Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Keikkapaikat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ravintola Ida (Helsinki)
1 2 3 4
Diablero
06.02.2006 04:07:55 (muokattu 22.02.2006 20:15:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT:
 
Korjaan: Kusetusvaroitus!
 
-Nimim. "Keikkaliksa jäi jonnekin...?"
 
En suosittele kellekään. Tai tehkää ainakin selvä kirjallinen sopimus kaikesta jos nyt pakko on tuonne keikalle päästä. Tosin vaivannäkö (pa-kamojen hankkiminen, roudaus ym.) ei ole mielestäni tuon paikan arvoista varsinkin kun lippurahojen kanssa saattaa tulla pienoisia ongelmia!
 
Olen nyt joutunut monta viikkoa vääntämään kättä omistajan kanssa, vaikka meillä oli selvä sopimus siitä miten asiat hoidetaan
 
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä
Guitar Hero
06.02.2006 11:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kerros rohkeasti lisää.
paljonko vetää, mikä keikansaanti mahdollisuudet, mitä genreä ostaa, jotain yhteystietoa/kotisivua
 
"Jumalaut mä oon out"
PetteriPunakuono
27.03.2006 14:33:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitänee jättää eriävä mielipide.
 
Keikkapaikkana ihan ok.
-Oman äänentoiston paikalle joutuu tosin roudaamaan.
-Akustiikka oli yllättävän hyvä, eli poikkeuksellisesti ei tarvittu edes rumpuplexejä.
-Keikkaliksa saatiin samana iltana. Riitti hyvin bensakuluihin. Lisäksi omistaja tarjosi olutta ja paukkuja keikan jälkeen.
-Pyydettiin jopa esiitymään sinne uudestaan.
-Yleisoä yli 100 (tämä oli sitten ihan mutu tuntumalta)
-Yleisö nuorta ja tulivat nimenomaan kuuntelemaan musiikkia (=hyvä)
-"päiväjuopot" poistuivat narisematta soundchekin aikana takavasemmalle.
 
vernie
27.03.2006 20:56:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahdistavimpia paikkoja, missä olen ikinä käynyt keikkaa seuraamassa. Täynnä kaljupäisiä lähiöjuntteja. Akustiikan ja esiintymislavan puolesta muistaakseni ihan jeppis.
 
paavi
30.03.2006 10:46:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohtalaiset fiilikset jäi paikasta. Ihan viihtyisä livepaikka, kunhan vain saa sen oman yleisön paikan päälle. Sellasen 50-100 musiikista kiinnostunutta ihmistä kun saa paikalle, niin fiilis alkaa olla jo ihan hyvä. Enemmänkin mahtuu. Parhaimmillaan kuulemma ollut parisataa ihmistä ja ihan infernaalinen tunnelma.
 
Vieressä on opiskelija-asuntola, joten potentiaalista porukkaa löytyy. Kannattaa levittää sinne lähimaastoon julisteita.
 
Itse en hoitanut meidän keikkaa, mutta kuulemma rahat kyllä saatiin (en tiedä, kuinka nopeasti). Yksi paikan pitäjistä (omistaja?) tuntui tietävän musakuvioista paljon ja innostuneesti kertoi muutama päivää ennen keikkaamme käytännön asioista ja paikan toimintatavoista, lavasta, tekniikasta jne. Itsekin soittaa kai bändissä. VALITETTAVASTI tämä sama kaveri ei sitten ollut itse keikkailtana paikalla vaan ravintolaa pyöritti pari tummempaa kaveria. Toimintaa baaritiskin takana ei ole syytä moittia, mutta mitään ei tehty itse livetapahtuman eteen. Kaiken sen aiempien iltojen hehkutuksen jälkeen tuli vähän kusetettu olo.
 
Aluksi näytettiin lavan paikka ja siihen se sitten jäikin. Meille oli luvattu valot ja savu, mutta niitä ei vaivauduttu käyttämään vaikka kauniisti pyydettiin. Diskovalot olisi pitänyt kääntää käsin tikkaiden kanssa ja tätä ei suostuttu tekemään. Lava on varsin ankea ja pimeä ilman kunnon valoja. Savukone oli paikalla, mutta se säästettiin lähinnä loppuillan diskomeininkiin, jossa tietenkään kukaan ei ollut messissä. Suurin osa ihmisistä oli tietenkin tullut kuuntelemaan livemusiikkia ja koska paikalla oli 3 bändiä, livemeininki jatkui luonnollisesti myöhään yöhön.
 
Akustiikasta: Lava on oikeastaan isohko kabinetti, jonka pintamateriaalit ja huonekalut syövät tehokkaasti ääntä. Lavasoundin saa halutessa hyväksi, mutta se soundi jääkin sinne lavalle. Tämän vuoksi PA:n on syytä olla tehokas ja rummutkin kannattaa ehdottomasti mikittää muutamalla mikillä! (jos siis puhutaan rock-musiikista)
 
Tämän olisi voinut kirjoittaa lyhyemminkin, mutta antaa olla. :) Tiivistettynä siis ok livepaikka, jos näkee itse paljon vaivaa illan eteen: Homma tehokkaan PA:n, varmistaa ravintolalta valot ja savun, tuo sen yleisön paikalle tavalla tai toisella.
 
...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains.
roopew
08.05.2006 13:54:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palaute negatiivinen. Omistaja ei maksa lupaamiaan keikkaliksoja eikä pidä sopimuksista kiinni. Haluaa bändit ilmaiseksi tai kaljapalkalla soittamaan. Ihan jees niille jotka haluaa keikkakokemusta ilman palkkiota. Muuten ihan hyvä paikka soittaa ja yleisö on ollut kiitollista ainakin meidän keikoilla.
 
Simo78
15.05.2006 11:45:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei hyvä ei huono, inhimillinen paikka soittaa. Ei kyllä oo mikään maailman mekka, mutta käy oivana paikkana hakea soittokokemusta. Kannattaa varautua yllätyksiin, silloin kun meidän piti tehdä soucd checkiä, niin baarissa katottiin screeniltä lätkämatsia. Eikä tosta meille ollu mitään kerrottu! Muuten kaikki mitä luvattiin piti, tosin lupaukset eivät ole kummoiset, 3kaljaa/soittaja+lipputulot...
 
Suosittelen aloitteleville bändeille(kuten omani on) soittokokemuksen hakuun, bändit joilla nimeä ja muita parempia keikkoja, niin kannattaapi tarkoin harkita...
 
Tomaspii
27.05.2006 21:24:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikalla olen siellä pariin otteeseen ollut ja kumpaisellakin kerralla ollut ongelmia palkan saannin suhteen. Luvattu pöpörö oli myöskin kiven takana ja lopulta sitten saatiin onnetonta vanhan oloista salaattia. Kohtelu soittajia kohtaan tympeää ja ylimielistä.
Kolmas kerta oli lähellä nyt toteutua mutta omistaja rikkoi jo tehtyä esiintymissopimusta. Olisimme voineet toki riitauttaa asian mutta ei jaksa. Kierrän jatkossa paikan kaukaa. Kehoitan myös muita tekemään samoin.
Kaikkein huvittavimmaksi tämän kaiken tekee se, että vetämämme illat olivat menestys; porukkaa kuin pipoa ja paikan portsari sanoi että ei ole koskaan hänen aikanaan ollut moista sukseeta. Eli eipä paljoa pelisilmää omistajalla, ei...
 
Diablero
28.05.2006 20:21:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin tosiaan aloitin tän ketjun, ja jäi kertomatta että kyllä se liksa sieltä lopulta saatiin, tosin ensin vain puolet siitä, eli sain soitella uudestaan perään ja sitten kun ihan asiallisesti huomautin että sopimuksia ei sovi rikkoa, tai muuten joudutaan riitauttamaan asia, niin palaute tähän oli jotain että "Älä sinä minua uhkaile!"
 
P*sk*nmaku, joka jäi suuhun tästä paikasta ei lähde koskaan pois.
 
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä
jjylli
31.05.2006 03:06:59 (muokattu 31.05.2006 03:08:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on vanha kinkkari-keikkajuliste. siinä on kuva bandista keikalla idassa 17.11.88
 
paavi
31.05.2006 07:28:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on vanha kinkkari-keikkajuliste. siinä on kuva bandista keikalla idassa 17.11.88
 
Vuos sitten kun olin ite siellä keikalla, kaveri muisti heti nähneensä teidät siellä joskus aikoja sitten!
 
"The higher we go / the lower we'll find ourselves in the end / the more we think we know / the more there is to learn my friend"
Speed of light
06.06.2006 14:59:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Safkat tuli mitä tilattiin, bisset juotiin mitä luvattiin ja liksa tuli mikä sovittiin.
 
Ihan ok mesta soittaa.
 
JAKAMA01
10.06.2006 23:10:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys,
 
kävimme keikalla IDA:ssa. Hoidimme homman näin: etukäteen sovittiin ravintolapäällikön kanssa kiinteä hinta 300€, kolme settiä a 45 minuuttia. Teimme kirjallisen sopimuksen HASABROS OY:n sopimuslomakkeelle ja etukäteen kävimme ravintolapäälliköltä pyytämässä nimen paperiin.
 
Heitimme keikan ja se meni kuten muutkin vakiokeikat, tuttuja ja tuntemattomia paikka puolen yön jälkeen about puolillaan.
 
HASABROS lähetti keikan jälkeen laskun IDA:n ja eräpäivänä rahat napsahtivat tilille ilman mitään ongelmia.
 
Jos menette pelkillä suullisilla puheilla keikalle niin kyllä teitä jossain vaiheessa kusetetaan, joten suosittelen HASABROS:in käyttöä keikkojen laskutukseen. He ottavat 4% keikkapalkkiosta joka on mitätön summa siitä että homma hoituu niin kuin pitää. Lisätietoja: www.hasabros.com
 
Terv, jägä
 
Tetsa
15.06.2006 10:12:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja bändin kannaltahan Ida oli keikkapaikkana mitä mainioin.
Ja terveiset Jägälle! Hieno keikkapäivä, aurinko paistaa ja kohta soi R'n'R.
Tero
 
hako
17.07.2006 22:53:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oltiin Idassa kaljapalkalla soittamassa (Lost Species ja Hatetrend) la 8.7. Omistajan kanssa oli sovittu, että keikkapalkkio kahdelle bändille on yhteensä kaksi koria kaljaa. Sisään ei myöskään pitänyt maksaa mitään. No, paikalle päästyämme kaksi koria oli muuttunut yhdeksi koriksi ja sisään maksoikin yhtäkkiä 3 euroa. Kesken keikkaa rupesin ihmettelemään, että missäs loput kaljat? Sain seuraavana päivänä kuulla yleisön edustajalta, että bändin aloittaessa omistaja oli käynyt hakemassa loput kaljat takaisin itselleen. Palvelu ja toiminta ravintolan puolelta oli kaikenkaikkiaan helvetin nihkeätä ja ylimielistä. En ole missään törmännyt näin härskiin menoon. Noh, tottahan se on, että asioista pitäisi sopia kirjallisesti ja tässä tapauksessa toinen bändi oli asioista sopinut, joten ei meillä ollut oikein asiaa mennäkään asiasta aukomaan. Ihmetyttää vain paikan totaalinen kunnoituksen puute bändejä kohtaan. Eihän tässä mitään tähtiä olla, mutta jotain kunnioitusta pitäis löytyä. Sitäpaitsi paikka oli melkein täynnä ja nimenomaan bändi-yleisöä, eikä sitä peruspenttiä. Vaikka keikkapaikoista on hitonmoinen pula, ei edes kellaritason bändien pitäisi silti suostua ihan mihin vaan.
Ravintola Ida boikottiin!!
 
Misha/Lost Species
 
Mutta
29.07.2006 22:03:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mishan kanssa samoilla linjoilla. Sieltä tuli oikein mainos, että vapaa pääsy. Tästä juttelin omistajan kanssa ja hän sanoi, että aina bändi iltana maksaa sisään. Ei edes bändijäsenten aveceja päästetty sisään ilman maksua.
En ole itse menossa sinne enään vaikka pyydettiinkin sinne syyskuussa uudestaan.
 
Itse kun olin autolla, eli en siis juonut kaljaa niin jouduin maksamaan limusta siellä.
Ei minun mielestä jees juttu.
 
Lost Species:n äijille vielä iso kiitos meiningistä keikalla.
Se Territoy-juttu oli paras!!
 
Ida boikottiin myös minunkin osalta.
Asiakkaita/bändejä ei saa kusettaa.
 
Mutta/HATETREND
 
Elämä On Kuoltava.
Simo78
31.07.2006 10:21:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Me kun oltiin, niin ei ollut mitään pääsymaksua, ainoastaan narikka! Kuski sai kaljalipuilla limua ilmaiseksi. Vähän luulen, et on alkanut tulee takkiin bändi-illoista ja siksi kusetusmeinigit alkaneet? Sijaintinsa puolesta ei mikään loistava mesta, kun ei julkisetkaan kulje hirveän hyvin, ainakaan pois päin...
 
paavi
31.07.2006 10:43:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä yks tärkeimmistä asioista näissä keikkapaikoissa olisi se, että bändi tietää mitä saa. Vähän niinkuin McDonald's. Sitten voi tehdä sen oman arvion, kannattaako vai ei.
Simo78
31.07.2006 12:14:29 (muokattu 31.07.2006 12:15:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä yks tärkeimmistä asioista näissä keikkapaikoissa olisi se, että bändi tietää mitä saa. Vähän niinkuin McDonald's. Sitten voi tehdä sen oman arvion, kannattaako vai ei.
 
Harvinaisen totta!! Vaikka joku väittääkin, ettei aloitteleva/pikkubändi saa kieltäytyä mistään keikasta. Ei sitä kuitenkaan kaikkea paskaa pidä kestää...
 
Mutta
31.07.2006 12:54:02 (muokattu 31.07.2006 12:54:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ainahan sanotaan, että keikka on aina keikka. Mutta on se minun mielestäni aivan helvetin outoa, et ne vei ne bisset pois vaik tupa oli täynnä. Ja baaritiskillä oli koko ajan ruuhkaa. Kyl ne siitä rahansa sai. Niin ja meidän piti vielä odottaa, et Saksa - Portugal otteluu päättyi ennen kuin saatiin aloittaa. Siinä ne teki tappiota ku siellä oli vain alle 10 kyläjuoppoa paikalla litkimässä yhtä olutta.
 
Elämä On Kuoltava.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «