juoni 04.04.2006 14:08:03 | |
---|
Se sitten mikä mahdollistaa melkosia juttuja esim noissa niggagroovejutuissa on, että jätkät vaan treenaa järjettömän lihaksen, jolla sitten voi polkea melkeen mitä vaan sinkuilla. Ei millään kikkatekniikoilla voi vetää nyky-rnb-basariliksejä ainakaan niin puhtaasti ja niin muhkeilla soundeilla. kaks erillistä polkasua on aina paremman kuulonen kuin yks polkasu, jolla tulee kaks iskua. sama homma ku käsissä, tarttee kehittää lihas sille tasolle, että lähtee. Kaiken maailman heel-toe-heel -systeemeihin luottavien kannattaa huomioida, että soundi ei oo samanlainen ekalla ja jälkimmäisillä iskuilla, ja sitä joutuu treenaamaan, et sais mahdollisimman samankuuloset. Tai muuten voi olla, että esim studiossa ne "kuninkaallisen hienot tuplajutut" ei soundaakaan enää tarkkaamossa siltä kuin piti. Hmm... Itse käytän tuota kantapäätekniikkaa juuri niin että kantapäällä polkaistaan oikeasti. Tarkkuudessa on toisinaan ongelmia. Voimaa on niin että seinät notkuvat ja molemmat iskut saa tarvittaessa yhtä vahvoiksi. Suurimmaksi miinukseksi -ja varmaan se syy miksi monet tuota eivät käytä- olen havainnut sen että täytyy aina etukäteen tietää tasavarmasti koska tuplaisku tulee. Jos mielessä on joku basarilinja, (tut-tu-tu-tu-tut-tu jne.) niin harvoin osuu ekalla yrittämällä kohdalleen juuri siitä syystä että ei ehdi tiedostamaan mikä on tuplaisku ja mikä tavallinen. Selvemmin sanoen siis improvisointi on hankalaa. Lahjattomat Treenaa |
ÄM 04.04.2006 14:19:16 | |
---|
Tuossa Vielä tämä Jo Jo Mayerin taidonnäyte single-tekniikasta http://www.drummerworld.com/Videos/jojomayerbasss.html Mua itseään harmittaa suunnattomasti mun basarijalan tahmeus. Opettelin toissavuonna paljon tuota liu'uttamista ja osasin parhaillaan soittaa lähes 100bpm temmosta Jonh Bonhan 16-trioli tsi-ku-ku-tsi-ku-ku-tsi-ku-ku natususta, ja hyvänä päivänä vielä sain sinne sekaan 32-osa pyräytyksiäkin. Siitä lähtien on vaan mennyt huonommaksi basarijalka. Mulla on nykyään Eliminatorit enkä ole niihin tippaakaan tyytyväinen. Hankala soittaa vaikka miten yrittäisi. Välillä treeneissä huomaa vanhojen biisen, jotka ennen olivat helppoja, aiheuttavan hirveää pakotusta jalkaan. Ja kun jalkaa katsoo, se on rypistelee ihan vinossa jossain basarin sivulla. Pitääpi aloittaa kova treenaus asian suhteen. Sama vika rahikaisella. Mä oon hyväksyny sen, että ei oo kalustosta kiinni, vaan tekniikka vaan vanhemmiten taantuu, jos ei reenaa. Jalka vaan ei tottele, kuten ennen. Välillä kyllä epäilen jotain lääketieteellistä, mutta tiedä sitten. Täytyy vaan REENATA. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Sergio 04.04.2006 15:13:17 | |
---|
Olis kyl hemmetin kätevä tekniikka. En vaan jaksa treenata mitään.. :/ Samoja ongelmia muilla? :D |
VRock 24.04.2006 10:13:36 | |
---|
"And you can have my deodorant..!" |
srgi 24.04.2006 15:57:36 | |
---|
Miekin joskus testasin tuota ja on tuo varmaan ihan _tekniikka_, mut tässä DW 7000 tuplapedaalissa on semmonen inhottava puoli että kun pysäyttää jalan siihen pedaalille ni siinä on semmosia pieniä muovisia "piikkejä" jotka ilkeesti käy tuntumaan jalassa. Eihän tuon varmaan ihan reenamalla sais tuonkin asian pois että vähän siirtäis jalkaa tms. Monologi voi olla joskus myös kahden ihmisen välinen keskustelu. Erityisesti silloin kun kyseessä on mies ja hänen vaimonsa. |
Foe mounier 05.05.2006 23:07:18 | |
---|
mut tässä DW 7000 tuplapedaalissa on semmonen inhottava puoli että kun pysäyttää jalan siihen pedaalille ni siinä on semmosia pieniä muovisia "piikkejä" jotka ilkeesti käy tuntumaan jalassa Ittellä on sama(t) pedaali, ja huomasin kans saman jutun kun ostin kysyseitset pedaalit. Ensin se häiritsi soittoa melko paljon, sitten vain ärsytti ja niin pikku hiljaa ei kipua tai muuta ärsytystä tuntunut ollenkaan. Jos viittis niin vois niit koittaa vaik jotenki viilata sitä. Itte en kyl viitti ku ei noi piikit enää haittaa soittoa. Heal/toe tekniikan kyllä hallitsen, mutta en sitä käytä hirveästi. Kyllä niissä kompeissa jotka sen vaativat. Nopeasti en kyl osaa. |
Foe mounier 06.05.2006 01:11:15 | |
---|
|
kattila 06.05.2006 10:23:55 | |
---|
http://www.drummerworld.com/Clinic/Derrick_Pope3.html Tuossa kaiketi uusi video, jonka bongasin Imperiumin messulaudalta. Aika hyvä selostus ja homma näytetään ihan alusta asti miten toimii. Ite olen jonku verran treenaillut tuota heel/toe tekniikkaa ja olen päässyt jo tempoon 180 asti. Itse tekniikan sisäistämiseen meni kyllä oma aikansa. MegaMan Club #008 - Spark Man |
Youni 06.05.2006 12:30:30 | |
---|
Nyt toimii mulla aika hyvin. Sain jalkani kuitenkin mahtumaan kokonaan pedaalille, eli ei tarvitse pysäyttää jalkaa, saan sen polkaisun ihan kantapäällä. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
El Jefe 06.05.2006 15:31:29 (muokattu 06.05.2006 15:32:35) | |
---|
mut tässä DW 7000 tuplapedaalissa on semmonen inhottava puoli että kun pysäyttää jalan siihen pedaalille ni siinä on semmosia pieniä muovisia "piikkejä" jotka ilkeesti käy tuntumaan jalassa. Mullakin on toi tuplapedaali ja olen tahallaan polkenut sitä likaisella kengällä kiiltäväksi, että tuplaiskut lähtee liutustekniikalla,ja hyvin toimii.Joskus kauan sitten lukiossa yks kaveri soitti basaria aina villasukka jalassa ja johan irtos yhen jalan tykitystä:) |
kermanisu 07.05.2006 04:56:37 (muokattu 07.05.2006 05:00:50) | |
---|
Tosiaan, se käyttääkin tätä mun tekniikkaa. Siis ihan oikeasti kantapäätä. "Mun" tekniikkaa... tosiaan ei ole tiedossa kenen tekniikka on käytössä, miten se tapahtuu tai miten sitä on treenattu.. homman ideahan on se, että soitetaan niin, kuin itsestään parhaalta tuntuu (kuten muutenkin rumpujen soitossa). mielestäni ei voida siis ylipäätään puhua kenenkään määrittelemästä tekniikasta yleisellä tasolla. jokainen määrittelee oman soittotyylinsä itse ja soittaa sen mukaan. ellei sitten ala harjoittelemaan jotain tiettyä, jonkun mukaan nimettyä tekniikkaa.. joka siis tässä tapauksessa menee täysin offtopiciksi.. EDIT: joo tosiaan nuo longboard sun muut härpäkkeet ei helpota yhtään tekniikan oppimista, eli sitä on turha ajatella. itselläni on käytössä eliminatorit tällä hetkellä. ensimäistä kertaa heeltoen opettelin DW5000:lla, jonka ostin sen jälkeen, kun huomasin että Iron Cobrasta ei ollut hommaa minua miellyttävällä tavalla hoitamaan. Eliminator on ihan riittävä pedaali tähän touhuun. unohtakaa siis Axis höpötykset sun muut ja opetelkaa ensin tekniikka... kokemuksen vinkkejä siis jakelen, en halua antaa kenellekään ohjeita. jokainen toimikoon sen mukaan, kuin haluaa. - http://www.smi-music.com - http://www.norther.net - http://www.balbex.fi - |
Oli mennyt tämä ketju ihan ohi. Helvetin hyviä videoita oli aiheesta. Taidan änkeä ne tuonne nopeus FAQiin. Kuulematta paskaa. |