IamS 15.05.2006 23:03:10 | |
---|
Itse olen kannatellut 5,2 kg bassoa jo seitsemän vuotta ja ajattelin kysäistä, että onhan jollain läskimpi basso? Siis sähköbasso ei countra. Kenellä on kevyin basso? "Basson pitää olla niin kovalla, että se haisee" -Ystäväni Rautakorpi |
rijopu 15.05.2006 23:11:24 | |
---|
Mä tein bubingasta ja vengestä 5-kielisen basson, joka taisi painaa 5,3 kiloa. Kunnon jötkäle se oli ja siinä oli mielettömän hyvä soundi. Piti myydä se, kun muotoilu ei miellyttänyt silmää. |
J.Hollström 15.05.2006 23:11:39 | |
---|
Fender Precision -75: ~4.1 kg Fender Jazz Bass -75: ~3.9 kg "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
M.Hanski 15.05.2006 23:26:12 | |
---|
Mun Warwick Streamer Ltd. Edition '89 kellottaa vaakaan 4,2 kg. |
hollstro 15.05.2006 23:27:42 | |
---|
Kevyin on '65 Presari, 3.3 kg Painavin on MM Sabre, 4.2 kg |
Jesus Muerte 15.05.2006 23:29:59 | |
---|
Warwickin katalogin mukaan Thumb 5 näyttäisi painavan 3,7 kiloa. Puntarin puuttuessa en voi varmistaa tämän väitteen todenperäisyyttä. Lähes mielenkiintoisesti neck-through-malli näyttäisi painavankin sitten jo viisi kiloa. Ilmeisesti aika paljon painavampaa puuta. |
pardy 15.05.2006 23:31:50 (muokattu 15.05.2006 23:36:22) | |
---|
Ääh, olkoon. |
hollstro 15.05.2006 23:34:34 | |
---|
Ei pitäis mun mielestä kyllä olla. Bubinga ja ovangkol on samansukuisia puita ja mun mielestä ovangkol on niistä jopa painavampi. Tota painoeroa en kyllä ymmärrä, koska kaulamateriaali on kuitenki sama. No vot sie, samannimisestä materiaalista voi tehdä samanlaisen soittimen joka painaa yli kilon enemmän kuin toinen. Saarni on oikein huippuesimekki tästä. Samoin mahonki. |
Jesus Muerte 15.05.2006 23:37:47 | |
---|
Ei pitäis mun mielestä kyllä olla. Bubinga ja ovangkol on samansukuisia puita ja mun mielestä ovangkol on niistä jopa painavampi. Tota painoeroa en kyllä ymmärrä, koska kaulamateriaali on kuitenki sama. No näinpä. Nämä tiedothan ovat siis peräisin jenkkiwarren sivuilta, joten mistäs sitä tietää, vaikka siellä luettelossa olisi tullut yksikkömuunnosvirhe. Tosin tätä teoriaa vastaan potkii se, että luvut näyttäisivät kuitenkin olevan ihan loogisesti linjassa eri mallien välillä. Tässäpä vielä suora linkki kyseiseen taulukkoon: http://www.warwickbass.com/specs.pdf |
bluesteel 16.05.2006 09:09:14 (muokattu 16.05.2006 09:09:28) | |
---|
Liikaa. Vasen olkapää tulee aina pirun kipeäksi parinkin tunnin treenien jälkeen. Jos siis seisaaltaan soittaa. |
Finite Fear 16.05.2006 09:20:57 | |
---|
Cheri Basic 7.2kg Cheri basic |
Cheri Basic 7.2kg Paljonhan Cheri Custom painaisi, jos basic on jo ton verran? "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
Teijo K. 16.05.2006 09:59:54 | |
---|
No vot sie, samannimisestä materiaalista voi tehdä samanlaisen soittimen joka painaa yli kilon enemmän kuin toinen. Saarni on oikein huippuesimekki tästä. Samoin mahonki. Onneksi insinööri on todistanut että sillä painolla ei ole mitään merkitystä. :) Meikä on tässä saamassa yhden omatekemän "passon" takaisin useamman vuoden eron jälkeen. Tässä laitteessa on bubingarunko ja paksu sellainen yhdistettynä isoon passotyyliseen muotoiluun. Voin kertoa että painaa palijon. Kunhan saan sen käsiini niin punnitsen ja tulen sitten kertomaan tänne. :) Soundithan tässä passossa on kuitenkin mallia "Dimarzio". Sanoo insinööri. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä |
Karlsson 16.05.2006 10:01:30 | |
---|
Soundithan tässä passossa on kuitenkin mallia "Dimarzio". Sanoo insinööri. Wau! Soundi lähtee Dimarziosta? Pitää vissii laittaa mikit vaihtoon. "I had to. I was drunk." -Vivian |
Teijo K. 16.05.2006 10:06:07 | |
---|
Wau! Soundi lähtee Dimarziosta? Pitää vissii laittaa mikit vaihtoon. Jos haluat soundit mallia "Dimarzio" niin näinhän se on tehtävä. Sen on paljon meitä fiksummat todistaneet että muulla ei ole merkitystä kuin mikin merkillä ja mallilla. Kaikki muu on vain psykoakustiikkaa. ;) Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä |
Karlsson 16.05.2006 10:11:34 | |
---|
Jos haluat soundit mallia "Dimarzio" niin näinhän se on tehtävä. Sen on paljon meitä fiksummat todistaneet että muulla ei ole merkitystä kuin mikin merkillä ja mallilla. Kaikki muu on vain psykoakustiikkaa. ;) Joskus olisi hienoa kun joku rakentaisi näiden meitä viisaampien teorioiden mukaan soittimen. Se olisi varmasti maailman paras. Kyllä heruis. "I had to. I was drunk." -Vivian |
Teijo K. 16.05.2006 10:14:01 | |
---|
Joskus olisi hienoa kun joku rakentaisi näiden meitä viisaampien teorioiden mukaan soittimen. Se olisi varmasti maailman paras. Kyllä heruis. Jos saan sen Dimarzion mikkin nyt ostettua, niin voi olla että saan sitten tehtyä soundillisesti kaksi täysin identtistä sbassoa. No toiseen on suunnitteilla leppärunko mutta eihän se vaikuta, eihän? :) Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä |
bize 16.05.2006 14:19:30 (muokattu 16.05.2006 14:20:01) | |
---|
Squier precision 4,3kg, Warwick fortress 5 4,5kg. Kapeella nailonhihnalla on tullu vedettyä, kyllähän tuo paksumpi vois olla paikallaan pidemmissä sessioissa. Chiefin saarnirunkoinen presari painaa varmasti yli 5! "Singing" mids from the j-pickup |
ozmo 16.05.2006 16:21:22 | |
---|
5kielinen Corvette bubingarungolla ja ovankgol kaulalla. Lisäksi konehuone täynnä lyijyä kaulapainoisuutta kompensoimaan... Painoa ihan saatanasti! Mut tykkään vaan, mukavampi soittaa kun ei tunnu miltään vitun riisitikulta, tai huh, mikä pahempaa kitaralta! se soitin... :) Be nice to females, give a bitch a hug!
Pro Ulrich säätiö#1 |
jahuh0 16.05.2006 18:17:34 | |
---|
G&L Tribute L-2000 = 4,6 Kg Warwick rockbass corvette = 3,7 Kg. yllättävän pieni ero noissa oliki, olisin tota tributea veikannu vähä painavammaksi vielä... köykäsiä keppejä molemmat :D |