Aihe: Gibson Les Paul - Laatua vai mielikuvia legendasta?
1 2 3 4 518 19 20 21 22 23 24
Gypsy
16.05.2006 20:46:18
Gibsonin Stanussa ei ole muuta vikaa oikeastaan ollut kuin satulan viilaaminen vähän jykevämmälle kielisetille ja oman kömpelyyden johdosta Kluson Deluxet otti lavassa osumaa.

Ja sitten ne pehmeetä seosta olleet tallapalat?

--------------

Ja edelleen, ei ollu mikään tarkotus tulla tänne mainostaan Tokaita. Enkä mä ole tässä näillä kirjotuksillani ainakaan sanonu, että älkää ostako Gibsonia vaan menkää ostaan niitä kopioita.

Bone voi muuten kysyä iteltään, että miksi pitikin mainostella Tokaita Gibson ketjuissa.
McNulty
16.05.2006 20:51:24
Ja sitten ne pehmeetä seosta olleet tallapalat?

En tiedä, customissa on alkup. talla kestänyt ihan hyvänä palojenkin osalta. Stanuun vaihdoin jokunen aika sitten Double Eaglen messinkitallan. En siksi että alkup. olisi kulunut tai hajonnut, lähinnä vain soundin takia ja Walli-statuksen nostattajaksi :)

--------------

Ja edelleen, ei ollu mikään tarkotus tulla tänne mainostaan Tokaita. Enkä mä ole tässä näillä kirjotuksillani ainakaan sanonu, että älkää ostako Gibsonia vaan menkää ostaan niitä kopioita.

Bone voi muuten kysyä iteltään, että miksi pitikin mainostella Tokaita Gibson ketjuissa.

Höpö höpö... kyllä niistä puhua saa, mutta jos tässäkin threadissa toinen on ostamassa Gibsonia niin ei siihen mielestäni tarvitse lähteä suosittelemaan Tokaita. Eli, en kiellä puhumasta Tokaista, Epiphonesta, ESP Eclipsestä Gibson-threadissa, mutta en myöskään pidä siitä että toinen harkitsee sijoitusta Gibson-merkkiseen soittimeen niin tänne tullaan "osta tämä kopio, tämä on paljon parempi ja säästät näin paljon rahaa". Vähän sama kun että Ferraria ostavalle kaupittelisi Mitsubishi Eclipseä... "onhan se tämäkin sporttinen auto..."

Kyä te tiiätte!
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
Gypsy
16.05.2006 21:03:21
En tiedä, customissa on alkup. talla kestänyt ihan hyvänä palojenkin osalta. Stanuun vaihdoin jokunen aika sitten Double Eaglen messinkitallan. En siksi että alkup. olisi kulunut tai hajonnut, lähinnä vain soundin takia ja Walli-statuksen nostattajaksi :)

No etkös tän ketjun alotuksessa just puhu pehmeistä tallapaloista tossa stankussa?

--------------

Höpö höpö... kyllä niistä puhua saa, mutta jos tässäkin threadissa toinen on ostamassa Gibsonia niin ei siihen mielestäni tarvitse lähteä suosittelemaan Tokaita.

Niin, sitä mäkin ihmettelin, että miks sitä Tokai ketjua jonka alotin, pitää väkisin ruveta tänne raahaamaan. Voit hakee sen ketjun, tässä se on Kitarakamat palstan ekoilla sivuilla otsikolla Tokai LS150, muistaakseni.

Eli, en kiellä puhumasta Tokaista, Epiphonesta, ESP Eclipsestä Gibson-threadissa, mutta en myöskään pidä siitä että toinen harkitsee sijoitusta Gibson-merkkiseen soittimeen niin tänne tullaan "osta tämä kopio, tämä on paljon parempi ja säästät näin paljon rahaa". Vähän sama kun että Ferraria ostavalle kaupittelisi Mitsubishi Eclipseä... "onhan se tämäkin sporttinen auto..."

Joo, mutta noin MÄ en ainakaan tässä tehny. En sanonu, että älkää ostako Gibsonia. Enkä myöskään sanonu, että ostakaa se Tokai. Jatkoin sitä ketjua kun se tänne vedettiin. Mulle on ihan sama mitä kukakin ostaa. Tosin toivon että tulis hyvät kaupat oli se sitten mitä tahansa. Koittamalla selviää.
Gypsy
16.05.2006 21:11:57
Tossa on se helvetin Tokai ketju: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=124242&co=30

Tästä eteenpäin voitte sinne kirjottaa jos siitä on jotain kirjotettavaa.
McNulty
16.05.2006 21:13:21
No etkös tän ketjun alotuksessa just puhu pehmeistä tallapaloista tossa stankussa?

Jep, se vain tuntuu jotenkin pehmeämmältä kuin esim. tämä messinkinen tai tuo mikä Customissa on. En tiedä oliko tuossa 90-luvun alussa sitten eri materiaalista tehty talla.

Niin, sitä mäkin ihmettelin, että miks sitä Tokai ketjua jonka alotin, pitää väkisin ruveta tänne raahaamaan.

Niin, minä en tietääkseni täällä maininnut sinun Tokai-threadia...

Voit hakee sen ketjun, tässä se on Kitarakamat palstan ekoilla sivuilla otsikolla Tokai LS150, muistaakseni.

Ei minulla ole mitään intressiä ko. threadia kohtaan... kaikella kunnioituksella silti.

Joo, mutta noin MÄ en ainakaan tässä tehny.

Hetkinen nyt... koetko jotenkin että minä olen sinua syyllistänyt ja osoitellut sormella? En tietääkseni ole sinua millään tavalla syyttänyt mistään. Puhun ihan globaalilla tasolla.
Les Fender
16.05.2006 22:01:07
Peace, love and happiness. Yesterday is history, tomorrow is a mystery and today is a gift.

Gibson threadia ei ilmeisesti voi kirjoittaa ilman Tokain kopioitumista mukaan juttuun.

Ei ole minulle hyvän, sisäänsoitetun Gibsonin voittanutta. En minäkään tosin uutta ostaisi. Ei tarvi edes miettiä ostaakko samalla hinnalla käytetty G vai uusi T. Jollekkin muulle toisienpäen, mulle ehottomasti näin. Tällä tavalla tosin on suurena vaarana että parinvuoden soittelun jälkeen soitin on arvokkaampi kuin ostaessa.
"Living is easy with eyes closed!"
Gypsy
16.05.2006 23:34:31
Niin, minä en tietääkseni täällä maininnut sinun Tokai-threadia...

Et niin.

Ei minulla ole mitään intressiä ko. threadia kohtaan... kaikella kunnioituksella silti.

Joo, kunhan ajattelin, jos vaikka haluaisit tsekata mistä on puhe.

Hetkinen nyt... koetko jotenkin että minä olen sinua syyllistänyt ja osoitellut sormella? En tietääkseni ole sinua millään tavalla syyttänyt mistään. Puhun ihan globaalilla tasolla.

Niin, mähän tässä ketjussa ihan tosissani tulin mainostaneeks sitä Tokaita kun se tähän vedettiin, ja mainostinpa vielä coda musicin halpaa hintaakin. Ja sä sitten kirjottelit just siitä mainostuksesta ynnä muusta. Tottakai ajattelin, että se sormi osottaa tässä muhunkin sillon.

Mutta semmonen kysymys vielä, tohon Mjitsu Ferrari ym. juttuun, kun tässähän oli just vähän aikaa sitten tää yks ketju (missä en muuten kieltäny ketään mainostamasta tai kauppaamasta mitään);

Bonecrusher: edit: mikä ihme siinä on kun suositellaan jotakin "off the menu" niin heti ollaan vinkumassa ja kiekumassa. Eikös se vain ole hyvä asia että on valinnanvaraa ja mahdollisuuksia? Minä ainakin kokisin parhaimpana palveluna sellaisen meiningin että käydään kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi ja katsellaan sitten mikä miellyttää. Aika monesti asiakas tulee esim. kännykkäpuljuun ja sanoo että "haluan joko tämän tai tuon" ja siihen myyjä sitten ehdottaa vielä että "miten olisi tämä kolmas jossa hieman paremmat ominaisuudet kuin noissa mitä aluksi ajattelit"... mielestäni tämä on hyvä malli ja asiakas viime kädessä päättää että mikä on hänen vermeensä. Mutta täällä muusikoiden.netissä näyttää olevan tapana se ettei mitään muuta saa suositella, vaikka kysyjän vaihtoehdot olisivat selvästi huonoja niin niillä täytyy mennä hamaan loppuun asti. "juu, hei annetaan sen ostaa jotain paskaa ettei sillä vaan ole parempia kamoja kohta kuin mulla!"
Paby
16.05.2006 23:38:27
Nyt ois sitten vuosikertaa 1958 oleva Les Paul Standard tarjolla.

http://cgi.ebay.com/1958-58-59-Gibs … QcategoryZ38086QQrdZ1QQcmdZViewItem

Mikähän lienee sitten lopullinen hinta ja kenelleköhän menee? Aika komea peli, unbrust on kaunista.
Christ, what would rock and roll be without feedback?
jra
17.05.2006 00:04:04

Mikähän lienee sitten lopullinen hinta ja kenelleköhän menee? Aika komea peli, unbrust on kaunista.

Tai sitten tällainen '59 STD, on tosin jo vaihtanut omistajaa.
http://cgi.ebay.com/HIGHLY-COLLECTA … rdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting
fox
17.05.2006 00:05:27

Voi mahoton. Tuollaisia ei enää ole juuri koskaan tarjolla. Hinta tulee menemään 200 000 $ ja yli. Mitähän pankinjohtaja tuumaisi kun hakisi 200 000 €:n lainaa ja sanois että ostan kitaran, ja se tulee vakuudeksi...

Tuost sitte Customia..
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI. … =MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
hollstro
17.05.2006 00:07:18

Tai sitten tällainen '59 STD, on tosin jo vaihtanut omistajaa.
http://cgi.ebay.com/HIGHLY-COLLECTA … rdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Hintakin jäi vaivaiseen 175 000 dollariin kun ei ollut flame-top...
Paby
17.05.2006 00:16:28
Tuost sitte Customia..
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI. … =MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT

Vähän halvemmalla lähtis "vähän" modattu 1956 Custom. Tehtaalla modattu 1960-luvulla, joten pitäs olla laatua...

http://cgi.ebay.com/1956-GIBSON-LES … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Les Fender
17.05.2006 00:16:39
Hintakin jäi vaivaiseen 175 000 dollariin kun ei ollut Tokai=)
"Living is easy with eyes closed!"
fox
17.05.2006 00:39:04

Vähän halvemmalla lähtis "vähän" modattu 1956 Custom. Tehtaalla modattu 1960-luvulla, joten pitäs olla laatua...

No joo.. mutta tuos sen huomaa, että kaikenmoiset modaukset pudottaa sitä hintaa.. ;)
Paby
17.05.2006 00:47:43
No joo.. mutta tuos sen huomaa, että kaikenmoiset modaukset pudottaa sitä hintaa.. ;)

Eli jos haluaa hankkia vintagen käyttösoittimeksi niin etsii hyvän modatun ja jos sit kitaraobligaation haluaa johonki hyllyyn/kassakaappiin niin sit semmonen mint-condition. 8)
fox
17.05.2006 01:05:39

Eli jos haluaa hankkia vintagen käyttösoittimeksi niin etsii hyvän modatun ja jos sit kitaraobligaation haluaa johonki hyllyyn/kassakaappiin niin sit semmonen mint-condition. 8)

Just. Heti oot ns. asian ytimessä! Noin juuri tuo vintage-skeba -bisnes menee. Lähinnähän noita mint, dead mint ym. siisti- ja tosi siistikuntosia kärkkyvät sijoittajat ja keräilijät.. toki hinnakkaita on kaikki vintagesoittimet, mutta kyllä tuolta maailmalta soittajalleki löytyy sellasia "player grade" soittimia. Ainoo vaan ettei nekään niin halpoja enää ole. Kun on kysyntää, ja tarjontaa vähän, sekä määrät rajalliset, kun ei uusia -57 Customeita tai vastaavia enää tule.
McNulty
17.05.2006 11:02:51
Mutta semmonen kysymys vielä, tohon Mjitsu Ferrari ym. juttuun, kun tässähän oli just vähän aikaa sitten tää yks ketju (missä en muuten kieltäny ketään mainostamasta tai kauppaamasta mitään);

Kaksi eri asiaa tässä tapauksessa:
tapaus a) Olen ostamassa Gibson Les Paulin
tapaus b) Olen ostamassa jotain LP-tyyppistä kitaraa

Tapauksessa A voidaan suositella Gibsonin Les Pauleja aina studioista jimmy page aged-signatureen asti. Tällöin valikoiman kirjon muodostaa Gibsonin tuotteet.

Tapauksessa B voidaan suositella Les Paul-tyylisiä kitaroita, oli ne sitten Tokain, ESP:n, LTD:n, Epiphonen, Grecon, Heritagen tai Gibsonin valmistamia.

Ei tästä aiheesta sen enempää... jokainen harkitkoon itse mitä suosittelee missäkin yhteydessä. Turhaan sille Randy Rhoads-fanille suosittelee ostettavaksi ESP:n Alexi Laiho-mallia ja sitä rataa. Neliö.
bluesfin
17.05.2006 12:43:45

Paljon hienompi on saman myyjän Gretsch:

http://cgi.ebay.com/1955-55-Gretsch … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Silverflake antaa paremman sustainin kuin halpa loimuvaahtera.
"I don't belive in facts."
Gypsy
17.05.2006 13:21:53
Kaksi eri asiaa tässä tapauksessa:
tapaus a) Olen ostamassa Gibson Les Paulin
tapaus b) Olen ostamassa jotain LP-tyyppistä kitaraa

Tapauksessa A voidaan suositella Gibsonin Les Pauleja aina studioista jimmy page aged-signatureen asti. Tällöin valikoiman kirjon muodostaa Gibsonin tuotteet.

Tapauksessa B voidaan suositella Les Paul-tyylisiä kitaroita, oli ne sitten Tokain, ESP:n, LTD:n, Epiphonen, Grecon, Heritagen tai Gibsonin valmistamia.

Nyt cut the bullshit. Tapaus B oli tapaus, jonka otsikossakin oli "mikä näistä kolmesta", ei siis kuulosta globaalilta Les Paul tyylisen haulta sen enempää kun tietyt ketjut. Ja oli kaks Epiä ja Yks Tokai. Nyt voit katsella edelliseltä sivulta kirjotuksias näistä asioista: 1) Mitä jos ostajaa ei kiinnosta paskan vertaa Gibsonit ja lavan tekstit. 2) Kun on saatava Tokai tai Epi niin on saatava Tokai tai Epi. G:n studiolla voi kompensoida mutta kun on saatava Tokai tai Epi niin ei voi mitään. 3) Jos haluaa nähdä eläintarhassa punapersepaviaanin niin gorilla ei kelpaa.

Ja sitten on vielä semmonen asia, että kun täällä foorumilla jauhetaan tota "Ostajan on pakko saada Gibson"-mantraa, niin suurimmassa osassa tapauksia alotuksessa ei oo mitenkään tehty selväks, että tosiaankin On hallelujah saatava Gibson ja mikään muu ei kelpaa. Ja tota samaa iskulausettahan on täällä jauhettu niihinkin ketjuihin, joissa tosiaankin on annettu alotuksessa vaihtoehdoks se Tokai. Puhun ihan globaalisti nyt. Ja sitten vielä samat nimimerkit tyrkyttää Studioita Tokai ketjuissa. Tämäkin globaalisti.

"Kun on pakko saada Tokai niin ainoo lääke on Tokai"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)