Aihe: Rockmeininki hiukan vanhemmalla iällä
1 2 3
Kirjoitus virhe
16.05.2006 14:55:49 (muokattu 16.05.2006 14:57:35)
Pöh. Rokki pitää nuorekkaana.

Edit: Niin siis itse olen nuori mutta tunnen muutaman elävän todisteen =)
HEAVYROCKPELLE. http://www.mikseri.net/music/play.php?id=189807&type=hi
apenaattori
18.05.2006 21:43:32
Rockari paranee iän myötä. Kun alkaa eletty elämä näkyä kasvoissa ja kropassa niin siinä on karismaa ja sitä rock henkeä helvetin paljon enemmän kuin jossain alle 20v junnussa

Kyllä.
"The harder you try the dumber you look."
Rinneto
18.05.2006 22:07:05 (muokattu 18.05.2006 22:11:40)
Juurikin noin kun käsi sanoi. Itte oon tämmönen just 15-vuotias ja joskus kyllä mietityttää itteänikin, että mitä mahtaa vannoutuneet kuuskyt/seiskyt/kasikytluvun rokkarit ajatella tästä rockin uudesta sukupolvesta, jota itse edustan.

Luulin muuten aluksi kysymyksen koskeneen sitä, että saat halveksivia katseita 50-vuotiailta rokkisediltä, joiden mielestä et voi olla rock, kun et oo eläny "todellisen Rock N' Rollin kulta-aikaa" :).
Marshall Silver Jubilee 2553 Half-Stack.
jawalami
19.05.2006 08:41:05

Morjens!

Väittäisin, että vanhentuessa on helpompi olla sitä mitä oikeasti haluaa. Uskaltaa, kun ei tarvitse miellyttää enää ketään muita kuin itseään. Itse aloitin vasta tänä vuonna käyttämään stetsonia keikoilla, kun bändi nyt kantrirokkia soittaa. Ikävuosia tulee kesäkuussa täyteen 31.

Parikymppisenä ei ihan oikeasti kehdannut myöntää pitävänsä kantrista - ei ainakaan mimmeille baarissa. Usein jo pelkkä Eaglesin mainitseminen sai aikaan halveksuvia katseita. Olisi tietty pitänyt olla jotakin rajua ja rankkaa.

Epämuodikkuus musiikillisissa valinnoissa on myös siitä hauskaa, että se antaa persoonallisen leiman heti kättelyssä. Kyllä minä ainakin tulisin mieluummin muistetuksi kantripellenä kuin tusinarokkarina.

Jalo Walamies
tigrushka
19.05.2006 08:47:08
Väittäisin, että vanhentuessa on helpompi olla sitä mitä oikeasti haluaa. Uskaltaa, kun ei tarvitse miellyttää enää ketään muita kuin itseään.

Epämuodikkuus musiikillisissa valinnoissa on myös siitä hauskaa, että se antaa persoonallisen leiman heti kättelyssä.

Hyvin sanottu, allekirjoitan nämä täysin!
"Wovon man nicht lesen kann, darüber muss man schreiben."
rheinone
21.05.2006 03:21:56
Eiköhän tuo tarkoita käytännössä sitä että vaimo ei itse välitä kuunnella ko. levyjä. Tuskin nyt sentään on kieltänyt niiden kuuntelua mieheltään.

Täh, meidän ex-huushollissa homma kulminoitui tilanteeseen ku ex-vaimo tuli saksien kanssa ja leikkas pokkana kaiuttimista piuhat poikki. Tais olla levylautasella AC/DC:tä jossen väärin muista. Repikää siitä!
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
tigrushka
21.05.2006 15:35:08
Täh, meidän ex-huushollissa homma kulminoitui tilanteeseen ku ex-vaimo tuli saksien kanssa ja leikkas pokkana kaiuttimista piuhat poikki. Tais olla levylautasella AC/DC:tä jossen väärin muista. Repikää siitä!

No, teidän ex-huushollissa oli selvästi eri pelisäännöt kuin meidän nykyisessä:
Meidän huushollissa ainakin on voimassa kirjoittamaton laki jonka mukaan kumpikaan ei piinaa toista levyillä joita toinen ei voi sietää vaan kuuntelee niitä itsekseen. Ihan perushuomaavaisuutta kun toimii molempiin suuntiin.
rheinone
23.05.2006 10:12:48 (muokattu 23.05.2006 10:21:45)
No, teidän ex-huushollissa oli selvästi eri pelisäännöt kuin meidän nykyisessä:

Joo, näin oli. Eli skenaario olisi ollut vielä pahempi jos olisin vetäytynyt kuulokkeet päässä omiin oloihini "pakoon perheeltä ja siihen liittyviltä velvollisuuksilta". Mutta tuossa meidän tapauksessa kysymys ei ollutkaan mistään muusta kuin puolisoiden välisestä valtapelistä.
paavi
29.05.2006 22:53:59
Tähän ajattelin lisätä sellasen ajatuksen, että ei oo väärin muutella sitä omaa tyyliä, ei oo väärin olla muuntautumiskykyinen. Helposti siinä tulee skitofreeninen olo, mutta itse ainakin joudun useasti vaihtamaan kolmenkin erilaisen roolin välillä jopa yhden vuorokauden aikana. Tietenkin on se vaihtoehto, että pitää niitä rock-kuteita päivästä toiseen, mutta itselleni oon huomannut sopivaksi sellasen rennon muuntautumisen. Mun tapauksessa kyllä kuitenkin puhutaan enemmänkin päänsisäisistä seikoista, ulospäin mulla ei oo kyllä mitään hallitsevaa tyyliä...ei vaan jaksa panostaa...

Mutta sen rennon rock-asenteen pidän aina päällä. Se toimii kaikkialla, hautajaisista business-illallisiin, kunhan vain hallitsee jokaisen ympäristön käyttäytymisnormit. "Oikea" pukeutuminenhan on vain kohteliaisuutta muita kohtaan. Pitää tavallaan antaa hieman periksi tilanteelle kuitenkaan menettämättä omaa persoonallisuuttaan.
"The higher we go / the lower we'll find ourselves in the end / the more we think we know / the more there is to learn my friend"
jussiohman
29.05.2006 23:10:25
Kaikki pukeutukoot just niinkuin haluaa. Perseestä vaan, että jos tämänkin topikin olisi joku yläaste-ikäinen tehnyt, olisi kehujen ja rohkaisujen sijasta tullut silkkaa vittuilua ja rölölöötä.
tytön haarukasta löydettiin pakkohyvän merkkejä
rheinone
30.05.2006 08:22:14
Mutta sen rennon rock-asenteen pidän aina päällä. Se toimii kaikkialla, hautajaisista business-illallisiin, kunhan vain hallitsee jokaisen ympäristön käyttäytymisnormit. "Oikea" pukeutuminenhan on vain kohteliaisuutta muita kohtaan. Pitää tavallaan antaa hieman periksi tilanteelle kuitenkaan menettämättä omaa persoonallisuuttaan.

Just näin. Bisneksessä puku päällä ja tukka ponnarilla, vapaa-aikana farkkurotsi ja tukka auki, mut mikä tärkeintä: rock-asenne säilyy aina.
superfly
30.05.2006 23:48:24
Paavi puhuu taas harvinaisen viisaita sanoja.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Makkari
02.06.2006 20:36:12 (muokattu 02.06.2006 20:36:22)
Parikymppisenä ei ihan oikeasti kehdannut myöntää pitävänsä kantrista - ei ainakaan mimmeille baarissa. Usein jo pelkkä Eaglesin mainitseminen sai aikaan halveksuvia katseita. Olisi tietty pitänyt olla jotakin rajua ja rankkaa.

Mitäh?! Eikö country sitten ole rajua ja rankkaa?

Luulin muuten aluksi kysymyksen koskeneen sitä, että saat halveksivia katseita 50-vuotiailta rokkisediltä, joiden mielestä et voi olla rock, kun et oo eläny "todellisen Rock N' Rollin kulta-aikaa" :).

Mä oon joskus miettinyt, että olenko nyt ihan pelle, kun kuuntelen samaa musiikkia, jota mun mutsini kuunteli 40 vuotta sitten, enkä itse elänyt vielä edes 20 vuotta sitten, mutta onneksi on helppo vaan todeta että eihän sillä ole väliä tehtiinkö musiikki 1950- vai 200-luvulla, eikä sillä ole väliä tehtiinkö se maalla vai kaupungissa, eikä sillä, tehtiinkö se Louisianassa, Kaliforniassa vai Helsingissä, mutta rock 'n' roll ei kuole koskaan.
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
Palikkatilu92
05.06.2006 22:43:01
Hevari hautaan asti.
Bonesaw
05.06.2006 22:55:50 (muokattu 05.06.2006 22:56:12)
Hevari hautaan asti.

Hehe. Satkusta vetoa,että soittelet 60 veenä ränsistyneen talosi portailla bluesia kapisen kulkukoiran haukunnan säestämänä.
"Wahia pitää polkee sellai et mitkä fiilikset on nii sitä rataa... toimii ainakin mulla... se luo hyvin tunnelmaa... suosittelen."
salmivaara
07.06.2006 10:34:27

Hevari hautaan asti.

14v jannun sormista suht kovaa tekstiä, mut toi kuuluu ikään.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Julmettu
07.06.2006 14:02:48 (muokattu 07.06.2006 14:02:53)
Kerry King.

Ei mulla muuta sanottavaa ole :D
kirjoittelija
10.06.2006 20:12:45
Itse täytän pian 30 ja vaatteet vois olla kenen tahansa teinipissis-rokkaripimun päällä. Siis farkut, tennarit, niittivyö ja joku pääkallopaita esim. N. kerran kuussa mietin että pitäiskö oikeesti hommata se joku jakkupuku kun työkin on aika "aikuinen". Mutta en oo vielä viittiny muuttua kun viihdyn just näin. Ehkä sit viiskymppisenä. Ehkä.
On kivaa olla kiva.
tigrushka
10.06.2006 21:13:34
Toissailtana kun katseli 59-vuotiaan James Newell Osterbergin kohkaamista niin ajatteli taas kerran että ikä on vain numero... ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)