Aihe: Peavey 6505
1 2 3 4 58 9 10 11 1237 38 39 40 41
Ben_D
18.05.2006 10:15:35

HML:n TV-Sävelessä on juurikin yksi Peavey 6505+ nuppi sillä sen omalla 4x12" kaapilla. Käykää ihmeessä tyypit ottamassa jos lähistöllä liikutte. Hyvä nuppi, ainakin alapäätä tuuppas ulos ihan kiitettävästi.

Hämeenlinnan TV-Sävelessä on vaan se onkelma, että ei ole testihuonetta...en tiedä josko siellä nyt kehtaa huudattaa kovempaa kun muutti uusiin tiloihin.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
McNulty
18.05.2006 10:41:14
Hämeenlinnan TV-Sävelessä on vaan se onkelma, että ei ole testihuonetta...en tiedä josko siellä nyt kehtaa huudattaa kovempaa kun muutti uusiin tiloihin.

Menee joskus hetkeä ennen sulkemista ja luukuttaa vaikka sitten kun etuovi on säpissä. Saa siinä sitten soitella ilman että kukaan häiriintyy (paitsi yläkerran mainostoimiston väki) :)
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
Ronsto
18.05.2006 11:39:08

Peavey laatuako? Mulla kun oli 5150 II niin kärähti hehkupiiri...

On laatua. Vaihdoin sulakkeen eilen ja hyvin toimii taas :) Sulakkeen kärähtäminen taisi johtua siitä, kun mun 6505 nupissa oli se ohmi valitsin 4 ohmissa ja tuo kaappi on 16 ohmin kaappi. Eilen laitoin sen vivun 16 ohmiin ja soundikin kirkastui ja parani muutenkin huomattavasti. Voi kyllä myös olla että laite sai vain yksinkertaisesti jonkinlaisen virtapiikin. Käytämme meinaan reeniksellä voimavirtaa missä on välikappaleena muuntaja. Antaa jotain 240 volttia ja nupin takana se vipu oli 220 voltin kohdalla.
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
mhaarala
18.05.2006 11:46:20
Menee joskus hetkeä ennen sulkemista ja luukuttaa vaikka sitten kun etuovi on säpissä. Saa siinä sitten soitella ilman että kukaan häiriintyy (paitsi yläkerran mainostoimiston väki) :)

Antavatko musiikkiliikkeet yleensä tuollaisen mahdollisuuden? Tuli vain mieleen että kun F-musiikissakaan ei ole erillistä soittohuonetta ja meinattiin bändikaverin kanssa mennä soittelemaan siinä vaiheessa kun ahteri kestää nupin hankinna.. :P
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
maggot
18.05.2006 12:37:06
On laatua. Vaihdoin sulakkeen eilen ja hyvin toimii taas :) Sulakkeen kärähtäminen taisi johtua siitä, kun mun 6505 nupissa oli se ohmi valitsin 4 ohmissa ja tuo kaappi on 16 ohmin kaappi. Eilen laitoin sen vivun 16 ohmiin ja soundikin kirkastui ja parani muutenkin huomattavasti. Voi kyllä myös olla että laite sai vain yksinkertaisesti jonkinlaisen virtapiikin. Käytämme meinaan reeniksellä voimavirtaa missä on välikappaleena muuntaja. Antaa jotain 240 volttia ja nupin takana se vipu oli 220 voltin kohdalla.

Tyhmä kysymys jo tulevaisuutta ajatellen... Saakos noita sulakkeita ostettua vahvistimiin jostain sähkötarvikeliikkeestä? Vai myyvätkö myös musakaupat noita?
"reality is a very fragile thing after all..."
McNulty
18.05.2006 12:42:46
Antavatko musiikkiliikkeet yleensä tuollaisen mahdollisuuden? Tuli vain mieleen että kun F-musiikissakaan ei ole erillistä soittohuonetta ja meinattiin bändikaverin kanssa mennä soittelemaan siinä vaiheessa kun ahteri kestää nupin hankinna.. :P

Kyllä täällä ainakin voi tuolla TV-Sävelessä neuvotella Hasan ja Timpan kanssa tuollaisesta testimahdollisuudesta. Yleensä kauppiaan työpäivä jatkuu vielä hetken vaikka ovet ovatkin säpissä. Nimittäin kassa pitää laskea ja muutenkin fiksailla liikkeessä asiat kuntoon. Toissapäivänä olin TV-Sävelessä vielä klo 17:42 (sulkevat ovet klo 17) ja siellä yks kaveri osti vielä Marsun nupin tuolloin :)
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
Metal Jone
18.05.2006 12:48:35

Harvoin sitä kyl kehtaa testailla kaupas mitään kaiken kansan nähden jos ei oo testikoppia...
Ben_D
18.05.2006 12:55:17

Harvoin sitä kyl kehtaa testailla kaupas mitään kaiken kansan nähden jos ei oo testikoppia...

Ei ainakaan itsellä kyse ole siitä, vaan jos ei ole testikoppia niin meteli kantautuu kadulle asti. Putkistyrkkareita kun on pakko päästä luukuttaan treenivolyymilla.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
Metal Jone
18.05.2006 14:41:56

Ei ainakaan itsellä kyse ole siitä, vaan jos ei ole testikoppia niin meteli kantautuu kadulle asti. Putkistyrkkareita kun on pakko päästä luukuttaan treenivolyymilla.

No mikäs siinä. Antaa kantautua vaan
Ronsto
18.05.2006 15:52:52 (muokattu 18.05.2006 15:53:55)

Tyhmä kysymys jo tulevaisuutta ajatellen... Saakos noita sulakkeita ostettua vahvistimiin jostain sähkötarvikeliikkeestä? Vai myyvätkö myös musakaupat noita?

Ei ole tyhmä kysymys. Sulakkeet maksoivat vähän päälle euron kipale. Mun muistaakseni isäni osti ihan sähköliikkeestä.

E: Niin ja tossa 6505:ssa on 5 ampeerin sulake :)
maggot
19.05.2006 08:00:41
Ei ole tyhmä kysymys. Sulakkeet maksoivat vähän päälle euron kipale. Mun muistaakseni isäni osti ihan sähköliikkeestä.

E: Niin ja tossa 6505:ssa on 5 ampeerin sulake :)

Oukkidoukki. Kiitokset infosta. = )
"reality is a very fragile thing after all..."
Ronsto
19.05.2006 12:36:40

Hehe.. minua taas nyppii se että samaan aikaan on myös muita testaamassa ja sitten joku tiluhirmu tulee esittelemään skaalaharjoitusarsenaalinsa mahdollisimman nopeasti... omassa rauhassa olisi mukavampi kokeilla. Varsinkin kun ei itse osaa tilutella :D

Mutta sitten kun se tilu sankari tulee sahaamaan skaaloja ni sä hyydytät sen katos tolla 6505:sen brutaalilla säröllä :P
*Kitaristi*
26.05.2006 11:47:21
Jelppikerhosta en saanu vastausta niin kysytäänpä täältä. Onko tampereella missään ollekkaa combona 6505? Nuppina taitaa olla moneski paikas..

Nopeasti ku sais vastauksen niin olis hyvä. on vähä kiire
RG
26.05.2006 12:00:54 (muokattu 26.05.2006 12:01:50)
Ööööö tota...etköhän sä sen vastauksen(oikean) saa nopeiten soittamalla tampereen musaliikkeisiin?

vai meinasitko, että onko kenelläkään josko pääsisit testaamaan?
Silppuri
27.05.2006 11:16:15

Ainakin Tampereen musiikissa on oma huone, jossa voi testailla ihan päivälläkin vaikka täysiä. Ite otin oman kitaran mukaan ja menin sinne pariks tunniks testaileen. Tuo vahvistin on nimittäin sellanen, että ei sillä VOI soittaa pienellä! ;)
"I haven´t slept since I woke up."
Ronsto
27.05.2006 11:37:08

Ainakin Tampereen musiikissa on oma huone, jossa voi testailla ihan päivälläkin vaikka täysiä. Ite otin oman kitaran mukaan ja menin sinne pariks tunniks testaileen. Tuo vahvistin on nimittäin sellanen, että ei sillä VOI soittaa pienellä! ;)

Kyllä tämä vahvari on sitä varten, että luukutetaan täysiä! ;)
Ronsto
27.05.2006 11:38:25

Onkos teillä muilla 6505:sen omistajilla ollu jotain ongelmia nupin/kaapin kanssa? Mulla ei nyt muuta ole ollut kuin se sulakkeen kärähtäminen. Onneksi sekin oli ihan pikku juttu. :)
mhaarala
27.05.2006 13:32:18
Mutta sitten kun se tilu sankari tulee sahaamaan skaaloja ni sä hyydytät sen katos tolla 6505:sen brutaalilla säröllä :P

Olisihan sen voinut helposti tehdä viimeksi kun Richie Blackmore signaturea kokeilin, mutta taidan olla vähän liian hyvätapainen hevimieheksi kun ei kehtaa vääntää kylmästi potikasta lisää reuhua kaupassa... :D
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Vipu
28.05.2006 13:36:53
Vois kysyä tässä samalla iha perus juttuja että kun on kaappi ja nuppi niin putkinuppienhan pitää antaa lämmetä tai jotain ni miten kauan niiden pitää antaa lämmetä, ja miten käytännössä lämmitetään? esim. pistetään johdot seinään kiinni ja volume 0 tai jotain että annetaan sen olla vähän aikaa auki ettei soiteta?
PROt on parhaita!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)