Aihe: Da Vinci -koodi
1 2 3 4 5 6 7
JOO100
19.05.2006 22:17:14
Minä tykkäsin kirjasta erittäin paljon johtuen aika pitkälti siitä, että en oikeastaan tiennyt yhtään mitä odottaa enkä myöskään noihin uskonnollisiin juttuihin ole pahemmin perehtynyt. Oli ihan hyviä juonenkäänteitä ja asiat selitetty niin, että asiaan perehtymätönkin pääsee helposti jyvälle.

Elokuva pitää kyllä käydä katsomassa. Toivottavasti on hyvä.
Romantikkoitkijät #44
Mechanizm
19.05.2006 22:19:01
Kymmenkunta leffa-arvostelua olen lukaissut läpi ja kaikissa tuo on lytätty. Odotukset ei ole kovat, mutta onhan se katsottava.
Opi englantia akun ja mikin kanssa - Learn english with a battery and a microphone
Jkob
20.05.2006 00:11:04
Jotenkin pidin Enkelit ja Demonit -kirjasta enemmän kuin Da Vinci -koodista. Tosin aika putkeen luin ne ja juuri tuossa järjestyksessä. Ihan mielenkiintoista mutta ei tosiaan mitenkään suurta kirjallisuuden juhlaa.
Kui ei võta kala, siis võtab kalamees.
Hot RedX
20.05.2006 11:26:03
Kansallisaarre on kaiketi samaa sarjaa dvkoodin kanssa(?)
So What? Who Cares?
myrtonen
21.05.2006 00:50:18
Leffan katsoin, aika hurahti hetkessä.

Nopeaan syssyyn tungettu (lähes) kaikki kirjan tapahtumat. Viihdyttävä kyllä, joskin tunnelma jäi melko vaisuksi siitä, mitä se on kirjan lukemiskokemukseen verrattuna. Ei kyllä yllättänyt. Perushyvä puzzle-leffa, mutta ei nouse klassikoksi.
"Ei helvetti, nythän mä voin tehdä vaikka mitä."
cerulean
21.05.2006 17:46:00
Itse kävin tsekkaamassa leffan eilen ja olin tyytyväinen näkemääni. Leffa ei tarjoa mitään uutta, mutta en haluakaan sen tarjoavan. Se on mielestäni oiva "käännös" kirjasta elokuvaksi. Näyttelijät toimii, realistisuus on saatu hienosti nauhalle ja homma toimii. Ihan hyvän elokuvan ne siitä teki...
After Ruth left me, i´ve been ruthless.
kk80
21.05.2006 19:24:15
Jotenkin pidin Enkelit ja Demonit -kirjasta enemmän kuin Da Vinci -koodista. Tosin aika putkeen luin ne ja juuri tuossa järjestyksessä. Ihan mielenkiintoista mutta ei tosiaan mitenkään suurta kirjallisuuden juhlaa.

Sama juttu mullakin. Luin kirjat kirjoitusjärjestyksessä ja Vinci tuntui paljon tylsemmältä.

Onkohan se edes ihan laillista kirjoittaa kahta romaania ihan saman kaavan mukaan. Molemmat kirjat ovat kuin kopioita toisistaan. Tarinan viitekehystä ja tapahtumapaikkaa on vähän muutettu mutta muuten sitten mennäänkin ihan samoja raiteita pitkin. No mikäs siinä, helppoa rahaa herra Brownille.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
author
21.05.2006 19:53:30
Tänään kävin katsomassa. Parempi mitä odotin kaiken sen lokaamisen jälkeen mitä leffa on selkäänsä saanut. Suosittelen kuitenkin kirjan lukemista ensin, sillä voi olla ettei muuten pysy kärryillä. Kirjassa oli todella nopea kulkuinen juoni ja leffassa sitä oli vielä typistetty ja joitakin kohtia jätetty jopa pois. Roolisuoritukset olivat ihan kelpoja vaikka hieman epäilinkin Hanksin sopivuutta rooliinsa. Audrey oli söpömpi kuin muistin :)
Guitar Hero
21.05.2006 20:45:32
Sama juttu mullakin. Luin kirjat kirjoitusjärjestyksessä ja Vinci tuntui paljon tylsemmältä.

jaa.. mun mielestä taas juurikin toisin päin. tuossa eilen luin davinci koodin ja nyt aloitin tuota toista ja jo sivulla sata on epävarma fiilis, että jaksaako sitä loppuun lukea. mulle ei jotenkin tipu tuo 24 meininki, että maailma tuhoutuu kohta, jos ei löydetä jotain pommia.. kello tikittää. myöskin nuo juonelliset ja karakterilliset yhtäläisyydet laittaa väkisinkin haukotuttamaan - varsinkin, kun nuo opukset lukee peräjälkeen.
Come to the dark side. We have cookies
JOO100
21.05.2006 22:45:10
Hitto, ei se elokuva kyllä mikään mahtava ollut. Silas oli varmaan kiinnostavin henkilö. Ja Audrey Tatou oli erittäin kaunis :D

Kirja on paljon parempi.
Romantikkoitkijät #44
Cujo
22.05.2006 00:22:18
Hitto, ei se elokuva kyllä mikään mahtava ollut. Silas oli varmaan kiinnostavin henkilö. Ja Audrey Tatou oli erittäin kaunis :D

Kirja on paljon parempi.

Oliko S-linnassa teatteri vielä miten täynnä? :D

Vai katoitko edes siellä?
Something borrowed, something blue.
Every me and every you.

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
JOO100
22.05.2006 11:18:52

Eikäkö Varkaudessa katoin. Siellä ei ollu porukkaa varmaan puoltakaan salia.
Romantikkoitkijät #44
Flow
22.05.2006 11:37:34
Tämä pitäisi kuulemma lähteä katsomaan. Toivottavasti ei käy kuten kirjan kanssa, että joudun puolitoistavuotta hankaamaan leffateatteriin uudestaan ja uudestaan kun aina nukahdan keskenkaiken...
“When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.” -Thomas Jefferson
Di
22.05.2006 14:09:10 (muokattu 22.05.2006 16:42:23)
Oli muuten harvinaisen huono kirja. Historialliset jutut sun muut toki mielenkiintoisia, mutta itse kirjan juoni oli aivan lapsellinen ja typerä. Joka ikinen päähenkilöiden kohtaama henkilö paljastui petturiksi, jokainen luku loppui cliffhangeriin ja mullistavia käänteitä oli suunnilleen joka toisella sivulla. Ja kauheaa kohkausta koko ajan ilman mitään tunnelmaa. Olisi toiminut paljon paremmin puhtaana tietokirjana, ilman siihen turhaan mukaan ympättyä ääliömäistä toimintajuonta.

Samaa mieltä. Ihmettelen tästä kirjasta noussutta kohua. Henkilöhahmot olivat kliseisiä ja tapahtumat täysin ennalta-arvattavia. Mielenkiinto ei säilynyt loppuun saakka. Ja jotenkin lapsellisilta tuntuivat kirjassa vähän väliä putkahtelevat lukijoille suunnatut arvoitukset, esimerkkinä salaperäinen teksti, jonka ratkaisu oli se, että se on kirjoitettu peilikuvana.

Kaikkein eniten huvittaa amerikkalaiset (tai ketkä vaan) jotka tulevat Da Vinci Code -turistimatkoille Eurooppaan etsimään koodeja kirkkojen lattioista.

"Viesti johdattaa heidät vaarallisen salaisuuden jäljille... Uskallatko selvittää Da Vinci -koodin?" :D
Tb
26.05.2006 00:15:36
Juuri tulin kyseistä leffaa katsomasta. Näin kirjaa lukemattoman näkökulmasta leffa meni ihan liian vauhdilla eteenpäin, eikä edellisiä vihjeitä ollut pystynyt vielä edes ymmärtämään, kun ne olikin jo ratkaistu. Toisaalta 2h 30min tuntui aika pitkältä ajalta istua elokuvissa, takapuoli puutui eikä kiinnostus oikein pysynyt kokoajan yllä.

Juoni oli kylläkin mielenkiintoinen, mutta kaikesta ennakkohehkutuksesta johtuen minulla oli korkeat odotukset leffan suhteen, eivätkä odotukseni täyttyneet kokonaan. En tiedä miten kirjassa asia on, mutta elokuvasta ainakin tajuaa jo alussa, kuka se Sophia on.

Mutta ihan viihdyttävä leffa kuitenkin.
Maailman ainoa ihminen, joka ei koskaan ole joutut asentamaan Windowsia uudelleen :D
riimu
26.05.2006 02:18:38
Kaikkein eniten huvittaa amerikkalaiset (tai ketkä vaan) jotka tulevat Da Vinci Code -turistimatkoille Eurooppaan etsimään koodeja kirkkojen lattioista.

"Viesti johdattaa heidät vaarallisen salaisuuden jäljille... Uskallatko selvittää Da Vinci -koodin?" :D

Kyllähän noita ennen kirjaakin on ravannut runsaasti. Rennes Le Chateaun mysteerit nyt luultavasti tunnetuin tapaus on.
Don't ask me about Grim Fandango!
Peoplez
26.05.2006 04:20:57
Enpä muista viimeksi nähneeni elokuvaa joka ei herättänyt MINKÄÄNLAISIA tunteita. Elokuva ei ollut hauska, jännittävä tai mitään muutakaan. Ei ollut huippukohtia, ei kiinnostavia henkilöitä tai jännitteitä. Koodit ja arvoituksetkin menivät sekunnissa ohi.

Kirjahan oli oikein viihdyttävä mutta melko kertakäyttöinen sekin. Ehkä elokuva kolisee paremmin jos ei ole lukenut kirjaa.
"Silence! You're in the presence of octopus royalty!" -Ultros MegaMan Club #014 - Hat Man
wewwie
26.05.2006 14:46:37

Jaa, minä olin savonlinnassa kattomassa ja teatteri oli melkoisen täynnä.
Kirjanahan tuo on melko viihdyttävä. Se action juonihan on täyttä diibadaabaa mutta ihan jänniä juttujahan siinä graalissa on.
Elokuva sen sijaan oli tylsä ja puuduttava. Mietin koko ajan että kauankohan tämä vielä kestää. Juonta oli väännelty typerästi ja kaikki jutut väännetty rautalangasta.
Lisäksi kun olen viimeaikoina lukenut monta kirjaa esim. ristiretkistä ja temppeliherroista on sekä kirjassa että elokuvassa todella naurettavia väitteitä esim. juuri tuo että temppeliherrat olisivat järjestäneet ensimmäisen ristiretken saadakseen graalin maljan. Hohhoijaa.
"soittimet on helposti lajiteltavissa kahteen ryhmään. Haitarit ja ei siis haitarit."
Cujo
26.05.2006 16:27:24 (muokattu 27.05.2006 21:52:55)
Jaa, minä olin savonlinnassa kattomassa ja teatteri oli melkoisen täynnä.

Joo, mie kävin maanantaina kattomassa ja silloinkin yllättävän paljon ihmisiä oli.
"Sillä minä olen Pieniälyinen Karhu,
jolle kummalliset sanat ovat Harmi."

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)