Aihe: Fenderin paikalleen soitossa
1 2
Mare552
18.05.2006 16:36:30
Ostin taannoin Strato 60 Classic kitaran Thomanilta. Nyt on ruvennut vähän häirimään kun mulla on Roland micro CUBE jonka kautta kerrostalossa yritän kuulokkeilla soitella. Oon vaan huomannut että mieluummin rämpytän mun akustista kitaraa kuin tuota kuiteskin hienoa Fenkkua. Auttaisko jos ostaisin jonkun vaikka EPIPHONE Valve Juniorin putkivaffarin ja siihen uraltone keinokuorman kuulokeliitännällä, Tai oottaa että saa Valve Specialin jossa jo säätöjä. Vai pitäskö vaan oppia soittaan hevimpää tolla CUPELLA?
tono
18.05.2006 16:39:46

tee niin kuin parhaaksi näet...
paskalla tulee paras inspiraatio! ketoon peipi ketoon!
sus
18.05.2006 16:48:57
En kyllä nyt ymmärtänyt ongelmaa..
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
bluesteel
18.05.2006 17:02:13

En kyllä nyt ymmärtänyt ongelmaa..

En minäkään tajunnut mitään.

Jos vaikka rämpytät sitä akustista, jos sitä kerran mieluummin teet?
Ville81
18.05.2006 17:22:47
Cube on ihan hyvä vahvari kotisoittoon. Ei se musa tai soitto miksikään muutu uusia kamoja haalimalla.
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
kimurantti1
18.05.2006 17:28:44
Ei se musa tai soitto miksikään muutu uusia kamoja haalimalla.

Ai niinkö? Silti kaikkien kitaristien on pakko saada kokoajan lisää rojua, mä mukaanlukien ;-)
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Mordax
18.05.2006 17:49:31
Cube on ihan hyvä vahvari kotisoittoon. Ei se musa tai soitto miksikään muutu uusia kamoja haalimalla.

Ymmärän hyvin keskustelun aloittajaa. Kun on kerran kunnon kitara, niin saattaa tuntua kummalta soitella vähän onton- ja halvankuuloisella MicroCubella. Se on omiaan juuri tuollaiseen hiljaiseen kotisoittoon, mutta jos haluaa nauttia kunnollisista soundeista ei sillä mielestäni pääse kovin pitkälle.

En itse osaa suositella mitään, sillä olen itsekin pähkäilemässä saman pulman kanssa. Kova Blues Junior -GAS tosin olisi; miten sillä selviää rivitalo- ja kerrostalokäytössä onkin eri juttu.
"Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia."
Les Fender
18.05.2006 18:07:08
Kyllä se aikansa kestää ennenkuin uusi kitara paikkansa hakee, varsinkin jos sinulla ei ole paljon kokemuksia sähkiksen kanssa soittelemisesta. Nou hätä, tiedä sitten onko tuohon vaivaan apua uusista vermeistä.
"Living is easy with eyes closed!"
Mare552
19.05.2006 00:21:39
Tuon oon itekkin huomannut että ilman kuulokkeita soi ihan kivasti. Eikös kaiutinelementti tuo oman saundinsa.Kai pitää vaan alkaa rohkeesti soittamaan, kai se kuuluu muillekin mutta ei härii. Silti kumma että kuulokkeilla soi huonommin, kun musiikki taas jopa paremmin hyvillä kuulokkeilla. Soittajan sormistatahan toki musiikki eniten on kiinni. Siskonpoika sai CUPEN soimaan jo aikas makeesti kun on ikänsä soittanut. Silti joskus investoin putkikoneeseen. Ibanetsin pikkukombo vaikuttaa ihan hyvältä mutta on niin modernin ruma Epiphoniin verrattuna.
weelie
19.05.2006 10:18:20 (muokattu 19.05.2006 13:30:19)
Mulle ainakin suuri asia että on kunnon vaffari (Mulla vanha Fender VibroChamp, jotain 5W). Ja kuulokkeilla soittamisesta puuttuu se jokin, huoneen akustiikka vai mikä se sitten onkaan. Mutta itsekin kyllä soitan mieluummin akustistani. Sähkökitaraa soitetaan bändissä, akustista muuten, IMO, ja kun bändissä en soittele, niin sähkökitaran soittamisesta puuttuu osa pointista.

Epiphonen halvoista tuubbivehkeistä en usko irtoavan jumalaisia saundeja. Ilman kajarin ja putkien vaihtoja sun muita. Mutta tämä on vain uskon asioita, sillä en ole päässyt moista testaamaan! :) Eli jos en putkivehjettä omistaisi, varmasti kokeilisin moista... ja varmaan kokeilen silti!

Monsterin pienin vahvari voisi olla hyvä vaihtoehto? EN ole kokeillut. Maksaa kait 700¤. Pro Junior on mielestän mainio myöskin, ja halvempikin kai. Siitä tosin lähtee jo vähän liikaa mölyä.

Kerrostaloon optimi olisi varmaan joku puol Wattia. Käsittääkseni matemaattisesti menee niin että 5W on puolet 50W:sta. Mutta siihen tietysti vaikuttaa kajarit sun muut. Omassa Champissani on järein 8" kajari minkä löysin, ja se on mielestäni aikalailla minimi jos oikeasta saundista puhutaan. Näin oman laihan kokemukseni mukaan.

EDIT: Luin juuri että VJ vaffarissa on Weber kajari, joten siinä puolessa ei liene ongelmaa. Varmaan erinomaattinen vaihtoehto harjoitus/nauhoitus-vehkeeksi. Hintaluokassaan jossei muutenkin. En usko kuitenkaan että mitenkään ainoa tai ylitsepääsemätön vaihtoehto.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
losli
19.05.2006 10:56:27 (muokattu 19.05.2006 10:57:08)
Makunsa kullakin mutta itse suosin kotisoitossa lähes tulkoon koko ajan kuulokkeita ja etuastetta missä on sitten soundit, kaappimallinukset, tilat jne.

Kelvollisia vehkeitä tällaiseen on tarjolla paljon erilaisia ja eri hintaisia.

Oli kyseessä sitten putki tai trankku, niin vahvaria täytyy aina mielestäni avata aika reilusti että elementti herää, tila tulee mukaan, vahvarin kotelo alkaa vaikuttaa toneen ja lopulta putkivehkeissä pientä päätesäröä jne.

Koskaan ei kotisoitto kuitenkaan voi täysin korvata sitä fiilistä mikä tulee bändikämpällä, kun lahkeet lepattaa ja maa tärisee jalkojen alla.

Laadukas akkari onkin sitten asia erikseen.
leofenkku
19.05.2006 12:42:30
Hommaa styrkkari jossa kuulokeliitäntä,läpät päähän ja nupit kaakkoon,
ei tartte pahemmin funtsia häiriötä äänen voimakkuuksista ja silloin alkaa
olemaan soundeissakin valinnanvaraa.
Walrus
19.05.2006 13:04:19
En tiiä ymmärsinkö nyt ongelman ytimen oikein mutta mitä järkee on alkaa jossain kotisoittokamoissa hirveästi hifistelemään ellei sitten käytä niitä laitteita nauhoitteluun? Sama se melkein on millä soundeilla siellä yksiössään soittaa ku ei siellä oo kumminkaan ketään muita kuuntelemassa ku vittuuntuneet naapurit, panostaa sitten mielummin treeni/keikkavehkeisiin.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
jogo3000
19.05.2006 14:48:04

En tiiä ymmärsinkö nyt ongelman ytimen oikein mutta mitä järkee on alkaa jossain kotisoittokamoissa hirveästi hifistelemään ellei sitten käytä niitä laitteita nauhoitteluun? Sama se melkein on millä soundeilla siellä yksiössään soittaa ku ei siellä oo kumminkaan ketään muita kuuntelemassa ku vittuuntuneet naapurit, panostaa sitten mielummin treeni/keikkavehkeisiin.

No, kyllähän esimerkiksi treenaamisen alkuvaiheessa kun bändiä ja keikkoja ei välttämättä vielä ole, tekee mieli treenata hyvillä saundeilla.
Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee.
NoCo
19.05.2006 18:52:49 (muokattu 19.05.2006 21:12:36)
Cubesta clean tai black panel asento. Tone keskelle, chorus off. Gain lähes täysille ~klo 3. Reverb täysille. Kaulamikki. Mikrokube suunnattuna ylös. Ken kaipaa enää akustista?

Kunnon öinen katusoitto kauniistisoibluessoundi.

Eijjeiijei kuulokkeita!
N.C.
le pargo
19.05.2006 19:41:19
Mä luulen, että onkelma ei ole laitteissa, vaan siinä mitä/miten soitat. Ymmärsin, että olet tähän asti enimmäkseen soitellut akustista ja sähkökitara vaatii kuitenkin hieman eri lähestymistavan soittamiseen kuin akkari. Kyllä akustinen pesee aina sähkökitaran sointuja kompatessa ja päälle lauleskellessa - se vaan soi kauniimmin.

Mites, joko sähkökitaralla menee sooloilut, kontrolloidut bendaukset ja vibrat, demppaukset, tremolopikkaukset plus muut mausteet..? Kaikella kunnioituksella rohkenen epäillä, että et ole vielä oivaltanut sähkökitaran tarjoamia mahdollisuuksia ja huomannut kuinka molemmat, sähkis ja akkari, vaativat kuitenkin aikalailla erityyppisen soittotavan, jotta niistä sais kaiken irti.
kh 203
19.05.2006 21:06:18

Micro cube, eikös se ole 2 wattinen, itellä on 30 wattinen cube ja hyvä on!
" Rock n roll should make you wanna fuck",Blackie Lawless ( W.A.S.P )
sus
19.05.2006 23:14:44
Micro cube, eikös se ole 2 wattinen, itellä on 30 wattinen cube ja hyvä on!

Ahaa? :D
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
Feggy
20.05.2006 11:08:29

Soita sitä stratoa ilman vahvaria, kuuletpahan tarkemmin miltä soitto kuulostaa.
"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)