Aihe: Kannettava tietokone kotistudiokäyttöön.
1 2 3 4 5 6
Cornflake
18.05.2006 14:01:36
BotneLapio:
Oletko siis asentanut Windowssin itse, vai tuliko se koneen mukana esiasennettuna? Jos tuli mukana, siellä on ajurit valmiina.

Tätä varten on joka bändissä oleva ATK(!)-tuki, rumpalin muodossa meillä. Tiedä mitä se sinne on asennellut, mutta hyvin pelittää.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Pieni rumpalipoika
18.05.2006 14:32:15

Sä pyörit niinku piireissä. Rahaa on jne. Hehe.

Sun porvaritaustalla ei välttis kantsi alkaa vääntään noin ponnetonta vittuilua. Hoho.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Notefix
18.05.2006 14:40:58

Sun porvaritaustalla ei välttis kantsi alkaa vääntään noin ponnetonta vittuilua. Hoho.

Mun mielestä se oli oikein huvittava vittuilu...hehe.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Pieni rumpalipoika
18.05.2006 14:50:54

Mun mielestä se oli oikein huvittava vittuilu...hehe.

Ääh. Mulle on sitäpaitsi ihan turha vittuilla. Tällä egolla ei paljon ressaa! Hoho.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
BotneLapio
18.05.2006 17:04:23
Tiedä mitä se sinne on asennellut, mutta hyvin pelittää.

Kuten sanottu, se on pääasia.
-=Botnee!!=-
Aki
18.05.2006 17:20:45

Mä oikeasti välillä pelästyn eräistä kommenteista, ennenkuin tajuan kattoa kuka ne on sanonu ja kelle... Miten niin anonyymi intterweppi?! :oP

Entä jos käyttää USB2-väyläistä audiointerfacea, onko toivoa saada ulkoisen USB2-kovon kanssa hommaa pelittämään? Esim 8 raitaa kerralla sisään. Vai pitäiskö mun ClasOhlssonin USB-kovokotelon sijaan ostaakin Firekovokotelo? Niissähän on monasti USB-liitännät kans, mutta Verkkokaupassa maksaa pienen kovalevyn verran.
BotneLapio
18.05.2006 17:34:51
Entä jos käyttää USB2-väyläistä audiointerfacea, onko toivoa saada ulkoisen USB2-kovon kanssa hommaa pelittämään? Esim 8 raitaa kerralla sisään.

Tuskin.

Vai pitäiskö mun ClasOhlssonin USB-kovokotelon sijaan ostaakin Firekovokotelo?

Pitäs.
-=Botnee!!=-
Cornflake
19.05.2006 14:54:45
Kalut testattu!

Itseasiassa tein silleesti milleesti ei ikinä pitäisi tehdä, eli tyyppasin homman tositoimissa. Eli keikalla jonka nauhoitin. Otin molemmat kovalevyt (USB2 & FW) messiin. Löin ensin (kostoksi) USBin kiinni ja annoin (muistaakseni) 14 raidan laulaa.

...

Eikä mitään ongelmia!

Firewire vaihtoehtoa en tyypannut, koska turhaan säätöön ei edes näin taukki rupea jos homma kerran pelaa.

2 x 45min tallentui kivuitta ja meissi on happy. Samaan hengenvetoon täytyy todeta että onhan noista USBin retaleista muutakin iloa kuin lisämuisteina. Hyvä homma.

Tulipahan tääkin homma kuntoon.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
BotneLapio
19.05.2006 20:54:20
Loppukesästä olis tarkoitus tehdä vielä vähän isompikin projekti mobilisoimalla läppäri, kamat ja tyypit mökille...

Kunnon fiilistä!! Vittu ku meiänkin mökillä ois muutkin kuin aurinkosähköt....
-=Botnee!!=-
miffe
01.06.2006 23:03:40
Tais olla jotain 100Mbit/s.

Johan pompsahti! 1,5Mbps ja 1.1 määritelmässä 12Mbps.

miffe
Puavali
04.06.2006 00:28:05
Taas pitää nostaa tää mäkkipuoli esiin. Iloisesti on äänittynyt 10+ raitaa kerrallaan G4Powerbookin omalle kovalevylle. Loppukesästä olis tarkoitus tehdä vielä vähän isompikin projekti mobilisoimalla läppäri, kamat ja tyypit mökille...

Mulla kyykkäs Mac Mini, kun unohdin laittaa LaCien päälle ja äänitys lähtikin sen mäkin omalle kovolle.. Äänitin kuutta raitaa 24bit/88,2 kHz, eli siis kuin olisi ollut cd-tasoista ääntä 18 monoraitaa, siis noin datamäärän puolesta. Onneksi se oli vaan sellainen kokeilu, jonka ei tarvinnutkaan jäädä talteen.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. Joskus saan älykkyyskohtauksia. ESTR #2
miffe
04.06.2006 16:51:09
Mulla kyykkäs Mac Mini, kun unohdin laittaa LaCien päälle ja äänitys lähtikin sen mäkin omalle kovolle.

Noissahan on läppärien kovot mallia sieltä hitaammasta päästä.

Itsellä neljä vuotta vanha Dell Inspiron 4100 (P3M 1GHz, 1GB RAM), jossa vuoden vanha Hitachi Travelstar 5K100 -sarjan 80GB levy sekä halvin mahdollinen (Mentor) FW400-ohjain ja hyvin on mennyt M-Audio FireWire 1814 + Cubase SX 2.01 kanssa 16 raitaa sisään pätkimättä (48k, 24b)

miffe
kalakukko
06.06.2006 01:48:45
Veikkaattekos, että tää "APPLE Macbook 1,83 Intel Core Duo" wörkkis?
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-194423.html

Pitäs sillai saada äänitettyä koneen omalle kovolle toistaseks 5 raitaa (raitamäärä kasvanee myöhemmin kun enempi mikkejä tulee hankittua) samaan aikaan sisään omille raidoilleen ja varmaan interfeissiks hommaamassa tota herculeksen firewire vermettä.
http://www.thomann.de/thoiw3_hercul … 12_firewire_interface_prodinfo.html

Onkos jotain mahd. ongelmia tulossa? Toki niitä varmaan aina ilmaantuu kun koneiden kanssa puljaa, mutta onkos tossa jotain kompastuskiveä. Tarkotus joku systeemi, mistä iloa mahd. pitkään :) Myömehhin voi toki hommata ulkosta kovoa, mutta ei nyt vielä toistaseks.
Justo Almario ,,/
Puavali
06.06.2006 09:21:05

Pitäs sillai saada äänitettyä koneen omalle kovolle toistaseks 5 raitaa (raitamäärä kasvanee myöhemmin kun enempi mikkejä tulee hankittua) samaan aikaan sisään omille raidoilleen ja varmaan interfeissiks hommaamassa tota herculeksen firewire vermettä.
http://www.thomann.de/thoiw3_hercul … 12_firewire_interface_prodinfo.html

Onkos jotain mahd. ongelmia tulossa? Toki niitä varmaan aina ilmaantuu kun koneiden kanssa puljaa, mutta onkos tossa jotain kompastuskiveä. Tarkotus joku systeemi, mistä iloa mahd. pitkään :) Myömehhin voi toki hommata ulkosta kovoa, mutta ei nyt vielä toistaseks.

Viisi raitaa menee varmaan kivuitta (16b/44,1kHz) omalle kovollensa, mutta kun lisäät ulkoisen usb2/firewirekovon(7200rpm), yhdistelmä riittää vaikka mihin.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. Joskus saan älykkyyskohtauksia. ESTR #2
Lennu
06.06.2006 11:11:29

Kunhan tsekkaat, että Intel-versioon löytyy toimivat ajurit, ne kun joissain laitteissa voi olla vielä työn alla.
Aki
06.06.2006 11:22:23

Viisi raitaa menee varmaan kivuitta (16b/44,1kHz) omalle kovollensa, mutta kun lisäät ulkoisen usb2/firewirekovon(7200rpm), yhdistelmä riittää vaikka mihin.

Eikös FW-interface FW-kovon kanssa ole vähän epäsuotuisa tilanne? Käsitin jostain että firewiren nopeus ja stabiilius vähenee aika nopeasti ketjuttaessa, ja interface-kovo on tuosta kait yksi pahimmista esimerkeistä. Näin ollen fw-interfacen kanssa USB-kovo olisi kovempi sana. En tosin tiedä, valaiskaa viisaammat!
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
kalakukko
06.06.2006 12:30:15 (muokattu 06.06.2006 12:35:05)
Lennu:
Kunhan tsekkaat, että Intel-versioon löytyy toimivat ajurit, ne kun joissain laitteissa voi olla vielä työn alla.

Mistäs mä sen tsekkaan ja tiiän sit, hahah zorgen vaa, mutta koneiden kanssa vähän pihalla vielä tässä joissain jutuissa :P

Aki:
Eikös FW-interface FW-kovon kanssa ole vähän epäsuotuisa tilanne? Käsitin jostain että firewiren nopeus ja stabiilius vähenee aika nopeasti ketjuttaessa, ja interface-kovo on tuosta kait yksi pahimmista esimerkeistä. Näin ollen fw-interfacen kanssa USB-kovo olisi kovempi sana. En tosin tiedä, valaiskaa viisaammat!

Botnelapiohan se tässä triidissä tämmöstä kertoili aiheesta:
"Olen kuitenkin äänittänyt lukuisia sessioita ulkoisella USB2 -koviksella ongelmitta. Aluksi käytin kovalevyä FW -liittimessä. Audiointerfacenikin (digi002r) on FW -liitäntäinen, ja mulla oli molemmat kiinni. Kovalevy ei pysynyt perässä, ääni pätki ym. Vaihdoin koviksen USB2:seen, ja toimi täydellisesti. Eli FW:stä loppui väylä.

Audiointerface FW:iin, kovalevy USB2:seen."
Justo Almario ,,/
Lennu
06.06.2006 12:34:49

Mistäs mä sen tsekkaan ja tiiän sit, hahah zorgen vaa, mutta koneiden kanssa vähän pihalla vielä tässä joissain jutuissa :P

No täysin sama ;) Omasta kokemuksesta tosiaan vaan puhun, jota ei kauheasti vielä ole. Mutta eiköhän se tästä. Ensimmäinen homma on tarkistaa valmistajan sivuilta, että intel-ajurit löytyy. Usein siellä on PPC ja Intel ja vanhemmat OS8,9 jne versiot erikseen.

Uniksi on uniksi :)
varakeef
06.06.2006 12:45:32 (muokattu 06.06.2006 12:46:57)
Kyllä fw-interfacen ja fw-kovon ketjuttamisen pitäisi olla täysin mahdollista. Älkää nyt siitä tehkö mitään johtopäätöksiä, että minulla tai botnelapiolla se ei toiminut ns. heittämällä (tai lainkaan).

Mitä usb2 -kovon ja fw-interfacen yhtaikaiseen käyttämiseen tulee, niin on siitäkin joku huonoja kokemuksia saanut. (Vaikka Botnelapiolla toimikin).

Ilmeisesti suurin ongelma äänityssysteemeissä johtuu perheen yleismulinexin käyttämisestä äänittelyyn. Se on kohdaltani loppu nyt, uusi tehtävään pyhitetty kone viritelään iskuunsa lähiviikkoina ja raporttia seuraa. Alkuperäisenä suunnitelmana on nimenomaan läppärin, fw-kovon ja fw-interfacen ketju.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)