saastara 18.05.2006 22:31:19 | |
---|
Nyt on aika tarttua härkää sarvista.. Olen tehnyt läksyni ja tutkinut taustatarinat ja -legendat perinpohjin. Nyt aionkin käydä itse pääpirun kimppuun. Jahtini kohde on siis kitara, tarkemmin ottaen 7-kielinen baritonikitara. Tarkemmat tuntomerkit: - skaala 26"-27" - 22-24 frettiä - mielellään kiinteätallainen - rakenteet 'kirkkaista' puista - Mikit eivät erityisen tärkeät , kiinniottamisen jälkeen voin kouluttaa kitarasta toivotunlaisen. -Suhteellisen huokea hinta. Katto siinä 1k€:n kohdalla. (- otelauta vaahteraa) Mielenkiintoni kohteina ovat erityisesti ohutkaulaiset idän vauhtihirmut sekä löysän särön ja lökäpöksyjen ihmemaasta sikiävät mustajaakot.. Nyt siis, veljet ja siskot, tavitsen apuanne moisen komean pedon pyydystämiseen työjuhdakseni. Etenkin nyt kun idän vintagehirmujen sarjakasvatus on lopetettu, vaatii jahti entistä kavalampia taktiikoita. E: Onpa väsynyttä.. :D Antakee anteeksi. Eli siis, baritoniseiska hakusessa. Vähän heikosti löytyy noita musakaupoista eli kokemukset olisivat bonusta.. Haulla jo juttuja löysin mutta olisi kiva vielä lisää tietoja saada. Lisää middleä. |
Santtu_123 18.05.2006 22:34:15 (muokattu 18.05.2006 22:36:37) | |
---|
|
hullu_ukko 18.05.2006 22:35:58 (muokattu 18.05.2006 22:36:18) | |
---|
Eikös se yks stephen carpenterin seiskakielinen ole baritoni? Musta versio on muistaakseni vaahteraa ja natural mahonkia. mikit on Emg:t. E:hidas NO ANTEEKS!!!
''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005!!
Satan's got me by the balls!
khassera: ''Straton vibraattori + puupala'' |
oiva tumpeloinen 18.05.2006 22:40:18 | |
---|
Ekana tulee Ltd sc607b mieleen. Joku ei tykkää niiden mikkien asettelusta tai että ne on aika korkealla. Tai sitten http://www.espguitars.co.jp/oversea/original_gt/vpbari7_bk.html hintaa tosin on ~2500€ Anteeksi OT, mutta mikä järki tuossa potikassa mikinvalitsijana on? Mä olen sitä aiemmin ihmetellyt PRS:ien kanssa, mutta mulle se ei ole auennut. Voihan se olla näkökysymys, mutta mun mielestä ainakin on kiva nähdä pelkällä vilkaisulla mistä mikistä möly tulee. |
Invader 18.05.2006 22:44:19 | |
---|
Anteeksi OT, mutta mikä järki tuossa potikassa mikinvalitsijana on? Mä olen sitä aiemmin ihmetellyt PRS:ien kanssa, mutta mulle se ei ole auennut. Voihan se olla näkökysymys, mutta mun mielestä ainakin on kiva nähdä pelkällä vilkaisulla mistä mikistä möly tulee. Jaa häh? Siinähän on ihan tavallinen toggle switch. Jos tuota viperiä meinaat. Tai sitten ei.. |
oiva tumpeloinen 18.05.2006 22:46:53 | |
---|
Jaa häh? Siinähän on ihan tavallinen toggle switch. Jos tuota viperiä meinaat. Jaha....mun pitäis ilmeisesti ostaa okulaarit. Mä vain pikaisesti katsoin tuosta kuvasta ja näytti niin potikannupilta, että ajattelin automaattisesti sen olevan sellainen. Onhan se tietenkin eri värinenkin, kun tarkemmin katsoo. Pahoittelen.... |
Niskamies 18.05.2006 22:47:33 | |
---|
Anteeksi OT, mutta mikä järki tuossa potikassa mikinvalitsijana on? Mä olen sitä aiemmin ihmetellyt PRS:ien kanssa, mutta mulle se ei ole auennut. Voihan se olla näkökysymys, mutta mun mielestä ainakin on kiva nähdä pelkällä vilkaisulla mistä mikistä möly tulee. Bassoissa potikalla toimivat mikkikytkimet ovat yleisiä. Mun mielestä ne ovat todella fiksuja - sen sijaa että kahdesta mikistä saisi vain kolme saundi, voi niiden suhdetta säätää portaattomasti. More is more. |
oiva tumpeloinen 18.05.2006 22:49:45 | |
---|
Bassoissa potikalla toimivat mikkikytkimet ovat yleisiä. Mun mielestä ne ovat todella fiksuja - sen sijaa että kahdesta mikistä saisi vain kolme saundi, voi niiden suhdetta säätää portaattomasti. Joo, ton mä tiesin, ja ihan käytännöllinen on. Mutta ajattelin sitä PRS:n kytkintä, joka on potikan tapaan toimiva 5-portainen säädin. Toimii siis samaan tapaan kuin "normaali" mikkiswitch, mutta on eri näköinen. |
Mitenkäs nuo Schecterit toimisivat? Kaikki muu taitaa löytyä, mutta runko on mahonkia ja kaulakaan ei taida mikään ihan tikku olla. "Einstein" sanoi Steve Vai ja tilutti vain. V.U.K #24 |
J. Äyräpää 18.05.2006 22:55:31 | |
---|
|
oiva tumpeloinen 18.05.2006 22:57:01 | |
---|
|
saastara 18.05.2006 22:59:14 | |
---|
Paitsi hinnan osalta. Hinta on kyllä tosiaan opiskelijabudjettiin sangen suolainen.. Tuo vaikutti kyllä muuten sangen mielenkiintoiselta aparaatilta. Harmi vain kun kokeilumahdollisuudet ovat lähes täydellisen olemattomat. Lisää middleä. |
J. Äyräpää 18.05.2006 23:07:05 (muokattu 18.05.2006 23:07:41) | |
---|
Paitsi hinnan osalta. Nykyisellä kurssilla 999.00 USD = 779.129 EUR Tuohon kun lisää postit ja tullit niin uskoisin hinnan pysyvän noin 1000 E tienoilla. |
oiva tumpeloinen 18.05.2006 23:08:45 | |
---|
Nykyisellä kurssilla 999.00 USD = 779.129 EUR Tuohon kun lisää postit ja tullit niin uskoisin hinnan pysyvän noin 1000 E tienoilla. Mihinkäs unohtui arvonlisävero? Sen jälkeen hinta onkin jotain 1200 euroa. |
saastara 18.05.2006 23:15:26 (muokattu 18.05.2006 23:22:15) | |
---|
Nykyisellä kurssilla 999.00 USD = 779.129 EUR Tuohon kun lisää postit ja tullit niin uskoisin hinnan pysyvän noin 1000 E tienoilla. Tuohan on kuitenkin lähtöhinta.. Ellen aivan väärin katsonut. Eli tuosta saattaa vielä kohota.. Ja sitten tosiaan alvit siihen päälle vielä. Itku tässä tulee.. :'( Mitenkäs nuo Schecterit toimisivat? Kaikki muu taitaa löytyä, mutta runko on mahonkia ja kaulakaan ei taida mikään ihan tikku olla. Noita olen tosiaan jo pitkään ihmetellyt.. Mistäs noita koittamaan pääsisi..? Eikös Soundata noita maahan tuo? Vähän kuitenkin epäilyttävät.. Olen semmoisen kuvan saanut, että olisivat sangen tummaäänisiä. Enemmän sellaista perskeleen kirkasta middlespänkiä haen.. Mutta jos joku tuommoisen Blackjackin seiskan omaava tai testinyt voisi kertoa enemmän..? Ideaalisoundi olisi semmoinen straton tyyppinen, todellinen spänks-soundi, mutta 7. kielellä ja baritoniskaalalla. Kässäätteks..? :) Lisää middleä. |
oiva tumpeloinen 18.05.2006 23:16:28 | |
---|
Tuohan on kuitenkin lähtöhinta.. Ellen aivan väärin katsonut. Eli tuosta saattaa vielä kohota.. Ja sitten tosiaan alvit siihen päälle vielä. Itku tässä tulee.. :'( Buy it now -hinta se oli. Eli tuohon 1k taalaan lasket postit ja sitten kaikelle ALVit ja tullit, niin olet kohdillaan. |
tommijk 18.05.2006 23:22:00 (muokattu 18.05.2006 23:22:15) | |
---|
Suosittelen kyllä Schecterin Blackjack C-7:aa. Itse sain omani music123:sta 680e:lla, sisältäen tulli + alv. pöö.. |
saastara 18.05.2006 23:23:48 (muokattu 18.05.2006 23:27:47) | |
---|
Suosittelen kyllä Schecterin Blackjack C-7:aa. Itse sain omani music123:sta 680e:lla, sisältäen tulli + alv. Eipä ole kyllä hinnalla pilattu. Haluaisitko jonkinlaista selontekoa soittimesta antaa..? Tuntumaa, soundia ymv.. E: Ja kyllä.. Aion käydä myös itse testimässä. Lisää middleä. |
tommijk 18.05.2006 23:45:50 (muokattu 18.05.2006 23:46:39) | |
---|
Haluaisitko jonkinlaista selontekoa soittimesta antaa..? Tuntumaa, soundia ymv.. En hirveästi testaillut muita seiskoja, tilasin C7:n ilman testailuja sokkona.. ja kitara oli kyllä juuri sitä mitä hain. Paksuhko kaula, ainakin jos vertaa ibanezin tikkuihin, sopii kyllä omaan käteen täydellisesti. Kitara ei ole ylänauhoilta soitettaessa mikään tiluihme, varsinkin kun ylempi bodyn "sarvi" on aika ylhäällä ja estää kunnollisen pääsyn matalien kielien ylemmille nauhoille. Ja tietenkin pitempi skaala tekee myös tehtävänsä. Tuohon kuitenkin tottuu aika nopeaa.. Kitara on soinniltaan ja sustainiltaan ehkä paras millä olen soittanut, ja seymour duncanin mikit tuntuvat istuvan mahonkirunkoon loistavasti. JB on tallassa juuri sopivan kirkas että seitsemäskin kieli soi hyvin. pöö.. |
Werde 18.05.2006 23:54:53 (muokattu 18.05.2006 23:59:13) | |
---|
Ibanezin RG 1527:n omistin ja myymistä olen katunut jo moneen kertaan. Mikit kun vaihtoi niin aivan huippupeli. Schecterin C-7 Blackjackia olen kerran kopeloinut, ja vaikutti kaikin puolin siistiltä peliltä. Kaula vaan oli aivan järkyttävän paksu tuohon Ibaneziin verrattuna. edit: Tuo skaala-vaatimus sulkeekin Ibanezit pois aika pitkälti. Vanhempia 27" malleja voi käytettynä toki metsästää, ovat vaan aika harvinaista tavaraa. Uutena hankittaessa vaihtoehdot ovat siis käytännössä Schecterin C-7 BJ ja ESP-LTD:n SC-baritoni. Punttia ja heviä, saatana /,,/ |