Aihe: Marshallin 2 x 80 W Valvestate 8008
1 2
kipu69
17.05.2006 23:20:27
olen mahdollisesti ostamassa kyseistä päättäriä. jos jollain on kokemuksia tai tietoa niin valistakaa.tämä tulisi siis samsampin pariksi..
otto_t
18.05.2006 03:21:51
Mielummin kannattaa tuhlata rahat kuumiin autoihin ja nopeisiin naisiin. Ainakin oman kokemuksen pohjalta törkeen kolkkosoundinen. Toki, budjetti & se mitä on hakemassa ratkaisee.
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!   |   www.clayskin.com   |   www.mikseri.net/clayskin
kipu69
18.05.2006 05:56:34
paljonkohan tuollaisella uudella on hinta? onko 200e käytetystä paljon...? yllättävän vähän löytyy netistä muutenkin tietoa.
Juustonaksu
18.05.2006 07:19:47
Kerro sitten, miltä soundaa, kun olen SansAmpin jatkeeksi itsekin päätettä etsimässä tässä lähitulevaisuudessa. =)

Ei tuo kyllä mikään huippupääte ole.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
JuSu
18.05.2006 08:25:47 (muokattu 18.05.2006 08:25:56)
paljonkohan tuollaisella uudella on hinta? onko 200e käytetystä paljon...? yllättävän vähän löytyy netistä muutenkin tietoa.

Ei paljon liikaa, mutta mielestäni liikaa silti. Noita Rocktronin Velocity 120:iä pyörii samoissa hinnoissa (tosin harvassa ovat ne), ja niillä on kovasti perempi maine kuin Marshallilla.

Mutta luota korviisi. Testaa vehjestä, ja jos se kuulostaa hyvältä, niin mikäs siinä. Jos vielä saisit tingattua hintaa pikkuisen... Mainittakoon, että muutama vuosi takaperin maksoin ko. päätteestä 90 euroa, mikä nyt sitten oli tietty löytö.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
kipu69
18.05.2006 11:48:33
Mainittakoon, että muutama vuosi takaperin maksoin ko. päätteestä 90 euroa, mikä nyt sitten oli tietty löytö

oletko itse ollut tyytyväinen päättäriin ja onko vielä käytössä? syökö etuasteen soundia?
kipu69
18.05.2006 13:15:31
mites jos möisit mulle sen velocityn??
JuSu
18.05.2006 13:23:29
mites jos möisit mulle sen velocityn??

Heh, nice try... =)

Käytössä on tuo, ja vaikkei olisikaan, niin pieni trankkupääte ei ole huono laite lojumaan nurkissa... Jos sattuu vaikka jotain kivoja etusia kohdalle...

Eli eipä taida tulla kauppoja tällä kertaa. Tai voinhan mä tietty vaihtaa päikseen tuohon sun Mode Fouriiin... =) Noh, leikki leikkinä.

JuSu
kipu69
18.05.2006 13:33:53
Heh, nice try... =)

Eli eipä taida tulla kauppoja tällä kertaa. Tai voinhan mä tietty vaihtaa päikseen tuohon sun Mode Fouriiin... =) Noh, leikki leikkinä.

no voi pask! toivottavasti joku olis luopumassa. alkaa tulla pakonomainen tarve tuohon päätteeseen kun sitä ei ole saatavilla. siis siitä puhe mistä puute....
JuSu
18.05.2006 13:49:07
no voi pask! toivottavasti joku olis luopumassa. alkaa tulla pakonomainen tarve tuohon päätteeseen kun sitä ei ole saatavilla. siis siitä puhe mistä puute....

No, jos ruotsi ja/tai englanti taittuu, eikä kauppa ulkomaille pelota, niin kysy tuolta, josko suostuu lähettämään Suomeen...

http://www.annonsdirekt.se/asp/soeg … amp;rub=60023&annonceid=4257138

Halpa on.

JuSu
kipu69
18.05.2006 15:13:03
euroissa 212.99e. ei tosiaan paha, jos uskaltais tilata..
oiva tumpeloinen
18.05.2006 15:18:59
Ei se Marsunkaan trankku nyt ihan huono ole. On totta, että parempiakin löytyy, mutta tuota löytää vähän väliä todella hyvään hintaan. Tuo 200 euroa on siitä mun mielestä aivan liikaa, mutta vähän reilut puolet on ihan ok. Tuota Velocityä saa sitten taas välillä metsästää käytettynä ja ne ei ole koskaan ilmaisia, johtuen suuresta kysynnästä. En ole tuollaista Velocitya omistanut, mutta nopeasti kuultuna se ei mun mielestä paljoakaan eronnut tuosta Marsusta......

....Tämä sitten vain mun mielipiteenä....
kipu69
18.05.2006 15:33:16
Mites Lee Jacksonin päätteet? onkos niistä jotain tietoa? hinta?
JuSu
18.05.2006 15:52:28 (muokattu 18.05.2006 15:56:18)
Mites Lee Jacksonin päätteet? onkos niistä jotain tietoa? hinta?

Noi on vielä harvemmassa kuin Velocityt, ja kalliimpia. Hyväsoundinen trankkupääte, mutta selkeästi erisoundinen kuin Velocity.

Nyttemmin hain päätettä Pod Xt Liven kaveriksi, ja tuo Lee Jackson (kaverilla siis on sellainen) oli liian kirkas ja terävä yleissoundiltaan. Velocityn soundi oli lämpimämpi ja tummempi (joku muu voisi sanoa tunkkaisempi), sopii mun korvaan paremmin. Mutta siis makuasioita nämä.

Käsittääkseni noi Lee Jacksonit liikkuu 300-400 euron välimaastossa, mutta voin olla väärässä.

Joskus näkyy myös noita Hughes&Kettnerin CF-100 Guitar Slave -vempeleitä, joka on 100 W puoliräkkikokoinen monopääte, voisi olla ihan hyvä. Kettusella on myös CF-250, joka on 250 W stereopääte, mutta tällaista en ole Suomen palstoilla ikuna nähnyt, noita CF-100:iakin harvemmin. eBay jyllittää tässäkin...

JuSu
ReBeat
18.05.2006 16:26:22 (muokattu 18.05.2006 16:32:45)

Mulla on tuo Lee jackson SP-1000. Oon käyttänyt sitä lähinnä putkivahvistimen, keinokuorman ja efektien jälkeisenä päätteenä ja ihan ok:lta se on tuntunut siinä. Ei tuo tosiaan tummasävyiseltä vaikuta vaan ennemmin kirkkaalta. Aiemmin mulla oli Velocity 120, mutta välissä on muutama vuosi aikaa ilman mitään, joten en osaa arvioida noita muistinvarassa rinnakkain.

e: Lee Jackson on maininnut, että SP-1000:ssa on jotain putkipäätteen kaltaisia teknisiä ratkaisuja, joiden takia tätä pitää käyttää mielellään niin, että kumpaankin kanavaan on kaiutin kytkettynä. Voipi poltella sulakkeen jos tätä yrittää käyttää monona.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Juustonaksu
18.05.2006 16:54:12
Kokeilehan Samsonin Servo -päätteitä. =) Nimi. Bonecrusher nuita kehuskeli hyväksi ja hänellä on torillakin myynnissä laite (140€ muistaakseni). Itse olen tuollaisen Samsonin hommaamassa riippuen siitä, milloin saan rahat kasaan. Valitettavasti en riittävän aikaisin ostaakseni tuon laitteen lojumasta.

Samainen henkilö kehui Samsonia lämpimäksi. Ainakin verrattuna Velocityihin.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
kipu69
18.05.2006 19:18:06
Kokeilehan Samsonin Servo -päätteitä. =) Nimi. Bonecrusher nuita kehuskeli hyväksi ja hänellä on torillakin myynnissä laite (140€ muistaakseni). Itse olen tuollaisen Samsonin hommaamassa riippuen siitä, milloin saan rahat kasaan. Valitettavasti en riittävän aikaisin ostaakseni tuon laitteen lojumasta.

Samainen henkilö kehui Samsonia lämpimäksi. Ainakin verrattuna Velocityihin.

voihan se olla mutta ajattelin ihan oikean kitarapäätteen ostaa. on huonoja kokemuksia pa-päätteistä kitaran päätteenä...
kipu69
22.05.2006 19:01:24
Jos taas alkais etuasteista jauhamaan niin onko rocktronin voodoo valve millainen etuaste? jos vaikka uuteen sansamppiin vertaa? hinta on suurinpiirtein sama.
SG__
22.05.2006 19:37:40 (muokattu 22.05.2006 19:44:28)
Menee offtopiciksi mutta... VooDu Valve on putkellinen etuaste (12AX7), jota pystyy sitte ruuvaan ihan pirusti (parametriset 2xPre-EQ ja 3xPost-EQ+presence). Säröä enempi ku laki sallii hi-gain asetuksilla ja paras koskaan kuulemani kaappisimu (8-15 tuumaset+full range simulointi, 2D mikin paikkatieto ja mikin EQ). Noilla ja loistavilla lo-gain putkiasetuksilla (hard clip-soft clip-A class-B class) plus hi-gainin variac -asetuksilla saakin sitten melkein mitä tahansa soundia maan ja taivaan väliltä. Putkikas soundi (varsinkin putkipäätteen tai velocityn kanssa ja riippuu tietty säätäjästä) ja varsinkin phaser ja chorus (tai flanger) todella hyvätasoisia (lue: läpikuultavia tai munakkaita) efektejä. Pitch shifter on mielestäni erittäin huono, ja delay sekä reverb semmosta hyvää keskitasoo. Wah-wah (ennen säröö) semmone... perus... Tietty kompura (ei mikään jyrkempitasonen compuura) ja loistava HUSH tietty mukana hommassa. XLR (+4db max, säädettävissä takapaneelista), plugilähdöt, helposti konfattava MIDI, sisääntulosäädin ja ulostulovolkka (plugilähdöille).

EDIT: jaanii... se ero sansamppii... vooduussa on kaikki mitä tarvit, sansamppii tarttet vielä jonku pulputtimen (esim. rocktronin xpression). Soundiero on ehkä sama ku bodomilla ja kerry kingillä, joista viimeksi mainittu taisi joskus olla voodun mainos"poika"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)