Aihe: Digi002
1
Fortune
30.09.2003 12:26:20
Äkkiä mielikuvana tulisi minulle mieleen seuraavia etuja ja haittoja (täysin mutua, niinkuin koko mies):

Edut:

-softa ja hardis pitäisi periaatteessa olla viimeisen päälle yhteensopivaa (utopiaa?)
-juuri tuo ylöspäin yhteensopivuus isompiin PT-systeemeihin
-tuon yhteensovituksen myötä myös tuotetuen pitäisi olla spesifikoituneempaa ja toimivampaa kuin jonkin kaikenkirjavista palikoista kootun systeemin kanssa (utopiaa?)
-periaatteessa valmis paketti (mikki)etusineen jne.

Haitat:

-mahdollinen kankeus laajentamisen suhteen ja yhteensopimattomuus muiden valmistajien lisukkeiden kanssa
-päivittäminen?
-kuinka laadukkaita etuset yms. ovat, pitääkö kuitenkin hommata lisärauhasia?
Säätäjä
02.10.2003 20:27:58 (muokattu 02.10.2003 20:30:51)
Itselläni on ollut "mikseriversio" käytössä n. ½ vuotta, olen todella tyytyväinen. Isäntänä PC P4 2.4GHz muistia 1GB, erikseen kovot audiofileille ja softille. Teen rokkia, poppia, räppiä, whatever... Mielestäni toimii hyvin kaikenlaisen musiikin (mitä itse teen) luomiseen/tallentamiseen. Lue www.digidesign.com minimilaite-/yhteensopivuusvaatimukset tarkkaan niin uskon, että pelittää sullakin loistavasti. Hyvät monitorit kannattaa hommata, jos ei vielä oo. Jos kelaat tätä mikseriversiota, plugarisetti mikä tulee mukaan on aika "kiva". Pro Tools-softa käyttäjän kannalta on yllättävänkin selkeä (jos perusasiat hallussa), ei turhia valikoita sekoittamassa päätä.

-mahdollinen kankeus laajentamisen suhteen ja yhteensopimattomuus muiden valmistajien lisukkeiden kanssa

Jos meinaat esim. lisää mikkietusia, adat-bridge on hyvä vaihtoehto. Halvin mitä itse olen nähnyt on 8:n etusen Behringer, muistaakseni n. 250€, laadusta en tiedä. Presonuksen/Focusriten vastaavat ovat hyviä, hinta pomppaa jo yli 1000€:n.

Toslink (ADAT/ S/PDIF optinen), S/PDIF koaksiaali, 1 Midi In, 2 Midi Out.... Liitännöistä löytyy valmistajan kotisivuilta. Edelleen www.digidesign.com

Pro Tools Le käyttää RTAS- ja Audiosuiteplugariformaatteja. Jos aikoo käyttää esim. pelkkiä VST-plugareita, voi silloin miettiä, onko Pro Tools järkevin softa tai voiko korvata VST:t jollain muulla.

-päivittäminen?

Softapäivitys:

Pro Tools:
netti (yleensä, kun pilkun jälkeiset numerot vaihtuu)
musiikkiliikkeet (kun ensimmäinen numero softaversiossa vaihtuu)

Plugarit: Yleensä valmistajien kotisivuilta omalla käyttäjätunnuksella

-kuinka laadukkaita etuset yms. ovat, pitääkö kuitenkin hommata lisärauhasia?

Etuset Focusrite=riittävän laadukkaita. Kuten mainitsin, adat-bridge jos 4kpl ei riitä (yhteensä 12kpl etusia, riittää yleensä kotiin ja muuallekin) tai jonkun toisen mikserin 4 etusta ohjaamalla analog input 5-8:aan (yhteensä 8kpl etusia, riittää yleensä kotiin).

Mitä mieltä digi002 laitteesta?

Vastasi täysin omia odotuksiani, mielestäni Digi002:den avulla saa laadukasta jälkeä kivuttomasti.

Onko kenelläkään käytössä, ja onko hintansa väärti?

On, ja on.
En ole aivan varma, mutta tiedän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)