ErrantKnight 30.09.2003 20:11:51 | |
---|
Alkaa tämä nykyinen paskamikkinen käytettynä ostettu stratokopio ottamaan päähän. Ei pysy vireessä, soi vähän niin ja näin, mikkien hurina ylittää sietokynnyksen ja blabla.. Olen keskittynyt harrastuksessani *vain* soittamiseen, eli en juurikaan tiedä paremmasta. Tuo keppi vaan on niin huonossa kunnossa, että vaihtaminen on väkisinkin edessä. Hintaa saisi soittimelle kertyä korkeintaan 500 euroa, mieluummin reilusti alle, eli laadun ei tarvitse olla ammattilaistasoa. Muita vaatimuksia tuon hinnan lisäksi olisi 24 väliä, hyvät humpparit (ei tietääkseni suhise niin paljoa?), floikka tai vastaava talla, että vibrakammella voi väännellä huoletta suuntaan jos toiseenkin. Ja tietysti kitaran pitäisi pysyä vireessä. Olen alustavasti katsellut vähän ESP:n LTD-sarjan M-100FM skittaa (kuinka laadukkaat tuon mallin vakiomikit on?). Jotain tuon tasoista keppiä haeskelen. Metallia lähinnä kitaralla soittelen, joten vinkkejä voi ehdottaa sen mukaan. |
Fortune 30.09.2003 20:13:39 | |
---|
Ibanezin RG5xx -sarja ja mallinumerot siitä ylöspäin. Kerkesinpäs ennen niitä muita. |
LaXu 30.09.2003 20:17:49 (muokattu 30.09.2003 20:22:07) | |
---|
Ibanezin RG5xx -sarja ja mallinumerot siitä ylöspäin. Kerkesinpäs ennen niitä muita. Näin. Käytettynä tietenkin. Uutena ehdottaisin Yamaha Pacifica 821:stä. Hintaa hieman yli 500€ uutena (569€ Thomannilla), siinä on floikka, 24 nauhaa ja DiMarzion mikit. Väittäisin laadukkaammaksi kuin noita ESP/LTD:n halvimpia malleja. |
superfly 30.09.2003 20:21:57 (muokattu 30.09.2003 20:22:06) | |
---|
Harppu on alaston piano |
makoskela 01.10.2003 07:18:54 | |
---|
Schecterit mahtuvat tuohon luokkaan. Mutta olen samaa mieltä Fortunen kanssa; RG (ei Korea). GAS = Guitar Auction Syndrome |
ErrantKnight 01.10.2003 22:53:42 | |
---|
Olen kuullut vähän huonoa tuosta ESP:n LTD-sarjasta. Onko ne soitettavia vehkeitä? Minkälainen hinta/laatu-suhde? Minkä tasoiset mikit valmiina? Entäs mites nuo Iban halvemmat (~500 e) mallit? Käytetyn ostamista vähän epäröin, kun se pitäis kumminkin päästä testaamaan mielellään. Nuo RG320 ja 370 sattuis hintaluokkaan, mutta mites laatu? Lisäksi musaliikkeestä tarjottiin käytettyä Jacksonia (malli vissiin DR-5 tjsp) tasan viidellä sadalla. Miten laadukas kitara on kyseessä? |
LaXu 01.10.2003 23:13:19 (muokattu 01.10.2003 23:14:03) | |
---|
Entäs mites nuo Iban halvemmat (~500 e) mallit? Käytetyn ostamista vähän epäröin, kun se pitäis kumminkin päästä testaamaan mielellään. Nuo RG320 ja 370 sattuis hintaluokkaan, mutta mites laatu? Korealaisia RG-sarjan Ibanezeja (mallinumero alle 400) kannattaa mielestäni välttää. Käytetyt RG5xx-sarjan kepit ovat parempia. Ei käytetyn ostoa kannata pelätä, aina voi odotella, että joku kauppaa himoitsemaasi kepukkaa sellaisen etäisyyden päässä, että pääsee testaamaan. Itse tosin olen ostellut kitaroita (myös RG550:ni) kokeilematta ja saanut oikein erinomaiset yksilöt. Kai mulla on sitte vaa hyvä tuuri kitaroiden kanssa. :) |
Peavey Wolfgang on oikein kiva kitara. Pikasen testauksen perusteella parhaimpia vakiomikkejä mitä oon koittanut, hyvä soundi, paljon tehoa, vähän hurinaa. Ja soittotuntumakin mun mielestä loistava, se kaula on just sopivan mallinen (mun käteen.. makuasiahan se tietysti on... kannattaa ite käydä liikkeessä kokeilemassa soittimia). Ja sustainia yllättävän paljon floikalliseksi (floikka tosin rungossa kiinni, taipuu vaan alaspäin) pulttikaulaiseksi kitaraksi. Liikkeessä olen sitä soitellut (jossa maksoi 700 euroa). Löytyy Saksasta alle 500:lla. Prkl, kun oisin ostanut mutta aattelin ettei rahat riitä niin tilasin sitten Cort M520:n. Se maksoi 309 euroa. Saa nähdä onko hyvä. Ainakin olen lukenut pelkkiä kehuja ja siin olevia Mighty Mite-mikkejä on kehuttu hyviksi. Raportoin varmaan sitten... tai kirjotan vaikka arvostelun. |
hanipai 02.10.2003 13:34:14 (muokattu 02.10.2003 20:17:11) | |
---|
Näin. Käytettynä tietenkin. Uutena ehdottaisin Yamaha Pacifica 821:stä. Hintaa hieman yli 500€ uutena (569€ Thomannilla), siinä on floikka, 24 nauhaa ja DiMarzion mikit. Väittäisin laadukkaammaksi kuin noita ESP/LTD:n halvimpia malleja. Aika jännä, että tolla hinnalla saa noinkin hyvät mikit ja floikan jne. Oon kanssa hommaamassa kitaraa ja käyn kuumeisesti pohdintaa mikä ois hyvä. Toi ESP M-302 vaikuttaa ihan hyvältä, mutta hinta on mulle aika suolanen, kun mikitkään ei oo kovin hyvät. Noi Yammun mikit on kyllä suht kesyt. Vastaa paffia. Ei pahannäkönen Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin. |
hanipai 02.10.2003 13:35:59 | |
---|
Korealaisia RG-sarjan Ibanezeja (mallinumero alle 400) kannattaa mielestäni välttää. Käytetyt RG5xx-sarjan kepit ovat parempia. Ei käytetyn ostoa kannata pelätä, aina voi odotella, että joku kauppaa himoitsemaasi kepukkaa sellaisen etäisyyden päässä, että pääsee testaamaan. Itse tosin olen ostellut kitaroita (myös RG550:ni) kokeilematta ja saanut oikein erinomaiset yksilöt. Kai mulla on sitte vaa hyvä tuuri kitaroiden kanssa. :) Ei kai noi uudet 320 ja 370 niin huonoja ole. Niissä on sentään parempi talla kuin aiemmin. Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin. |
LaXu 02.10.2003 13:48:39 | |
---|
Ei kai noi uudet 320 ja 370 niin huonoja ole. Niissä on sentään parempi talla kuin aiemmin. Mutta jos samalla rahalla saa käytettynä laadukkaamman RG5xx:n, niin ei niitä silloin kannata mielestäni harkita. |
Limited edition 02.10.2003 15:07:29 | |
---|
Kertokaapa mitä mieltä olette Ibanezin uudemmista malleista. Kävin testailemassa rg1550 eikä se ainakaan ensivaikutelmalta kovin huonolta tuntunut. |
hanipai 02.10.2003 19:55:10 (muokattu 02.10.2003 20:00:50) | |
---|
Näin. Käytettynä tietenkin. Uutena ehdottaisin Yamaha Pacifica 821:stä. Hintaa hieman yli 500€ uutena (569€ Thomannilla), siinä on floikka, 24 nauhaa ja DiMarzion mikit. Väittäisin laadukkaammaksi kuin noita ESP/LTD:n halvimpia malleja. Varmastikin Ibanezin suurena kannattajana olet sitä mieltä, että Iba on parempi kuin tuo ehdottamasi Yammu? Mikä Ibassa on parempaa? Pitäis tosiaan joku 600e laittaa kitaraan ei oikein enempää ESP:n M-302 on jo melkein 800e, joten voipi olla, että jokin muu. Jos jollain oon kokemusta tuosta Yammusta, niin saa kertoa. Jacksonin DKMG:täkin tuli mietittyä. Mitäs siitä sanotte? Myös vanhat Charvelit on käyny mielessä esim. Model 4,5,6. Nehän taitaa olla neck-thru. Mitäs muuten nauharemontti maksaa, jos joutuu nauhat uusimaan. Onko joku sivu missä ois noista vanhoista Charveleista juttua. Miten ne mallit sijoittuu esim. 475 verrattuna Model 4-6 malleihin jne. Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin. |
LaXu 02.10.2003 20:06:54 (muokattu 02.10.2003 20:08:30) | |
---|
Varmastikin Ibanezin suurena kannattajana olet sitä mieltä, että Iba on parempi kuin tuo ehdottamasi Yammu? Mikä Ibassa on parempaa? Veikkaisin, että talla saattaa olla pidemmän päälle parempi, Ibanezin Edget kun ovat floikkatallojen parhaimmistoa. Siitä on vuosia kun viimeksi kokeilin floikallista Pacificaa, mutta muistikuva sanoo, että hyvin toimi Yamahankin lisenssifloikka. Nuo Yamaha Pacificat ovat mielestäni oikein hyviä kepukoita, jos olisi ylimääräistä rahaa niin hommaisin varmaan tuon Pacifica 812WX:n (täyttämään straton puutetta). Joka tapauksessa nämä paremmat Yamahat ja Ibanezit ovat molemmat hyvin tehtyjä kitaroita, niistä on hyvä lähteä valitsemaan mieleistään. Mitäs muuten nauharemontti maksaa, jos joutuu nauhat uusimaan. Ainakin pari hunttia, veikkaisin. Onko joku sivu missä ois noista vanhoista Charveleista juttua. Miten ne mallit sijoittuu esim. 475 verrattuna Model 4-6 malleihin jne. Kaiva http://www.archive.org uumenista Jacksonin vanhat sivut, siellä oli lista kaikista Charvel ja Jackson malleista ja niiden speksit sekä kuva. PS. viittitkö hanipai editoida tuota viestiäsi, jossa on tuo piiiitkä linkki Yamahan sivustolle, lyhennäpä se niin, että saadaan taas sivu normaaleihin mittoihin. |
Fortune 02.10.2003 20:10:13 | |
---|
Mitäs muuten nauharemontti maksaa, jos joutuu nauhat uusimaan. Jos ei ole reunalistoja nauhanpäiden päällä, niin 150 eurolla selviää. Useimmiten selviää hionnalla, noin 50 euroa. |
hanipai 02.10.2003 20:17:51 | |
---|
Jos ei ole reunalistoja nauhanpäiden päällä, niin 150 eurolla selviää. Useimmiten selviää hionnalla, noin 50 euroa. Ok. Kiitän nopeista vastauksistanne. Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin. |
Olli S. 02.10.2003 21:59:47 | |
---|
Se M-100Fm on ihan hyvä keppi, mutta mikit aika kuraa (Duncan Designed). Muutenkin suosittelen lämmöllä LTD-sarjaa, jotka ovat laatuvehkeitä mikkejä lukuunottamatta. Viimeinkin se musiikkinäyte! |
ErrantKnight 02.10.2003 23:02:34 | |
---|
Se M-100Fm on ihan hyvä keppi, mutta mikit aika kuraa (Duncan Designed). Muutenkin suosittelen lämmöllä LTD-sarjaa, jotka ovat laatuvehkeitä mikkejä lukuunottamatta. Ja mikkien vaihtaminen olisi sitten suhteellisen kallis operaatio. Miten tasokkaat mikit noissa Iban RG5xx sarjalaisissa on vakiona? http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-162081.html |
LaXu 02.10.2003 23:21:27 (muokattu 02.10.2003 23:21:50) | |
---|
Ja mikkien vaihtaminen olisi sitten suhteellisen kallis operaatio. Miten tasokkaat mikit noissa Iban RG5xx sarjalaisissa on vakiona? Tallamikki on vähän ohut ja kaulamikki tunkkanen..keskimikki on ihan ok. Eli aikalailla peruskamaa, mielestäni Duncan Designed mikitkin ovat hivenen paremmat. Itse olen vaihtanut omasta RG550:ni vakiohumbuckerit Seymour Duncaneihin, mutta pitänyt vakiona olevan Ibanez S1 keskimikin. Tuo yhdistelmä toimii erittäin hyvin ja tulee halvemmaksi kuin kaikkien mikkien uusiminen. Jos vielä hommaa mikit käytettynä, niin ei tuo kohtuuttoman kalliiksi tule. |
ErrantKnight 03.10.2003 00:45:52 | |
---|
Mikä noissa Duncan Design mikeissä mättää? Ja miten erot yleensäkin tuon laatuisissa mikeissä / kitaroissa kuuluvat? Itselläni ei ole asiasta juuri kokemusta (mikä tahansa kuulostaa hyvältä suhisevien S-S-S stratokopio halpamikkien jälkeen). Sanomatta on vielä, että tuleva kitara tulisi lähinnä kotinauhoituskäyttöön ja mahdollisesti pienille keikoille. Mitkä (miten laadukkaat) mikit noissa ESP:n GMM-60 Grass Roots malleissa on? ESP:n kotisivuilta en löytänyt tietoja kyseisistä malleista. |