pardy 13.05.2006 18:23:18 | |
---|
kerrankin tajusin jotain ihan ite keneltäkään kyselemättä.. onko toi sit yleinenkin kotipatentti- lukko? Eio mulle ainakaan tullu mieleen, ihan suosiolla oon aina kaupasta lukot ostanu. Toisaalta taas haluan kyllä että hihnan saa otettua nopeasti irtikin kun tapaan kuljettaa soitinta yleensä hihna irrallaan. |
Nieby 13.05.2006 18:29:07 | |
---|
Eio mulle ainakaan tullu mieleen, ihan suosiolla oon aina kaupasta lukot ostanu. Toisaalta taas haluan kyllä että hihnan saa otettua nopeasti irtikin kun tapaan kuljettaa soitinta yleensä hihna irrallaan. mä en irrota oikeestaa ikinä sitä hihnaa.. |
Tana 14.05.2006 12:08:26 | |
---|
mä en irrota oikeestaa ikinä sitä hihnaa.. Enpä ole ennen tollasesta prikka-virityksestä kuullut... Mutta jos sulla ei ole tarvetta irrottaa sitä hihnaa, niin toihan on aivan täydellinen ratkaisu :) |
The Nakkisormi 14.05.2006 14:43:42 | |
---|
Itse väänsin tällaiset joskus hakaneuloista. Hyvin pelitti! Rock And Roll Over! |
Nieby 14.05.2006 14:55:38 | |
---|
Enpä ole ennen tollasesta prikka-virityksestä kuullut... Mutta jos sulla ei ole tarvetta irrottaa sitä hihnaa, niin toihan on aivan täydellinen ratkaisu :) en o miekää kuullu, kunhan vaa keksin ja menin kattoo ni autotallis oli just sopivat prikat.. |
hollstro 14.05.2006 14:59:53 | |
---|
Enpä ole ennen tollasesta prikka-virityksestä kuullut... Mutta jos sulla ei ole tarvetta irrottaa sitä hihnaa, niin toihan on aivan täydellinen ratkaisu :) Näitä näkee ammattisoittajillakin, eli hihna on prikalla ja ruuvilla kiinteästi kitarassa kiinni. |
Tana 14.05.2006 16:45:25 | |
---|
Näitä näkee ammattisoittajillakin, eli hihna on prikalla ja ruuvilla kiinteästi kitarassa kiinni. Juu, no nyt on mulla tossa washburnissa, loistava&halpa viritelmä! Musarissa onkin sitten kaupan lukot. |
Nieby 15.05.2006 15:07:02 | |
---|
|
Prowleri 15.05.2006 15:33:22 (muokattu 15.05.2006 15:33:44) | |
---|
Mulla onpi nuo Schallerit olleet käytössä joitakin vuosia, kaikissa bassoissa nykyään, hyvin toimii. Schallereista miinuspuolina tulee mieleen että aina on pakko ostaa klipsusetti jossa on sekä hihnan lukot että soittimeen tulevat tapit, eikä kumpiakaan saa erikseen (saako muihin lukkoihin?) Lisäksi Schallereiden hinta vaihtelee värin mukaan - kromiset ovat halvimmat, mustista ja kullitetuista saa maksaa ekstraa. Däigä! |
rijopu 15.05.2006 15:54:16 | |
---|
Mulla onpi nuo Schallerit olleet käytössä joitakin vuosia, kaikissa bassoissa nykyään, hyvin toimii. Schallereista miinuspuolina tulee mieleen että aina on pakko ostaa klipsusetti jossa on sekä hihnan lukot että soittimeen tulevat tapit, eikä kumpiakaan saa erikseen (saako muihin lukkoihin?) Lisäksi Schallereiden hinta vaihtelee värin mukaan - kromiset ovat halvimmat, mustista ja kullitetuista saa maksaa ekstraa. Shalleriin saa ostettua myös pelkästään tappeja. Esim Millbrook myy. |
Prowleri 15.05.2006 17:34:53 | |
---|
Shalleriin saa ostettua myös pelkästään tappeja. Esim Millbrook myy. Kiitos. Däigä! |
Mange 15.05.2006 21:05:37 | |
---|
En tiedä minkä merkkisiä mun straplokit ovat, mutta ne ovat teräksisiä, ja niihin kuuluu yksi osa joka kinnitetään kitaraan ja toinen osa joka kiinnitetään remmiin mutterilla. En kuitenkaan käytä ne sillä tavalla kun huomasin aika varhain että mutteri irtosi helposti. Oli sekä turvallisempaa että kätevämpää laittaa hihna ensin paikalleen kuten tehdään tavallisestikin ja sitten lukita remmi toisella hihnalukkoon kuuluvalla osalla. Ja remmi pysyy paikallaan. Menetelmä muistuttaa siis aika paljon Paranoid90:n "patenttia" mutta remmi on irrotettavissa ja kiinnitettävissä helposti. |
En tiedä minkä merkkisiä mun straplokit ovat, mutta ne ovat teräksisiä, ja niihin kuuluu yksi osa joka kinnitetään kitaraan ja toinen osa joka kiinnitetään remmiin mutterilla. En kuitenkaan käytä ne sillä tavalla kun huomasin aika varhain että mutteri irtosi helposti. Oli sekä turvallisempaa että kätevämpää laittaa hihna ensin paikalleen kuten tehdään tavallisestikin ja sitten lukita remmi toisella hihnalukkoon kuuluvalla osalla. Ja remmi pysyy paikallaan. Menetelmä muistuttaa siis aika paljon Paranoid90:n "patenttia" mutta remmi on irrotettavissa ja kiinnitettävissä helposti. Onko kyseessä tällänen värkki: http://thefourarts.com/prodimages/schallgold.jpg ? Kyllä ne on mulla pysyny ne mutterit kiinni aivan loistavasti ku on vaan kiristäny kunnolla kättä pidemmällä eikä vaan sormin. |
Teijo K. 15.05.2006 22:10:09 | |
---|
Onko kyseessä tällänen värkki: http://thefourarts.com/prodimages/schallgold.jpg ? Kyllä ne on mulla pysyny ne mutterit kiinni aivan loistavasti ku on vaan kiristäny kunnolla kättä pidemmällä eikä vaan sormin. Eipä ole minullakaan ollut ongelmia noiden kanssa. Kaikissa bassoissa on ollut tuollaiset nyt kymmenisen vuotta, vähän reilutkin. Ehkä kaikki ei vaan osaa kiristää mutteria? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä |