Aihe: Jääkiekon MM-kisat, Latvia 5.-21.5.2006
1 2 3 4 520 21 22 23 2451 52 53 54 55
aksiom
15.05.2006 09:59:03
Osallistun keskusteluun sanomalla että Petteri Nummelin on maailman parhaita pelaajia, ja hyvikin mualiman parhaita pakkeja. (paras)
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
Isodee
15.05.2006 10:50:16
Petterissä on vaan se ongelma, että se pelaa keskikenttää, jota lätkässä ei ole... mutta hyvin se sitä kieltämättä pelaa

Tämä oli hyvin sanottu. Puolustustehtävissä Numppaa viedään joskus kuin litran mittaa varsinkin jos peli menee fyysiseksi. Sillon kun on tilaa ja aikaa niin on Petu ihan kunkku kiekon ylöstuojana ja tilanteiden luojana. Ja olen Mertarannan kanssa samaa mieltä niistä loistavista avauksista.
Tempura
15.05.2006 11:02:44
rc:lle plussa ihan vaivannäöstä.

Nummelinista sen verran, että kyllä, mies ei ole fyysisestikään paras mies omassa päässä, ja luokittelisin miehen melkein puhtaasti kiekolliseksi pakiksi. Kyllähän se polkee ja availee, eikä ole paska laukojakaan. Paranee kyllä mies kokoajan silmissäni, on monta vuotta jo ollut yksi lempipakkejani vaikka sitä ennen olin skeptinen.

Mutta tänään tulee jännä ottelu. Kiinnostaa nähdä mitä Crosbyn poika tekee, olen ihan liian vähän nähnyt poijjaan otteita, mutta mitä olen nähnyt, niin olen hyvin vakuuttunut.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
nikomati
15.05.2006 11:16:45

rc:lle plussa ihan vaivannäöstä.

Nummelinista sen verran, että kyllä, mies ei ole fyysisestikään paras mies omassa päässä, ja luokittelisin miehen melkein puhtaasti kiekolliseksi pakiksi. Kyllähän se polkee ja availee, eikä ole paska laukojakaan. Paranee kyllä mies kokoajan silmissäni, on monta vuotta jo ollut yksi lempipakkejani vaikka sitä ennen olin skeptinen.

Mutta tänään tulee jännä ottelu. Kiinnostaa nähdä mitä Crosbyn poika tekee, olen ihan liian vähän nähnyt poijjaan otteita, mutta mitä olen nähnyt, niin olen hyvin vakuuttunut.

koska peli alkaa?
hargaanen aijä tuntee arvon rakkauden
Tempura
15.05.2006 11:18:25
koska peli alkaa?

Ymmärtääkseni 20.15. Lähetys taisi alkaa tasalta.
Jzzka
15.05.2006 11:45:12

Peluutuksesta. Itse nostaisin ykkösparin oikeaksi pakiksi Tapparan tähtipuolustaja Tuukka Mäntylän, jota on jostain käsittämättömästä syystä sorsittu valmennusjohdon taholta. Mäntylässä on potentiaalia kisojen all-stars miehistöön. Mäntylän tulisi vain saada runsaasti peliaikaa ja sitä kautta mahdollisesti edes yksi katastrofi-vapaa vaihto alle ennen ratkaisupelejä.

Mäntylästä ei ole ykkösketjun pakiksi, enkä missään tapauksessa korvaisi Nummelinia tai Bergiä Mäntylällä. Myönnettäköön tämän hetken ykköspakkiparin puutteet, mutta molemmilla selkeät huippuosaamisalueet. Mäntylä ei ainakaan näissä kisoissa ole antanut yhdessäkään pelissä näyttöä siitä, että olisi kunnossa. Jopa kisojen alussa umpisurkea Mikko Luoma pelasi hyvän USA-pelin, joten Mäntylä olisi mielestäni tällä hetkellä Suomen seitsemäs pakki.

Puolustajat tähän mennessä (oma subjektiivinen ranking):
1. Mikko Lehtonen (hyvä hyökkäys- ja puolustuspäässä)
2. Lasse Kukkonen (sama kuin edellä)
3. Petteri Nummelin (erinomainen hyökkäyspäässä (parasta Numppaa vuosiin) mutta se puolustuspää...)
4. Aki Berg (yllättävän hyvä hyökkäyspäässä, mutta ei omalla tasollaan puolustuspäässä)
5. Pekka Saravo (pitäisi kai olla varmistava pakki, mutta ei ole vakuuttanut kummassakaan päässä)
6. Mikko Luoma (surkea alku kisoille, mutta hyvä USA-peli nostaa ohi Mäntylän)
7. Tuukka Mäntylä (huonoja ja epätasaisia esityksiä läpi kisojen)
Suurilla johtajilla on suurimmat patsaat ja eniten pulunkakkaa päässään -AVS
W4R
15.05.2006 12:07:54
Uusi tuomarilinja suosii Nummelinin kaltaisia pelaajia. Loistava pelaaja, mutta ei kyllä kovin vahva kulmaväännöissä yms. Loistavia syöttöjä lähtee ja kiekon kanssa itse varmuus.
Prog'n'Roll!
hmv
15.05.2006 13:27:45
Uusi tuomarilinja suosii Nummelinin kaltaisia pelaajia. Loistava pelaaja, mutta ei kyllä kovin vahva kulmaväännöissä yms. Loistavia syöttöjä lähtee ja kiekon kanssa itse varmuus.

Noh jaa, ei itse varmuus ehkä. Pari melko pahaa kämmiä on tullut. Avaukset tosin parhaita mitä turnauksessa on nähty.
V.U.K #4 - In Uusis we trust! | Ain't it fun when you know that you're gonna die young?
JOO100
15.05.2006 14:22:01
Omat suosikkipelaajat ovat ehdottomasti Hentunen, J. Jokinen, O. Jokinen ja Peltonen.
Hentunen vääntää tilanteessa kuin tilanteessa aina viimeiseen asti. Jussi jokinen on melko uusi tuttavuus, mutta miehen otteita on aina ilo seurata. Olli Jokinen on ihan helvetin taitava hyökkääjä. Peltosen kylmänviileä rauhallisuus vakuuttaa aina.

Veikkaan, että Suomi vie 4-2. Kanadan vaaralliset hyökkääjät tulevat olemaan varmasti aika jännittävää katseltavaa.
Romantikkoitkijät #44
Tempura
15.05.2006 14:27:24
Omat suosikkipelaajat ovat ehdottomasti Hentunen, J. Jokinen, O. Jokinen ja Peltonen.
Hentunen vääntää tilanteessa kuin tilanteessa aina viimeiseen asti. Jussi jokinen on melko uusi tuttavuus, mutta miehen otteita on aina ilo seurata. Olli Jokinen on ihan helvetin taitava hyökkääjä. Peltosen kylmänviileä rauhallisuus vakuuttaa aina.

Veikkaan, että Suomi vie 4-2. Kanadan vaaralliset hyökkääjät tulevat olemaan varmasti aika jännittävää katseltavaa.

Hentunen on jotenkin jäänyt roikkumaan niistä entisajoista kun pelasi Kapasen ja Pärssisen kanssa. Nykyään ei samaa tunnetta mies saa päähäni kuin ennen, mutta annan vielä mahdollisuuden, koska toivon onnistujia tänään olevan paljon.

Noiden jo mainittujen lisäksi pitää vähän kehua Mikko Koivua. Koko jätkä on ottanut minua päähän jo vähän aikaa, kunnes huomasin pelejä katsoessani että mies pelaa hyvin, eikä vaan väkisin väännä sitä "puolustavaa roolia", millä selitellään taidottomien pelaamista turhankin usein. Mies on ihan harhautellutkin jopa, antanut hyviä syöttöjä ja runnoo maalille.

Kukkosen poikakaan ei ole ihan paska ollut, haluaa tunkea kiekkoa maalille ja pari komeaa maalia tehnytkin jo.

Miettisen rooli on vähän hukassa, toivoisi löytävän itsensä. Mutta Pirneksen Esa oli eilen kova jätkä, ja vaikkei olisi pistettäkään saanut niin silti pelasi hyvin. Esalle ehdottomasti peliaikaa.
JOO100
15.05.2006 14:42:31
Hentunen on jotenkin jäänyt roikkumaan niistä entisajoista kun pelasi Kapasen ja Pärssisen kanssa. Nykyään ei samaa tunnetta mies saa päähäni kuin ennen, mutta annan vielä mahdollisuuden, koska toivon onnistujia tänään olevan paljon.

On kyllä ihan totta, että Hentunen ei tässä turnauksessa ole vielä hirveän näkyvässä roolissa ollut verrattuna muutamaan viime vuoteen, mutta kyllä se sieltä sen oikean vireen vielä löytää. Sentään Joroisten härkä.

Mutta Pirneksen Esa oli eilen kova jätkä, ja vaikkei olisi pistettäkään saanut niin silti pelasi hyvin. Esalle ehdottomasti peliaikaa.

Yhdyn tähän täysin. Taitoa ja intoa miehellä piisaa. Kuten myös Kukkosella.
Romantikkoitkijät #44
author
15.05.2006 16:55:37 (muokattu 15.05.2006 16:56:31)
Olenko minä ainut joka ei ymmärrä tuon Jokisen Ollin hehkutuksen perään? Miehestähän puhutaan kuin olisi ollut taivaan lahja Suomen joukkueelle. Ja kukas se joku olikaan Norja pelissä, kun ensimmäisenä istui jäähyaitiossa?

Edit. typo
Rakkikoira
15.05.2006 17:14:25
Olenko minä ainut joka ei ymmärrä tuon Jokisen Ollin hehkutuksen perään? Miehestähän puhutaan kuin olisi ollut taivaan lahja Suomen joukkueelle. Ja kukas se joku olikaan Norja pelissä, kun ensimmäisenä istui jäähyaitiossa?

Edit. typo

Olli on päällikkö. Ampuu ratkaisevan rankkarin.
DaKiller
15.05.2006 17:42:14

Olenko minä ainut joka ei ymmärrä tuon Jokisen Ollin hehkutuksen perään?

Et.
nikomati
15.05.2006 18:03:09

itte antaisin mieluusti lisää peliaikaa bergenheimille, sen verran nopeita ja kärkkäitä ratkaisuja mies on hyökkäyspäässä aika ajoin esittänyt. eikä pelinopeuskaan ole aivan heikoimmasta päästä.
hargaanen aijä tuntee arvon rakkauden
DJKaaos
15.05.2006 18:05:51
itte antaisin mieluusti lisää peliaikaa bergenheimille, sen verran nopeita ja kärkkäitä ratkaisuja mies on hyökkäyspäässä aika ajoin esittänyt. eikä pelinopeuskaan ole aivan heikoimmasta päästä.

Jep. Sähäkkä kaveri maalin edustalla ja virtaa riittää. Kalliot ja Viuhkolat penkin päähän.
Mustalaisten triathlon? Juostaan uimahallille ja tullaan pyörällä takaisin.
Qsysi
15.05.2006 18:30:27

Bergenheim on kyllä yllättänyt. Ei ole paljoa miehestä Suomen päässä kuultu, eikä mullakaan arvostus miestä kohtaan kauheasti noussut kun jossain haastattelussa kertoi asuneensa koko ikänsä Espoon West-Endissä (mikä nyt ei hänen syynsä välttämättä ole), mutta tuli vähän sellainen "ostetaan rikkaalle pojalle hokkarit ja maksetaan erkalle niin ottaa joukkueeseen"-fiilis, mutta sehän on ihan pelimiehiä.
I'm kinda in between signatures right now.
Black Star
15.05.2006 18:46:00 (muokattu 15.05.2006 18:46:25)

Slovenia ja Kazakstan tippuivat B-divisioonaan, Tanska ja Italia säilyivät ylimällä tasolla. Sympatiat sinnikkäille Slovenialaisille joiden säilyminen oli todella lähellä, (Elämän ja kuoleman matsi Italiaa vastaa päättyi 3-3, Italian tasoitus syntyi ajassa 58.21)
Jag
15.05.2006 19:19:42

Kyllä. Bergenheim vakuutti minut jo aikanaan pelatessaa nuorten kisoissa. Vielä kaverilla on kumminkin varaa kehittyä

Suomelta on koko kisojen ajan puuttunut selkeä ykkösketjun keskushyökkääjä. Jokinen on kumminkin NHL seuransa ykköskeskushyökkääjä ja taisipa 38 maaliakin tällä kaudella iskeä. Olli on sellainen liideri jota Suomen joukkue on kaivannut. Kuhan nytten saa vaa pelinsä kulkemaan.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)