GoingNowhere 18.05.2006 15:11:12 | |
---|
Löytyykö sitten hyviä suuntaa antavia presettejä, joista voi lähteä muokkamaan, vai pitääkö omia soundeja muokattaessa käydä läpi kaikki mahdolliset yhdistelmät, että löytää järkeviä soundeja? Jep, tuolla pod xt:n sivuilla oli jonkin verran kuunneltavissa niitä presettien saundeja: http://www.line6.com/podxt/sounds.html Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world! |
McNulty 18.05.2006 15:17:19 | |
---|
Jep, tuolla pod xt:n sivuilla oli jonkin verran kuunneltavissa niitä presettien saundeja: http://www.line6.com/podxt/sounds.html Mielestäni nuo L6:n omat samplet on kauheita. Itse en niiden perusteella kyllä ostaisi tuota laitetta. Minä voin pari samplea pistää nettiin kunhan kerkeän. Myös meikäläisen tiedoista löytyy tuollainen huumorilla vetästy psychedelic-soundi jonka olen PODxt:n kera soitellut Audacityn yhdelle raidalle. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
Exhausted 18.05.2006 16:19:16 | |
---|
Kyllähän se Podi on täynnä presettejä kun sen saa, ja netistä voi sitten ladata toisten tekemiä patcheja suoraan Podiin osoittesta www.customtone.com. |
Zeni 18.05.2006 17:34:11 | |
---|
Niin onko kukaan verrannut Pod II ja V-Amp 2:sta ? behringerin tietysti oletetaan olevan paskempi, mutta onko näin. Miettisin vaan kumman haen kaupasta kun tili tulee. V-Amppia olen räplännyt (ja räplään nytkin) mutta Podista ei kokemusta. |
Niin onko kukaan verrannut Pod II ja V-Amp 2:sta ? behringerin tietysti oletetaan olevan paskempi, mutta onko näin. Miettisin vaan kumman haen kaupasta kun tili tulee. V-Amppia olen räplännyt (ja räplään nytkin) mutta Podista ei kokemusta. Uskaltaisin väittää, että tuo Pod xt maksaa takaisin kalliimman hinnan paremmalla soundilla.. Lisää middleä. |
Tympee Huttunen 18.05.2006 19:14:30 | |
---|
V-amp 2 on aivan käypä peli soitteluun niin himassa kuin treeneissäkin. Itselläni on V-amp pro ollut pitkän tovin äänityslaitteena ja demokäyttöön soundit olivat tarpeeksi hyvät. Käytettynä noita saa varmaan aivan pilkkahinnalla. Tällä hetkellä kotinauhoitukset hoidan PodXT:llä, joka on astetta vanhempia virkaveljiään parempi. |
touhis 18.05.2006 19:29:45 (muokattu 18.05.2006 21:00:43) | |
---|
After the garden is gone |
LesPaul70 19.05.2006 08:09:16 | |
---|
Tässä joitakin huonoja puolia sen artikkelin mukaan: (...) Onkos kellään muulla ollut tällaisia ongelmia? Perustelenpa hieman, mitä tarkoitin tuolla siteeratulla pätkällä. Eli viittasin siihen, että ainakin minun korvani rupesi hyvin nopeasti erottamaan kaikista PODxt:n soundeista sellaisen digitaalisen perussirinän, jota oikeista vahvareista ei tule. Kun sen on kerran oppinut kuulemaan, sitä on vaikea enää olla huomaamatta. Toki jos oikein näkee vaivaa ja leikkaa EQ:lla tiettyjä taajuuksia joko suoraan PODissa tai (ehkä mieluummin) toistolaitteistossa, sirinän saa katoamaan melkein kokonaan. Mutta silloin soundi muuttuu tietysti muutenkin. Kannattaa kuunnella ne Line 6:n sivulla olevat PODxt-sämplet. PODxt:n mallinnusteknologialle ominainen "rakeisuus" kuuluu oikeastaan selvästi jo niistä. Toisaalta jos korvasi ei huomaa niissä mitään häiritsevää, the more power to you ja voit huoletta ostaa xt:n. Bassotaajuuksista sen verran, että ehkä hieman kärjistin artikkelissa. Joillain xt:n vahvarimalleilla on mahdollista saada ihan tyydyttävää bassomölyäkin aikaiseksi. Mutta POD2 voittaa silti tällä osa-alueella jollei satanolla niin ainakin 10-1. Kaikki tietysti vain IMO, minun omien kokemuksieni & korvieni perusteella. "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) |
jogo3000 19.05.2006 08:17:34 | |
---|
Niin onko kukaan verrannut Pod II ja V-Amp 2:sta ? behringerin tietysti oletetaan olevan paskempi, mutta onko näin. Miettisin vaan kumman haen kaupasta kun tili tulee. V-Amppia olen räplännyt (ja räplään nytkin) mutta Podista ei kokemusta. Onko kellään tietoa Pod II:n A/D-muuntimen bittimäärästä sekä näytteenottotaajuudesta? XT:ssä näyttivät olevan hyvää luokkaa, 24-bittiä ja 96 kHZ. VampII:ssa ainakin näytteenottotaajuus on muistaakseni jotain 38 kHz:n luokkaa. Selittänee osaltaan kamalan tunkkaisen saundimaailman? Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee. |
StoRBa 19.05.2006 09:44:49 (muokattu 19.05.2006 09:51:20) | |
---|
Niin onko kukaan verrannut Pod II ja V-Amp 2:sta ? behringerin tietysti oletetaan olevan paskempi, mutta onko näin. Miettisin vaan kumman haen kaupasta kun tili tulee. V-Amppia olen räplännyt (ja räplään nytkin) mutta Podista ei kokemusta. Itsekin kiinnostaisi tuo V-amp 2, V-amp PRO ja Pod II keskinäiset erot. Pod XT ilmeisesti pieksee nuo kaikki? Mutta onko saako V-amp PROlla jo laadukasta soundia nauhotettaessa? V-amp PROn ominaisuudethan ovat paperilla mitä loistavimmat, mutta soundihan on se joka ratkasee. Itse vaan mietiskelen tässä, että pitäisikö ostaa ihan mielenkiinnosta tuo V-amp PRO kun ei sillä hintaakaan ole hirveästi ja efektiä ja ominaisuutta on vaikka muille jakaa. Lähinnä omiin nauhotteluihin tuo tulisi. Mutta jos V-amp PRO on ihan susi ni pitänee venailla jonkin aikaa jos vaikka hankkisi tuon XTn jossain välissä. Mutta kertokaahan kenellä on kokemumsia! E: Ainakin tossa V-amp PROssa on ilmeisesti samplerate 96kHz. |
saastara 17.07.2006 09:46:02 (muokattu 17.07.2006 09:49:10) | |
---|
Nostetaas.. Nyt kun on ilmeisesti minullakin tulossa ensi kuussa tuommoinen Xt taloon, haluaisin kysyä erästä asiaa. Kun tuo PodXt toimii myös itsenäisenä ulkoisena äänikorttina, niin voiko sen kautta kuunnella (monitoroida) ihan tavallisesti 'muuta' koneelta lähtevää mökää? Eli siis vaikka nauhoittaessa, voitko monitoroida muita raitoja Podin läpi..? Tyhmä kysymys mutta jotenkin olen onnistunut jättämään itseni tältä tiedolta pimentoon.. E: Tarkemmin ajatellen tämä olisi saattanut kuulua ehkä enemmän studiopuolelle mutta.. :) Lisää middleä. |
Metal God 17.07.2006 10:09:52 | |
---|
Kun tuo PodXt toimii myös itsenäisenä ulkoisena äänikorttina, niin voiko sen kautta kuunnella (monitoroida) ihan tavallisesti 'muuta' koneelta lähtevää mökää? Eli siis vaikka nauhoittaessa, voitko monitoroida muita raitoja Podin läpi..? Kyllä voi. "How much more black could this be? and the answer is: None ... none more black." : TARJOA RISOJA PEDAALEJA! |
saastara 17.07.2006 10:12:19 (muokattu 17.07.2006 10:36:16) | |
---|
Kyllä voi. No mutta kiitosta vain. E: Semmoista vielä tiedustelisin, että onko kenelläkään kokemuksia tuon käytöstä muussa yhteydessä kuin kitaraäänityksissä..? Eli voisiko tuota käyttää paniikkikorttina esim lauluihin, bassoihin, syniin ymv? Tai toki tuota voi mutta miltä kuulostaa..? :) Kun budjettisyistä 'oikean' äänikortin hankkiminen on vielä hieman kauempana tulevaisuudessa. Lisää middleä. |
Tympee Huttunen 17.07.2006 10:35:41 | |
---|
Menin ostamaan sen TriplePackin. Hirveästi kaikkea! |
PekkaM 17.07.2006 12:45:33 | |
---|
Kannattaa samantien hommata varmaan Pod XT Live, tulee paljon halvemmaksi kun myöhemmin kaipaa kuitenkin expressiopedaalia ja jalkaohajusta. Miten muuten on, uskaltaako tuota nostella tuosta "vahvistin" potikoiden suojakaaresta, vai onko se vain "liimattu" tuohon kanteen? Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa. |
Exhausted 17.07.2006 13:30:57 | |
---|
Kannattaa samantien hommata varmaan Pod XT Live, tulee paljon halvemmaksi kun myöhemmin kaipaa kuitenkin expressiopedaalia ja jalkaohajusta. Miten muuten on, uskaltaako tuota nostella tuosta "vahvistin" potikoiden suojakaaresta, vai onko se vain "liimattu" tuohon kanteen? Kyllä se siinä varmaan pysyy, mutta eipä siitä nostaminen tee hommaa yhtään kätevämmäksi. Se ei ole lähelläkään keskikohtaa. |
Aki 17.07.2006 13:43:48 | |
---|
VampII:ssa ainakin näytteenottotaajuus on muistaakseni jotain 38 kHz:n luokkaa. Tuollahan toistuu jo taajuudet 19KHz:iin asti. Sähkökitaralle riittäisi melkinpä puolet tuosta. No, silloin tunkkaisuus saattaisi olla osin havaittavissa, mutta ei 38KHz:n näytteistyksellä. Kaappimallinnuksen koodaaminen on aina ollut haastava pala, se on niin nirsoa taistelua tunkkaisuuden, pistävyyden, ritinän, ponnettomuuden, ja kompression välillä. Esim Pod2:sesta oma tuomio "tukkoinen umpinuhatumppu" ei takuulla liity mihinkään muuhun kuin huonosti tehtyyn softaan. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |
Jmvk 13.12.2007 23:06:30 | |
---|
Nostan kyseisen aiheen. Joo, tässä olen alkanut miettimään että nyt tarvitsen tosiaan päivitystä noihin äänityssaundeihin mitä koneella väsään. Tuo pelkkä Kitara->Boss ME-50->koneen sisäinen äänikortti yhdistelmä alkaa kyllästyttämään ja nyt sitä parempaa äänityssaundia hakuseen. Tämän hetkisen äänityssysteemini tuotokset kuulette täältä (ja saundi on pyllystä) http://www.mikseri.net/artistit/?id=47114 Elikkäs, olen kuunellut muutamia klippejä jossa soitellaan tällä paljon kehutulla Line6 Pod Xt:llä, onkos kyseessä tarkalleen ottaen tämä vehjes jota paljon kehutaan? http://www.thomann.de/fi/line6_pod_xt_amp_modeler.htm Meinaan tykkään todella paljon saundeista kun joitain klippejä olen kuunellut. Tekeekö tuolla vehjeellä mitn jossei ole koneella kunnon äänikorttia? |
Jaqqi1991 13.12.2007 23:16:03 (muokattu 13.12.2007 23:25:33) | |
---|
Tuota xt voi käyttää myös ulkoisena äänikorttina We may be humans, but were still animals |
Ziggy Bubba 13.12.2007 23:17:00 (muokattu 13.12.2007 23:19:00) | |
---|
http://www.thomann.de/fi/line6_pod_xt_amp_modeler.htm Meinaan tykkään todella paljon saundeista kun joitain klippejä olen kuunellut. Tekeekö tuolla vehjeellä mitn jossei ole koneella kunnon äänikorttia? Eiköhän tuolla saa ihan ok-soundia nauhotettua huonommallakin äänikortilla, eikun piuha Podista koneeseen. XT on tosiaan todella monipuolinen ja pätevä laite, mutta niitä parhaita soundeja ei siitä välttämättä ihan ekana iltana "löydä" - laitteeseen pitää ensin tutustua kunnolla. Jos tuon hommaat, niin kannattaa liittää se koneeseen USB:n kautta, ja käydä latailemassa muiden (ehkä laitteen paremmin tuntevien) soundeja (tai patcheja, miksi niitä ikinä haluaa kutsua). Niitä löytyy esim. tuolta: http://line6.com/customtone/ E: Niin, tuollahan voi tosiaan nauhoittaa myös USB:tä pitkin, silloin XT toimii ulkoisena äänikorttina - kiitos Jaggi! "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |