Aihe: Peavey Bandit II laukasta säröt veks
1
blackorwhite
18.05.2006 14:37:03
Eli kävi niin, että soittelin tuolla banditilla jonka sain ehkä kuukausi sitten, pre gain oli maximissa eli 10, post gain oli 5. Testasin minkälaiset äänet siitä lähti, eikä minulla kyllä korvat särkyneet, vaikka niin puhuuvat, että tuolla ku luukuttaa täysillä niin täytyisi korvat särkyä. Kokeilin saadessani tuon, pre gain 8 ja ajattelin, että miksiköhän tämä ei soi kovaa, vaikka puhuuvat, että korviin pitäisi sattua. Oliko vahvistimessa mahdollisesti jo tuolloin joku vika?

Tosiaan, sivusin hieman aiheesta äsken, eli äsken kun soittelin tuolla volume 10 ja post gain 5 niin yhtäkkiä vahvistimesta häviää säröt, kanavan ollessa lead ja siitä sitten vintage kohta. Vahvistimesta katosi säröt, kokeilin sitten modernia, ei mitään säröjä tullut, sama homma oli sitten myös high gainilla, aivan kuin cleanilla olisi soitellut. Mikä mahto mennä rikki? Eikö banditilla kestäkään volumea kokeilla? Kenellekään muulle sattunut mitään samanlaista?

Vahvistimessa kaikki muu kuitenkin toimii, tämä on minulle uutta, en tajua elektroniikka vehkeistä yhtään mitään, aloitin soittamisenkin joskus vajaa 1,5 vuotta. Kysykää ihmeessä jos tarvitsette jotain tietoa, en oikeen osaa itse kertoa enemmän. Vastailen mahdollisimman pian mahdollisiin kysymyksiin!
Volcom
18.05.2006 15:36:16
Ootko varma että kitarasi pelittää kunnolla?
Soitin meinaan kerran koulun kitaralla mikä kadotti säröt lähes kokonaan (ja hiljenti volumea) kun pisti volumet täysille. Vähän aikaa rämpättyä kitaran sai taas toimimaan kunnolla, kun volumea ei pistänyt tappiin asti.
"Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara
hmv
18.05.2006 16:46:40
Onkos sulla pre-gainia yhtään? Sama kuin cleanilla soittelis jos pelkkää post-gainia on.
V.U.K #4 - In Uusis we trust! | Ain't it fun when you know that you're gonna die young?
blackorwhite
18.05.2006 17:45:29
En kyllä tiedä mikä kitarassa olisi voinut mennä vialle. Tottakai vahvistimessa on myös pre gainia, se on 1-2 aina, mutta ei mitään. Ja tuota post gainia ku vääntää suuremmalle ni alkaa vaan aivan karmee suhina kuulumaan tuosta vahvistimesta mitä ei ennen kuulunut. Nyt post gain on nelosella ja bandiitti suhisee ja sihisee ku äkänen kissa.
joukov
18.05.2006 18:11:47
tuolla ku luukuttaa täysillä niin täytyisi korvat särkyä

Hmm, ehkä sun korvat särkyivät?
blackorwhite
18.05.2006 19:31:56
Hmm, ehkä sun korvat särkyivät

Itse itseäni lainaten

Testasin minkälaiset äänet siitä lähti, eikä minulla kyllä korvat särkyneet, vaikka niin puhuuvat, että tuolla ku luukuttaa täysillä niin täytyisi korvat särkyä. Kokeilin saadessani tuon, pre gain 8 ja ajattelin, että miksiköhän tämä ei soi kovaa, vaikka puhuuvat, että korviin pitäisi sattua. Oliko vahvistimessa mahdollisesti jo tuolloin joku vika?

"täytyisi korvat särkyä", mielestäni tuosta tekstistä voi ajatella, että kuulen vieläkin :)
saha
18.05.2006 19:38:00
"täytyisi korvat särkyä", mielestäni tuosta tekstistä voi ajatella, että kuulen vieläkin :)

Aika mielenkiintoinen henkilö olet, jos kokeilet että särkyykö korvat luukuttaessa. Ja vielä huolestut, kun ei särje, vaikka kuuleman mukaan niin pitäisi käydä.

Paskana se vahvari on. Kysele kauppiaalta takuuhommista.
>-)))> #2
Punttisika #5
oulumiittingiä tuosa about 20.5. tarkasta backstagelta!
tissit
blackorwhite
18.05.2006 19:43:53
Aika mielenkiintoinen henkilö olet, jos kokeilet että särkyykö korvat luukuttaessa. Ja vielä huolestut, kun ei särje, vaikka kuuleman mukaan niin pitäisi käydä.

No menipä tämä nyt kinkkiseks :) Siis kokeilin sitä volumee sen takia, koska sillä pysty kotonakin soittamaan kakkosella ja vähän päällekin, ja kaverilla on samanlainen bandit ja se sano, että saa varoa sen pre gainin kans ettei ala vahvistin huutamaan.
tommiot
18.05.2006 19:56:33
No menipä tämä nyt kinkkiseks :) Siis kokeilin sitä volumee sen takia, koska sillä pysty kotonakin soittamaan kakkosella ja vähän päällekin, ja kaverilla on samanlainen bandit ja se sano, että saa varoa sen pre gainin kans ettei ala vahvistin huutamaan.

Pregain vaikuttaa lähinnä särön määrään. Paitsi puhtaalla saundilla.
blackorwhite
18.05.2006 19:57:51

Jees, kuitenki siitä tuntu tulevan ainakin mölyä lisää. Paskaks se kuitenki taisi mennä :(
Sir Jöpötin
18.05.2006 20:40:57 (muokattu 18.05.2006 20:46:45)

Siis mitä vittua? Lead-kanavallahan on siis Pre Gain = vaikuttaa särön määrään, sitte se modeswitchi, sitte eq, sitte Post Gain = vaikuttaa äänenvoimakkuuteen nimenomaan särökanavalla. Pre Gain ei minun mielestäni vaikuta mitenkään puhtaaseen kanavaan sen ollessa päällä. Pre Gaini kympissä kuulostaa melkoiselta muhjulta, mutta eipä tässä saundeja kysyttykään. Itehän soitan tuolla Pre Gain vitosessa ja Post Gain tyyliin kakkosessa kun kotona vetelen. Silloin riittää kyllä äänenvoimakkuus ihan hyvin. Ei viitsi enään enempää laittaa ettei korvat vuoda verta kun tästä metrin parin päästä kartiota tuijottelen.

E: Meikä ei muuten ollenkaan tajunnut tätä juttua. Pre gainista muka volumea lisää, not. Mutta iha sama.
Meikä musiikkikaupassa: Mää otan nuita Ernie Ballin Power Slinkyjä. Myyjä: Mikä se on näistä? Meikä: Se violetti paketti. Myyjä: Mää oon muuten värisokea. Meikä: No sehän on hyvä homma! Kuolemattomia lausahduksia...
Eschaton
18.05.2006 22:54:47
En ihmettele yhtään.Itse kun tilasin joskus banditin joskus thomannilta niin oli valmiiksi paskana sillai että kesken soiton muutti soundin ihan vitun korkeeksi semmoseksi korvia särkeväksi.No vahvari lähti takas ja toista en tilalle ottanut.Muutenkin kyseiseltä vahvarilta ei kannata mitään ihmeellisyyksiä odotella mun mielestä.
Some people just won´t take fuck you for an answer...it´s just a matter of bullets.
Dr. Lazer
19.05.2006 01:26:09
Kaikki täysille vaan. Näin ainakin miun banditti on parhaalta kuulostanu, liekkö makuasia sitten ^^
"The message is; 'THERE IS NO MESSAGE'" D.Townsend
tommiot
19.05.2006 07:05:54 (muokattu 19.05.2006 07:06:48)
E: Meikä ei muuten ollenkaan tajunnut tätä juttua. Pre gainista muka volumea lisää, not. Mutta iha sama.

Puhtaalla saundilla kun lisää pregainia niin vola nousee, mutta alkaa säröytyä. Pregainhan on siis etuvahvistus. Säröytyneen signaalin taso ei enää nouse vaikka pregainia lisää, koska aallon huiput leikkautuvat pois samasta kohdasta vaikka kuinka lisäät säröä. Tai jotain...

Ja emmä Banditista tiedä, mutta noin yleensä...
saastara
19.05.2006 11:38:26
Jos Pre gaini on 1-2 ja posti täysillä niin en ihmettel yhtään, että ei siantappo irtoa.. :) Vai käsitinkö jotakin nyt aivan väärin..?
Lisää middleä.
hmv
19.05.2006 13:54:18
No siis kun tuossa on puhdas kanava ja särökanava erikseen, ja kummallakin on omat säätönsä. Puhtaalla on pelkkä volume ja särökanavalla sitten pre- ja post gain. Tietenkin jos vääntää post gainin kymppiin ja sitten alkaa pikkuhiljaa nostamaan pre gainia, niin silloin volume nousee. Mutta se menetelmä on tarkoitettu pikkurosoon jne. Jos haluaa siantappohevisäröt niin pre gain kymppiin ja post gainia sitten sinne asti, että korvat vuotavat verta. Itselläni tosin pre gain vitosessa ja post gainia sitten olosuhteiden mukaan. Kyllä tuo pre gain vitosessa tarjoaa jo ihan Opeth-säröt. Ei tietenkään saundillisesti, mutta särön määrältä ;)

Pre gain kympissä kuulostaa kyllä lähinnä sian paskalta eikä siantapposäröltä. Ei noista transtubeista mitään kunnollista irti saa.
V.U.K #4 - In Uusis we trust! | Ain't it fun when you know that you're gonna die young?
saha
19.05.2006 14:08:21
Pre gain kympissä kuulostaa kyllä lähinnä sian paskalta eikä siantapposäröltä. Ei noista transtubeista mitään kunnollista irti saa.

Bandit on iloinen poikkeus.
>-)))> #2
Punttisika #5
oulumiittingiä tuosa about 20.5. tarkasta backstagelta!
tissit
juici
19.05.2006 15:09:20

Bandit on iloinen poikkeus.

Juurikin näin. Bandit rokkaa.
"Luulin olevani ainoa sekopää tässä joukossa. Olin väärässä..."
Sir Jöpötin
20.05.2006 12:57:37

Siantappohevisärö = läppä = paska = mulukusta kiskastu. Että niin. Edelleen se pre gaini sinne kattoa kohti ni hyvä tulee :)
Meikä musiikkikaupassa: Mää otan nuita Ernie Ballin Power Slinkyjä. Myyjä: Mikä se on näistä? Meikä: Se violetti paketti. Myyjä: Mää oon muuten värisokea. Meikä: No sehän on hyvä homma! Kuolemattomia lausahduksia...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)