Karlsson 27.09.2003 20:36:49 | |
---|
Isolle D:lle: Siis joo, kyllä vahvistimissa ja muussa laitteistossa toistovaste pitää olla suora kuin viivoitin, mutta kajareissa ei hirveästi kannata sitä tuijottaa. "I don´t want you to play that chinese music in my orchestra!" -Cab Calloway be-bopista innostuneelle Dizzy Gillispielle joskus 40-luvulla |
welho 27.09.2003 21:05:03 | |
---|
Ei niihin testeihin kannata liikaa luottaa vaan oma korva se paras korva on. Jee. Monesti "alanmiehissä" alkaa kyrsimään se että tuijotetaan vain kaikenmaailman käppyrää ja speksiä. Jos kuulostaa hyvälle omasta ja äiteenmielestä niin sehän on siinä. Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
sarkjan 27.09.2003 21:56:10 (muokattu 27.09.2003 21:57:55) | |
---|
Näillä pärjään loppuelämäni, mikäli laitteet vaan pysyvät ehjinä: -Pioneer A-676 vahvistin -Sony CDP-950 Cd-soitin -Sony MDS-JE640 -Minidisk -Sony 500ES-viritin -JVC TD-V621 -kasettidekki -vanha Thorens levari Ja kaiken kruunaa ;-) v 1991 itse tehdyt HiFi 50/3 -kaiuttimet, joista on jakosuotimia jälkeenpäin hieman alkuperäisestä paranneltu. "While My Guitar Deathly Creeps" |
Basismi 27.09.2003 22:56:51 | |
---|
Täähän meni ihmeelliseksi omien vehkeitten esittelyksi koko aihe... Jee. Monesti "alanmiehissä" alkaa kyrsimään se että tuijotetaan vain kaikenmaailman käppyrää ja speksiä.
Mua taas kyrsii "alanmiehissä" se, että vaikka käppyrät ja yleinen järki sanoo muuta, niin silti "kuullaan" äänentoistossa eroja esim siinä kumpaanko suuntaan piuhat on kytketty. High-endissahan ei millään spekseillä ole enää merkitystä tärkeintä on kova yritys. Ja hinta. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
kivi 27.09.2003 23:13:50 | |
---|
Täähän meni ihmeelliseksi omien vehkeitten esittelyksi koko aihe... Niinpä. Nim "Sahanpurija" kysyi: "Millaisilla laitteilla kuuntelette kotona musiikkia?" Mua taas kyrsii "alanmiehissä" se, että vaikka käppyrät ja yleinen järki sanoo muuta, niin silti "kuullaan" äänentoistossa eroja esim siinä kumpaanko suuntaan piuhat on kytketty. High-endissahan ei millään spekseillä ole enää merkitystä tärkeintä on kova yritys. Ja hinta. Noku, mutku äänihän _on_ osin henkimaailman asiaa. :-) Musta taas superraskas high-end-hifistely on just sitä kaikkein hienointa, kun ei enää katsota ovatko laitteet kalliit vai halvat, vaan rakennetaan tosissaan niitä juttuja; kullataan liitoksia, laitetaan tiiliskiviä levysoittimen painoksi, viritellään kaiuttimia sinitarralla... sellaista askartelua. Itsellä vaan ei kärsivällisyys eikä aikakaan riitä tuohon. Mutta efektiräkin takapiuhat teen vielä joskus loputkin 75 ohmin koaksiaalista. |
Prowleri 28.09.2003 00:17:10 | |
---|
Suoritin muuten itse tässä pari päivää sitten stereolaitteiston uusimista vähän heräteostostyylillä - aloin miettiä että josko sitten vihdoin siirtäisikin tuon jo pari vuotta "tilapäisessä" käytössä olleen ministereohömpötyksen takaisin makkarin puolelle. Keltaista Pörssiä selaillessani huomasin että joku saman kaupungin ukko oli samana päivänä pistänyt myynti-ilmon Onkyon vaffistimesta, kohtuullinen hinta ja vaikutti ihan hyvältä. Kävin sitten koekuuntelemassa ja tsekkaamassa kunnon, mukaanhan se tarttui, vähän iäkkäämpi Onkyon vanhemman sarjan Integra A-8170, hinta 200e ja löytyy tehoja ja löytyy myöskin liitäntöjä enemmän kuin laki sallii - ja itseasiassa myös nykysäännösten vastaiset napajännitteet ruuveista :) Huuto.netistä tarttui myös tässä vähän aiemmin haaviin Yamahan 80-luvun studiomonitorit mallia NS-144 hintaan 20e. Vielä kun jaksaisi hihi-mallin cd-soittimen ettiä halvalla niin olisikin aika edullinen hyvä setti kasassa, mutta välttäkööt tuo Yamahan DVD-soitin vielä. Elikkäpä tarinan opetus on että kun jaksaapi kyttäillä viikonkin verran Huuto.nettiä ja Keltsiä niin kyllähän noita halvalla voi löytää hyviäkin vermeitä. Hähähä. -Jami |
Basismi 29.09.2003 22:24:57 | |
---|
Niinpä. Nim "Sahanpurija" kysyi: "Millaisilla laitteilla kuuntelette kotona musiikkia?"
Sorge, jatkakaa :) Mulla on Kitymarketin halpis-dvd, wanha JVCn vahvari ja hifin 12/2:t. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
HS 29.09.2003 22:55:44 | |
---|
Terve ...Mulla on Kitymarketin halpis-dvd, wanha JVCn vahvari ja hifin 12/2:t. Veikkaan, että ihan hyvin tulee. Liittykää seuraan, lainatkaa rahaa. |
Juice 30.09.2003 02:15:36 (muokattu 30.09.2003 02:56:12) | |
---|
Millaisilla laitteilla kuuntelette kotona musiikkia? Olen harkinnut panostamista kunnon stereoihin. Nykyään tuossa on vain nuo 'markettistereot'. Ihan hyväthän nuokin ovat, mutta miten paljon on äänenlaadussa eroa jos hankkisin vähän kalliimmat. Kenties erikseen vahvistimen, soittimen ja kaiuttimet? Suositeltelkaa jotain vaihtoehtoja. Mitenkään hirveitä summia en olisi valmis maksamaan. 500 eurolla: (Kaikki suositukset ovat käytettyjä laitteita.) Kaiuttimiin tosiaan kannattaa panostaa. Suosittelen erittäin lämpimästi ja varauksettomasti Hifi-lehden:n rakennussarjojen kaiuttimia. Hinta/laatu suhteeltaan aivan varmasti ylivoimaisimpia mitä on. En näe kertakaikkiaan mitään järkeä ostaa tehdastekoisia. Itselläni on Hifi 85/B ja voin sanoa, että on huippuluokan hifi-kaiuttimet. Ovat isot ja painavat, mutta ovat joka kuutiosentin veroiset. Näitä saa ehkä keskimäärin 200€ käytettynä, sillä rahalla on aivan turha kuvitella saavansa edes lähellekään vastaavantasoisia tehdastekoisia. Ei uutena eikä käytettynä. Vahvistimista voi tähän hintaluokkaan suositella esim. Yamahaa tai Pioneeria, jotka ovat aina pärjänneet testeissä erinomaisesti. Ehkä jotakin 150 erkkiä tähän. Cd-soittimista esim. Sony on varma valinta. 100 eurolla jo melko laadukkaan pelin. Perusvirittimiäkin saa muutamalla kympillä, kasettidekkejä samaten. Minun mielipiteeni on, että oikeastaan parempi mitä vanhemmasta laitteesta on kyse, tosin tietyllä varauksella. Esimerkiksi stereovahvistimet eivät karkeasti ottaen ole kehittyneet minnekään viimeiseen pariin vuosikymmeneen, päinvastoin kuin tietty vaikkapa CD-soittimet -vaikka en niiden filosofiasta sen tarkemmin olekaan perillä. Myöskin ennen laitteet valmistettiin laadukkaammin eikä muutenkaan teetetty missään vinkuintiassa. Mielestäni parempi ostaa vaikka jokin vanha lippulaiva kuin uusi, mutta perusmalli. Tässä minun ehdotukseni. Paskahädän kanssa aina pärjää. |
Jarzki 30.09.2003 07:51:12 | |
---|
Harman-Kardon AVR3500 + Infinityn Alpha kaiuttimet. CD:t pyörii ihan tollasen tavallisen Philipsin DVD:n kautta. Vinyylisoitin pitäisi vielä hommata, kasettisoitinta en tarvi. |
...... |
Basismi 30.09.2003 12:38:12 | |
---|
Veikkaan, että ihan hyvin tulee. Aivan loistavasti, vaikka itse sanonkin :) Pienehköissä kerrostalo/rivariolohuoneissa parhaiten soi yleensä pienet 2-tiepöntöt. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
vhovinen 08.10.2003 11:19:02 | |
---|
Minulla on olohuoneessa itsekoottu kotiteatteri. Suurin osa laitteista on ostettu käytettynä. Ei taida olla kahta samaa merkkiä koko kotiteatterissa. Tässä laitteet mitä siihen kuuluu sekä hinnat: Sony 565 -vahvistin (käytetty) 200 euroa Technics kasettidekki (käytetty) 20 euroa Garrard vinyylisoitin (käytetty) 42 euroa Mark (kannettava) CD -soitin (sain lahjaksi) ilmainen Matsui DVD-soitin (huippuhalpa) 119 euroa Salora videonauhuri 120 euroa Playstation I 150 euroa Philips takakaiuttimet 6+6 euroa Lisäksi kaksi etukaiutinta (tehty itse). Keskikaiutin on työn alla. Vahvistimessa on sisäänrakennettu radio. |
Nuuskamuikkunen 08.10.2003 14:05:11 | |
---|
Voisin minäkin omaa laitteistoani mainostaa. Vahvistin: YAMAHA rx-v596rds DVD-soitin: H/K dvd 21 Kasettisoitin: Technics M7 Levari: ProJect - Mk II debut, (Ortofon OMB 5E, rasialla) Kaiuttimet: OR - 160Hi Ihan musiikkia palveleva paketti. Ainoastaan vahvistimen haluaisin vaihtaa stereovahvistimeksi. Noilla kauttimilla ei ole hyvä kuunnella mitään kovin "isoa" musiikkia. Teoksissa, joissa on vähän enemmän sitä alapäätä, se todellinen paine jää uupumaan, mutta eihän noilta sitä voi oikein odottaakkaan. Kaikkea (musiikkia) pitää kokeilla aina(kin) kerran. |
Silvio Dante 08.10.2003 17:12:17 | |
---|
Näistä ääni tulee, yhdessä tai erikseen? Kotona: -Genelec passiivikaiuttimet 2 kpl (harvinaiset? 80-luvulta) -Pioneer Viritinvahvistin -Marantz CD-soitin -Dual 1214 levari + Shuren äänirasia ja neula -Salora putkiradio 50-luvun lopulta -Sennheiser HD-25 luurit Reissussa: -Sony MD kannettava -Sony CD-Walkman -Sony C-kasetti professional Walkman Just when I thought I was out, they pull me back in! |