Aihe: MIDI ongelmia
1
onni
19.05.2006 05:44:40
Miten saadaan masterkiipparin ja äänikortin välinen noin puolen sekunnin
viive pois. Eli kun masterkiipparin kosketinta painaa niin ääni tulee viiveellä äänikortista.
kepperi
19.05.2006 10:19:49
asenna ilmainen Asio4All -asio ajuri.
siinä on helppo controlpanel, josta voi säätää asetukset niin, että latenssi on mahd. pieni.

http://www.asio4all.com/
|'|'| |'|'|'| ¨¨¨¨¨¨¨¨¨
onni
19.05.2006 11:54:30
Mä olen säädellyt latenssia mutta ei tapahdu mitään.
Mulla usb:n kautta kiippari tietokoneessa. Äänikortti on Conexant AMC audio ja ohjelma on pro track plus 2.2
Windreaper
19.05.2006 12:12:27
Jep, eli sulla on joku AC97-pohjainen kortti. Asio4all toiminee joten kuten, mutta suosittelen kyllä sijoittamaan satasen vaikka E-MU 1212M:n - saunditkin alkavat kuulostaa paremmalta :).
garyfey
22.05.2006 09:03:53
Ja mitä muuta sulla on usb:ssä?
Määrämittaista kehiin!
arvid70
22.05.2006 11:59:32
Ja mitä muuta sulla on usb:ssä?

vaikuttaako sekin, ku mul vähä samoja ongelmia?
mulla tossa extra kiintolevy ja hiiri??
KAUPPIAAN PUHETTA!!
garyfey
22.05.2006 21:36:11
vaikuttaako sekin, ku mul vähä samoja ongelmia?
mulla tossa extra kiintolevy ja hiiri??

Kaikki vaikuttaa. Usb:n nopeushan ei ole mitenkään vakuuttava ja eri laitteet vievät oman osansa kaistanleveydestä. Eräät webbikamerat etenkin saavat systeemin takkuilemaan. Itse koetin pelkällä usb-koskettimistolla (m-audio) mutta vaihdoin kumminkin midi-liitäntään =varmempi. Kokemus on opettanut että jos vain pärjää ilman (usb:tä) niin aina parempi.
Määrämittaista kehiin!
arvid70
22.05.2006 22:14:11
Kaikki vaikuttaa. Usb:n nopeushan ei ole mitenkään vakuuttava ja eri laitteet vievät oman osansa kaistanleveydestä. Eräät webbikamerat etenkin saavat systeemin takkuilemaan. Itse koetin pelkällä usb-koskettimistolla (m-audio) mutta vaihdoin kumminkin midi-liitäntään =varmempi. Kokemus on opettanut että jos vain pärjää ilman (usb:tä) niin aina parempi.

okei mulla on tossa m-audio keystation49(lelu) mut olis midi lähtö ja läppärissä ei oo mitään tuloo, eli mitkään adapterit ei paljo vissiin auta??
KAUPPIAAN PUHETTA!!
teroyk
23.05.2006 11:47:28
viive pois.

Vaihtamalla Maciin :)
Anonymous-jazz
23.05.2006 14:08:43

viive pois. Eli kun masterkiipparin kosketinta painaa niin ääni tulee viiveellä äänikortista.

Hanki esim. joku M-Audion mopokortti suosittelen edullisinta mallia:

http://www.thomann.de/thoiw3_m-audi … delta_audiophile_2496_prodinfo.html

Tuolla loppuu latenssi siihen paikkaan.
Aivan sama mitä kusimusaa soitetaan. Kunhan siitä saadaan maksu.
kepperi
24.05.2006 10:45:32
mitenkäs muuten noi musahommiin tarkoitetut äänikortit pärjää perus/pelikäytössä?
kannattaisiko olla pelejä varten oma kortti?
ihan stereona ajattelin.. eihän noista varmaan mitään eaxeja jne 5.1 saa ulos?
|'|'| |'|'|'| ¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Soolokitaristi
25.05.2006 15:23:31
mitenkäs muuten noi musahommiin tarkoitetut äänikortit pärjää perus/pelikäytössä?
kannattaisiko olla pelejä varten oma kortti?
ihan stereona ajattelin.. eihän noista varmaan mitään eaxeja jne 5.1 saa ulos?

Stereo pro-kortit toimivat toki stereo-käytössä. Useampikanvaiset toimivat sitten vaihtelevasti mutta kyllä niistä kaikista pitäisi myös perus winkkari äänet ulos tulla jos ne on asetettu oletusäänikorteiksi. Eaxeja ja 5.1:stä ei pääsääntöisesti ole. Emolevyn omat kortit toiminevat paremmin windows-käytössä, eikä tule mitään ongelmia sen suhteen, että jos jokin muu ohjelma alkaa tuottamaan ääntä samaan aikaan kun äänittää. Kyllä uudet äänikortit toimivat yleensä ihan kivuttomasti vaikka koneessa olisi muitakin äänikortteja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)