Aihe: Hyvä kompressori rautalankaan?
1 2 3
niko
01.10.2003 17:06:45
Kertokaa joku mulle, miksi rautalankamusiikissa tarvitaan kompuraa??

Tuottamaan äänenpainetta?
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
isojussi
01.10.2003 23:26:30
...Tarvitsenko mäkin kompuraa???

Enpä usko... korkeintaan Hesen.
Osta mut - ma olen kaupan!
baron
02.10.2003 00:08:16

Enpä usko... korkeintaan Hesen.

Pitääkö paljastaa tyhmyyteni?

Mikä on Hese????
Mikko T.
02.10.2003 11:41:40

Pitääkö paljastaa tyhmyyteni?

Mikä on Hese????

Hesburger.

www.hesburger.fi

Koko universumin paras pikaruokaketju.

Pyydä ranskalaiset astiaan ja grillimaustetta niihin ja ihan ehdottomasti punaista majoneesia.
Pieru naurattaa aina.
baron
02.10.2003 11:50:31

Hesburger.

www.hesburger.fi

Koko universumin paras pikaruokaketju.

Pyydä ranskalaiset astiaan ja grillimaustetta niihin ja ihan ehdottomasti punaista majoneesia.

Kiitos!
Sitä kiipparisti ehdottomasti tarvitsee.
PL
02.10.2003 12:06:00 (muokattu 10.12.2003 10:00:03)
..................
baron
02.10.2003 12:23:41

Elä syö soittimesi ääressä, sillä se punertava mähjä on ikävää kaivaa pois kosketinten välistä.

Muovi (läpinäkyvä) koskettimien päälle?
isojussi
02.10.2003 19:44:56
Kiitos!
Sitä kiipparisti ehdottomasti tarvitsee.

Ja se on sitäpaitsi kotimainen - toisin kuin Mac:in kompura
E C
04.10.2003 02:13:45
Rautakaupoistahan mun tietääkseni saa ostaa sekä voima- että valovirtakompuroita. Sitten vaan päätät kuinka kvan paineen haluat lankaan kohdistaa ja paljonko tarttet tuottoa minuutissa ja valkkaa kompuran sen mukaan.....

isohussilla tuntuu olevan skismoja kitaristeja vastaan.. miksi?
onko joku bändiliideri kitaristi antanut sulle aikoinaan fudut?

jos olet ammattilainen niin käyttäydy sitämukaa, äläkä elvistele nuotin lukutaidoillasi ja nippelitiedoillasi.
sinusta jää sellainen mielikuva, että olet jonkinlainen turpaasi saanut muusikko jota ei kukaan arvosta, mene ja tiedä?
älä enää pura turhautuneisuuttasi rautalanka eikä muihinkaan kitaristeihin.
P.S:Niillä on paljon enemmän duunia kuin sulla...
isojussi
05.10.2003 09:38:41 (muokattu 05.10.2003 10:15:59)
isohussilla tuntuu olevan...

Ei dziisus, meninkö mä tähänkin vastaamaan. Toivottavasti kukaan ei ehtinyt lukea sitä.... :-)
magnetman 004
06.10.2003 00:10:54

Oon vältelly kitaristina tätä topicia pitkään, mutta ihan hyvää buulshittiä täällä jauhetaan. Kunnon rautalankahan rupeaa kuulostamaan liian hyvältä jos sinne menee laittamaan tatteja väliin. Ei mitään pedaaleja! Eri asia on jos hakee hyvää kitarasaundia, niin kyllähän kompura tuo sustainia ja tasaa tarkoituksettomasti eri voimakkuudella näpättyjä rautalankaääniä.

Mulla on Bellari-merkkinen putkikompura, joka on ihan jees yleiskone kitaralle. Bossin sinistä käytän soolobuusterina, jos haluan äänen kuuluviin ylitse muiden. Sillä saa myös joko kirkkautta tai tummuutta saundiin. Sitä ei kannata polkaista päälle biisien välissä, koska se sihinä niistä vehkeistä rupeaa v-tuttamaan.
Terkkuja!
Kukko
06.10.2003 18:19:59

Mulla on Bellari-merkkinen putkikompura, joka on ihan jees yleiskone kitaralle. Bossin sinistä käytän soolobuusterina, jos haluan äänen kuuluviin ylitse muiden. Sillä saa myös joko kirkkautta tai tummuutta saundiin. Sitä ei kannata polkaista päälle biisien välissä, koska se sihinä niistä vehkeistä rupeaa v-tuttamaan.

Kiitos asiallisesta vastauksesta, haempa kokeelle..
Täällä m`noon palijolti kroveltanu.
Simplex
06.10.2003 20:47:24

Kiitos asiallisesta vastauksesta, haempa kokeelle..

No niin... meni maku tästäkin topicista.
I might as well go back over yonder...
baron
06.10.2003 21:12:15

Voisiko joku kuitenkin ennen tämän topicin loppumista kertoa mulle, mikä on kompressori vai pitääkö mun mennä kysymään se tuonne "aloittelijoiden" palstalle?
Sam
07.10.2003 08:12:19
Voisiko joku kuitenkin ennen tämän topicin loppumista kertoa mulle, mikä on kompressori vai pitääkö mun mennä kysymään se tuonne "aloittelijoiden" palstalle?

Käy lukemassa Reiskan sivut. Siellä mm. selostus kompuran toiminnasta sekä paljon muuta hyödyllistä.

http://www.nettiteatteri.com/reiska/index.htm
baron
07.10.2003 09:40:00

Käy lukemassa Reiskan sivut. Siellä mm. selostus kompuran toiminnasta sekä paljon muuta hyödyllistä.

http://www.nettiteatteri.com/reiska/index.htm

Kiitos!
Ihmeesti viisastuu, kun viisaammilta kysyy.

Siis mäkin tarvitsen sellaisen.
Mun kiippareissa on hirveän iso ero volyymeissa riippuen, mitä "akuankkaääntä" satun käyttämään.

(Mä en halua käyttää kuin pianoa, mutta mut pakotetaan!)
PL
07.10.2003 10:09:49 (muokattu 10.12.2003 09:55:41)
..................
baron
07.10.2003 10:50:48

Se on aika monen "porakoneen" ongelma, samoin kuin eri soundien väliset vireheitot. Omille muistipaikoille viritetyt ja tasokorjatut soundit. Eikä mitään kompuroita.

Tottahan on, että kompura ei korjaa vireheittoja.
R.W. Piuha
07.10.2003 10:56:31
Se on aika monen "porakoneen" ongelma, samoin kuin eri soundien väliset vireheitot. Omille muistipaikoille viritetyt ja tasokorjatut soundit. Eikä mitään kompuroita.

On se hyvä että joku muukin on huomannut noi vireheitot,ne ei nimittäin ole aina edes kovin pieniä...
Silti monet kiipparistit eivät kiinnitä asiaan mitään huomioo?!
Korvakysymys,ilmeisesti;-)

Mulla on ainakin Trinityssä suht toimiva kompura siellä insert- efektipuolella,joskun oon mm. bassosaundissa käyttänyt,kun soitan vasuribassoja,kyllä se ihan jees pelaa:-)

Kitaraa soitan POD:illa suoraan pöytään,käytän jossain saundeissa POD:n kompuraa,kyllä sekin toimii,aika rajalliset säädöt siinä kuitenkin on...mutta kyllähän sillä "piikkilankaakin"voi ihan komiasti vetää:-))
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)