Nieby 16.05.2006 09:19:51 | |
---|
tuöi tässä vaan mieleen, että miltä jännetuppitulhdus tuntuu?? olisi kiva tietää oireet... |
Karlsson 16.05.2006 09:47:50 | |
---|
tuöi tässä vaan mieleen, että miltä jännetuppitulhdus tuntuu?? olisi kiva tietää oireet... Yleensä huomaa kivun lisäksi siitä, että liikuttaessa esim. kättä tulehtuneen jännetupin omaavan lihaksen avulla, tuntuu liikkeessä semmoista nykimistä eli liike ei tapahdu sulavasti. Tuon voi tuntea myös toisella kädellä tunnustelemalla. Vähän kuin saranassa olisi rasvan puutetta. "I had to. I was drunk." -Vivian |
Johnny Buzz 16.05.2006 11:28:59 | |
---|
Tilasin tuon Powerballin sunnuntaina ja tänään tipahti postissa lappu, että pallo on saapunut lähipostiin. Nopeaa toimintaa kerrassaan. Tänään pääsee sitten illalla testaamaan. |
Oan 16.05.2006 12:06:33 | |
---|
Tilasin tuon Powerballin sunnuntaina ja tänään tipahti postissa lappu, että pallo on saapunut lähipostiin. Nopeaa toimintaa kerrassaan. Tänään pääsee sitten illalla testaamaan. Mulle ei ole tullut vieläkään. Prkl... "Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä."
- Armo Pohjavirta |
Nieby 16.05.2006 15:23:57 (muokattu 16.05.2006 15:26:39) | |
---|
paljos maksaa tuo powerball?? E: löytyikin jo... en vain jaksa uskoa että tuosta olisi oikeasti mitään apua.. |
Johnny Buzz 16.05.2006 15:39:34 (muokattu 16.05.2006 15:39:50) | |
---|
paljos maksaa tuo powerball?? E: löytyikin jo... en vain jaksa uskoa että tuosta olisi oikeasti mitään apua.. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=78779 Tsekkaa tuo jo kertaalleen mainittu ketju läpi. Siellä on ainakin ollut tuosta jengille paljonkin apua. Mä oon ainakin valmis tota testaamaan, jos pitää rannevaivat loitolla, sillä ei toi nyt mitään älyttömiä maksa. |
Nieby 16.05.2006 15:42:01 | |
---|
juu tuolta mä löysinkin sen hinnan.. |
Karlsson 16.05.2006 15:45:08 | |
---|
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=78779 Tsekkaa tuo jo kertaalleen mainittu ketju läpi. Siellä on ainakin ollut tuosta jengille paljonkin apua. Mä oon ainakin valmis tota testaamaan, jos pitää rannevaivat loitolla, sillä ei toi nyt mitään älyttömiä maksa. Kannattaa muistaa kuitenkin, että ennen välineurheilua kannattaa keskittyä hyvään ergonomiaan ja vanhanaikaiseen venyttelyyn, niillä kun voi estää ongelmien synnyn kokonaan. "I had to. I was drunk." -Vivian |
pardy 16.05.2006 15:49:08 | |
---|
Kannattaa muistaa kuitenkin, että ennen välineurheilua kannattaa keskittyä hyvään ergonomiaan ja vanhanaikaiseen venyttelyyn, niillä kun voi estää ongelmien synnyn kokonaan. Ite taas tuumin tässä että tilaisko tuon - vaikkei mitään vaivoja olekaan - ihan vaan siitä syystä että sitä on helppo tässä koneella istuessaki vatkutella. Voi asioiden lomassa sitä pyöritellä, harvoin nimittäin tulee ihan varta vasten pidettyä käsijumppia. |
Karlsson 16.05.2006 15:57:01 | |
---|
Ite taas tuumin tässä että tilaisko tuon - vaikkei mitään vaivoja olekaan - ihan vaan siitä syystä että sitä on helppo tässä koneella istuessaki vatkutella. Voi asioiden lomassa sitä pyöritellä, harvoin nimittäin tulee ihan varta vasten pidettyä käsijumppia. Eiköhän tossakin alkuinnostuksen jälkeen voi lopahdus tapahtua. Mutta kertokaapas, mikä tuon toimintaperiaate on ja miten sitä siis käytetään, ei ihan avautunut mainoksen perusteella mulle. "I had to. I was drunk." -Vivian |
Teijo K. 16.05.2006 16:24:57 | |
---|
Eiköhän tossakin alkuinnostuksen jälkeen voi lopahdus tapahtua. Mutta kertokaapas, mikä tuon toimintaperiaate on ja miten sitä siis käytetään, ei ihan avautunut mainoksen perusteella mulle. Tuon pallon sisällä on akseloitu jonkinlainen epäkeskopaino ja sitä pyörittämällä syntyy sitten keskihakuvoimaa jota täytyy pidätellä kädellä. Rasitus tuolla tuntui äkkiseltään aika staattiselta. Että en sitten tiedä, kai se auttaa kumminkin. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä |
Johnny Buzz 16.05.2006 16:29:15 | |
---|
Kannattaa muistaa kuitenkin, että ennen välineurheilua kannattaa keskittyä hyvään ergonomiaan ja vanhanaikaiseen venyttelyyn, niillä kun voi estää ongelmien synnyn kokonaan. Joo, luonnollisesti. Mulla itsellä tää rannevaiva johtuu päätetyöstä. Vaikka ergonomian pitäisi olla kunnossa, niin silti ranne oireilee. Venyttelemäänkin olen alkanut fyssarilla käynnin myötä. Pikku hiljaa alkaa taas ranne olla kunnossa, mutta uusitumisen ehkäsemiseksi hommasin tuon laitteen. |
Johnny Buzz 16.05.2006 16:30:25 | |
---|
Tuon pallon sisällä on akseloitu jonkinlainen epäkeskopaino ja sitä pyörittämällä syntyy sitten keskihakuvoimaa jota täytyy pidätellä kädellä. Rasitus tuolla tuntui äkkiseltään aika staattiselta. Että en sitten tiedä, kai se auttaa kumminkin. Pallon sisällä on siis gyroskooppi, joka vastustaa tekeemääsi liikettä vastaavalla vastavoimalla. Mitä nopeammin pyörität sitä suurempi vastus. |
ozmo 16.05.2006 16:37:13 | |
---|
Lähteekös tosta miten helvetin kova ääni? Meinaan tosi mielenkiintoiselta vaikuttais tuo, mut veikkaan et se lentää ikkunan läpi kadulle jos kovinkin kovaa tuo jatkuva pörinä/ujellus on. Nimimerkillä imurointi o kivvaa. Be nice to females, give a bitch a hug!
Pro Ulrich säätiö#1 |
Lähteekös tosta miten helvetin kova ääni? Meinaan tosi mielenkiintoiselta vaikuttais tuo, mut veikkaan et se lentää ikkunan läpi kadulle jos kovinkin kovaa tuo jatkuva pörinä/ujellus on. Nimimerkillä imurointi o kivvaa. Noitten klippien perusteella siitä lähtee sellainen tasainen pieni hurina, joka nousee kierrosten myötä. Ei siis paha ääni. |
Ihme Basisti 16.05.2006 17:18:22 | |
---|
Sunnuntaina tuon Powerballin tilasin ja tänään pystyi noutamaan postista. Nopean kokeilun jälkeen huomaa kyllä, että laite toimii. Alussa oli vaan vähän hakemista, että löysi pallon kanssa yhteisen rytmin. Ja ei tästä oikein ääntä lähdä, tasaista huminaa vaan. Hankin itsekin ihan varmuuden varalle teidän kauhukertomuksia lukiessani :). |
Johnny Buzz 16.05.2006 19:05:24 (muokattu 16.05.2006 19:05:37) | |
---|
Sunnuntaina tuon Powerballin tilasin ja tänään pystyi noutamaan postista. Nopean kokeilun jälkeen huomaa kyllä, että laite toimii. Alussa oli vaan vähän hakemista, että löysi pallon kanssa yhteisen rytmin. Ja ei tästä oikein ääntä lähdä, tasaista huminaa vaan. Hankin itsekin ihan varmuuden varalle teidän kauhukertomuksia lukiessani :). Joo, mäkin hain sen postista hetki sitten. Hyvin tuntuu laite pelittävän. Hetken tosiaan meni, ennen kuin pääsi sinuiksi tuon pyörittämisen kanssa, mutta kyllä se sieltä sitten löytyi. Tuntuu kyllä varsin tehokkaalta treeniltä, etenkin kyynervarsissa tuntuu varsin makoisasti. Ranne oli duunipäivän jälkeen vähän kipeänä, mutta hetken pyörittelin, sitten päälle venyttelyä ja nyt tuntuu paljon paremmalta. Pitää laittaa lisää kommentteja, kunhan on enemmän tuota käyttänyt. Ajattelin näyttää tuota laitetta fyssarilleni huomen aamuna ja kysyä, mitä hän laitteesta pitää. Saapahan sitten ammattilaisenkin mielipiteen. |
bize 16.05.2006 22:17:03 (muokattu 16.05.2006 22:18:18) | |
---|
Muusikoiden ergonomiaan erikoistuneen Markku Riihelän (jos oikein muistan) ergonomiakurssi oli mainio. Tärkeimpänä keinona rasitusvammojen ehkäisyyn oli tupakoinnin lopettaminen, säännöllinen liikunta ja venyttely. Kahta ensimmäistä perusteltiin sillä että rasitusvammat johtuvat aina puutteellisesta verenkierrosta rasitusalueella. Liikunta lisää hiusverisuonten määrää ympäri kehoa ja parantaa siten verenkiertoa myös käsissä, kun taas nikotiini vastaavasti supistaa verisuonia ja heikentää ääreisverenkiertoa. Staattinen lihastyö (esim. jatkuva puristusliike) on suurempi riski kuin yksipuolinen toistuva liike, vaikka molemmissa on rasitusvamman riski. Hyvä ryhti on myös tärkeää, tarkemmin hartioiden oikea asento. Esim. tietokoneella istuminen voi vetää hartioita eteenpäin, mikä voi painaa suuria valtimoita ja laskimoita kasaan olkapään alueella ja heikentää verenkiertoa käsiin tai aiheuttaa hermopinteen (TOS, kaverilla tuli yllättäen, soittotaukoa takana kohta 6kk). Tähän toimii lapaluiden lähentäjälihasten voimaharjoittelu väh. 3 kertaa viikossa esim. soutulaitteella (mites vanhan kansan soutelu järvellä, jos vesistöjen äärellä asuu) tai jumppakuminauhalla ja rintalihasten venyttely esim. ovenkarmia vasten. Kättä neuvottiin pitämään koukussa, jottei hermojen venymistä tapahdu. Tutkimusten mukaan melussa tupakointi myös yli kaksinkertaistaa meluvamman riskin. Jos soittoa kertyy useempi tunti päivässä niin ennaltaehkäisy on järkevää asianmukaisin toimenpitein. Itellä tuli ranneongelma vuosi sitten äkkiarvaamatta ja kyllähän tuosta itseään saa syyttää. "Singing" mids from the j-pickup |
Pänkäle 16.05.2006 22:58:05 | |
---|
On se hienoa, kun kaunis tyttö tekee sivuilleen venyttelyoppaan basisteille. Itselläni basso roikkuu suhteellisen matalalla, ja olen sen havainnut itselleni parhaaksi rentouden kannalta. Jos sitä nostaa vähääkään, tulee oikean käden soitosta kivuliasta ja vaivalloista (en ole vain löytänyt kultaista keskitietä, aina on jommalla kummalla kädellä asiat huonosti). Isälläni on kyllä tenniskyynärpää molemmissa käsissä, ja tuntuu hankaloittavan elämää ajoittain paljonkin. Toivottavasti ei satu mitään isompia käsivaivoja omalle kohdalle. Everything louder than everything else. |
Epämuusikko 17.05.2006 00:31:29 | |
---|
Muusikoiden ergonomiaan erikoistuneen Markku Riihelän (jos oikein muistan) ergonomiakurssi oli mainio. Olen tainnut käydy tuon saman. Vielä kun muistaisi noudattaa oppeja. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |