Aihe: Stagepiano tonnilla
1 2
feed_the_wheel
12.05.2006 07:46:34
Kertokaa viisaammat että mikä on teidän mielestä tän hetket paras stagepiano tonnin prsiissä. Uutta tässä etsiskelen ja tarkoituksena ois löytää 88 pianotatsilla oleva lankku. Vois tietenki olla joku 88 syna..mutta hinta taitaa pomsahtaa. Mieluiten sais olla myös sellanen jossa ois molemmat wheelit :)
Janus
12.05.2006 08:05:05
Noilla kriteereillä (88 kosk., hyvä pianosoundi, molemmat wheelit, hinta ~1000e) vaihtoehtoja ei muutenkaan ole ihan riesaksi asti... esim. seuraavat kannattaa katsastaa:

http://www.thomann.de/thoiw3_roland_rd300sx_stagepiano_prodinfo.html (joystick, jossa mod. ja pitch)
http://www.thomann.de/thoiw3_kurzweil_sp88x_stagepiano_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_maudio_prokeys_88_prodinfo.html

Noista RD-300SX on uusin ja kenties paras malli (mikäli ei kaipaa midikontrolleriominaisuuksia, joita taas löytyy Kurzista), mutta hintakin on hieman kalliimpi. Jos satut löytämään jostain käytetyn Yamahan S90-synan, suosittelen lämpimästi, sillä se sopii tuohon kuvaukseen täydellisesti... +Motif-sarjan synasoundit päälle.
baron
12.05.2006 08:50:15

Jos wheelit jätät pois niin Yamaha P90.
My name is Baron, Sir Baron.
feed_the_wheel
12.05.2006 14:56:00
Kiitos kommenteista!

Joo Rolloa oon vähän miettiny mutta midikontrolleriominaisuuksiakin sais olla. Eli se tarve laajeentaa kamppeita myhemmin tulee ihan saletisti!...hintaki täytyy nostaa pikkusen. Onko kommentteja Kurzweil PC1x:stä?
feed_the_wheel
12.05.2006 14:58:28
Kiitos kommenteista!

Joo Rolloa oon vähän miettiny mutta midikontrolleriominaisuuksiakin sais olla. Eli se tarve laajeentaa kamppeita myhemmin tulee ihan saletisti!...hintaki täytyy nostaa pikkusen. Onko kommentteja Kurzweil PC1x:stä?

Eka ku oppis kirjottamaan niin vois varmaan katella sitä soitinta...heh :D
mkarttun
12.05.2006 17:22:58

Kiitos kommenteista!

Pitää vielä heittää oma kommentti kehiin vaikka jo vähän kumositkin ton rolandin... Mulla on ollu kyseinen laite (rd300sx) käytössä nyt jotain puolisen vuotta ja täytyy sanoo että siinä on hinta-laatu suhde kohdallaan..olen ollu enemmän kuin tyytyväinen...toisaalta tarvetta laajentaakaan ei vielä ole ollu joten olen tietämätön näistä laajennuspuutteista...saa nähdä tuleekokaan tarvetta laajentaa midijuttuihin. ehkä otin ehkä en =) no joo,,,sama kai se mikä on kun on vaan omiin hyppysiin sopiva...rd300:sta ostaessa piti kyllä itsekin henk koht miettiä mitä tekee kaikilla ominaisuuksilla jotka olis esim rd700sx:ssä kun kuitenkaan ei ehdi ku bändireenit ja keikat soitteleen (ja rahatkin oli kortilla) ...mikä sinänsä on surullista...siihen täytyy saada muutos=)
Ei tässä sitten muuta ko mihin päädytkin niin hyviä hommia vaan!
Mitä enemmän luet, sitä enemmän tiedät. Mitä enemmän tiedät, sitä enemmän unohdat. Mitä enemmän unohdat, sitä vähemmän tiedät...
k...
15.05.2006 17:50:33
Mitä noilla midikontrolleriominaisuuksilla tarkoitetaan? Eikö tuolla USB-väylällä voi ohjata midiä?
http://www.justfuckinggoogleit.com/
Janus
15.05.2006 22:03:58
Mitä noilla midikontrolleriominaisuuksilla tarkoitetaan? Eikö tuolla USB-väylällä voi ohjata midiä?

Riippuu laitteesta, kulkeeko USB-väylässä MIDI-data, vai onko se tarkoitettu soundien arkistointiin.

Midikontrolleriominaisuuksilla tarkoitetaan yleisesti aika lailla seuraavaa: masterkoskettimisto ohjaa yhtä tai useampaa modulisyntikkaa (masterkoskettimisto vaikkapa midikanavalla 1, kaksi moduulia kanavilla 2 ja 3). Kun masterkoskettimistosta vaihtaa muistipaikan #2, se osaa automaattisesti (bank MSB/LSB ja program change-käskyn lähettäen) hakea moduulista #1 oikean soundin ja ohjata sitä oikealla midikanavalla (2) ilman että kiipparin omat soundit tai toisen modulin soundit soivat. Kun masterkiipparista vaihtaa muistipaikan #3, se osaa oikeat program changet lähettäen rakentaa splitin, jossa alakerrassa on kiipparin oma pianosoundi, keskivaiheilla moduli #1:n jousimattosoundi ja yläpäässä moduli #2:n lead-soundi.

Lisäksi masterkoskettimistoissa on yleensä tarpeellinen määrä liukuja, potikoita yms., joilla voidaan muistipaikasta (setupista) riippuen ohjata joko laitteen sisäisiä tai sitten ohjattavien midilaitteiden parametrejä.

Selkiskö?
k...
15.05.2006 22:58:22 (muokattu 15.05.2006 23:02:24)
Selkiskö?

Meinasin vaan sitä että tuo rolandihan siirtää midiä usb:n kautta.. Siitä en tiedä että onko siinä vähemmän namiskoja ja muuta mukavaa kuin esim tuossa kurzweilissä.
Janus
15.05.2006 23:00:37
Heh.. tarkotin että mitä nämä muut tarkoittavat noilla midikontrolleriominaisuuksilla koska ainakin valmistajan sivuilla lukee että kyseinen laite siirtää USB:n kautta midiä sisään ja ulos.

Niin tekee, mutta ei sillä moduliläjää voi järkevästi ohjata.
Haipuma
18.05.2006 11:25:11
Hankin juuri itselleni Yamaha P-140:sen laadukkaan tatsin ja pianosaundin vuoksi, ja sitä ne ovat! Vasaramekanismi on mukavan tuntuinen soittaa, sama systeemi on muussakin yammun P-sarjassa ja tietysti sitten kalliimmissa. Laitteessa on itsessään kajarit, jotka soveltuvat oikein mainiosti kotitreenaukseen. Metronomi on myös oiva. Koskettimiston saa splitattua esim. läskibasso vasurille ja piano oikealle.

Wheelejä ei ole. Midi-ominaisuudet ovat muutenkin varmaan aika samankaltaiset kuin muilla "pelkillä" sähköpianoilla -> ei kovin kattavat.

Itse ostin/vaihdoin suomesta musiikkiliikkeestä, mutta näyttäisi hiukan alle 1200 euroa maksavan thomannilla.

Ihan tyylikäs pakkaus jalustoineen. Sopivan koruton, voisi olla ihan hyvin 80-luvulta ulkonäkönsä puolesta.
The truth lies within Kesälintu.
feed_the_wheel
18.05.2006 18:46:54
JEPJEP! Rollon rd 300 puoleen näyttäs kallistuvan. Pääsin testaamaan seiskasatasta ja saundithan molemmissa ovat pääpiirteittäin samat ja hyvältä kuulosti. Tatsi on kuulemma erilainen. Hinta (rd 300sx) olis paikallisessa pelimanneliikkeessa 1300€. ThoMANNE on tietenki vaihtoehto mutta takuukorjaukset ja muut hoituisi paikallisen puodin kautta kivuttomasti. Jos nyt huoltoa edes tarvii ajatella.

Kurziweilin PC1X:ää pitäs päästä vielä luukuttamaan niin sais sen oman mielipiteen siitäkin.

Jammu (p140) jää kuvioista pois koska pitch ja modulation on oltava. S90 menee sitte budjetissa yli.

Vähän mietityttää se että miten rollo rd 300sx pärjää kontrollerina? Joku moduli siihen kummiski joskus työnnetään. Tietenkin vanha technicsi jää kontrolleriksi osittain. Vaikeeta...
k...
18.05.2006 22:39:59 (muokattu 18.05.2006 22:40:45)
Onkos kukaan Rolandin FP-2:sta ja Yamahan P-140:ntä kokeillut?

Tällaisen kuvan olen netistä saanut kyseisistä vimpaimista jos verrataan näitä kahta:

- P-140 raskaampi soittaa. Joidenkin mielestä P-140 liian raskas, joidenkin mielestä FP-2 liian kevyt/muovimainen.
- P-140:ssä paremmat soundit.
- Eräs henkilö taisi Harmony Centralissa sanoa että P-sarjan koskettimet tulee painaa lähes kokonaan pohjaan jotta laitteesta tulee ääntä, toisin kuin FP-2:ssa. Pitääköhän paikkansa? Tämä voisi selittää soiton raskauden.
baron
19.05.2006 06:37:49 (muokattu 19.05.2006 06:38:16)

Onkos kukaan Rolandin FP-2:sta ja Yamahan P-140:ntä kokeillut?

Tällaisen kuvan olen netistä saanut kyseisistä vimpaimista jos verrataan näitä kahta:

- P-140 raskaampi soittaa. Joidenkin mielestä P-140 liian raskas, joidenkin mielestä FP-2 liian kevyt/muovimainen.
- P-140:ssä paremmat soundit.
- Eräs henkilö taisi Harmony Centralissa sanoa että P-sarjan koskettimet tulee painaa lähes kokonaan pohjaan jotta laitteesta tulee ääntä, toisin kuin FP-2:ssa. Pitääköhän paikkansa? Tämä voisi selittää soiton raskauden.

Mikä eron on jammu P-120 ja 140 välillä?
Musta jammun kosketus on lähempänä akustista.
Se on tietysti makuasia onko se hyvä tai paha, mulle hyvä.
My name is Baron, Sir Baron.
Haipuma
19.05.2006 08:12:11
FP-2:sta kokeilin liikkeessä ja tatsi on todella kevyt. Ja P-140 ollessa liian raskas, on sitten akustisetkin pianot suurimmaksi osaksi liian raskaita eli melko lähellä jotain esim. yammun akustista isoa pystypianoa. Riippuu mitä haluaa. FP-2:sta oli ihan kivakin paukutella ja sopisi vähän kevyemmän tatsinsa puolesta monenlaisten saundien soittoon moduleiden kanssa.

Eikös näin juuri ole akustissakin?
The truth lies within Kesälintu.
Teemujazz
19.05.2006 16:42:46 (muokattu 19.05.2006 16:44:32)

Yamaha P90 tai P-120 or P-250 tai se kallein tällä hetkellä YAMAHA CP 300 hp. n. 2222

ps. se on ihme että jotkut RD:lla soittavat hehkuttavat henkeen ja vereen Rolandin grand pianosoundeja. Asia kun on vain nyt niin päivän selvää että Yamahan grand piano soundi käyttää AWM2 teknologiaa kun Rolandin studioissa hikoillaa edelleen sitä että miten saada kuulumaan grand piano soundi hyvin PCM-sampleilla.
mart-t
20.05.2006 13:36:26
ps. se on ihme että jotkut RD:lla soittavat hehkuttavat henkeen ja vereen Rolandin grand pianosoundeja. Asia kun on vain nyt niin päivän selvää että Yamahan grand piano soundi käyttää AWM2 teknologiaa kun Rolandin studioissa hikoillaa edelleen sitä että miten saada kuulumaan grand piano soundi hyvin PCM-sampleilla.

Nyt mä tajusin miks mun soitto ei kuulosta hyvältä! Multa puuttuu AWM2!

PS. Mullakin on kyllä Yamaha - prätkä.
N_Bates
20.05.2006 18:19:52

Asia kun on vain nyt niin päivän selvää että Yamahan grand piano soundi käyttää AWM2 teknologiaa kun Rolandin studioissa hikoillaa edelleen sitä että miten saada kuulumaan grand piano soundi hyvin PCM-sampleilla.

mikäs näissä nyt on se olennainen ero? Oon ymmärtäny että toi AWM2 on vaan yamahan hienompi nimi tolle pcm-koodattujen samplejen toistolle...
JPQ
20.05.2006 20:33:10

mikäs näissä nyt on se olennainen ero? Oon ymmärtäny että toi AWM2 on vaan yamahan hienompi nimi tolle pcm-koodattujen samplejen toistolle...

En oo varma muistelen AWMässä lyöntivolumella voi yläsävel sarjaa
modata ja toisekseen ainakin jos muisti ja demoja kuunnellen ei muisti
petä niin AWM2än samplejen korkeuden muutos tapahtuu
musikaalisemmin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)