Ville81 18.05.2006 17:20:05 | |
---|
Keskusteluaiheet tuntuu muuttuvan joka päivä oudommiksi, mutta asiaan: Mun mielestä ei kannata soittaa liikkeessä yhtään mitään, koska musakaupat on muutenkin täynnä pikku-Laihoja, jotka sweeppaa tökerösti. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
kimurantti1 18.05.2006 17:43:38 (muokattu 18.05.2006 17:46:03) | |
---|
Se on aivan sama mitä sä siellä soitat. Jos olet testaamassa jotain jonka ehkä ostatkin, niin kyllä se myyjä saa kuunnella vaikka puoli tuntia Paranoidia. Jos lennät liikkeestä pihalle, niin se on myyjän oma häpeä. Tappiotahan se heille on jos käyttäytyvät tökerösti ja potentiaalinen asiakas kantaa rahansa toiseen liikkeeseen jossa mahdollisesti saa testata rauhassa mitä haluaa ja soittaa mitä biisejä haluaa. Tietysti on näitä kiellettyjä biisejä joita "ei saisi" mukamas liikkeessä soittaa, ja tiedän kyllä kuinka rasittavaa se voi välillä olla (olen ollut vähän aikaa musaliikkeessä hommissa), mutta se niiden myyjien pitää vaan kestää. Jokaisessa ammatissa on hyvä että huonot puolensa, tämä nyt on yksi huonoista. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Stratocaster_90 18.05.2006 18:03:36 | |
---|
Sun pitää soittaa JerryC:n Canon in D Rock version |
*Kitaristi* 18.05.2006 18:22:05 | |
---|
Eikähän se ole niin että sitä soitat mitä silla kitaralla/vahvistimella tulet myöhemminki soittamaan. |
Magic Bullet 18.05.2006 18:25:45 | |
---|
Itse soitan kitarakaupassa sitä musaa, miltä se kitara näyttää. Jos se kitaraa kirkuu hewyä niin kyllä sitä sillä soitetaankin. Ei tarkoita sitä, että jos näen Jacksonin hewiskeban, niin tekisi mieli soittaa heviä. Ihan perus Telekin saattaa kutsua minua hewin maailmaan. |
touhis 18.05.2006 18:41:23 | |
---|
Tjaa, en mä mitn biisejä soita kitaroita testatessa. Yleensä homma menee niin, että ensiksi tsekkaan vireen ja sitten pari sointua eri mikeillä. Sitten jotain pluuslikkejä sen mukaan, miltä soitin tuntuu. Siinä se, tarkoitushan on lähinnä saada tuntuma kyseiseen soittimeen. After the garden is gone |
tono 18.05.2006 19:14:07 | |
---|
Toi on vähän väärin. Oikeesti menis näin: ------ ----- ----- -------------------------------------1/2--2--0------0 -2--3--3----2--3--3----2--3--3--------------------3-- ----- sou en laittanu rytmii oikeen kaikki ny sen kappaleen muutenki tietää paskalla tulee paras inspiraatio!
ketoon peipi ketoon! |
bluesteel 18.05.2006 19:14:28 | |
---|
sou en laittanu rytmii oikeen kaikki ny sen kappaleen muutenki tietää Halus pätee. |
Suuta tietysti, ja tinkiä. ja lopuksi Livin on a prayer Topahin stailiin! KAUPPIAAN PUHETTA!! |
ollikainen 18.05.2006 19:34:57 | |
---|
Sun pitää soittaa JerryC:n Canon in D Rock version Aha...... Ei mitään... |
Leppala 18.05.2006 19:35:10 | |
---|
5 vuotta soittanut. Eli osaa ainakin soittaa. On aika yksilökohtaista, että kuinka nopeasti kukakin oppii. Itsellä 18v takana, ja ehkä juuri ja juuri joku muukin saa biiseistä selvää, kuin minä itse ;) |
apenaattori 18.05.2006 19:35:39 | |
---|
Tjaa, en mä mitn biisejä soita kitaroita testatessa. Yleensä homma menee niin, että ensiksi tsekkaan vireen ja sitten pari sointua eri mikeillä. Sitten jotain pluuslikkejä sen mukaan, miltä soitin tuntuu. Siinä se, tarkoitushan on lähinnä saada tuntuma kyseiseen soittimeen. "The harder you try the dumber you look." |
Kasperi Tervonen 18.05.2006 19:37:56 | |
---|
Ei mua ainakaan olla koskaan heitetty ulos ulos musaliikkeestä, vaikka soittelen usein oikeastaan ihan piruittani niitä truuppereita, puppetseja, enter sandmaneja ja paranoideja yms. :D Ei tommoisia kannata murehtia, soita mitä huvittaa soittaa. ;-/ perkele |
J.Hollström 18.05.2006 19:40:06 | |
---|
Musaliikkeessa kannattaa soittaa suutansa. Saa paremmat alennukset kun on tietävän oloinen. Ja viimeisenä kysyä, mikä on neton neton netto. "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
Kasperi Tervonen 18.05.2006 19:41:29 | |
---|
Mun mielestä ei kannata soittaa liikkeessä yhtään mitään, koska musakaupat on muutenkin täynnä pikku-Laihoja, jotka sweeppaa tökerösti. Pakkohan se jotain on soittaa, jos jotain soitinta haluaa testailla. :P perkele |
Bonesaw 18.05.2006 19:42:22 | |
---|
Ei mua ainakaan olla koskaan heitetty ulos ulos musaliikkeestä, vaikka soittelen usein oikeastaan ihan piruittani niitä truuppereita, puppetseja, enter sandmaneja. No itse en koskaan ole ko. biisejä soittanut liikkeessä,mutta jos minut sen takia ulos heitettäisiin,niin olisi varmasti viimeinen kerta siinä liikkeessä. - |
Rypsolisti 18.05.2006 22:11:32 | |
---|
Soita Ynkan Far Beyond The Sun. |
Apricot 19.05.2006 01:43:00 | |
---|
Haluaisin vain jonkun biisin, joka on helppo, ja sillä voisi testata tatsia. Ei siellä mitään biisiä tarvitse soittaa. Jos on tarkoitus tehdä ns. yleistesti jollakin vehkeellä, niin mä teen niin että näppäilen vaan vapaita kieliä ja kuuntelen, ja siinä menee 20 - 30 sekuntia aikaa että tietää melko tarkkaan kannattaako soittaa jotain erityistä tai kiinnostaako laite syvemmin. Jengi rämpyttää kaupassa puoli tuntia jotain biisiä yleensä siksi että a) ollaan vain leikkimässä niillä vehkeillä eikä ostamassa mitään, ja b) ei tiedetä mitä halutaan, ja luullaan että se kuitenkin selkenee jossain 20 minuutin vingutuksen kohdalla. Oikeesti - pari sointua, muutama yksittäinen ääni tai melodiafraasi, ja se on siinä. Kannattaa opetella kuuntelemaan niitä vehkeitä mitä testaa, siinä se tarpeellinen "biisi" tulee itsestään. Tatsi tulee kokeiltua, kun vaan ottaa kaulasta kiinni ja laittaa sormet kielille, ja pari venytystä. No problemo! |
jogo3000 19.05.2006 07:04:12 | |
---|
Oikeesti - pari sointua, muutama yksittäinen ääni tai melodiafraasi, ja se on siinä. Kannattaa opetella kuuntelemaan niitä vehkeitä mitä testaa, siinä se tarpeellinen "biisi" tulee itsestään. Tatsi tulee kokeiltua, kun vaan ottaa kaulasta kiinni ja laittaa sormet kielille, ja pari venytystä. Juuri tämä. Lisäksi kannattaa pistää aikaa siihen että tsekkaa kitaran yleisen kunnon. Tämä erityisesti käytettyjä tarkastaessa. Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee. |
jogo3000 19.05.2006 07:04:30 (muokattu 19.05.2006 07:04:46) | |
---|
Tuplaus.... Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee. |