Aihe: Soundcheck maneerit
1
Johnny Buzz
14.05.2006 10:38:23

Ihan mielenkiinnosta tässä kyselen, että onko porukalla tapana soitella soundcheckissä jotain tiettyä biisiä/ kuviota? Eli mitä soitatte, kun rumpu-check on tehty ja tulee sinun vuorosi testata soundeja? Itselle on jostain syystä jäänyt päälle Kissin biisit Sure Know Something ja Love Gun. Joskus tuli soiteltua myös Stone Temple Pilotsin Days of the Week -biisiä.

Mites muut? Onko tapana vetää joku über-tekniikka päteminen, jotta kaikki näkee millaisia mestareita oletta vai vedättekö ihan tarkoituksen mukaisesti tiettyä biisiä?
Teijo K.
14.05.2006 10:49:34

Mietin sen soundchekin sen tulevan keikan ehdoilla, eli vedän jotain sellaista pumpsuttelua mitä on keikallakin luvassa. Muutenhan siitä ei mitään iloa olekaan. Tarkoitus on että miksaaja saa säädettyä soundit ja dynamiikkahommat kuntoon. Sitten jos läpsyttelee vaikka hulluna tsekissä ja keikalla ei tule läpsyn läpsyä niin miksaaja vain turhaan laittelee kompressoriasetukset rajuiksi. Menee se koko homman idea metsään.

No viimeaikojen keikkoja ei ole paljon tsekattu kyl. :)
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä
Zarmo
14.05.2006 10:50:12

Vaihtobassoa
Hei jyväskyläläiset! Pelastakaa Interspectional ja lainatkaa autoa Yläkaupungin yöhön!
DVD
14.05.2006 10:54:47
Ehkä jotain groovavaa riffiä C duurista ja niin että kaikki kielet käytössä. Tai sitten vain "Roadrunner" E-duurista. Tai sitten vain mitä päähän tulee. Pääasia etä itellekin tulee hyvä fiilis lavasoundista.
Jooba
14.05.2006 11:04:59
Soittelen meidän biisejä.
Karlsson
14.05.2006 11:58:41
Vetelen epämäärästä pilittelyä.
"I had to. I was drunk." -Vivian
jjylli
14.05.2006 12:01:23
mullon tapana tylsistyä. aika tylsä maneeri. mä oon aika tylsä jätkä. tylsää.
Hughes
14.05.2006 17:12:31
Ensin tietysti släppää kuin eläin 10 sekuntia, jonka jälkeen äänimies kysyy "vedäksä koko ajan keikalla tollai?" ja sen jälkeen sit viisi sekuntia sitä Blues Brothers riffiä. Lopuksi koko bändillä yksi tai kaksi omaa/coveria ainakin hetken matkaa...saa monitoroinnit ja tasot kuntoon.
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/
Nelikielipiru
14.05.2006 17:33:04

Jotain todella tylsää mikä menee E:stä, välillä dempaten ja välillä avoimia ääniä. Onneksi on oma äänityyppi melkeen aina niin se hoitaa hommansa ok ilman mitään kummia temppuiluja.
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
Anzuman
14.05.2006 18:49:33
Pride&Gloryn Horse Called War putsaa näppärästi kaulan. Tai sit pelkkää E:tä tai Perry Masonia. Huonot on maneerit :D
"Kallista sanoos köyhä"
Tana
14.05.2006 19:29:12

Queenin "Another one bites the dust". Sama homma, jos musakaupassa testailee bassoa/bassoja.
pardy
14.05.2006 19:35:01

Queenin "Another one bites the dust". Sama homma, jos musakaupassa testailee bassoa/bassoja.

Tää Blues Brothers-pumputus on kans mainio tohon tarkotukseen. Tai siis molempiin tarkoituksiin.
J.Hollström
14.05.2006 20:10:15
Eipä oo vielä maneereita päässy syntymään, kun keikkoja ei niin kauheasti ole. Soundcheckissä soitan bassolla ihan mitä sattuu, älämölöä ja suoraa kasia A:sta. Bändin kanssa jotain biisiä setistä jos tarttee.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
Bassballs
15.05.2006 13:53:57

Bassolla "Bluegrass High"(vai mikäs sen biisin nimi nyt onkaan) liian kovalla tempolla(elikkä munilleen), sitten mikkiin savonlinnasta opittu loistava mikkitsekki: "LÄSKI! LESBO! HOMOPÄÄLLIKKÖ!!"
Elämässä pitää olla runkkua!!!
Jimoleon
16.05.2006 09:56:26
Vedän yleensä jotain biisiä, mikä nyt sattuu olemaan sen illan settilistassa. Yleensä niitä biisejä, joista mä en oo ihan varma. Ja sit Continuumia. Perseelteen tietenki.
"The secret of success is knowing who to blame for your mistakes"
Sir Härö
16.05.2006 10:30:13
Mä vedän sitä "mä paha rölli oooooo-oon" rokki kuviota. Ja tietysti purplen black night ja megadeathin peace sells...
Turpa kiinni ja kuuntele!
TommiW.
16.05.2006 13:29:26
Säädän vahvistimen EQ;n miksaajan mielipiteiden mukasesti, soitan peukulla jotain pientä oktaaviläpsyttelyä, ja sen jälkeen jotain bändin omaa riffiä.
Art is the intellectualization of feeling through expression. - Uotinen
nro5
16.05.2006 16:04:03
Ööö. Useimmiten tulee soitettua jotain Air:n, Iron maidenin tai Rage against the machinen/audioslaven bassoriffiä ja samalla poljettua efektejä päälle ja pois. Jos puikoissa on vähänkään konservatiivisempi miksaaja, niin yleensä yritän keskittyä vain sen shokeeraamiseen ääripään bassopulputuksilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)