hommaa se sekin on!..

Kannattaa olla yhteyksissä YLElle........

Suomen Posti.

:D HEP!!!!
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
Janus
21.05.2006 10:57:11
Uusi nouseva rap-artisti MC Donalds tarvitsee jatkuvasti "sisällöntuottajia" posseensa.
northern
21.05.2006 13:18:55

Sieltähän vois jotain piuhanvetäjän paikaa irrota..?

Ai että menis heti johtotehtäviin?

Kannattaa olla yhteyksissä YLElle........

Oon just työharjoittelussa ylellä :)
Chaplin
21.05.2006 23:03:23
Oon just työharjoittelussa ylellä :)

No perkele.. Sunhan se pitäis tietää mistä äänimiehelle hommia löytyy..? Äkkiseltään tuntuis että siellä YLEllä ne paremmin tietää nää hommat kun tää Muusikoden.netti väki?
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
Kallekorvola
22.05.2006 21:26:28 (muokattu 22.05.2006 21:27:21)
en taida yhtäkkiä keksiä montakaan paikkaa, missä kukaan kuukausipalkalla näitä hommia tekis... jos nyt se oli hakusessa. tosta laadusta tinkaamisesta oon kyl samaa mieltä kun joku edellä. ei voi tinkiä, eikä itsensä takia pitäis siihen pyrkiäkään...

itse painin saman asian kanssa 6 v sitten, kunnes totesin, että freelance-pohjainen tekeminen on ainoa järkevä vaihtoehto. perusta oma paja, ja tee siellä hyvää jälkeä. ensin ilmaiseksi, sitten halvalla, ja ennenpitkää tuotto saavuttaa järkevän tason, olettaen että jälki on hyvää, ja äänityskokemus asiakkaalle miellyttävä (1. näissä hommissa EI rikastu, ja 2. kaikki rahat menee kuitenki uusiin ääniromuihin...)

liveäänimiehillä enemmän töitä kyllä nykyään, joten jos et haldaa sitä puolta, opettele, ja jos haldaat, kysele vaiks eastwayltä tai muilta alan firmoilta...
northern
23.05.2006 11:54:36

liveäänimiehillä enemmän töitä kyllä nykyään, joten jos et haldaa sitä puolta, opettele, ja jos haldaat, kysele vaiks eastwayltä tai muilta alan firmoilta...

Missäköhän tota livepuolta vois opetella, kun ei koulussakaan oo opetettu kun studiotyöskentelyä? Ainakin tollasen isomman PA:n kasaaminen on minulle vielä suuri mysteeri, jota en oo vielä koskaan tajunnut ja noiden äänipöytienkin käyttö rajoittuu siihen että oon jotain ekvalisaattoria vähän jostain nupista säätänyt kun joku on sen siihen näyttöön valmiiksi laittanut.
PL
23.05.2006 11:57:11
Pitkän kaavan mukaan: äänifirmaan apupojaksi ja sitä kautta hiljalleen suureksi PA-guruksi.
Juntunen
23.05.2006 12:20:44 (muokattu 23.05.2006 12:23:16)

..kun ei koulussakaan oo opetettu kun studiotyöskentelyä...

..noiden äänipöytienkin käyttö rajoittuu siihen että oon jotain ekvalisaattoria vähän jostain nupista säätänyt kun joku on sen siihen näyttöön valmiiksi laittanut.

Miten sitä studiotyöskentelyä nykyään opetetaan..?

EDIT:

Pitkän kaavan mukaan: äänifirmaan apupojaksi ja sitä kautta hiljalleen suureksi PA-guruksi.

Näin määkin neuvosin. Jonnekkin lähipitäjän PA-firmaan vaan kesämieheksi piuhaa vetämään. Sieltä sitten hiljalleen vastuu kasvaa ja pääsee ehkä joskus monitoritiskin kautta ison pöydän taakse. Kai se studiopuolella lähtee vähän samalla tavalla. Jonnekin studioihin voi päästä vaikka oppisopimuksella tms aloittelemaan.
Dianin upouusi Hypofunktion-EP valmistui! Kuuntele samplet ja tilaa itsellesi!
PL
23.05.2006 12:23:20
Virtuaalisesti ?

No ihan oikeasti, eikös miltei kaikki äänivehkeet ole jo mallinnettu, niin oikeisiin ei juurikaan tarvitse koskea?
virtalahde
23.05.2006 12:49:40

Itse TTVO:lta v. 2002 valmistuneena sanon, että on ihan turha ajatella että koulusta lähtee jotenkin "valmiina".. Koulu on ihan hyvää pohjaa, siellä pääsee tekemään erilaisia juttuja, mutta todellisuuden kanssa sillä ei välttämättä ole hirveästi tekemistä.
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com
Nelikielipiru
23.05.2006 13:11:06

AMEN! Nimimerkkinä toimikoon tällä hetkellä apupoikana osaaville toimiva.
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
Kallekorvola
23.05.2006 19:42:52
Sieltä sitten hiljalleen vastuu kasvaa ja pääsee ehkä joskus monitoritiskin kautta ison pöydän taakse.

ei se ihan noinkaan mene, koska monitori- ja FOH-hommat poikkeaa toisistaan aikalailla, mut ajatus oikein. pienemmistä hommista siirrytään isompiin...

noista kouluhommista sen verran, että koulun läpipääseminen ei töitä takaa. ne "koulutetut", joilla on töitä, on niitä samoja tyyppejä, jotka jäi kouluajan loputtua viilaamaan tuotoksia omaehtoisesti, omalla ajallaan...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)