Aihe: Marshall Jackhammer, Guv'nor ja Bluesbreaker pedaalit
1
kupteri
30.09.2003 13:33:59

Onko kenelläkään kokemuksia kautta fiiliksiä peleistä? Ovat aika ystävällisessä hinnassa (65-70 paikkeille), eli äkkisiltään ei paha. Jackhammer lupaa olla JCM800 crunchista aina JCM2000:n tiukkaan säröön, Guv'nor sitten jotain keveämpää(?) ja Bluesbreaker, joka toimii myös buusterina.
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Tinmo
30.09.2003 13:39:49
Jackhammer on hiton hyvä, olen sen omistanut nyt jotain päälle viikon. Siitä saa OD asennossa bluesit & AC/DC rockit ja Dist. asennossa irtoo Iron Maiden, kaikennäköistä säröä, hintakin on pieni. Kannattava ostos oli kyllä.....
Koira vinkuu
Eemil
30.09.2003 16:20:46
Kauheen hyvän ja halvan särön löysin ibanezilta: tonelock-sarjan smashbox. Käy ihmees testaamassa.
Torilla 3kk vanha Ibanez S540wnsol 900€, Zoom gfx-8 350€ ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200€. Tiedustelkaa perkeleet.
Olli S.
30.09.2003 16:43:19

Jackhammer on hiton hyvä, olen sen omistanut nyt jotain päälle viikon. Siitä saa OD asennossa bluesit & AC/DC rockit ja Dist. asennossa irtoo Iron Maiden, kaikennäköistä säröä, hintakin on pieni. Kannattava ostos oli kyllä.....

Paljonko maksoit ja mistä ostit?
Viimeinkin se musiikkinäyte!
Guitarfreak
30.09.2003 17:41:40
Noh... "onnellisena" Jackhammerin omistajana voin sanoa, että tuo JH-1 ei aivan pidä sitä mitä lupaa...

OD moodi on melko kireä eikä siinä ole omasta mielestäni dynamiikka aivan kohdillaan. Dist on tunkkainen kuin isosedän kuolinkamari vuoden avaamaatomuuden jälkeen. Bypass taas on lähinnä vitsi. Banjolta kitara kuulostaa sen läpi, ilman diskantteja. aika tuhnu. Ainoa jota oikeasti voi käyttää on tuo OD asento. siitä saa edes vähän oikeaa soundia. Kun ODssa riittää säröä vaikka ihan metalliin asti, niin jää tuo Dist puoli melko kuriositeetiks.

Muutenkin hyvää soundia on todella vaikea kaivaa juuri kohdilleen Contour ja Contour Freq säädöistä johtuen. Ne ei tunnu koskaan osuvan yhtäaikaa kohdilleen. Muutenkin säädöt tuntuu useammin osuvan "siihen viereen", kuin "just kohilleen". Bass ja Treble napitkin on saatu toimiman hyvin synkassa, eli kun toista nappia vääntää, niin toinenkin liikkuu samaan tahtiin. Ei Hyvä.

Ja mun speduun tuli vielä semmonen vika, ettei se toimi kuin muuntajalla, pattereilla ei ollenkaan. Ei sen puoleen... opiskelijalla ei olis varaa ostaa pattereita tähän laitteeseen. Se juo niitä lahjakkaasti.

Hyviä puolia laitteessa on kohtalainen paino ja melkoisen jykevä rakenne (paitsi "bypass"-kytkin).

Jos on mahdollisuus niin harkitse edes jotain muuta kun Jackhammeria.

Mulla siis oli sillon Fenderin nuppi ja Mesan kaappi.
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
Tinmo
30.09.2003 17:45:21
Paljonko maksoit ja mistä ostit?

Ostin sen nimimerkiltä Paranoid, hintaa nyt en muista mutta halpa oli.
Koira vinkuu
kupteri
30.09.2003 17:59:30

Bypass taas on lähinnä vitsi. Banjolta kitara kuulostaa sen läpi, ilman diskantteja. aika tuhnu.

Ei kuulosta true bypassilta jos soundi noin muuttuu?
mathias
30.09.2003 18:13:30 (muokattu 30.09.2003 18:18:36)
Kyllä, ViikatemieS puhuu asiaa. Jackhammeria voi kyllä suositella erittäin lämpimästi. Olen omistanut kyseisen laitteen muutaman vuoden. Säröä irtoaa hempeilystä metalliin.

LISÄYS: Makuasioitahan nämä, mutta Guitarfreakin kanssa olen eri mieltä. Säätäminen on tarkkaa touhua, mutta kun asiaan perehtyy, saa aikaiseksi todella hienot soundit. Kärsivällisyys on tässä valttia...
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
PuNkKi
30.09.2003 18:16:03
Säröä irtoaa hempeilystä metalliin.

vaikka marshallin tekemä onkin vai? :)
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
mathias
30.09.2003 18:19:36
vaikka marshallin tekemä onkin vai? :)

Heh. Sarkasmi kukoistaa.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
kupteri
30.09.2003 18:30:20

Kärsivällisyys on tässä valttia...

Jos bypass mössii äänen, niin mikään säätö ei auta.

Bypassin pitää olla sellainen, että se tosiaan on totaalisesti irti signaalitiestä kun poljin ei ole käytössä. Se kyllä osataan tehdä, ainoastaan valmistajan viitseliäisyydestä kiinni, laittaako "helpon, aina piirien läpi menevän" vai "oikeasti erotetun" systeemin paavoon.

Joo, pitää tutkia asia ennenkuin laittaa rahaa (edes pieniä määriä) kiinni.
Guitarfreak
30.09.2003 19:31:37
LISÄYS: Makuasioitahan nämä, mutta Guitarfreakin kanssa olen eri mieltä. Säätäminen on tarkkaa touhua, mutta kun asiaan perehtyy, saa aikaiseksi todella hienot soundit. Kärsivällisyys on tässä valttia...

Bass ja treble napit kun jumittavat keskenään mun versiossa, niin on aika turhauttavaa yrittää edes säätää tarkasti.

Enemmän tässä laitteessa on kuitenkin niitä "huonoja" soundeja mun mielestä. :P
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
Dr. Muff
30.09.2003 19:52:09
Omistin Guv'nor II:n jonkun vuoden. Mun mielestä siinä oli ihan hyvä bypass, ei syönyt signaalia. Säröä lähti ihan od:stä aika säröiseen meininkiin, kitarasta riippuen. Tuhti palikka.

Kevyet rutut oli kuitenkin vähän sellaiset vetelät, lontoolainen vois sanoa a bit too bassy transistorized piece off shite. Isommilla gain-säädöillä se toimi paremmin. Kyllä siitä sai monenlaista säröä irti, skoopatusta ihan ok bluesliidiin asti. Aika ruuvaaminen siinä kyllä oli.

Olen aika tarkka noissa soundiasioissa ja ei se nyt mikään huono ollut joskaan ei mikään erityisen hyväkään. Riippuu kanssa vaffarista miten se potkii, esim. Mesa/boogien kanssa se futas ihan jees, mutta Peavey Classicin kanssa se oli mitä oli.

Semmonen rok-särö.
kupteri
01.10.2003 11:54:09

a bit too bassy transistorized piece off shite

:-)

Olen aika tarkka noissa soundiasioissa ja ei se nyt mikään huono ollut joskaan ei mikään erityisen hyväkään. Riippuu kanssa vaffarista miten se potkii, esim. Mesa/boogien kanssa se futas ihan jees, mutta Peavey Classicin kanssa se oli mitä oli.

Osaisitko suositella tarkkana kaverina sitten hyvää (mutta ei sikahintaista) AC/DC ja muuhun hardrockiin sopivaa pedaalia jos nuo Marsun uudet on hankalia kavereita?

BOSSin OS-2 oli jossain vaiheessa mielessä kans...
kupteri
01.10.2003 12:02:08

Jatkoin aiheesta "yleisemmässä säikeessä"

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 3&o=0&x=692cf297d7&co=0
Dr. Muff
01.10.2003 13:33:29
Osaisitko suositella tarkkana kaverina sitten hyvää (mutta ei sikahintaista) AC/DC ja muuhun hardrockiin sopivaa pedaalia jos nuo Marsun uudet on hankalia kavereita?

BOSSin OS-2 oli jossain vaiheessa mielessä kans...

No tollasessa ac/dc-tyylisessä se oli juuri omimmillaan. Ei se huono ollut mutta ei niin hyväkään että olisin sen säästänyt. Hankin meinaan sillon uuden vahvarin jonka kanssa en enää tarvinnut erillisiä säröjä.

OS-2 koitin joskus pikaisesti kaupassa ja ei säväyttänyt sekään.

Oikeastaan ainut budjettiluokan särö mistä olen pitänyt on Tubescreamer ja sekin on enemmän sellainen kevytruttu/boosti, tarttee kaverikseen hyvän vaffarin.
Asmi
01.10.2003 15:30:53
Mulla on ollu bluesbreaker-spedu jonku vajaan kuukauden. Särönä en sitä paljon käytä, mutta boosterina se on oiva peli. Ja särökin on ihan käyttökelpoinen. Mulla ei oo ollu ton bypassin kans mitään ongelmia. Eli ei mun mielestä väritä ääntä...
...Tyhmyrin selässä soikoon keppi...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)