Super-Jari 28.09.2003 16:47:58 | |
---|
Minulla on hirveä hinku saada Les Paul ja nyt sitten haluan kuulla les paulin omistajilta kommentteja omistaan. Kenen tekemä, minkä hintainen ja mikä hyvää mikä huonoa? Itse en siis aio ostaa yli sanotaan 800€ hintaista. Kertokaa, valaiskaa.. Eikä sitten mitään väittelyä vaan mielepiteitä. hevi ja metalli on ihan eri asioita. hevi on semmosta hyvää, esim. deep purple, iron maiden, Led Zeppelin, Uriah Heep, yms. Hevi sit on semmosta miss ei oo mitään järkee, just niinku Kotiteollisuss, Bodom yms. -vniskanen |
migeboy 28.09.2003 16:51:22 | |
---|
Olisko joku Tokai? Ne tekee laatukeppejä, ja tohon hintaan irtoo kyllä joku tokain lespaul. |
Super-Jari 28.09.2003 16:53:49 | |
---|
Olisko joku Tokai? Ne tekee laatukeppejä, ja tohon hintaan irtoo kyllä joku tokain lespaul. voi olla aika lähellä kun ei mitään kipsonia ole varaa ostaa ikinä. Tässä ei nyt vaan käynyt selväksi hyvät/huonot puolet. :) hevi ja metalli on ihan eri asioita. hevi on semmosta hyvää, esim. deep purple, iron maiden, Led Zeppelin, Uriah Heep, yms. Hevi sit on semmosta miss ei oo mitään järkee, just niinku Kotiteollisuss, Bodom yms. -vniskanen |
migeboy 28.09.2003 17:01:54 | |
---|
voi olla aika lähellä kun ei mitään kipsonia ole varaa ostaa ikinä. Tässä ei nyt vaan käynyt selväksi hyvät/huonot puolet. :) Mää jätin ne hyvät ja huonot puolet tarkotuksella sanomatta, kun en mäkään oo niistä niin kauheen hyvin perille. Valistaa muakin. |
LaXu 28.09.2003 17:05:22 (muokattu 28.09.2003 17:05:47) | |
---|
Japanilainen Tokai Love Rock, tai sitten Fenix Les Paul jos jostain löydät. Haulla löytyy kummastakin asiaa. |
fox 28.09.2003 17:19:31 | |
---|
Japanilainen Tokai Love Rock, tai sitten Fenix Les Paul jos jostain löydät. Haulla löytyy kummastakin asiaa. Fernandes SuperGrade vielä lisukkeeksi. Jos haluat jännitystä niin haravoi ebaysta vielä Orvilleja. Monta kertaa mainitut Burnyt on Fernandeseja toisella nimellä. Vanhat Ibanezin set-neck kopiot. Noista kun lähdet tutkiskelemaan ja testimään niin eiköhän joku löydy. |
Vilhelmus 28.09.2003 17:19:57 | |
---|
|
LaXu 28.09.2003 17:23:44 | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=11956 Millainen tuo olisi? Nätti on kuin karamelli. Koskas noita Epiphoneja tehtiin Japanissa? Ja millaisia laatueroja oli mm. materiaaleissa näihin nykyisiin? Vai onko tuo tätä Elite/Elitist sarjaa? |
LaXu 28.09.2003 17:25:22 | |
---|
Fernandes SuperGrade vielä lisukkeeksi. Jos haluat jännitystä niin haravoi ebaysta vielä Orvilleja. Monta kertaa mainitut Burnyt on Fernandeseja toisella nimellä. Vanhat Ibanezin set-neck kopiot. Noista kun lähdet tutkiskelemaan ja testimään niin eiköhän joku löydy. Noita Burnyja on kait myöskin korealaisia malleja, jotka eivät ole niin hyviä kuin japanilaiset mallit. Eli kai vähän sama juttu kuin Tokailla. Wanhat Ibanezin Artistit ovat myöskin hyvä valinta..niistäkin pitäisi irrota LP-soundi, vaikka eivät Les Pauleilta näytäkään. |
Fortune 28.09.2003 18:05:13 | |
---|
Kyllähän Gibsonin LP Studioita 800 ekillä saa, kevyesti. |
fox 28.09.2003 18:57:23 | |
---|
Wanhat Ibanezin Artistit ovat myöskin hyvä valinta..niistäkin pitäisi irrota LP-soundi, vaikka eivät Les Pauleilta näytäkään. No siinähän se tuli vaikkenmä sanonukkaan! Siis Artisteista mittään.. :) Täysin totta tuo, sitäpäpaitsi niissä on jokseenkin hyvät Ibanez Super58 mikit - vähän PafPro:n tapaiset. Saattaapa olla komee loimukin kannessa. Kyllähän ne näyttää etäisesti LP Specialilta tai Standard DoubleCutilta. Ja kun mennään sarjassa riittävän ylös niin AR300:sta alkaen on mikeille valmiiks tri-sound eli meikäläisen suosima sarjaan-singlecoil- rinnankytkentä puhumattakaan sitten niistä eye candyista, upotukset komeet ym. Hih. Voisinpa floikkaHamerini -USA vaikka vaihtaa moiseen... |
sihvoh 28.09.2003 20:55:53 | |
---|
Kyllähän Gibsonin LP Studioita 800 ekillä saa, kevyesti. Ja Speciaaleja myös. Nekin ovat hyviä soittimia. Vähän karumpi ulkonäkö, mutta hyvin, hyvin samanlainen soundi. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Tuolla 800€ saat jo hyvän tokain love rock lespan joka on ainaskin yhtä hyvä kun Gibsonin studio les paul (1600€) |
Imper 30.09.2003 12:41:44 (muokattu 30.09.2003 12:42:19) | |
---|
Tuolla 800€ saat jo hyvän tokain love rock lespan joka on ainaskin yhtä hyvä kun Gibsonin studio les paul (1600€) Ai että ainaskin yhtä hyvä? Paremmuus on makuasia, mutta tässäpä muutama fakta: Studiossa on paremmat elektroniikat ja mikit. Studiossa on paremmat virittimet. Studio on aito Les Paul, eikä kopio niinkuin Love Rock. Soittotuntumasta en ala väittelemään koska jokaisella on omat mieltymyksensä ja molemmat kitarat ovat yhtä alttiita soittotuntuman täydelliseen muokkaamiseen (ts. molempien kitaroiden soittotuntumaa on mahdollista muokata lähes loputtomiin). PS. löytyy niitä maanantaikappaleita Tokailtakin. Meni vähän offtopicin puolelle, mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaten: Osta hyvä yksilö Gibson Les Paul Studiosta tuohon hintaan.:) Everyone is a per-son |
piiroinenj 30.09.2003 13:41:54 (muokattu 30.09.2003 13:46:32) | |
---|
Kyllä se on niin että merkistä joutuu maksamaan aina lisää olipahan kyse autoista tai kitaroista. Otetaan nyt joku vox AC30 se maksaa 1600€ ja tuo 600€ on siinä nimilisää. Ei siinä mitään onhan voxi aina voxi. Hyviä Kitaroita gibsonit on, mutta jos on käytettävissä 800€ niin kannattaa ehkä ennemmin ostaa tokai kuin gibson. Sekin on kyllä maku asia onhan aito aina aito. Mitenkähaän studion hinta hyppäs yhtäkkiä 600€ kun siirryttiin euroihin. Eikös sillä Gibsonilla ole jotain 1000€ keppejäkin. Ihan kun oisin joskus thomanin kuvastossa nähny. |
Juzzu 30.09.2003 14:17:26 | |
---|
Hyviä Kitaroita gibsonit on, mutta jos on käytettävissä 800€ niin kannattaa ehkä ennemmin ostaa tokai kuin gibson. Sekin on kyllä maku asia onhan aito aina aito. G myös säilyttänee jälleenmyyntiarvonsa paremmin, jos sillä nyt itse kullekin on merkitystä. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Fortune 30.09.2003 18:23:21 | |
---|
G myös säilyttänee jälleenmyyntiarvonsa paremmin, jos sillä nyt itse kullekin on merkitystä. Tuntuuhan se turvallisemmalta, kun tietää saavansa omansa pois kriisitilanteessa. Mutta minäpä en olekaan rok ja huoleton, kannan huolta rahatilanteestanikin. |
p130 30.09.2003 18:34:05 | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=11956 Millainen tuo olisi? Nätti on kuin karamelli. Eikös ainakin nykyisissä japsiepeissä ole erilainen lapa? Minun vetoni olisi tuolla budjetilla käytetty japsitokai, mallista riippuen alkaen pyöreästi noin 500€ jos nyt ei aio pitkää aikaa kuluttaa etsimiseen. Halvemmallakin voi kyllä saada. Jää vielä 300 mikkeihin, virityskoneistoihin ym. virittelyyn jos alkuperäiset eivät kelpaa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Egi 03.11.2003 15:54:58 | |
---|
Fernandes SuperGrade vielä lisukkeeksi. Nostetaanpa tämä esiin. Mulle on tarjolla tommonen Fernandes Super Grade LP (gold top) . Keppi ei ole kovinkaan näyttävä , mutta saundi on yksi parhaista mitä olen kokeillut.(pesee aikanaan omistamani Gibson The Paulin mennen tullen). Onko kellään tietoa mitkä mikit näissä Fernandes kepeissä on ja onko nää missä arvossa nykypäivänä? juu,ei. |
Asmi 03.11.2003 16:34:02 | |
---|
Minulla on hirveä hinku saada Les Paul ja nyt sitten haluan kuulla les paulin omistajilta kommentteja omistaan. Kenen tekemä, minkä hintainen ja mikä hyvää mikä huonoa? Itse en siis aio ostaa yli sanotaan 800€ hintaista. Kertokaa, valaiskaa.. Eikä sitten mitään väittelyä vaan mielepiteitä. Mutta Les paulin soundissa suuressa roolissa on mahonkibody, joten korealaista tokaita ei kannata ottaa (niissä ei oo mahonkibodyä). Toinen asia on japanissa valmistetut Tokait joista löytyy kunnon les paul soundi. Japsi lespaulit on LS-merkillä varustettuja esim LS-70 ja korealaiset ALS-merkillä varustettuja esim ALS-48 ...Tyhmyrin selässä soikoon keppi... |