kaukopoika 16.05.2006 22:32:35 | |
---|
Pitäisi saada tuolle Presarille joku tyylinmukainen kaveri ja oon tässä nyt kiinnittänyt huomion tuollaiseen otsikonmukaiseen malliin.Onkos täällä ihmisiä,jotka vois kertoo kokemuksesta,minkälainen peli se käytännössä on,mä kuun oon niin monta kertaa kuullu sanottavan,että jotkut fenderin bassokamat toimii paremmin kitara,kuin bassokäytössä. Siinä on siis neljä kymppituuman ämyriä,joten aika isohan tuokin vempele olisi,tosin poikanenhan se on kun vertaa siihen rantasaunaan,joka tuolla kimppatreeniksellä majailee,siis fender bassman 135 sillä todella isolla kaapilla,jossa neljä kakstoista tuumasta on sillai jännästi suunnattu. Jos siihen vertaa,niin jääköhan paljonkin alimpia taajuuksia paitsioon,vai onko kaappi ja ämyrit niin hyvässä suhteessa,että potkii persuksille kunnolla? Olis siis parikin teniä tiedossa,tosin vähään aikaan ei kyllä paljon ostella,kun kuitenkin maksaa aika rutosti,mutta ajan kanssa. Taitaa vielä siellä Ahosen museossakin sellainen majailla ainakin vuosikaudet oli. |
Teijo K. 16.05.2006 22:36:19 | |
---|
Tuon riittävyyshän on ihan musiikkityylistä ja muusta bändistä kiinni. Miulla on piisannut Fender Bassman 50 + 15" kaappi ihan hyvin. Yhdellä tanssi/bilebändin basistilla kerran näin tuollaisen Tenin käytössä ja ääntä lähti parinsadan hengen salin tarpeisiin enemmän kuin tarpeeksi. Ja botnea oli. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä |
Tolppa 16.05.2006 23:11:35 | |
---|
treeniksellä majailee,siis fender bassman 135 sillä todella isolla kaapilla,jossa neljä kakstoista tuumasta . ...toi on niin hyvä tykki ku olla ja voi. - Rokkenroll pidentää murrosikää - |
hollstro 16.05.2006 23:35:47 | |
---|
No, siinä on 50 putkiwattia ja hieno saundi. Jos vedätte maltilla bluesia ja perinnerokkia niin riittää mainiosti treeneihin ja klubikeikoille. Jos hard rokkia tai sitä rankempaa niin ei riitä itsekseen, vaan pitää ottaa PA avuksi. Mutta jos tollanen on saatavilla niin korjaa pois kuleksimasta. Hyvä peli se on. |
JK 17.05.2006 00:02:47 | |
---|
Mulla oli tollanen Bassman. Ostin halvalla ja teetin 400 euron remontin (putket, konkat, kaksi elementtiä jne.) Silti jäi ihan kohtuuhintaiseksi. Rautalanka/Beatbändin keikoilla kulki mukana, 4-5 keikkaa sillä soittelin. Ihan hyvä soundi, mutta pehmeä botne siitä puuttuu. Enemmän sellaista keskialuevoittoista siitä lähtee. Kotelo on kuitenkin melko pieni etenkin syvyyssuunnassa. Keikoilla oli basso kytkettynä DI-boxin kautta Subbaseen ja se auttoi asiassa jonkin verran. Saakelin painava ja hankala roudattava, tehoja ei kuitenkaan mun käyttööni riittävästi eikä soundi ollut ihan sitä mitä hain joten laitoin eteenpäin. Mulla oli samaan aikaa toisena VOX AC 50 nuppi 15" kaapilla. Se oli aivan käsittämättömän tanakkasoundinen nuppi. Sellaisen jos jostain löydät niin osta pois. Voxin kanssa ei tarvinnut Pa:han kytkeä. Normi ravintolakeikallakin riitti ihan loistavasti pelkkä ilman Subbasen apuja. Itse kyllä hävitin kaikki putkikoneet pois ja hankittuani ton MarkBassin combon en enää putkimaailmaan palaa. Roudaus on helppoa, soundit on kohdillaan ja tehoa riittää. |
hollstro 17.05.2006 00:10:13 | |
---|
Itse kyllä hävitin kaikki putkikoneet pois ja hankittuani ton MarkBassin combon en enää putkimaailmaan palaa. Roudaus on helppoa, soundit on kohdillaan ja tehoa riittää. Nää on näitä uutuuden viehätyksen aiheuttamia ihastuksia. Putkisaundiin palaat kuitenkin. |
2541 17.05.2006 00:10:27 | |
---|
treeniksellä majailee,siis fender bassman 135 sillä todella isolla kaapilla,jossa neljä kakstoista tuumasta . ...toi on niin hyvä tykki ku olla ja voi... Toi on hyvä, paitsi tyyppivikana noissa on, että alkavat mahdollisesti pitämään resonointia (omalle yli 30v vanhalle pitäis taas keksiä jotain...). Roudauksesta ei välttämättä tuonkaan kohdalla kukaan tykkää, minua ei ole haitannut. |
vibraslim 17.05.2006 00:27:50 | |
---|
Mulla on Impact 60 W putkinuppi joka on erinomainen vahvistin ja nämä eivät ole vielä(kään) ylihinnoiteltuja; ostin viime huhtikuussa hintaan 150€: toimii myös hyvin kitaran kanssa... |
Royal Banzai 17.05.2006 01:41:56 | |
---|
Toi on hyvä, paitsi tyyppivikana noissa on, että alkavat mahdollisesti pitämään resonointia (omalle yli 30v vanhalle pitäis taas keksiä jotain...). Roudauksesta ei välttämättä tuonkaan kohdalla kukaan tykkää, minua ei ole haitannut. Jepulis. Mullakin oli vähän aikaa samanlainen. E-kieleltä a ja a# sai aikaan hirviän pärinän takaseinässä. |
Johannes_t 17.05.2006 09:18:31 (muokattu 17.05.2006 09:18:56) | |
---|
Nää on näitä uutuuden viehätyksen aiheuttamia ihastuksia. Putkisaundiin palaat kuitenkin. Vaihdoin putkikoneesta EBS Fafneriin (on siinäkin yks putki etusen jälkeen, mutta MOSFET*-pääte) muistaakseni 2003, vielä ei ole käynyt edes mielessä, että takaisin vaihtaisin. *MOSFET-transistoria ohjataan jännitteellä, kuten putkikonettakin |
JK 17.05.2006 09:23:48 (muokattu 17.05.2006 09:24:38) | |
---|
Nää on näitä uutuuden viehätyksen aiheuttamia ihastuksia. Putkisaundiin palaat kuitenkin. Not. Oletko testannut MarkBassia??? Ja löytyyhän tosta combosta VLE (Vintage Loudspeaker Emulator) Mä olen kokeillut jos jonkinlaista putkikonetta ja transistorilaitetta mutta kyllä tuo MarkBassin laite on ihan ylivertainen. Ainakin mun käyttöön sopivin. Kehutaan vielä: + Koko ja paino + Tehot ei lopu + Soudia ei tarvitse olla ruuvaamassa koko ajan. Perussoundi Bass/Middle/Treblet nollilla on heti hyvä. + toimii kaikilla mun bassoilla yhtä hienosti + Nuppi irroitettavissa helposti jos haluaa kokeilla muulla kaapilla + Ei rämise, ei pauku + EI Putkiremppaa tulossa!!! |
Vaihdoin putkikoneesta EBS Fafneriin (on siinäkin yks putki etusen jälkeen, mutta MOSFET*-pääte) muistaakseni 2003, vielä ei ole käynyt edes mielessä, että takaisin vaihtaisin. *MOSFET-transistoria ohjataan jännitteellä, kuten putkikonettakin Teikä kyllä lähti muistaakseni niin trankkusoundisesta putkikoneesta liikkeelle, että jos siihen assosioisi sen "putkisoundin" niin en minäkään soittaisi enää putkivaffareilla sekenttiäkään. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä |
Johannes_t 17.05.2006 09:34:59 | |
---|
Teikä kyllä lähti muistaakseni niin trankkusoundisesta putkikoneesta liikkeelle, että jos siihen assosioisi sen "putkisoundin" niin en minäkään soittaisi enää putkivaffareilla sekenttiäkään. Mesa/Boogie 400, trankkusoundi? Que? 500 Watts @ 2Ohms, All Tube, Class A/B Power / 12x6L6, 4x12AX7 |
Teijo K. 17.05.2006 09:40:38 | |
---|
Mesa/Boogie 400, trankkusoundi? Que? 500 Watts @ 2Ohms, All Tube, Class A/B Power / 12x6L6, 4x12AX7 Jep, muistin oikein. Mitä tuota joskus äkkiä testailin niin kaikki se putken ominaissoundi puuttui kokonaan. Samoin se ei mielestäni reagoinut ollenkaan siten, kuin olen putkivahvistimen tottunut reagoimaan soittotatsiin. Vähän sama kuin testaamissani JCM 900 -nupeissa. En pysty sitä mitenkään selittämään, vaan liikutaan fiilisasioiden tasolla. Enkä tajua miksi näin, koska paperilla kaikki näyttää ihan hyvältä, mutta kun ei niin ei. En ole kyllä ihan varma oliko täsmälleen sama Mesan malli, mutta joku Mesan täysputkinuppi se oli kyllä, bassolle. Eli näin äkkiä jos pitäisi valita MesaBoogien ja jonkun hyvän trankkunupin välillä niin vannoutuneena putkivaffarikannattajanakin valitsisin todennäköisesti sen trankun. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä |
Johannes_t 17.05.2006 09:46:04 | |
---|
Toi Mesa kaipaisi tod. näk. teikäläisen(kin) käytössä Hotplaten tai vastaavan, tehojahan siinä on vähän liikaa normaaliin treenikämppä- ja klubisoittoon. Roudaaminen oli yhtä helvettiä. |
Teijo K. 17.05.2006 09:50:18 | |
---|
Toi Mesa kaipaisi tod. näk. teikäläisen(kin) käytössä Hotplaten tai vastaavan, tehojahan siinä on vähän liikaa normaaliin treenikämppä- ja klubisoittoon. Roudaaminen oli yhtä helvettiä. Njoo, onhan se kun mie soitan mieluiten 50w putkinupilla ja tuo tarjoilee 500w... Mutta jotain muutakin siinä mielestäni oli. No ei sitä niin kauheasti tullut testailtua kun ei kerta nappaa niin ei nappaa. Se yksi JCM 900 oli pitkäänkin bändin toisella kitaristilla ja samaan aikaan oli toisella JCM 800 ja oli kyllä niin eri maailmoista kuin vain vahvarit olla voi. Jotenkin tuntui välillä että sen ysisatasen olisi voinut korvata Valvestatella eikä kukaan olisi huomannut mitään. No ehkä ei kuitenkaan. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä |
bize 17.05.2006 09:54:53 | |
---|
ysisatasen olisi voinut korvata Valvestatella eikä kukaan olisi huomannut mitään. No ehkä ei kuitenkaan. Valvestatessa on kova se emuloitu kaiutinulostulo, yhdistettynä kakkosoverdriveen instant-panterasärö. "Singing" mids from the j-pickup |
Teijo K. 17.05.2006 09:59:58 | |
---|
Valvestatessa on kova se emuloitu kaiutinulostulo, yhdistettynä kakkosoverdriveen instant-panterasärö. Panterasta en tiedä mitään, mutta yhden toisen bändin kitaristin Valvestate-pinoa voisi kuvailla esim. termeillä "hyi olkoon" ja "yäk". Tai tuosta on monta vuotta aikaa kun soittelimme, eli en tiedä onko hänellä edelleen se nippu vai onko vaihtanut. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä |
rmac 17.05.2006 10:26:23 | |
---|
MarkBassin laite on ihan ylivertainen. Ainakin mun käyttöön sopivin. En tiedä onko nyt ihan ylivertainen, mutta erittäin hyvä. PS + EI Putkiremppaa tulossa!!! Tää on myös tärkeä pointti. Meistä monet tietävät kuinka kenkkumainen putkiremontti on. Kotelo joudutaan piikkaamaan auki, pölyä on joka paikassa. Vetämään et pääse pitkään aikaan. Ja se hinta, se on kova. Ruottalaiset ovat vissiin kehittäneet jonkin uuden menetelmän tehdä putkiremontti. :) |
J.Hollström 17.05.2006 10:38:07 | |
---|
Vetämään et pääse pitkään aikaan. Ja se hinta, se on kova. Jos laittaa putket suosiolla poikki, niin voi vetää ihan huoletta. Ko. rempan hinnoista en oli ihan kartalla... "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |