luopio 23.03.2005 21:20:08 | |
---|
Mielipiteet on näemmä monenlaisia. Itse pidän tuota nimikkorallia Iron-levyn eräänä heikoimmista ralleista. Molemmat levyt ovat täynnä hyviä biisejä, vaikka ovatkin tyyliltään hieman erilaisia. Sanoitus- ja laulupuoli on vähän niin ja näin, mutta mielestäni tuo finska-aksentti sopii tuon tyyliiseen musiikkiin(?). Harmi sinänsä, että bändin tulevaisuudesta ei välttämättä tiedä, kun Mäenpää lähti ja basistikin taisi vaihtua. Mäenpää tosin tekee Wintersunissa vähintään yhtä hyvää tavaraa tätä nykyä. Niinhän se todellakin tekee.., kyllähän tuo Ensiferum vielä jotain voi aikaseksi saada, mutta jää vaan vaan biiin teko kovasti Toivosen harteille. Jotenkin kun tuntuu siltä että Lindroos kuitenkin enempi tuohon Northerin biisien tekoon panostaa... se "special child" |
Synnyttäjä 23.03.2005 21:34:20 | |
---|
Tale Of Revenge? Lost In Despair? Joo, tuo mahtipontisuus ja sankarimeininki tuntuu tulevan vähän samalla tavalla esiin kuin kasari Dungeons & Dragons -bändeillä Slayer Of Light? OK biisi sinällään. Tiukka rytmi kitaroissa, mutta tuollanen speed -tyyppinen yritys ei oikein istu kokonaisuuteen. Vaihtelua tuo kyllä. Lai Lai Hei? Joo, vedetään sanoja hiukka takaisin. Nuo suomenkieliset sanat sopii hyvin. Noita kansanmusiikkiaineksia olisi saanut vaan viljellä enemmän. Kiippareilla olisi voinut saada lisää tunnelmaa ja tilusoolot pois. Tears? Ihan kaunis biisi kyllä, mutta siis tuon tyttelin aksentti.... Joittenkin mielestä se sopii, miusta se kuulostaa vaan kornilta. No. Nillittäjäkriitikko vauhdissa joo. Eihän tuo nyt missään nimessä huono albumi omassa tyylilajissaan ole. Itse vain odotin ehkä jotain enemmän folkkipainotteisempaa. Ei kai kenelläkään itku tule, jos tuo levyn menee ostamaan, on niitä sen verran huonompiakin tullut osteltua. Että jos kiinnostaa, niin kauppaan mars! Meikä lähtee nyt Rukalle viikoksi ryyppäämään :) "Every day there is another/ Band that got big by playing a cover" -ST |
Playboy 23.03.2005 21:40:44 | |
---|
Toivonenhan se suurimman osan biiseistä on vääntänyt että ei sen puoleen vielä tuomittua ole..Mutta Jarin panoksen puuttuminenkin tulee varmasti näkymään biisien teossa ja sanoituksethan hän on tehnyt miltei kaikki..Sinänsä harmittaa, koska minulle Jari on suomen ehkä paras laulaja ja juuri se ainoa oikea Ensiferumiin..No mutta Wintersuniakin kuuntelen todella paljon ja suosittelen kaikkia tutustumaan.. Noista levyistä vähäsen, eli molemmat ovat lähes täydellisiä ja täytebiisejä saa hakea..Mitä nyt Old man ekalla levyllä, mutta se onkin jo vanha biisi ja on jo ensimmäisellä demolla..Itselle se iron on vähä syvällisempi ja parempi levy ja on kestänyt kuuntelua jo viime tuskasta asti..Levyn paras biisi on tale of revenge ja muut ovat vain karvan verran huonompia mutta silti erinomaisia..
Haku on ystäväsi..Muista se. |
Phobophile 23.03.2005 22:06:14 | |
---|
Noista levyistä vähäsen, eli molemmat ovat lähes täydellisiä ja täytebiisejä saa hakea..Mitä nyt Old man ekalla levyllä, mutta se onkin jo vanha biisi ja on jo ensimmäisellä demolla.. Aika hassua, minusta tuo taas on Ensiferumin selkeästi paras biisi. Iha vitu äkäne |
Playboy 23.03.2005 22:13:03 | |
---|
Aika hassua, minusta tuo taas on Ensiferumin selkeästi paras biisi. Älä nyt suutu mut en siis tarkottanut et sekään huono on, ei vaan vedä vertoja muille..Kyllä tuokin saa 8.5 arvosanaksi että älä pelkää ;) No mutta meistä on moneksi..Siitä vain puuttuu se viimeinen silaus ja meininki,mutta vokaalit ovat hyvät..
Haku on ystäväsi..Muista se. |
Minä tykkään Ensiferumista mahottomasti! (nytteki Beer-paita päällä. fanit tietää.) Oon ettinykki tämmöstä topiccia ja hoksasin nytte vasta ton hakuhomman :). Minusta parhaat biisit on Into the Battle, LAI LAI HEI, Guardians of fate ja Battlesong. Mutta niinku sanottu, täytebiisejä on vaikia löytää. Kuka on tulossa Saunaan kattomaan? |
Nuvola 18.05.2006 19:39:09 | |
---|
Kyllä. Voisi melkeinpä tehdä sellasen pysyvän "oon nubu, mistä alottaa tän ja tän bändin kaa?" topikin. Ihan samaa mieltä! "kaikenkattava mistä aloitan kuuntelun" topic RokRok! |