Aihe: Biisikisa 4 - äänestys
1
Hannu H.
08.05.2006 16:27:35 (muokattu 14.05.2006 13:03:34)

Jöö..
Tällä kertaa kaksi biisiä joista äänestää.

Tämän kerran elementit:
Vaikea elementti (+3p): Sanoituksessa käytetty jossain alkusointua
Keskivaikea elementti (+2p): Jossain kohtaa pelkkää laulua (tai muuta vokaalista osuutta).
Helppo elementti (+1p): E7sus4

Äänestysaikaa viikon verran, eli sunnuntaihin 14.5 kello 20:n saakka.

ÄÄNESTYS:
- Kuka tahansa saa äänestää (vaatii kirjautumisen)
- Äänestyksessä annetaan normaalisti 3 pistettä parhaalle, 2 pistettä toiseksi parhaalle, 1 piste kolmanneksi parhaalle, mutta tällä kertaa osallistujamäärästä johtuen ei tarttee kolmanneksi parhaalle antaa pistettä laisinkaan ;)
- Kommentointi biiseistä on sallittua ja jopa suotavaa
- Itseään ei saa äänestää
- Osallistuminen skabaan velvoittaa myös äänestämään. Jos osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa.
- Voittajan pistemäärä ratkaistaan seuraavalla tavalla:
Äänestyksessä saadut pisteet
+ 3 pistettä (vaikea elementti)
+ 2 pistettä (keskivaikea elementti)
+ 1 piste (helppo elementti)
- Skaban vetäjä päättää, mikä on vaikein ja helpoin elementti ja laskee pisteet yhteen
- Äänestysaikaa vähintään viikko, enintään kaksi viikkoa (skaban vetäjä päättää)

VOITTAJALLE:
- Voittaja vie seuraavan skaban läpi.
(Skaban aloitus thread, äänestys thread, voittajan ilmoittaminen sekä pikaviestin lähettäminen missä pyydetään aloittamaan seuraava skaba.)
- Seuraava kilpailu olisi suotavaa aloittaa n. viikon kuluessa edellisestä skabasta, ettei kilpailijat/raati hermostu.
- Nämä säännöt aina skaban aloitusthreadiin.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Osallistujat:

Biisi 1# - http://koti.mbnet.fi/hannu-h/biisi4/1.mp3
Biisi 2# - http://koti.mbnet.fi/hannu-h/biisi4/2.mp3
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
aikavaikea
08.05.2006 19:04:14
Pitäisikö tehdä nyt niin, että seuraava biisikisa olisikin "sitten vasta", eikä viikon tai kahden sisään? Inflaatio ilmeisesti iskee, eikä biisejä riitä.

Vaan onhan nyt toki helpompaa valita kolme parasta kuin ennen.

3 pistettä annan biisille nro. 1 koska se sai minut nyökkimään mukana, vaikka taisivat olla kovin alas miksattu siellä ne alkusoinnut ja vokaaliosuudet...

2 pistettä taisi sitten jäädä tälle kaljanjuontikantrille, joka myöskin oli erittäin svengaava ja tarttuva. Itse asiassa oikeasti haluaisin antaa 2 ½ pistettä molemmille.

1 piste (aikavaikea elementti) jää sitten minulle. Käytän sen bonuksena seuraavassa biisikisassa, jos oikein kinkkinen paikka tulee äänestäessä eteen ;-).
Nil by mouth.
Hannu H.
08.05.2006 19:20:45

Pitäisikö tehdä nyt niin, että seuraava biisikisa olisikin "sitten vasta", eikä viikon tai kahden sisään? Inflaatio ilmeisesti iskee, eikä biisejä riitä.

Sounds like a plan. Tehkäämme näin.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
NHR
08.05.2006 19:24:25 (muokattu 08.05.2006 20:11:48)

No kumpi noista nyt sitten on parempi... hmm... vähän niinkuin yrittäis verrata maitoa ja mopoa toisiinsa.

Eka kestää mun mielestä kuitenkin paremmin kuuntelua, vaikka sanoja jäinkin vähän kaipaamaan. Alun ja lopun nopeammat osat toimivat kyllä kuin junan vessa.

E: Tuo on nyt vissiin jotain puol tuntia soinut tässä taustalla, eikä ole vielä ruvennut pahemmin kyllästyttämään. Jossain noissa rauhallisemmissa osissa kun olis vielä jotain tarinaa laulettuna, niin täähän olis ihan hitti! Erityisen komeesti muuten lähtee se nopeempi pianoriffi siinä kolmen minsan kohdalla yhtäkkiä uudestaan semmosella tuplacrashilla: "Ko-KOSHHHHhhhh..." ;)

Ei tossa toisessakaan kyllä mitään isompaa vikaa ole, mutta ekaa kuuntelen näistä mieluummin.

Siis enemmän pisteitä ekalle ja hiukan vähemmän tokalle.

Se vois ehkä olla, jooo...
There's nothing you can do that can't be done.
PJS
10.05.2006 14:41:03 (muokattu 10.05.2006 14:42:31)

3p:1biisi
2p:2biisi
1p:Aku Ankka

Voitas tehdä niin että uusi biisikisa alkaa aina seuraavan kuun alussa. Eli tästä seuraava alkais 1.kesäkuuta, näin jokaiseen biisikisaan jäis aina sellaset pari kuukautta aikaa värkätä. 2-3 viikkoa on kuitenkin monille (kuten esim. itselleni aika vähän ku on kaikkee muutakin elämää olemassa ja aina ei vaan kirjoituskynä toimi ja äänittämisellekin tarttis löytää rauhallista kone aikaa ja...ja...ja..).

Sen lisäks munsta biiseihin sisällytettävien elementtein pitäisi olla sellaisia, että ne tuovat mukavaa vaihtelua kisoihin ja houkuttavat jengiä tekemään biisejä. Eli ei niin että ne on jotain juttuja jotka on mahdollismman vaike ympätä biisiin, vaikein elementti on tietysti vaikein sisällyttää sävellykseen jnp. Tällöin tätä kisaa voitaisiin pitää samalla ikäänkuin "harjoituksena", vähän samaan tyyliin kuin Guitarnoise.comin Foorumin Sunday Songwriter Club, jossa annetaan aina joku aihe/teema minkä mukaan tehdään biisejä ja niitä sitten arvioidaan.

Muuten tää systeemi on kyllä loistava.
Night time with PJS @ 62.183.214.174:8000, online aina kun minäkin olen.
Hannu H.
10.05.2006 16:09:58

Sen lisäks munsta biiseihin sisällytettävien elementtein pitäisi olla sellaisia, että ne tuovat mukavaa vaihtelua kisoihin ja houkuttavat jengiä tekemään biisejä. Eli ei niin että ne on jotain juttuja jotka on mahdollismman vaike ympätä biisiin, vaikein elementti on tietysti vaikein sisällyttää sävellykseen jnp. Tällöin tätä kisaa voitaisiin pitää samalla ikäänkuin "harjoituksena", vähän samaan tyyliin kuin Guitarnoise.comin Foorumin Sunday Songwriter Club, jossa annetaan aina joku aihe/teema minkä mukaan tehdään biisejä ja niitä sitten arvioidaan.

Muuten tää systeemi on kyllä loistava.

Näitä vois kehittää joo.
Tuo ajanpidennys sotii sitten vähän tätä "hotelli sointu" hommaa vastaan, että katsotaan mitä ihmiset saa pienessä ajassa kursittua kokoon. Mutta vois sitä pidemmänkin ajan pistää. Samalla tavalla ku joululauluskabassa.
PJS
11.05.2006 10:00:42

Näitä vois kehittää joo.
Tuo ajanpidennys sotii sitten vähän tätä "hotelli sointu" hommaa vastaan, että katsotaan mitä ihmiset saa pienessä ajassa kursittua kokoon. Mutta vois sitä pidemmänkin ajan pistää. Samalla tavalla ku joululauluskabassa.

Munsta se vähän pidempi aika olisi paikallaan. Ei ne hotelli sointubiisitkään oikeesti ollu mitää yhden ehtoon kyhäelmiä täysin vaan nille artisteille oli vissiin annettu jotain osviittaa tulevasta jo etukäteen, tarkemmat ohjeet sitte vasta h-hetkellä...tai näin oon kuullu.
Night time with PJS @ 62.183.214.174:8000, online aina kun minäkin olen.
Hannu H.
14.05.2006 13:02:55

Vielä on kesää jäljellä ja aikaa äänestää.
Tai jutella muuten vaan mukavia =)
Hannu H.
14.05.2006 21:08:34

Jeps.

Biisi 1 10 pinnaa
Biisi 2 11 pinnaa

Elikkä voittaja olen minä. Mutta Shagriml pitää seuraavan ko minä pidin tän.
aikavaikea
17.05.2006 15:07:37
Elikkä voittaja olen minä. Mutta Shagriml pitää seuraavan ko minä pidin tän.

Onnea voittajalle. Shagriml ei taida kuitenkaan pitää seuraavaa kisaa, koska lensi tänään M.netistä raamit kaulassa pihalle.
"I am familiar with forty-two different impressions left by tires. This, as you perceive, is a Dunlop, with a patch upon the outer cover. Heidegger's tires were Palmer's, leaving longitudinal stripes." - Sherlock Holmes
NHR
17.05.2006 15:22:32

Onnea voittajalle. Shagriml ei taida kuitenkaan pitää seuraavaa kisaa, koska lensi tänään M.netistä raamit kaulassa pihalle.

Jaaha. Oiskohan se sitten jonkinlaisen "kesäloman" paikka näitten skabojenkin kanssa? Jos Hannu sitten kumminkin järjestäis seuraavankin, vaikka joskus juhannuksen jälkeen, tai sitten kun katsoo taas aiheelliseksi. Tai tietysti vaikka heti, jos huvittaa, mutta näytti tuo osallistumisprosentti aika pahasti romahtaneen jo tähänkin kisaan, että...
There's nothing you can do that can't be done.
Hannu H.
17.05.2006 18:16:12

Pidetään kesähitti-kisa. Pitää säveltää uusi väinöväinörusketusraidat -renkutus kesän ratoksi.

Herra Leka on hyvä ja järkkää. Pitää tauon jos kattoo tykkäävänsä.
Ja osallistumisaika vois olla vähä pitempi ku näissä ny o ollu. Kuukausi ainaski vaik.
leka
17.05.2006 18:30:52
Herra Leka on hyvä ja järkkää. Pitää tauon jos kattoo tykkäävänsä.
Ja osallistumisaika vois olla vähä pitempi ku näissä ny o ollu. Kuukausi ainaski vaik.

Joo. Pyöräytän "säännöt" tässä joku päivä. Laitetaan sitten reilusti aikaa tehdä + hyvät palkinnot :P
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)