![]() 14.05.2006 23:23:01 | |
---|---|
Terveeks. Tuli tuossa mieleen tästä vahvistimesta, että mitenköhän se toimii bändin kanssa soitettaessa? Eli onko tuo 5 wattia liian vähän, jos ajatellaan lähinnä tällaista harjoituskämppä/klubi/pubisoittoa? Rupesi kiinnostamaan, on jotenkin niin yksinkertainen laite. Hyvillä efekteillä saisi varmasti oikein mukavat soundit ilmoille. Erilaisissa arvosteluissa on sanottu, että ääni rupeaa säröytymään siinä volyymin puolessa välissä. Mitenkäs jos soittaa bändin kanssa, niin saako siitä tarpeeksi puhdasta volyymia vai rupeaako säröytymään liian aikaisin? Kertokaa ihmiset kokemuksia! "Tamperetta ei voi tuntea, ellei tunne sen juomatapoja ja kapakoita." -Väinö Voionmaa | |
![]() 14.05.2006 23:50:29 | |
Terveeks. Tuli tuossa mieleen tästä vahvistimesta, että mitenköhän se toimii bändin kanssa soitettaessa? Eli onko tuo 5 wattia liian vähän, jos ajatellaan lähinnä tällaista harjoituskämppä/klubi/pubisoittoa? Rupesi kiinnostamaan, on jotenkin niin yksinkertainen laite. Hyvillä efekteillä saisi varmasti oikein mukavat soundit ilmoille. Erilaisissa arvosteluissa on sanottu, että ääni rupeaa säröytymään siinä volyymin puolessa välissä. Mitenkäs jos soittaa bändin kanssa, niin saako siitä tarpeeksi puhdasta volyymia vai rupeaako säröytymään liian aikaisin? Kertokaa ihmiset kokemuksia! itselläni on huomenna testissä tuo laite. menee varmaan viikko tai kaksi ennen kuin pääsen kokeilemaan treenikämpällä. Aika paljon on saanut kehuja kyseinen vahvistin. Ainakin kerrostalo soitteluun tehoja kuulemma liikaakin. Jos bändi soittaa pienillä volumeilla treeneissä niin luulisi riittävän. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni | |
![]() 14.05.2006 23:58:16 | |
Juuppista kerrostaloon on kyllä mekkalaa vähän liikaa, mutta luulenpa että juuri esim. klubikeikoilla tuo pääsisi oikeuksiinsa. Tosin mikäli haluaa täysin puhdasta, niin sitä ei kovemmilla volyymeilla irtoa :/ http://www2.mikseri.net/artists/?id=55813 Siinä pari näytettä äkkiä hutaistuna. Lisää tulossa huomenissa jos töitten jälkeen ehtii. Kitarana Tokai LC-80 (vähän epävireessä mut anyway...). Volyymiä ehkä jotain 1/4 ja toisessa clipissä mukana EH:n Small Clone chorus. Melekosta | |
![]() 15.05.2006 10:23:34 (muokattu 15.05.2006 16:57:14) | |
hahaa... oma valveni tuli jo viime viikon tiistaina vaikka piti tulla torstaina, anyway! loistava, loistava peli!! etuasteputki lähti saman tien pois... omasta mielestäni oli huono... mutta ei mikään ratkaiseva tekijä tässä jutussa:) okei! cleanit toimi todella hyvin... ekaksi antaa vaan valven lämmetä pikku hetken:) ja sitten ääntä about. klo: 10 aikas kivan kuuloinen! tässä olen nyt kokeillut n.4 päivää sen mitä olen kerennyt. on se vaan hienoa että saa ns. luxus putki vahvistimen n.160€ ei valittamista, vaikka siinä lukeekin " EPIPHONE " ei se tästä tee huonoa... mutta tällä palstalla ei ole tarkoitus sitten haukkua/manata tuota EPIPHONEN NIMEÄ, Vain asiallisia kommentteja/kokemuksia tästä Valve JR:stä. Toki se jonkun mielestä voi olla huono/ei miellyttävä, mutta voi miettiä että kannattaako siitä sitten manata täällä, vain niitä kommentteja jotka vain koskevat tuon vahvistinta niin huonoa kuin hyvääkin. ------------------------------------------------------------------------------------------------ Keskiviikko: Bossit kokeiluun valven kanssa, Ensimmäiseksi laitoin bossin eq:n ja sillä sitten pystyy hoitelemaan nuo äänen sävytys/väritys hommat. yllättävän hyvin se EQ toimii ja sillä todellakin pystyi vaikuttamaan paljonkin soundiin. Kokeilin aikas paljon kaiken näköisiä sävytys juttuja joten ei niistä sen enempää, koska sekin on kummiskin aikas pitkälti makuasia. ------------------------------------------------------------------------------------------------ Torstai: Sama EQ + Bossin Sd-1:nen, (olen huono sälli kertomaan tällä hifisti tavalla että mitä se tekee ) mutta kummiskin, laitoin sen tuohon EQ:n perään ja avot:) tuli mielettömän hyvän kuuloiseksi, semmoista fiilistelyä, mutta ei sillä kyllä mitään Heavya soiteta. ( ainakaan kerrostalo asetuksilla ) Kummiskin edelleen Overdrive ja Distortion on eri juttuja ( en jaksa hifisti kielellä kertoa, kun ei osaa:) ) ------------------------------------------------------------------------------------------------ Perjantai/Lauantai: Mietin hiljaa mielessäni tämmöistä vaihtoehtoa: ( jos haluaa soittaa vähän heavya ) laitoin vielä DS-1:sen SD-1:sen eteen ja rupesin säätämään... DS:stä tone nolliin ja distortion about klo: 9:iin ja sitten level about klo:11:sta, sitten SD-1:nen kiinni ja sitä säätämään... odotin innolla tätä että toimiiko ne yhteen... ja kyllä! sain mielettömän hyvän kuuloista heavy mättöä! SD-1:sen asetuksiin: Level täysiin, Tone: Klo: 12.30, Drive: Klo: 13.00. Ainoana ongelma tässä heavy asetuksilla oli että jonkun verran tuli tuota häiriöääniä lisää, mutta ei se tahtia haittaa:) mutta se olikin ymmärrettävää. ------------------------------------------------------------------------------------------------ Sunnuntai: Piha aidan rakennusta, imurointia, efektilaudan tekoa, kukkapenkin tekoa.............. Ei vaan:) ainoa mitä tein niin oli, että siirsin tuon EQ:N viimeiseksi tuohon pedaali jonoon, hieman vaikutti soundiin, ja sitten kokeilin vähän näillä asetuksilla nostaa valven volumea joka oli melkein kokoajan siinä klo:9.30 paikkeilla. soundi vaan meni paremmaksi ja paremmaksi mutta luonnollisesti joutuu säröä vähentämään mitä enemmän nostaa tuota valven volumea. ------------------------------------------------------------------------------------------------ Tähän astinen yhteenveto (muuttuu aivan varmasti) : Näitä setuppeja joutuu aivan varmasti vielä muokkaamaan paremmiksi/miellyttävimmiksi... koskaan ei ole tyytyväinen! riippuu tietenkin siitä minkälaisella mielialalla on, että haluaako soittaa jotain kevyempää vaiko raskasta rokkia, tähän heavy-mättö tarkoitukseen en tätä valve jr:ää hankkinut, vaan ihan fiilistelyjen takia, ja siinä tämä on aivan uskomaton peli! ----------------------------------------------------------------------------------------------- Ainoa mistä voin omalta osaltani valittaa on, että minulla on talla mikkinä Seymour Duncanin Invader SH-8, on hyvä mikki, mutta liian ronski minun makuun, ja kun kaulassa on emg-hz niin niiden välinen volume ero on valtava! HZ on toiminut tässä aivan mielettömän hyvin en vaihtaisi sitä koskaan pois... se on pirun hyvä! kokeilin aikas paljon laskea tuota INVADERIA, ja se toimi, näiden kahden mikin välinen volume ero muuttui paljon, mutta kun käyttää näitä säröstin speduja niin, ei helposti huomaa noita volume heittoja, mutta silloinkin siinä katoaa jotain, siis silloin kun laskee tuota mikkiä... Jos joku haluaa vaihtaa sen niin, se on nyt sitten vaihto tavaraa:) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Tämä kirjoitus on sitten ihan minun mausta, ja siitä mistä itse tykkään ja pahoittelen kun en ole hyvä kirjoittamaan tuollain hifistelemällä, kirjoituksesta voi saada semmoisen käsityksen, että en tajua mitä näillä laitteilla pitäisi tehdä tai miten niitä käytetään, mutta voin kertoa, että todellakin tajuan miten säädetään ja miksi säädetään, mutta sitten kun sitä pitäisi jollekkin selittää tai kertoa niin ei tule mitään. :) mutta tässä on tämän hetkinen kokemus VALVE JR:STÄ, joka toki voi vielä matkan varrella muuttua... mutta näillä mennään PAHOITTELEN TEKSTIN PITUUTTA! Lisäys: Nyt hokasin mistä johtui nuo häiriöt, Bossin EQ:STA:( mutta ei se haittaakoska en tarvitse sitä noitten säröspedujen kanssa, kuulostaa ilman EQ:ta siltikin helvetin hyvältä. Cleanilla tota eq: on käytettävä. Ja matka jatkuu.... KOO-VEE 1929 | |
![]() 15.05.2006 10:51:08 | |
hahaa... oma valveni tuli jo viime viikon tiistaina vaikka piti tulla torstaina, anyway! loistava, loistava peli!! etuasteputki lähti saman tien pois... omasta mielestäni oli huono... Näitä halpoja putkivehkeitä arvioidessa pitää aina muistaa, että ne alkuperäiset putket on samanlainen välttämätön paha kuin esim. ne naurettavan pienet muistikortit mitä uuden digikameran mukana tulee. Koska ilman putkia ei kehtaa myydä ja toisaalta montaa euroa ei putki saa kustantaa, jotta hinta pysyy mahdollisimman halpana niin eipä ihme, että putkiksi valitaan halvimmat kapistukset, joita edes markkinamies kehtaa putkiksi sanoa. Sanomattakin lienee selvää ettei 150 euron putkivahvistimesta voi kohtuudella odottaa löytävänsä kymmenen euron putkia. Poika tuli kotiin. Kiitos, KERHO!!!!!! (Mage: Elämme hienoja aikoja!) | |
![]() 15.05.2006 11:14:09 (muokattu 15.05.2006 11:15:08) | |
Näitä halpoja putkivehkeitä arvioidessa pitää aina muistaa, että ne alkuperäiset putket on samanlainen välttämätön paha kuin esim. ne naurettavan pienet muistikortit mitä uuden digikameran mukana tulee. Koska ilman putkia ei kehtaa myydä ja toisaalta montaa euroa ei putki saa kustantaa, jotta hinta pysyy mahdollisimman halpana niin eipä ihme, että putkiksi valitaan halvimmat kapistukset, joita edes markkinamies kehtaa putkiksi sanoa. Sanomattakin lienee selvää ettei 150 euron putkivahvistimesta voi kohtuudella odottaa löytävänsä kymmenen euron putkia. olet täysin oikeassa! siinä oli kiinni etuasteputki siis SOVTEK 12AX7 joka lähti oitis pois! mutta kai siitäkin joku tykkää? kuinkahan paljon vaikuttaa siis soundiin kun vaihtaisi pois tuon pääteasteputken? jos siellä kerta ei ole kuin yksi, niin ei tarvitsisi ruveta biasoimaan sitä? no ei varmaankaan tarvitse biasoida sitä kun niitä pääteasteputkia on yksi, vastasin itse itselleni, itse itseäni komentaen, mutta kuinka paljon tuo pääteasteputki vaikuttaa itse tuohon soundiin? olen vielä nuori näissä putki-vahvistin jutuissa:) olen vasta todennut että PODIT ei ole minun juttuni.) KOO-VEE 1929 | |
![]() 15.05.2006 16:19:49 | |
Tuossahan on takana 4 ohm-liitäntä. Voisiko joku sopiva lisäkaiutin tuoda mukavasti lisäpotkua, ajatellen esimerkiksi yhtyeen kanssa soittoa? Valve Headissa on myös 8 ja 16 ohm-liitäntä. Himottaisi laittaa Classic vaihtoon ja ostaa tilalle Valve Junior, Deluxe Memory Man ja Danelectron kunnon putkisärö, esim. Daddy O. Voisi lähteä mukavat soundit! Niin ja Telecaster on itse kitara. "Tamperetta ei voi tuntea, ellei tunne sen juomatapoja ja kapakoita." -Väinö Voionmaa | |
![]() 15.05.2006 18:12:27 | |
Ei kyl pitää munkin varmaan tää valve jr. ostaa jossain vaihees hima faffariksi tai muuten vaan mut eihän toi nyt voi riittää oikeesti bändin kanssa. Some people just won´t take fuck you for an answer...it´s just a matter of bullets. | |
![]() 15.05.2006 21:50:29 | |
Niin, riippuu kaiteti musiikkityylistä. Metalli ei taida taittua, mutta semmoinen rauhalliseen fiilistelyyn voisi hyvinkin riittää tuo A-luokan 5 wattia. "Tamperetta ei voi tuntea, ellei tunne sen juomatapoja ja kapakoita." -Väinö Voionmaa | |
![]() 15.05.2006 23:18:26 | |
Niinno onhan yhel frendillä riittänyt 10 wattinen Hagström bändinkin kanssa mut tuntuu aika lillalta toi 5 wattia mutta vittuako tässä selittämään kun ei oo moista faffaria kokeillut mutta ostoon menee vaikka mun bändeihin toi ei tuu riittämään enkä oo kyllä sitä siihen ostamassakaan.:) Some people just won´t take fuck you for an answer...it´s just a matter of bullets. | |
![]() 18.05.2006 14:56:20 | |
nyt parina päivänä olen testaillut tuota vahvaria, niin täytyy sanoa että aika hemmeti nkova mökä lähtee noin pienestä laitteesta. Soundit ovat aivan hemmetin hyvät mun mielestä noin perukseltaankin, tosin putki menee vaihtoon jossain vaiheessa. Marshallin guvnoir:ia olen pitänyt siinä edessä ja soundeihin olen todella tyytyväinen. katsotaan nyt mitä lisä testit tuovat lisää. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni | |
![]() 18.05.2006 15:31:49 | |
nyt parina päivänä olen testaillut tuota vahvaria, niin täytyy sanoa että aika hemmeti nkova mökä lähtee noin pienestä laitteesta. Soundit ovat aivan hemmetin hyvät mun mielestä noin perukseltaankin, tosin putki menee vaihtoon jossain vaiheessa. Marshallin guvnoir:ia olen pitänyt siinä edessä ja soundeihin olen todella tyytyväinen. katsotaan nyt mitä lisä testit tuovat lisää. odottelinkin jo sun kommentteja... tulihan ne sieltä:) joku kaiku/delay spedu vielä niin sitten on kaikki tarpeellinen. KOO-VEE 1929 | |
![]() 18.05.2006 16:06:26 | |
nyt parina päivänä olen testaillut tuota vahvaria, niin täytyy sanoa että aika hemmeti nkova mökä lähtee noin pienestä laitteesta. Soundit ovat aivan hemmetin hyvät mun mielestä noin perukseltaankin, tosin putki menee vaihtoon jossain vaiheessa. Ja arviota paljon puhutusta huminasta tai hurinasta. Onko sitä? Jos on, onko se kohtuutonta tai tavanomaisesta poikkeavaa? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 18.05.2006 16:17:32 | |
Ja arviota paljon puhutusta huminasta tai hurinasta. Onko sitä? Jos on, onko se kohtuutonta tai tavanomaisesta poikkeavaa? kyllä mulla oli aluksi huminaa... mutta kun otin sen Sovtekin oman etuasteputken pois ja tilalle electro harmonics 12AX7, kyllä humi na melkein kokonaan lähti, eikä se humina mikä mulla ihan, ihan vähän tulee, niin ei se todellakaan häiritse, ainakaan minua, mutta voihan se olla sillain että minulla on vaikka tuota vanhempaa sarjaa? who knows? uusimmissa ei pitäisi olla minkäänlaista huminaa. Mutta ei sitä mun pientä huminaa edes oikein kuule! KOO-VEE 1929 | |
![]() 18.05.2006 16:33:00 | |
Ja arviota paljon puhutusta huminasta tai hurinasta. Onko sitä? Jos on, onko se kohtuutonta tai tavanomaisesta poikkeavaa? kun testailin eri pedaaleilla sitä, esim danelectronin halpis choruksella ja phazerillä oli havaittavissa ihan pientä huminaa. Aluksi kuului kanssa silloin kun laitoin kitaran kiinni ilman mitään speduja välissä, mutta se katosi kun laite oli hieman lämmennyt. Tuo humina on kait ollut sen vanhemman mallin vika, eli jos on uudempaa 2006 vuoden puolella rakennettu niin ei pitäisi ilmetä, tai jos ilmenee niin on hyvin pieni. Putki ilmeisesti myös voipi vaikuttaa asiaan. Thomannin asiakas palvelusta sanottiin että on tuota uudenpaa sarjaa mitä nyt on myynnissä joten huminaa ei pitäisi olla, eli sielläkin tiedettiin tämä ongelma. Ainakaan kun kokeilin tuon guvnoir pedaalin kanssa ei huminaa kuulunut. Joten koska noilla halvemmilla pedaaleilla kuului hetken aikaa, epäilin aluksi sen johtuvan noista pedaaleista, mutta pienen ajan jälkeen se katosi joten johtunee kait laitteen lämpiämisestä tms. Kokeilin huudattaa vahvistinta kunnolla mutta volumea en uskaltanut laittaa kerrostalossa kuin ihan pikkuisen yli puolen välin jolloin mökä oli huomattavan kova, mutta pikkuisen sai jo silloin irti putkien säröytymistä. Sellaista kunnon blues säröä. Kitaran on siis gibson lespaul classic. kun kerkiän testaan epiphonen lespaulilla jossa on seymour duncanin mikki tallassa. Jostain netin arvostelu forumista luin ko vahvistimesta, siis tuosta 2006 mallista, että arvostelija suositteli siihen eteen mm. marshallin guvnoiria tai vastaavan tapaista purkkia jotta vahvistimesta saa kaiken ilon irti. ihan puhtaanakin sai loistavat arvostelut ja en yhtään ihmettele miksi näin. Rahat eivät mene hukkaan tässä ostoksessa. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni | |
![]() 18.05.2006 16:56:33 | |
Pitänee varmaan kohta pistää vahvari myyntiin ja ostaa tilalle tuollainen Valve Jr. Elättelen ainakin mielessäni skenaariota siitä, kuinka hyvältä tuo Epi kuulostaa, kun eteen pistää Farfisan F/AR -esivahvistimen, jossa on muun muassa jousikaiku... "And I've lost my light, for I toss and turn I can't sleep at night" | |
![]() 19.05.2006 12:38:47 | |
LIsää tietoa laitteesta. Eli nytten kokeilin erilaisilla pedaali arsenaalilla vahvistinta. Mitään hurinaa ei kuulunut. Putki menee kyllä uusiksi kun jaksaa hommata uuden. Kun volume alkaa menemään tappiin asti niin "säröytymistä" tulee paljon mutta elementti joutuu myös koville ja alkaa ikäänkuin plörisemään ja pieremään. eli elementti ei pysty antamaan ulos sitä mitä lähtis vahvistimesta noin muuten. Mutta kerrostalossa ei yli puolen välin volumea kannata laittaa, alkaa naapurit kitisemään todella herkästi. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni | |
![]() 19.05.2006 13:41:33 | |
Lisempää ääninäytteitä, anyone? After the garden is gone | |
![]() 19.05.2006 17:24:01 | |
Nyt kun olen asiaa enemmän miettinyt niin putken vaihto riittänee todella mainiosti tuomaan paremman soundin. Tuon elementin ehkä vaihdan sitten joskus parempaan. Katotaan nyt miten elementti alkaa elämään kun se hieman kuluu. Niin ja aikaisemmat testailuni olen suorittanut humbuckeri mikkisellä kitaralla, joten single coilisista en tiedä yhtään mitään. valitettavasti en pysty ääninäytteitä tarjoamaan, mutta jos joku vaasalainen haluaapi saada näytteitä voipi tulla käymään mun luona testaamassa ja saattaapi kahvit/teenkin saada samalla. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni | |
![]() 23.05.2006 13:04:07 | |
Noniin nyt olen vahvistimen testannut treeneissäkin ja valan mainiosti riitti. Tässä korostan kyllä nyt sitä että meillä on aika hiljainen treenivolume. Ei tosiaankaan luukuteta niin että päiviä treenien jälkeen korvissa humisee. Volumea tarvi pitää vain vähän alle kolmasosan verran, eikä yhtään jäänyt alle. Etenkin tuon marshallin guvnoir pedaalin kanssa hyvinkin toimiva yhdistelmä. Ainoa joka jäi vähän kaivelemaan oli jo aikaisemmin mainitsema kireähkö soundi elementissä. Mutta uskon asian korjaantuvan kun elementti on hieman elänyt tai sitten vaihdan sen joskus. Tämä ei siis ole oikeasti häiritsevä tekjiä, itseäni vain vähän pistää korvaan. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)