Aihe: Mikrofonien asettelu/asento 1 | |
---|---|
![]() 17.05.2006 15:01:56 | |
Olen tässä miettinyt että miten tekisin mahdollisimman monipuolisen kitaran, jossa voisi olla ikäänkuin parhaita puolia niin gibsonilta kuin fenderiltäkin, ja mikrofonien asennon kanssa olen nyt pähkäillyt.. Eli, jos normaalissa Les Paulissa on mikit näin || Ja telessä ja stratossa sitten taas joko /| tai /||, niin miten suuri merkitys on tuolla talla mikin asennolla oikeasti soundiin? Tai jos sen laittaa niinkuin Ruokankaan Duke Sonicissa on: Eli olin ajatellut että tallasta kaulaan järjestyksessä mikrofonit voisivat olla: Humbuckeri puolituksella P90 Fender widerange? humppari Ja tuolla määrällä se saattaa vaatia ||| asettelun, mutta jos keskimikin jättää pois voisi asettelu olla nimenomaan | Eli pointti jutussa: miten tallamikillä saisi mahdollisimman tasapainoisen soundin, ei ehkä niin kirkkaita yläpäitä, mutta ajatuksena tosiaan yhdistää fender ja gibson samassa kitarassa.. Kitaran rakenteesta yleensä sen verran, että runko olisi mahonkia ja vaahteraa, vaahterakaulalla läpi rungon, jos se jonkun mielipiteisiin vaikuttaa.. koittakaa saada selvää :) | |
![]() 17.05.2006 19:31:13 | |
Alotetaas häntäpäästä: Kitaran rakenteesta yleensä sen verran, että runko olisi mahonkia ja vaahteraa Näin ollen kitarassasi ei perinteisiä stratosoundeja tule olemaan, pistät siihen mitkä mikit tahansa. miten suuri merkitys on tuolla talla mikin asennolla oikeasti soundiin? Lisäbotneahan sillä on noihin paksumpiin kieliin haettu. Ero on suurinpiirtein samaa luokkaa kun humbuckerin keloissa, eli sun on helppo testata jollain humbucker-kitaralla, johon pistät tallamikkiin kytkimen, jolla valitset joko etummaisen tai taaimmaisen kelan. Mielestäni etummainen kela on tuossa tapauksessa aina käyttökelpoisempi, mutta puolitettu humbuckerhan on aina ohuempisoundinen kuin yksikelainen. Humbuckeri puolituksella Tallamikin asennossa rinnankytkentä tuottaa jopa käyttökelpoisempia soundeja, koska kuten mainittua, puolitettu humppari on hyvin ohutsoundinen (paitsi BluesBucker), ja rinnankytketty sen sijaan haistelee ääntä laajemmalta alueelta. miten tallamikillä saisi mahdollisimman tasapainoisen soundin Eri ihmisten mielestä eri ratkaisuilla. Mun mielestä suora on hyvä vaihtoehto. Omasta mielestäni kaikista monipuolisin kytkentä vaatii yksikelaisen mikin keskelle että saa ne väliasennot, ja Bluesbuckerin kaulaan jotta se puolitettunakin kuulostaa hyvältä. Eli 5-asentoinen kytkin, kaulaan Bluesbucker, keskelle yksikelainen, ja tallaan humbucker rinnankytkennällä (esim Steve's Special). 5-asentoisen väliasennoissa humbucker puolittuu, ja lisävivulla saa talla- tai kaulamikin yksinollessa kaulamikin puolitettua ja tallamikin rinnankytkettyä. Ja toisella vivulla saa kaulamikin päälle 5-asentoisen asennosta riippumatta. Täytyy korostaa että tuolla tavoin saisin monipuoliset soundit joissa korostuisivat omat tarpeeni. Jollekulle saattaa autenttinen pistävä straton tallamikkisoundi olla tärkeä, mulle lähinnä ne kaikki muut. | |
![]() 17.05.2006 19:45:21 | |
Totta tuo runkomateriaalin epäsopivuus fendersoundeihin. Hyviä ehdotuksia kyllä mikeiksi, pitääpä hiukan tutkailla, jos jossain pääsisi testailemaan, että minkälaista ääntä noista saisi.. Suoraan tuo tallamikkikin taitaa sitten mennä.. mutta pitää fundeerata Kiitokset vastauksesta! | |
![]() 31.05.2006 16:07:06 | |
Mun oma mielipide että miten straton ominaissoundin saa parhaiten että kaulaan yksikelanen mikki jonka 2 keskimmäistä käämiä (vai mitä ne on) on sillain nostettu ylös. Stratoilla en kauheesti soitellu oo mutta aina kaulamikillä pidän ja siitä mulle tulee se sellanen stratosoundi mieleen. Tallaan sitten laittasin jonkun gibson tyylisen humbuckerin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)