BotneLapio 18.05.2006 11:31:03 | |
---|
Mulla on kaksi täysin laillista, ostettua Windows XP Home Eng Upgrade -käyttistä. Toinen on SP1, toinen SP2. Olen asentanut SP1 -version ainakin 5:een omaan, täysin erilaiseen koneeseen. Olen asentanut SP2 -version yhteen koneeseeni. Eilen ostin uuden koneen FX-teleport -verkkooni, yritin asentaa SP2 -versiota (koska piirisarja-ajurit ym. ei toimi SP1 -versiossa) tähän, mutta eipä mennyt koodi läpi puhelinaktivoinnilla. Puhelu yhdistyi Mikkisoftan jampalle, joka sanoi että mulla saa olla windows vain yhdessä koneessa. HÄH?? Selitin kuvion, että olen asentanut SP1 -versiota useampaan koneeseen, mutta tämän SP2 -version vain yhteen. Vastaus: "Teillä saa olla Windows vain yhdessä koneessa". Aha. No, kysyin onko tämä politiikka sitten muuttunut. "Teillä saa olla Windows vain yhdessä koneessa" Just. No miten on mahdollista että olen asentanut tätä SP1 -versiota useampiin koneisiin? "Teillä saa olla Windows vain yhdessä koneessa" Aha. Se on moro. Eli pakko tyytyä koneen mukana tulleeseen OEM -versioon, joka on suomenkielinen. Voihan vittu saatana. Onks muilla käyny näin? -=Botnee!!=- |
Wk 18.05.2006 11:34:44 (muokattu 18.05.2006 11:40:02) | |
---|
ei mitn :) http://www.mikseri.net/users/108413.php |
kamina 18.05.2006 11:45:32 | |
---|
Ei se että ohjelma suostuu asentumaan tarkoita että sitä saisi asentaa. Lisenssi tosiaan koskee vain yhtä konetta, ja jos Mikkisoftalta kysytään OEM lisenssi koskee vain konetta jonka kanssa se on ostettu... (tuo ei taida päteä suomessa) Muissakin maksullisissa käyttiksissä on aikalailla sama kuvio, tosin Apple tarjoaa suhteellisen edullisia "koti" lisenssejä joita voi käyttää 5'ssä koneessa. |
Lapis 18.05.2006 11:46:45 | |
---|
Mulla on kaksi täysin laillista, ostettua Windows XP Home Eng Upgrade -käyttistä. Toinen on SP1, toinen SP2. Olen asentanut SP1 -version ainakin 5:een omaan, täysin erilaiseen koneeseen. Olen asentanut SP2 -version yhteen koneeseeni. Eilen ostin uuden koneen FX-teleport -verkkooni, yritin asentaa SP2 -versiota (koska piirisarja-ajurit ym. ei toimi SP1 -versiossa) tähän, mutta eipä mennyt koodi läpi puhelinaktivoinnilla. Puhelu yhdistyi Mikkisoftan jampalle, joka sanoi että mulla saa olla windows vain yhdessä koneessa. HÄH?? Selitin kuvion, että olen asentanut SP1 -versiota useampaan koneeseen, mutta tämän SP2 -version vain yhteen. Vastaus: "Teillä saa olla Windows vain yhdessä koneessa". Aha. No, kysyin onko tämä politiikka sitten muuttunut. "Teillä saa olla Windows vain yhdessä koneessa" Just. No miten on mahdollista että olen asentanut tätä SP1 -versiota useampiin koneisiin? "Teillä saa olla Windows vain yhdessä koneessa" Aha. Se on moro. Eli pakko tyytyä koneen mukana tulleeseen OEM -versioon, joka on suomenkielinen. Voihan vittu saatana. Onks muilla käyny näin? Normaalia lisenssipolitiikkaa! Toki asiakaspalvelu saisi olla jotain aivan muuta.. Ei oo käynyt mutta sun SP1-asennuksista 4 on laitonta koska normaali lisenssi on aina konekohtainen. |
Lapis 18.05.2006 11:47:50 | |
---|
Ei se että ohjelma suostuu asentumaan tarkoita että sitä saisi asentaa. Lisenssi tosiaan koskee vain yhtä konetta, ja jos Mikkisoftalta kysytään OEM lisenssi koskee vain konetta jonka kanssa se on ostettu... (tuo ei taida päteä suomessa). Kyllä pätee. Ja esim. jos myyt koneen jossa on OEM-Windows, lisenssistä tulee laiton. |
Kyllä pätee. Ja esim. jos myyt koneen jossa on OEM-Windows, lisenssistä tulee laiton. Ai siinä myydyssä OEM-koneessako? Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají |
BotneLapio 18.05.2006 12:48:46 | |
---|
jos Mikkisoftalta kysytään OEM lisenssi koskee vain konetta jonka kanssa se on ostettu. Nää mun XP:t eivät olleet OEM -versioita. -=Botnee!!=- |
BotneLapio 18.05.2006 12:50:54 (muokattu 18.05.2006 12:51:26) | |
---|
sun SP1-asennuksista 4 on laitonta koska normaali lisenssi on aina konekohtainen. Miten voi olla mahdollista, et olen aktivoinut SP1 -XP:t ihan normaalisti, eikä mitään ongelmia? Kun taas tämän SP2 -version kanssa lyötiin limitteri päälle heti toisen asennuksen yhteydessä? No, oli miten oli, mulla on neljässä koneessa laiton XP. Jeejee... -=Botnee!!=- |
Lapis 18.05.2006 13:21:58 | |
---|
No, oli miten oli, mulla on neljässä koneessa laiton XP. Jeejee... Mun mielestä SP2:ssa tuli joku uusi aktivointisysteemi joka mahdollistaa tarkemman tsekkauksen Microsoftin taholta. Ja älä huoli, et oo varmaankaan yksin laittomien Windowsien kanssa maailmassa! :) |
BotneLapio 18.05.2006 13:30:46 | |
---|
Mun mielestä SP2:ssa tuli joku uusi aktivointisysteemi joka mahdollistaa tarkemman tsekkauksen Microsoftin taholta. Se tais olla se "Onko sinulla laillinen windows" -hässäkkä. Tulee SP1:selläkin vastaan, jos käyttää windowsupdatea. Ja olen aina aktivoinut windowssini puhelimitse. Ja älä huoli, et oo varmaankaan yksin laittomien Windowsien kanssa maailmassa! :) Yritän pärjätä henkisesti... ;) -=Botnee!!=- |
CryptoFib 18.05.2006 16:00:57 | |
---|
kaveri kerto joskus, että sp2 olis ollu mahdollista saada kaikkiin xp:hin - laittomiinki. Koska microsoft oli nähny edukkaampana laillistenkin käyttisten kannalta sen, ettei laittomissa ole tietoturvaseula-käyttikset vaarantamassa laillisten koneiden turvaa. Ma ei tiedä, mutta näin kerrottiin. Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista. |
BotneLapio 18.05.2006 17:02:53 | |
---|
Ma ei tiedä, mutta näin kerrottiin. Mäkin oon kuullu ton jutun. Aika jees! :) -=Botnee!!=- |
Lapis 18.05.2006 19:38:47 | |
---|
Ai siinä myydyssä OEM-koneessako? No kone ei oo OEM mutta WIN ja jos menee koneen mukana seuraavalle niin laiton! |
Lapis 18.05.2006 19:40:40 | |
---|
Jos ei hae windows updatesta vaan antaa automaattisen päivityksen tehdä duunia niin sieltä sitä päivitystä tulee. |
Klezberg 18.05.2006 19:42:49 (muokattu 18.05.2006 19:45:44) | |
---|
No kone ei oo OEM mutta WIN ja jos menee koneen mukana seuraavalle niin laiton! OEM windows myydään jonkun tietokoneen tai sarjanumerollisen tietokonekomponentin kanssa. Jos tietokone myydään, tai se komponentti on koneessa joka myydään ja windows menee mukana, niin tuskin se siitä laittomaksi muuttuu. Eihän se henkilökohtainen ole se lisenssi vaan laitekohtainen. Jos se menee jonkun muun koneen mukana niin varmaan onkin. Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají |
DVD 18.05.2006 20:24:27 | |
---|
... eipä mennyt koodi läpi puhelinaktivoinnilla. Puhelu yhdistyi Mikkisoftan jampalle, joka sanoi että mulla saa olla windows vain yhdessä koneessa. ...? http://www.annoyances.org/exec/show/article03-200 Teit ison mokan kun sanoit että sulla on uusi kone. Olisi vain pitänyt sanoa että jouduit uusimaan jotain koneessa (emon, prossun , mitä vain) ja tarvitset uuden aktivointikoodin... |
Conrad Lant 18.05.2006 21:12:17 | |
---|
Kyllä pätee. Ja esim. jos myyt koneen jossa on OEM-Windows, lisenssistä tulee laiton. Ei tule. Tästä on Suomessa hovioikeuden päätös: OEM-lisenssin voi yksityinen henkilö myydä erikseen eteenpäin. No one prayed for Sodom |
Lapis 19.05.2006 08:22:41 | |
---|
Ei tule. Tästä on Suomessa hovioikeuden päätös: OEM-lisenssin voi yksityinen henkilö myydä erikseen eteenpäin. No sitten se homma on muuttunut jossain vaiheessa. Kokeilin googlettaa mutta missään ei sanottu suoraan että OEM-Windowsin saa myydä eteenpäin koneen mukana. Laita linkki! |
touhis 20.05.2006 19:18:18 | |
---|
No mikäs sitä estää asentamasta siihen uusimpaan sen sp1-version ja sitten siihen jälkeen päin sp-kakkosen? Vai eikö sitäkään saa enää aktivoitua..? After the garden is gone |
humppahanuristi 20.05.2006 19:29:04 | |
---|
kaveri kerto joskus, että sp2 olis ollu mahdollista saada kaikkiin xp:hin - laittomiinki. Koska microsoft oli nähny edukkaampana laillistenkin käyttisten kannalta sen, ettei laittomissa ole tietoturvaseula-käyttikset vaarantamassa laillisten koneiden turvaa. Ma ei tiedä, mutta näin kerrottiin. Ei pidä paikkaansa. tarinan kuulin mutta ei vaan toiminut. No mitäs tuosta, onhan noita laillisiakin jo kaksi konetta tässä vierekkäin. Jos hommaat Pro-version niin ei tarvitse aktivoida. Myytävänä Menghini 4 äänikerta haitari, lankamidit ja sounder-mikit. Molempien johdot kaipaavat kolvin hellää käsittelyä. Lähesty vaikkapa pikaviestillä, jos tunnet tarvetta moiselle soittimelle. |