hemmo 17.05.2006 20:11:26 | |
---|
Selkäni väsyi ja kipeytyi rumpujen vätkyttämisestä, joten laskin tuolia hieman, ja se taisi auttaa. Luulin aiemmin istuvani sopivalla korkeudella, melko ylhäällä. Mikä olisi sopivin ja ergonomisin istuinkorkeus suhteessa rumpuihin? Matalalla kuten Erkki vai äärimmäisen korkealla kuten Pelle? Rupmu-mumot. |
moderndrummer88 17.05.2006 20:14:29 | |
---|
Tuokin on melko henkilökohtaista, ite oon pikkuhiljaa nostanut penkkikorkeutta ja ei ole selkä ollut niin kipeänä kuin aikanaan. Tähän tietysti varmaan sekin auttaa, että rumpuope kävi pistämässä minun settiasettelua uusiin kuosiin, mm. nosti virveliä ja vähän käänsi soittoasentoa, nyt on paljon parempi. musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
Groovi 17.05.2006 20:19:44 | |
---|
Mulla oli aikanaan myös hivenen selän kanssa ongelmia (ei pelkästään soitosta aiheutunutta), ja sopivan asennon löysin kokeilemalla kaikkein hulluimmatkin korkeudet. Mulla se sopivin löytyi paljon alempaa kuin kuvittelin, ja nyt penkillä istuessa ovat reidet suunnilleen vaakasuorassa, sivulta katsoen. Aikaisemmin soitin huomattavasti ylempää. Virveli on myöskin suunnilleen vaakatasossa sivulta katsoen, ja haikka huomattavan korkealla. Jostain syystä tämä on osoittautunut minulle parhaaksi ja selkä, hartiat ja kädetkin tuntuvat siitä tykkäävän. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
Magiz 17.05.2006 20:46:44 | |
---|
jalat siinä vähän yli 90 asteen kulmassa on mulle hyvä. itse istun silleen, että kun nostan jalat päkiöille, ni on reidet vaakatasossa, kuitenkin siten, ettei jalat ole tiellä virvelin kanttiin lyödessä. Whatever happens, happens. |
mooch 17.05.2006 21:11:06 (muokattu 17.05.2006 21:11:19) | |
---|
Selkäni väsyi ja kipeytyi rumpujen vätkyttämisestä, joten laskin tuolia hieman, ja se taisi auttaa. Luulin aiemmin istuvani sopivalla korkeudella, melko ylhäällä. Mä huomasin joskus ihan saman, ja nyt onkin polvissa about se 90 asteen kulma. Koko rumpujensoiton ergonominen ongelma on siinä, ettei (settisoitossa) jalat ole tukevasti maassa vaan pedaaleilla, mihin luonnollisesti ei soittaessa voi nojata sillä tavoin kun istuisi aivan "normaalisti". Selkä siis joutuu koville. |
south_of_heaven 17.05.2006 21:14:26 | |
---|
Mä aina välillä muutan. Mulla on silleen että en tiedä mikä on mulle hyvä säätö, pedaaleissa tai penkissä. Jonku pitäis sanoo ne mulle. itki south_of_heaven |
Shitmanek 17.05.2006 21:19:48 | |
---|
Mulla on silleen että en tiedä mikä on mulle hyvä säätö, pedaaleissa tai penkissä. Jonku pitäis sanoo ne mulle. Kokeile :) Sitten kun onnistuu hyvin niin jätä siihen. Tosin herkästi ainakin itse teen niin, että kun on huono päivä tai ei muuten osaa, alkaa säätää pedaaleja tai penkkiä ja enemmän tai vähemmän pilaa sen parhaan tuntuman. Nykyään yritän olla muuttamatta mitään, kaikki tuntuu olevan ihan hyvin. Istun aika korkealla, on kevyt polkea ja lyödä rumpuja. "I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!" |
joravuo 17.05.2006 21:23:05 | |
---|
Mun penkki on sillein, että kun istuu ihan kunnolla pankillä jalat roikkuen vapaana ni kantapäät roikkuu 10 cm ilmassa. Rumpuja soittaessa istun ihan penkin reunalla ja soitan basaria heeluppina. Piracy.It's a crime |
south_of_heaven 17.05.2006 21:25:55 (muokattu 17.05.2006 21:26:45) | |
---|
Kokeile :) Sitten kun onnistuu hyvin niin jätä siihen. Tosin herkästi ainakin itse teen niin, että kun on huono päivä tai ei muuten osaa, alkaa säätää pedaaleja tai penkkiä ja enemmän tai vähemmän pilaa sen parhaan tuntuman. Nykyään yritän olla muuttamatta mitään, kaikki tuntuu olevan ihan hyvin. Istun aika korkealla, on kevyt polkea ja lyödä rumpuja. olin säätänyt pedaaleita löysemmälle, kun niitä on 'helpompi polkea'. Ei kuitenkaan ollut, vaan mikään ei vain onnistunut. Tänään asiasta kettuuntuneena sääsin pedaalin jouset takaisin melko tiukoiksi, tuntui taas paremmalta soittaa. Vaikka heelup-tasainen nopea poljenta ei suju, alko ton takaisin-säädön jälkeen kolmen- ja neljän iskun pyräytykset onnistumaan. Pitää muistaa olla löysäämättä.. itki south_of_heaven |
Ratloz 17.05.2006 21:41:23 | |
---|
Ehkä paras korkeus penkille on silleen, että kun on jalat pedaaleilla niin reidet ois about virvelin vanteen alapuolella. Toki kannattaa säätää muidenkin setin osien korkeus sopivaksi ettei tarvitse kurotella tai kyyristellä. Tomit pidän itse hieman korkeammalla mitä virveli, eikä siten tarvitse hirveämmin kiemurrella käsien mukana soittaessaan. Vasaralla naamaan! |
Drumjamo 17.05.2006 21:52:31 | |
---|
Miula on penkki melko matalalla, suurinpiirtein sillä korkeudella että jalat on n. 90 asteen kulmassa. Ei ole kauheasti muutakaan vaihtoehtoa kun virveliteline on rikki ja virveli tästä syystä aika alhaalla. Se nyt vaan on semmosta |
KoRn88. 17.05.2006 21:57:31 (muokattu 17.05.2006 21:57:53) | |
---|
Tosin herkästi ainakin itse teen niin, että kun on huono päivä tai ei muuten osaa, alkaa säätää pedaaleja tai penkkiä ja enemmän tai vähemmän pilaa sen parhaan tuntuman. Mulla on sama homma aina jos on tosi paska päivä. "Kamoista se on kiinni, kyllä minä soittaa osaan". Ja sitten sitä väännellään kaikki päin persettä. No ehkä hieman kärjistin, mutta kuitenkin. |
mankkis 17.05.2006 22:54:03 (muokattu 17.05.2006 22:55:56) | |
---|
Itselläni on penkki säädetty niin korkeelle kun saa ja jalat ovat silti noin 90asteen kulmassa E: Olen yli 180 cm pitkä. voihan hemmetti ! |
HeavyMachinery 17.05.2006 23:00:55 | |
---|
Mulla on ongelma kun penkkien korkeus ei riitä.... Nyt mulla 1st chair jossa on 10cm korotus pala tehty väliin. Eli istun aika korkealla vaikka olen vain 185cm. Mulla selkä kipuja tuli juuri matalasta soitto asennosta. Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Mikael 17.05.2006 23:49:19 | |
---|
Ringo istui aina aikas korkealla ja jossain haastattelussa joku kysyi et miks, niin vastaus oli että koska se näyttää paremmalta. Siitä mistä aita on matalin... |
Itselläni on penkki säädetty niin korkeelle kun saa ja jalat ovat silti noin 90asteen kulmassa E: Olen yli 180 cm pitkä. Mikäs kääpiöpenkki se tuommoinen on? Mulla on Taman(joku 1st chair vissiin) penkki ja sen kanssa saa ihan kevyesti jalat yli 90 asteen kulmaan. Pituutta siinä 182. |
Hakki 18.05.2006 09:54:50 | |
---|
Mulla istumakorkeus on sellainen, että jalat on ihan vähän yli 90 asteen kulmassa. Selkäongelmia ei ole kauheasti ollu, mutta muistakaa soittaa selkä suorassa. Joskus tulee soitettua "lytyssä" ja se ei pidemmän päälle tunnu hyvältä. Muutenkin pitää istua sillä tavalla, että on mahdollisimman rento ja luonnollinen olo kioskin takana. Mulla tuottaa yleensä nimenomaan lainaseteillä soittaminen hankaluuksia, koska satun olemaan pitkähkö, 193cm. Mielestäni oma kattaukseni on todella matalalla, mutta lainaseteissä tulee sellaisia kivoja ylläreitä vastaan. Yleensä nistä on selvitty, mutta soittoasento on aika mielenkiintoinen jos joutuu esim. istumakorkeudella kikkailemaan. while(true) {play(metal);} |
Karlsson 18.05.2006 10:07:25 | |
---|
Ringo istui aina aikas korkealla ja jossain haastattelussa joku kysyi et miks, niin vastaus oli että koska se näyttää paremmalta. Kannattaa vähän kysellä omasta ulkonäöstään esmes vastakkaisen sukupuolen edustajilta. Jos on erityisen ruma niin kannattaa istua matalalla, jottei ole niin näkyvillä sieltä setin takaa. "I had to. I was drunk." -Vivian |
Mikael 18.05.2006 11:22:32 (muokattu 18.05.2006 12:59:30) | |
---|
Kannattaa vähän kysellä omasta ulkonäöstään esmes vastakkaisen sukupuolen edustajilta. Jos on erityisen ruma niin kannattaa istua matalalla, jottei ole niin näkyvillä sieltä setin takaa. No mut Ringollahan oli mitä näyttää! Siitä mistä aita on matalin... |
Karlsson 18.05.2006 11:24:55 | |
---|
No mut Ringillahan oli mitä näyttää! My point exactly! "I had to. I was drunk." -Vivian |