Aihe: Von Hertzen Brothers
1 2 3 4 5 641 42 43 44 45
pardy
18.05.2006 15:23:41

Saateri vie, miksen oo ennen kuullu kyseistä poppoota?! Kävin tuolla niiden myspace-sivuilla kuuntelemassa noi neljä biisiä, ja kyllä ovat sen verran meikäläiseen iskevää kamaa että levy on varma ostos.
Wahi
18.05.2006 15:53:09
Hyvältähän tämä edelleen kuulostaa. Pitää se levy joku päivä käydä hakemassa... Kaivarin keikkaa odotellessa. http://meteli.net/event.php?id=69716 Kaikki sinne!
Going down like a lead Zeppelin
vpjarvi
18.05.2006 17:06:14

Voi olla kyllä, että levy menee hankintaan. Let Thy Will Be Done on hiton komeata jyräämistä ja Kiss A Wish on kyllä hienoin suomalainen biisi pitkään aikaan. Ja jos Kiss A Wisihn singleversio on jo hiton hieno, niin kymmenminuuttinen albumiversio on varmaan lähellä täydellisyyttä.
"A Cosssssssby sweater."
Johnny Buzz
18.05.2006 17:54:58

Tää on just niitä bändejä, joita muusikoiden pitää näköjään hehkuttaa. Menee siinä samaan kastiin kuin SOAD. Kuten aikasemmin jo mainitsin, niin ei kyllä nappaa yhtään.
pardy
18.05.2006 18:12:59 (muokattu 18.05.2006 18:13:15)

Ja jos Kiss A Wisihn singleversio on jo hiton hieno, niin kymmenminuuttinen albumiversio on varmaan lähellä täydellisyyttä.

Mitä? Oho. En ees tienny et se albumiversio on jotenki erilainen. Nyt toisaalta jänskättää ettei se loppu ole sitten vaan turhaa täytettä kun tuo sinkkukin on jo mun mielestä niin täyttä parhautta ettei tosikaan.
Cathi777
18.05.2006 19:23:46

Ite kuulin viikko sitte ekan kerran näiden tuotantoa ja se kolahti heti vaikken esittäjää tiennykää.

Aivan mahtava on kyllä tuo sinkkubiisi Kiss a Wish. Yks hienoimmista kappaleista mitä oon pitkään aikaan kuullut ja varsinkin radiosta kuultuna todella pysäytti. Ensimmäinen levy ei ollut mun makuun ollenkaan, mutta jos tuon tasoisia biisejä on uudella levyllä enemmänkin niin on pakko kyllä käydä hakemassa tuokin levy. Ja aika mainiolta nuo myspacesin näytteet kuulostivatkin, vaikka eivät nyt kyllä ihan tuon sinkunbiisin veroisilta kylläkään. Mut vois jo melkein tuonkin biisin takia levyn mukaan poimia.Yllätti kyllä täysin, ei voi muut sanoa.
Only pop music can break my heart...
Wahi
18.05.2006 19:27:50
Let Thy Will Be Done on ollut nyt kuuntelussa koko illan. Tod. kova biisi! Pitäisiköhän se levy hakea huomenna.
Going down like a lead Zeppelin
Cathi777
19.05.2006 10:26:52

Let Thy Will Be Done on ollut nyt kuuntelussa koko illan. Tod. kova biisi! Pitäisiköhän se levy hakea huomenna.

Arvaa pystyinkö olemaan hakematta tuota levyä? No en tietenkään ja kyllä täytyy sanoa, että se kannatti. Levy on meinaan alusta loppuun ihan täyttä juhlaa. Tässä on kyllä mun henkilökohtaisella listalla vuoden kovin yllättäjä. En todellakaan odottanut, että tolta porukalta tulee näin hieno pop-levy. Okei, biisit on suht pitkiä ja on niitä sellaisia instrumentaalivaiheita, mutta ne toimii. Ei tule sellaista tunnetta, että nyt on turhaan alettu näitä biisejä pidentämään ihan vain sen itsensä vuoksi vaan kaikki on perustellun kuuloista. Ja koko levy sisältää kerrassaan loistavia melodioita ja ihan sanattomaksi vetää. Äijät on tehneet uskomattoman kovan levyn. Aina muutama tällainen yllätyslevy vuoteen mahtuu ja tässä nyt sitten se ensimmäinen omalla listalla.
Only pop music can break my heart...
Rattata
19.05.2006 10:39:32
Pitää harkita levyn ostoa. Tykkäsin erittäin paljon noista biiseistä mitä oon kuullut.
Dr. Funkenstein
19.05.2006 15:55:10
Tää on just niitä bändejä, joita muusikoiden pitää näköjään hehkuttaa.

Ai, mä pidänkin tästä ton takia. Luulin, että ihan oikeasti diggailen musaa.

Kaikkea sitä.
superfly
19.05.2006 18:05:02
Tämä bändi vie taas soittohalut täysin ihmisestä... Liian hyviä biisejä ja soittoa, prkl. Huomenna on levykauppaan mentävä taas pitkästä aikaa.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
FatSam
19.05.2006 18:39:19

Mitä? Oho. En ees tienny et se albumiversio on jotenki erilainen. Nyt toisaalta jänskättää ettei se loppu ole sitten vaan turhaa täytettä kun tuo sinkkukin on jo mun mielestä niin täyttä parhautta ettei tosikaan.

Kerran oon ehtinyt tuon kuunnella. Tuo albumiversio on hyvä! Siellä tulee vain toisen (?) kertsin jälkeen helvetin pitkä välisoitto, joka kasvaa kasvamistaan kunnes tulee kertsi taas. Hienoa, hienoa.

Itseasiassa minä en kyllä edes pidä tästä bändistä yhtään, mutta kun haluaisiin niin kovin olla muusikko, niin kai sitä sitten on pakko täällä väkisin hehkuttaa.
Rattata
19.05.2006 18:42:10
Itseasiassa minä en kyllä edes pidä tästä bändistä yhtään, mutta kun haluaisiin niin kovin olla muusikko, niin kai sitä sitten on pakko täällä väkisin hehkuttaa.

Näin on. Kyllä ihan pistää vituttamaan, kun täytyy tykätä jostain musiikista. Ei oo heleppoo... :/
Todenpuhuja
20.05.2006 16:31:21 (muokattu 20.05.2006 18:01:45)
Tuli sitten itsekin haettua se platta kaupasta, ja näin vasta kahden kuuntelukerran jälkeen voin todeta itsekin yllättyneeni positiivisesti. Levy alkaa ihan jumalaisesti liki kymmenen minuutin taideteoksella ja jatkuu ehkäpä vuoden tähän mennessä parhaalla veisulla "Let Thy will be done". Muutenkin muutamaa hassua kipaletta lukuunottamatta levy iskee ja kovaa. Kuunnellessa toivoi tosiaan, ettei se tunnelma loppuisi koskaan, kylmiä väreitä tuli useammassakin kohdassa.

Mielestäni tuon lätyn pituus, 58 minuuttia ja risat (9 kappaletta), on vain hyvä, sillä siten saadaan juuri oivallinen tunnelma joihinkin pop-renkutuksiin. Progeahan tuo melkein jo välillä on, mikä taas johtuu soittajien osaamisesta. Kuoppiksen rumpalointikin on mykistävää, samanlaista meininkiä paikoin kuin Kingston Wall -aikoina. :) Pitääpä jatkaa kuuntelua, niin voi kirjoitella vaikka joskus perusteellisemmankin arvion. Suosittelen kuitenkin jo tällä kuuntelumäärällä tuota teosta hankittavaksi.

Soundissa oli muuten juttu äijistä, ja sai 5 tähteä arvostelussakin. Onko muualla näkynyt arvioita?
superfly
20.05.2006 16:38:20
Kuunnellessa toivoi tosiaan, ettei se tunnelma loppuisi koskaan, kylmiä väreitäkin tuli useammassakin kohdassa.

Kyllä! Todella harvinaista nämä kylmät väreet suomalaisen musiikin kanssa ainakin mulla. Tämä levvy kuitenkin aiheuttaa noita. Hienoja biisejä, mutta en ole vielä kokonaisuudesta oikein saanut kuvaa. Muutama lisäkuuntelukerta auttanee. Muutama täytebiisi tuntuisi kyllä olevan tuossa. Todella hienoa kuunnella musiikkia mikä poikeeaa valtavirrasta, mutta on silti täynnä tarttuvia melodioita ja kertsejä yms. Soittajien parhautta tuskin tarvitsee tässä enää hehkuttaa, bändisoitto on niin hyvää kun se voi ikinä olla. Voi prkl. Vielä kun saatais nämä veljekset keikalle myös Tampereelle.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
tommijk
20.05.2006 19:19:08
Pitää kyllä melkein käydä ostamassa tämä levy. Myspacen biisit ainakin vakuutti.
pöö..
Vuorela
21.05.2006 11:10:25
On kyllä muuten aivan vitun hyvä kiekko...
-Ikuisen vitutuksen veljeskunta-
Kimmo72
21.05.2006 20:05:37
Livenä Lista-ohjelmassa vetivät ainakin ihan huonosti tuon sinkkupiisin. Eikä ollu edes Kuoppista. Muuten kyllä hieno piisi. Muita piisejä en ole kuullutkaan.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
cnr
21.05.2006 22:58:20
Soundissa oli muuten juttu äijistä, ja sai 5 tähteä arvostelussakin. Onko muualla näkynyt arvioita?

Joo - noise.fi lyttäsi 2/5 http://www.noise.fi/levyarvostelut/?id=5802
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)