Kärsänpuolikas 23.04.2006 22:08:51 (muokattu 23.04.2006 22:32:24) | |
---|
Ei ollut tuoretta keskustelua niin avasinpa uuden. Niin siis Suomessa Istanbulin maahantuonti lienee Musamaailma? Onko muita kauppoja Suomessa, joissa olisi laaja valikoima? Ja mistä nettikaupoista niitä saa? Musicstoressa ainakin miellyttävät hinnat, ja suht laajalti valikoimaa, joka on kyllä eri kuin Musamaailmassa, joten valitseminen on vaikea kokeilematta. Hi-Hat ja mahodllisesti 17"-19" crash/ride tai ride olisi saatava, vaikkakin uhmakkaasti suosittelujen perusteella kokeilematta ja Istanbulin soundi noin yleisesti kiinnostaa. Hakusessa siis enemmän jazz kuin heavy tyyliset pellit. Mielellään jotain siltä väliltä. Suositelkaa ja laittakaa vaikka linkkiä jos jaksatte. Kiitos. Edit. Epäselvyydet vieläkin epäselvimmiksi Kaikki sienet ovat syötäviä. Toiset vain kerran. |
vapauskauppias 23.04.2006 22:34:49 | |
---|
Eipä taida muualla Suomessa hirveästi noita Istanbuleita liikkua. Janne Mikael Salolta kannattaa kysäistä, hänellä saattaa joitain yksilöitä olla. |
dictatorsh*t 23.04.2006 22:37:55 | |
---|
Tampereella on Tammer-Pianossa aika hyvin ja Ahosen musiikissa jonkin verran. Nettikaupoista en osaa sanoa. |
miän vain 23.04.2006 23:28:08 | |
---|
Musamaailmassa on hyvä valikoima. Nettikaupassa ei vaan näytä olevan juuri muuta kuin alchemy-sarjaa, joka ei tosiaankaan ole jazz. Traditional-sarjaa oli kyllä hyllyssä kivasti, kun äskettäin kävin - se lienee parempi vaihtoehto kyseiseen hommaan. |
dictatorsh*t 23.04.2006 23:32:09 | |
---|
Traditional-sarjaa oli kyllä hyllyssä kivasti, kun äskettäin kävin - se lienee parempi vaihtoehto kyseiseen hommaan. Trad-sarjan Jazz ride on mainio vehje. Myöskin Turkit ja Agop -signaturet kannattaa tsekata jos mahdollisuus on. |
moderndrummer88 24.04.2006 07:56:01 | |
---|
torillahan pyörii aika-ajoin noita mel lewis signatureja, taitaa tälläkin hetkellä olla yksi 18", omanikin torilta bongasin. |
Kärsänpuolikas 24.04.2006 14:11:30 (muokattu 24.04.2006 14:12:08) | |
---|
Kaikki sienet ovat syötäviä. Toiset vain kerran. |
Kärsänpuolikas 24.04.2006 14:13:33 | |
---|
torillahan pyörii aika-ajoin noita mel lewis signatureja, taitaa tälläkin hetkellä olla yksi 18", omanikin torilta bongasin. Juu, siitä käynkin juuri kauppaa. Mitä olet pitänyt? Tuolta sun kamaluettelostahan jo jonkunlainen kuvaus löytyy, mutta kannattaako maksaa 150€? Paljon itse maksoit? Kaikki sienet ovat syötäviä. Toiset vain kerran. |
vapauskauppias 24.04.2006 14:30:29 | |
---|
Juu, siitä käynkin juuri kauppaa. Mitä olet pitänyt? Tuolta sun kamaluettelostahan jo jonkunlainen kuvaus löytyy, mutta kannattaako maksaa 150€? Paljon itse maksoit? Hintana tuo on vähän siinä ja siinä. Ovh näyttää olevan 210€, joten 135€ olisi ehkä järkevämpi hinta (n.65% ovh:sta). |
miän vain 24.04.2006 15:13:31 | |
---|
Näistä ei varmaan ole niin paljon kokemuksia? Jos suinkin on niin kertokaa niistä. Mikä oli mielessä? Sellainen kokemus mulla on näistä turkkilaisista pikkupajoista, että melkolailla samaa kamaa kaikki. Hyvää sellaista, toki. Omistan Turkish-merkkisen haitsun, joka näyttää ihan Istanbul Sultanilta - paitsi että alapuoli on sorvaamaton. Samaa sarjaa löytyy myös 19" ride. Haitsu on ihan ässä, kelpaa melkein mihin tahansa. Soundi on matala, ei satu korvaan, mutta leikkaa silti tarvittaessa läpi. Tuo ride on enempi jazz-peli, tai sitten erittäin iso crashi. Sitten on 13" Istanbul traditional crash, jota käytän rokkihommissa splashina ja kevyemmässä kamassa haitsuna, yhdessä jonkun merkittömän messinkiläpyskän kanssa. Ihan loistava peli tämäkin. 17" Istanbul dark crash oli mitä parhain, kunnes halkesi uran suuntaisesti. Takuusta sain Bosphorus-merkkisen 16" paper thin crashin, jossa on myös tuo sultan-raita. Kiva sekin on, muttei ihan niin mainio. Hiljaisempaan kamaan toimii, matala ja täyteläinen. 16" Istanbul turk crashin ostin erittäin halvalla, koska siinä oli kaksi pientä halkeamaa keskireiässä. Porasin, halkeaminen pysähtyi. Soundi on äärimmäisen matala, tumma ja kuiva. Nopea yskähdys, ei kovin lujaääninen. Vispilä/rodikäyttöön ja unpluggedhommiin loistava. Mulla oli myös 16" Istanbul traditional china, mutten pitänyt sen soundista. Liikaa yläpäätä ja huonoa raakuutta. Myin. |
Liver-Box 24.04.2006 16:55:36 | |
---|
Mulla on Mel Lewis Signature haikat. Tosi pehmeän kuuloset mielestäni, ehkä poljettaessa voisi olla terävämpi saundi. (Tai sitten vika on hieman kulahtaneessa haitsu ständissä) Jakso. |
moderndrummer88 24.04.2006 20:30:09 (muokattu 24.04.2006 20:31:47) | |
---|
Juu, siitä käynkin juuri kauppaa. Mitä olet pitänyt? Tuolta sun kamaluettelostahan jo jonkunlainen kuvaus löytyy, mutta kannattaako maksaa 150€? Paljon itse maksoit? 160€ ja siihen sisälty postit, oon ollu tyytyväinen. |
savopie 14.05.2006 17:42:54 | |
---|
Ootteko testaillu tota istanbulin 21" traditional dark rideä? vaikutti tosi lupaavalta, vaikka yleensä tuntuvatkin, enemmän tollaseen jaskamusiikkiin olevia nuo istanbulit, niin sekä cräahäysääni, että rideys muuten kuulosti tosi hyvältä!! Ja nimenomaan, ohutta crahaykseen soveltuvaa rideä hain. MItä olette itse mieltä kyseisestä pellistä? Pietu. |
kampela 14.05.2006 18:12:50 | |
---|
Ootteko testaillu tota istanbulin 21" traditional dark rideä? vaikutti tosi lupaavalta, vaikka yleensä tuntuvatkin, enemmän tollaseen jaskamusiikkiin olevia nuo istanbulit, niin sekä cräahäysääni, että rideys muuten kuulosti tosi hyvältä!! Ja nimenomaan, ohutta crahaykseen soveltuvaa rideä hain. MItä olette itse mieltä kyseisestä pellistä? Ostin muutama päivä sitten krässäilyyn, toimii :) Ja toimii muutenkin. http//:www.musamaailma.fi |
Ostin muutama päivä sitten krässäilyyn, toimii :) Ja toimii muutenkin. Hyvä tietää tämä :) ehkä ensi viikolla sitten lautaskauppaan.. Pietu. |
Kärsänpuolikas 14.05.2006 22:24:12 (muokattu 14.05.2006 22:26:21) | |
---|
Ootteko testaillu tota istanbulin 21" traditional dark rideä? vaikutti tosi lupaavalta, vaikka yleensä tuntuvatkin, enemmän tollaseen jaskamusiikkiin olevia nuo istanbulit, niin sekä cräahäysääni, että rideys muuten kuulosti tosi hyvältä!! Ja nimenomaan, ohutta crahaykseen soveltuvaa rideä hain. MItä olette itse mieltä kyseisestä pellistä? On muuten käsittämättömän arsesta, ettei traditional sarjan hinnastoa ole Musamaailman sivuilla. Kaikki muut myytävät sarjat siellä on, ja tämä on Mel Lewiksen ohella juurikin se sarja joka minua kiinnostaa. IMHO. Edit. Niin siis asia unohtui pois postauksesta: kuinka monta mattia voin kukkarostani löytää, jos sen ostan? Voi halutessaan myös ilmoittaa hinnan euroina mattien sijaan. "If you can play, you can play anything. I don't like classifications." -Buddy Rich |
savopie 15.05.2006 21:35:30 | |
---|
On muuten käsittämättömän arsesta, ettei traditional sarjan hinnastoa ole Musamaailman sivuilla. Kaikki muut myytävät sarjat siellä on, ja tämä on Mel Lewiksen ohella juurikin se sarja joka minua kiinnostaa. IMHO. Edit. Niin siis asia unohtui pois postauksesta: kuinka monta mattia voin kukkarostani löytää, jos sen ostan? Voi halutessaan myös ilmoittaa hinnan euroina mattien sijaan. se maksaa 264€ Pietu. |
Brother Michael 16.05.2006 01:33:30 (muokattu 16.05.2006 01:33:49) | |
---|
Ja hiphei, varastan topiccia, hähää!! Nojoo....asiaan. Todennäköisesti ensi viikolla tulee peltikattaus uudistumaan ja Istanbulia olen ajatellut Musamaailmasta katsella, hinta kun tuntuu olevan varsin kilpailukelpoinen ja tarjonta laajaa, joten pitäisi mieleinenkin soundi löytyä. Nopealla haulla havaitsin kuitenkin, että pienoisia kestävyysongelmia on tuntunut noissa Istanbul Alchemy pelleissä olevan, mutta onko tosiaan noin ? Ei huvittaisi taas vuoden päästä olla uusimassa kupuun asti haljenneita peltejä. Vai liittyvätkö mahdolliset ongelmat kestävyyden kanssa johonkin tiettyyn sarjaan, esim. Rock tahi Sweet noin esimerkkeinä. Muitakin peltejä olen katsellut, mm. käytettynä, mutta mielellään tietysti samaa sarjaa ainakin crashit saisivat keskenään olla ja sekä Sabianit että Zildjianit ovat melkoisissa hinnoissa uutena, jos vertaa Istanbuliin. Ja Suomesta olen ostamassa, sillä testaamatta en mielellään menisi peltejäni hankkimaan. Meinl on tietysti myös yksi vaihtoehto, mutta niiden hintatasosta en itseasiassa hirmuisen tarkasti tiedä, kaiketi kalliimpia kuin Istanbulit, mutta halvempia kuin esim. Zildjianit ? (Amun ja Byzance sarjat siis). Kiits neuvoista jo näin etukäteen. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
hahuusko 16.05.2006 09:36:17 | |
---|
Nopealla haulla havaitsin kuitenkin, että pienoisia kestävyysongelmia on tuntunut noissa Istanbul Alchemy pelleissä olevan, mutta onko tosiaan noin ? Ei huvittaisi taas vuoden päästä olla uusimassa kupuun asti haljenneita peltejä. Minulla on ollut Alchemy Professional Rock Ride kohta 4 vuotta, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Crashien kanssa niitä kestävyysongelmia on tosiaan tainnut olla, mutta niistä ei ole omaa kokemusta. Meinl on tietysti myös yksi vaihtoehto, mutta niiden hintatasosta en itseasiassa hirmuisen tarkasti tiedä, kaiketi kalliimpia kuin Istanbulit, mutta halvempia kuin esim. Zildjianit ? (Amun ja Byzance sarjat siis). Amunit ainakin taitavat olla halvempiakin kuin Alchemyt. |
Hakki 16.05.2006 10:05:19 | |
---|
Mulla oli todellakin kestävyysongelmia Alchemyiden kanssa pari vuotta sitten, mutta valkattuani kerralla pellit joissa ei ole virheitä ovat ne kestäneet vallan loistavasti suht kovaakin käyttöä, en minä nyt millään hammastikuilla soita kuitenkaan. Alkuperäisiä valitessa ei tullut kiinnitettyä huomiota kun olin niin innoissani, my bad. while(true) {play(metal);} |