Aihe: Custom-Sounds
1 2 3
Straton
30.09.2003 16:10:42
Ja TS-808:sta kun nyt tuli puhetta... mun mielestä todella yliarvostettu. Soundaako se nyt sitten yhtään paremmalta kuin esim. TS-9 tai Boss SD-2 jotka saa selvästi halvemmalla?
Nojoo... itse en ole kyseisiä pelejä päässyt soittamaan, mutta sen verran voin sanoa että kun mulla on (todella hyvä) mallinnus noista molemmista niin enemmän tykkään SD-2:sta kuin TS-808:ta.

Offtopic:

Ristiriitaista. Toisaalta et ole soittanut TS808:lla, mutta väität kuitenkin että sulla on todella hyvä mallinus siitä? Mihin perustat väitteesi, jos kerran et ole aidolla soittanut. Mulla on Vamp2, mutten sen johdosta tee johtopäätöksiä, että -59 Bassman kuulostaa surkealta :P.
Ite oot!!!
Spiralmind
02.10.2003 04:51:23

Offtopic:

Ristiriitaista. Toisaalta et ole soittanut TS808:lla, mutta väität kuitenkin että sulla on todella hyvä mallinus siitä? Mihin perustat väitteesi, jos kerran et ole aidolla soittanut. Mulla on Vamp2, mutten sen johdosta tee johtopäätöksiä, että -59 Bassman kuulostaa surkealta :P.

Joo, ymmärrän että kuulostaa hölmöltä väitteeni... perustan siihen että Bossin pedaalia ja Marshallin vahvistinta (no en itteasiassa just samaa mallia eli JCM900 vaan JCM800) olen kyllä koittanut mitkä samaan mallinnukseen kuuluu. Ja usko pois, noi mallinnukset on ihan eri luokkaa kuin joku V-amp tai Line 6.

Sitäpaitsi Boss SD-1:n, TS-9:n ja TS-808:n kytkennässä ja komponenteissa on vain pientä eroa, kaikki voidaan tehdä käyttäen samaa piirilevyaihiota että eipä se soundi niin suuresti taida erota... ja olen lukenut jonkun sanoneen ettei huomaa TS-9:n ja TS-808:n äänessä mitään eroa. Ja vaikka eroa olisi niin miksi uudempi versio jossa kytkentään on tehty pieni muutos olisi huonompi?
Aion itse rakentaa molemmat nuo pedaalit, sittenhän nään (voipi tietty taasen väittää että ite rakennetussa on eroa alkuperäseen... tiä sitten...)
Juzzu
02.10.2003 07:15:46
Ja usko pois, noi mallinnukset on ihan eri luokkaa kuin joku V-amp tai Line 6.

No uskoa voisi ehkä vahvistaa se, että kertoisit mikä tämä sinun täysin eriluokkainen mallinnus on?
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Joees
07.10.2003 16:27:22
Harmi kun suomessa(ei ainakaan tietääkseni) palkita ystävällisintä yms myyjää. Harri kyllä voittaisi satanolla. Joku tunnustus olisi hieno.
Groooove is in heart!
RawknRawl
07.10.2003 17:03:21
Onhan se nyt ihan varman saletti, että TS-808, TS9, SD-1 kaikki soundaavat eriltä. Eipä ole erot isot kompoissa, mutta ei sitä ole erot soundeissakaan. Päivänselvät ne kyllä on.

Niin mikä se spiralmindin ylikylän mallinnusvärkki on? Mikämikämikä?
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
Fortune
07.10.2003 19:00:08
Harmi kun suomessa(ei ainakaan tietääkseni) palkita ystävällisintä yms myyjää. Harri kyllä voittaisi satanolla. Joku tunnustus olisi hieno.

Muusikoiden.net -diplomi?

Jokin sellainen ei olisi paskempi keksintö, kunhan tämä saitti saa vielä enemmän jalansijaa.
echo
07.10.2003 19:12:34

Jo vuosia Harrin kanssa asioineena ja todella tyytyväisenä asiakkaana täytyy sanoa, että kyllä joku tunnustus olisi paikallaan. Tottakai Harrikin tekee tätä elääkseen ja busineksena, mutta tälläinen ystävällinen, informoiva ja asioista tietävä asiakaspalvelu on Suomessa tosi harvinaista.
sell your computer...buy a guitar - tom petty
Spiralmind
07.10.2003 19:28:07 (muokattu 07.10.2003 19:28:57)

Onhan se nyt ihan varman saletti, että TS-808, TS9, SD-1 kaikki soundaavat eriltä. Eipä ole erot isot kompoissa, mutta ei sitä ole erot soundeissakaan. Päivänselvät ne kyllä on.

Niin mikä se spiralmindin ylikylän mallinnusvärkki on? Mikämikämikä?

Joskus mainostelin tääl, elikkäs www.simulanalog.org
VST-efekteinä mallinnuksia ilmaisjakelussa. Tarttee VST:tä tukevan softan ja sit kannattaa olla DI-boxi tai jotain että kuulostaa parhaalta mahdolliselta, itse valjastin Line 6 Guitarportin tähän tarkoitukseen (enkä jaksa käyttää Guitarportin omia mallinnuksia, ne on aika onnettomia verrattuna simulanalogeihin).

Juu ja toki soundaavat erilaiselta ainakin noi TS-808 ja SD-1... mut ainakin tuon mallinnuksen perusteella ite tykkäsin enemmän SD-1:stä joten itestäni ainakin tuntuis hölmöä maksaa huonomman kuulosesta enemmän (joo, on monenlaisia soundeja kiva olla - mutta 400 on ryöstöä ...ja kuten jo sanoin, rakennan ite tuon vehkeen, maksaa jopa pari kymppiä). Ja Bossin pedaaleja, muistaakseni myös SD-1:tä (ainakin DS-1:tä josta tossa myös löytyy mallinnus) olen koittanut ja niiden suhteen mallinnukset ainakin kuulosti ihan miltä pitikin.
Imper
07.10.2003 22:20:55

Joskus mainostelin tääl, elikkäs www.simulanalog.org
VST-efekteinä mallinnuksia ilmaisjakelussa. Tarttee VST:tä tukevan softan ja sit kannattaa olla DI-boxi tai jotain että kuulostaa parhaalta mahdolliselta, itse valjastin Line 6 Guitarportin tähän tarkoitukseen (enkä jaksa käyttää Guitarportin omia mallinnuksia, ne on aika onnettomia verrattuna simulanalogeihin).

Raahaatko sää sen sun kompuutteris ja softas sinne bluesbaariinkin?
Everyone is a per-son
Spiralmind
08.10.2003 04:00:58 (muokattu 08.10.2003 04:11:37)

Raahaatko sää sen sun kompuutteris ja softas sinne bluesbaariinkin?

Ei ollut tarkoitus (mikäli bluesbaarissa koskaan soitan). :)
Vaan keikkailuun hankin jahka rahat riittää ihan oikean putkivahvistimen ja aion rakentaa itte särö-, ym. pedaaleita. Kotiharjoittelussa mikä tahansa mallinnus, etenkin simulanalogit voittaa suurimman osan halvoista harjoitusvahvistimista - ja nauhoittelussa ovat todella näppäriä.
PeeJii
08.10.2003 10:14:08 (muokattu 08.10.2003 10:15:20)
Jo vuosia Harrin kanssa asioineena ja todella tyytyväisenä asiakkaana täytyy sanoa, että kyllä joku tunnustus olisi paikallaan. .

Yksi tunnustus Harrille tulee kyllä jo siitä, että kun sieltä jotakin laitetta kyselee ei niin vakavassa ostomielessä, tulee palaute niin nopeasti, asiallisesti ja informoivasti, että sitä sitten hyvin helposti sortuu laitteen hankintaan. Eli hyvä palvelu näkyy lisääntyneenä myyntinä. Sen soisi kyllä muidenkin kauppiaiden tiedostavan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)