Prowleri 23.09.2003 15:12:48 | |
---|
Tervep kaikki te kotinikkarit! Ilmeisesti on taloon tässä nyt tulossa vanha halpa kasarisähkis, josta edellinen omistaja on poistanut maalit rungon pinnasta. Elikkä pinnoittaa pitäisi ja ajattelin burstin tapaisen sopivan hyvin kitaraan. Mitä kaupassa taannoin katselin kun ostin taannoin purnukan mustaa petsilakkaa niin saatavilla oli myös vaaleampia ruskeita sävyjä. Eli toimisiko homma niin että ostaisin ruskeaa petsilakkaa, pari kerrosta laittaisin sitä hioen sopivaan kuntoon ja sitten reunat ja loput kitarasta mustalla petsillä ja vähän hiomalla kontrolloipi rajapintaa? Tietty jos on parempaa ideaa niin saapi ehdotella :) Saako muuten petsilakkapinnan lakattua sitten vielä erikseen? Hähähä. -Jami |
poppamies 23.09.2003 23:08:32 (muokattu 23.09.2003 23:11:02) | |
---|
No petsilakasta ei ole mitään kokemusta mutta olen menestyksellisesti käyttänyt tavallisia vesiohenteisia pulveripetsejä burstin tekoon. Yhteen teleen laitoin burstin viininpunaisesta ja sitten mustaa reunalle. Häivytyksen saa melko nätisti vedellä lotraamalla. Olen myös tehnyt Fendertyylisen sunburstin, kusenkeltainen/punaruskea/musta tyyliin samalla tekniikalla. Harjoittele kailkkaan. P.S. Tietenkin kynäruisku on paras ratkaisu mutta jos ei löydy niin ei sitten. "G-strings are for strippers" |
Sami Koivisto 24.09.2003 09:21:21 | |
---|
Kyllähän se on niin, notta jos haluaa hyvää jälkeä on se petsi ruiskutettava. Esimerkiksi lakkavalmisteesta saa liuotin petsejä, jotka ruiskutetaan sopivasti ohennettuna lakkakerrosten väliin. Vesipetsejäkin tietysti voi käyttää. Ja vanhoissa Stratoissa käytettiin pastoja, joita kandeekin kysellä maalariliikkeistä. Niillä on yleensä ylijäämiä. "This goes to eleven" |
Sami Koivisto 24.09.2003 09:22:55 | |
---|
Niin ja petsiruiskuja myydään erikseen mm. autotarvikeliikkeissä. Kannattaa kysellä. Mulla on ihan toimiva Azuro, joka makso 60e. Onhan se tietysti tyyristä yhtä kitaraa varten... "This goes to eleven" |
Maalaa kitara vaan mustaks sitten keskeltä hiot maalin pois ja sitten päälle joku rusehtava lakka. "Tosimiesburst"
Rhea synnytti 17. tammikuuta 1942 pojan, jonka
Knut Victor Boxström kastoi kastelusikalla ja omalla
spermallaan 4.4.1942. Perheen poika sai nimen Ior. |
Teijo K. 01.10.2003 12:13:41 (muokattu 01.10.2003 12:14:23) | |
---|
Tervep kaikki te kotinikkarit! Eli toimisiko homma niin että ostaisin ruskeaa petsilakkaa, pari kerrosta laittaisin sitä hioen sopivaan kuntoon ja sitten reunat ja loput kitarasta mustalla petsillä ja vähän hiomalla kontrolloipi rajapintaa? Minä sain omasta mielestä aika kivan purstin petsaamalla basson ensin kirkkaan punaisella, sitten kirkas lakka väliin- sitten mustaa petsilakkaa reunoille muutama kerros. Sillälailla sopivasti, ihan tavallisella paineilmaruiskulla. Ja lopuksi kirkas lakka päälle. Vähän petsilakkaa välihioessa otin siitä keskeltä enämpi hioen, sai roiskeet pois. Kerroksia taisi tulla yhteensä kolmisenkymmentä, mutta ne oli tosi ohuita kerroksia. Eli ei sitä lakkaa kauhean paksulti tullut. Se viimeinen kirkas lakka on siinä kiillottamista varten muuten. Tai siis oli minulla. Saako muuten petsilakkapinnan lakattua sitten vielä erikseen? Ainakin minä sain. Täytyy olla vain tarkkana sen petsilakan ja kirkkaan lakan laaduista. Niiden pitää sopia yhteen. Eli ei tinneri-tärpätti yhdistelmää nyt ainakaan. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |