Aihe: Voisitko kuvitella käyttäväsi..
1 2
afro
01.10.2003 23:04:43
Tuli tässä vain tämmönen älytön juttu mieleen..
Eli kysymys kuuluu:

Voisitko kuvitella käyttäväsi halpispeltiä (esim. Paiste 302, Meinl Meteor..), jos sen soundi olisi hyvä? Eli merkkaako sinulle enemmän pellin merkki, malli, ulkonäkö ja pellin "imago" vai soundi ja korvaa miellyttävyys?

Eli kuvitellaan, että halpispellin soundi olisi hyvä, voihan näin toki ollakin.
Sivuni Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Olli
01.10.2003 23:24:59

Mulla on käytössä 2. bändiviritelmässä pearlin haikka ja 70luvun Zildjian ride. Hyvinhän niillä soittelee, kun ei sitä pearlin logoa katsele...
lkx
01.10.2003 23:35:23 (muokattu 01.10.2003 23:36:34)

No perkele, onhan mullakin Zildjian ZBT vasemman käden smäsh/träsh/tsaina/mikälie -peltinä. Ei kuulosta crashiltä eikä chinalta, mutta joltain siltä väliltä. En siis väitä että se olis jumalaisen hyvän kuulonen, pikemminkin jumalattoman paskan, mutta menee efektinä.

Ei tässä threadissä ollu mulle mitään uutta. ;D
There is no spoon...
Liver-Box
01.10.2003 23:56:08

Mulla on sabianin pro sarjan 10" splash... ei mikään paras / kallein sarja sabianilta mut toi kyl kuulostaa erittäin hyvältä livenä ja nauhalla. Eikä se kyl mitenkää halpikselta musta näytä.
"Space Monkey´s Cosmos"
Alpha
02.10.2003 00:02:20
Nurkassa lojuu Meinlin Laser 20" Ride...en tiijä onko halpis vai ei, mut surkee saundi ainaki on...vähän niinku AC/DC:n "Hells bells" biisin alussa kumajavat kellot...:o)

Noh...kongina toimiikin, mutta mutta...
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
miän vain
02.10.2003 08:38:54

Toki. Soundistahan siinä on pääasiassa kyse.

Tällä hetkellä noita huonompia on käytössä kaksi: camberin 6" splash (ei soi sitten yhtään, mutta kuitenkin miellyttävä) sekä pearlin iänkaikenvanha 20" ride niiteillä (tällä vedetään sitä rokkikohinaa - kivan matala soundi)

Ja niin, sitten on vielä tuo paiste dixie 18" "crash" joka on aika kamala kolahdus. Mutta erilaisena toimiva, ja tulee varmasti läpi mistä vain.

Valintaperusteeni järjestyksessä: soundi, hinta (tämä on toisaalta yleensä se eka), ulkonäkö, valmistaja.
O jee! *NAX*
lkx
02.10.2003 10:04:07 (muokattu 02.10.2003 10:06:07)

tuskin kovin montaa ihmistä tarvitsee paljoa vakuutella siitä, että soundi on asteen verran parempi kun meteorissa

Jopa on! Mä en oo ainakaan vakuuttunu. Jotain todisteita pitäs vielä saada. :D
There is no spoon... [url]www.helionprog.com[/url]
U.F.O
02.10.2003 11:38:50
Mulla o paisteen 302 16" crash ja ku sitä mäiskäyttää kunnolla nii kyl siitä mun mielestä lähtee hyvä ääni :)
Free your mind and your ass will follow!!.
drummer
02.10.2003 13:36:33
Kyse ei nyt ole ihan niistä halvimmista, mutta 90-luvun alussa olin crasheja uusimassa ja testasin Paisteen 3000- ja 2000 -sarjaa. 3000:t olivat jonkin verran kallimmat ja Paisteen 'lippulaivat' siihen aikaan. Kuitenkin päädyin 2000:n, koska soundi kerta kaikkiaan oli parempi mielestäni. Ei ollut rahasta kiinni (niin kuin nykyään on kaikki :o( ), vaan soundi ratkaisi.

Kelpuutan settiini mitkä pellit hyvänsä, jos ne kuulostaa mielestäni sopivalta. Merkillä tai mallilla ei väliä.
Sauna paloi poroksi ja maattiin vaan...
Speedy
02.10.2003 13:48:56

Voin kuvitella, ja käytänkin.. Paisteen 302 crash on haitsun yläpeltinä aika monesti..=I Eli mikäs siinä, jos se on saundillisesti sopiva tehtäväänsä.. Niin ja on mulla joku HLX 18" chinakin, joka ei kauheen laadukas ole, mutta toimii ihan hyvin..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
mooch
02.10.2003 16:22:50
hei, kaverillani on vanhat haitsun pellit "crashina" ja "chinana" :) mikäs siinä, on ne soundit ihan ok. nyt tosin myymässä settiänsä niiden kera pois.

ittelläni on todella peruskamaa; paiste 302-ride ja headlinerin 7k-sarjan crash. rummut on käytännössä 2 soitin, ja rahallisessa panostuksessa jää(nyt) aika ikävästi studiohankkeen, kitarakamojen yms. alle..
Blitz
02.10.2003 16:57:44
Meillä on koulussa Paiste 101 haikat. Ne eivät kuulosta nimensä veroisilta, vaan jopa hyviltä. Ihan hyvä ainakin koulusoundiksi, ja on kuulemma kestänyt kauan vaikka minkälaista lyöntiä.

Soundi jäljittelee melkeinpä Trio Niskalaukauksen Pohjolaisen Sepin haikkasoundeja varsinkin tuolla Rajaportti-levyllä. :)

Ihan mielenkiintoiset haikat tosiaan. En edes ajatellut että ne olisivat jotain sellaista sarjaa kunnes luin alapellistä tekstit.
Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia.
Mikko A
02.10.2003 17:19:44
Pari Zildjianin halpisridea (scimitar ja joku azur tai vastaava) on kuulostanut mun korvaan perkeleen hyviltä ja oon niitä ilolla käyttäny, harmi vaan ettei ne oo mun =(
Ensin huvi, sitten nukkumaan.
Paas
02.10.2003 20:17:15
Ei ole ollut halpispeltejä pahemmin nurkissa nyt aikoihin mutta kai sellaisia voisi kuvitella käyttävänsä jos soundi tosiaan olisi mieleinen. On mulla tuossa yhdet vanhat haitsun pellit, ne on hemmetin paskaset ja tunkkasen kuuloset. Ajattelin tässä joku päivä ihan mielenkiinnosta ottaa ja putsata ne oikein hyvin niin soundikin saattaisi hieman kirkastua.
Takatukat kunniaan!
Jaska
02.10.2003 21:31:27
opistolla on 505 ride mikä on ihan niinku suunniteltu jazzii
jazzmies
02.10.2003 22:34:03
Tottakai, jos se kuulostaisi vaikka Brufordin soittamalta roskiksesta löydeltyltä revenneeltä halpis-crashilta Crimsonin Redillä, mutta yleensä halpikset eivät edes ansaitse symbaali nimitystä - pikemminkin antibaali. Toisaalta Paisteen hinnakas Traditional-setti muistuttaa soundiltaan epäonnistunutta halpissymbaalia tai pikemminkin antibaalia!
bluesman86
03.10.2003 08:12:39
Toisaalta Paisteen hinnakas Traditional-setti muistuttaa soundiltaan epäonnistunutta halpissymbaalia tai pikemminkin antibaalia!

kuinka nii. traditional on kyl mun mielestä yks parhaita pelti sarjoja mitä tää maa päällään kantaa ei tosiaan saundaa halpis symbaalilta.... sitten aiheeseen oon pari kertaa koittanu Pulsen setin mukana tulevia haitsuu ja cräshii ja avot oli kyllä loistavia.
Rock Rock
Mikael
03.10.2003 08:42:16

Ihan sama mitä siinä lätyssä lukee jos se toimii. Ottaisin mielelläni käyttöön esim 101-haitsukat jos jostain eteen marssisivat.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
miän vain
03.10.2003 09:18:56

Ihan sama mitä siinä lätyssä lukee jos se toimii. Ottaisin mielelläni käyttöön esim 101-haitsukat jos jostain eteen marssisivat.

Meillä on kämpällä yhdet. Ihan kiva vaihtoehtosoundi, mutta en kyllä ykköshaitsuiksi ottais.

Ei, en usko että ovat myynnissä.
O jee! *NAX*
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)