Roberto 14.05.2006 14:38:41 | |
---|
Bonzo on rumpumaailman hendrix. Jos hänet ottettaisiin nykyaikaan ei hän olisi enää niin ihmeellinen, puolet kaikesta hypetyksestä on vain ymparille kehittynyttä. Sitä ei voi kiistää etteiko molemmilla olisi ollut suuri vaikutus musiikkiin ja soittamiseen. Samaa voi sanoa monesta nykypäivän rumpalista. Kyllä Vinnie Paulinkin soiton tunnistaa ilman bändiä. Jos ei kuuntele kuin tietynlaista musiikkia ei ole kuin tietynlainen näkemys. Tämäkin on taas niin tätä. Hauskaa kuinka rumpumaailmastakin löytyy kaiken maailman Eric Johnssoneitä joka sanoo kuulevansa onko kitara piuhassa kullatut plugit ja minkä merkkiset patterit on särö spedussa.... Itse henk.kohtaisesti pidän bonzon soundia aika paskana ei istu minun makuun. Mutta en halua yhtään aliarvioda sitä kuinka hienosti ja hyvä soundisesti ne tallennettu aikanaan. Itse kuuntelen mieluummin aina muusiikkia joka on nauhoituttu hyvin , suondit on iso osa sitä levyä monen vanhemman musiikin ongelma on huonot soundit, vanhat levyt ei vaan "potki" niin kuin uudet. HOHO!!! |
HeavyMachinery 14.05.2006 15:49:03 | |
---|
HOHO!!! Etkö keksinyt parmepaa kommenttia, kun nilkoille napsautettiin ? Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
markkuliini 14.05.2006 15:51:26 | |
---|
Etkö keksinyt parmepaa kommenttia, kun nilkoille napsautettiin ? Kyllä minäkin olen aika eri mieltä sun kanssa tuosta Hendrix-kommentista.... www.vasamayhtye.com |
Jupi57 14.05.2006 18:57:55 | |
---|
Piti kaivaa BBC-sessions esille ja kuunnella "Since I`ve Been Losing You", "Dazed and Confused", "Stairway to Heaven.... Esim. noissa on Bonhamilla ja setillä tilaa; ja eri nyansseja kuultavissa. Kontrolloitu tuo basarin soundi on. Kelpaa minulle, mutta ei kai ole ainoa oikea. ...ilman muodollista koulutusta. Ehkäpä juuri siksi. Bonzo on rumpumaailman hendrix. Nuorina kuolivat molemmat; huumeisiin. Okei, Bonzo tukehtui oksennukseensa, mutta alkoholin käytön seurauksena. Samoin hyvin harvan virvelin soundi on yhtä tunnistettava, kuin 6,5 tuumaisen Supraphonickin. Jo 5 tuumaisessa on se tunnistettavuus... suondit on iso osa sitä levyä monen vanhemman musiikin ongelma on huonot soundit, vanhat levyt ei vaan "potki" niin kuin uudet. Totta, mutta oikeastaan noita vanhoja juttuja pitäisikin kuunnella oikealla levysoittimella ja 1-tie kaiuttimilla yms. varustuksella : ) |
hollmi-5 14.05.2006 19:01:18 | |
---|
Etkö keksinyt parmepaa kommenttia, kun nilkoille napsautettiin ? Olisin keksinyt vaikka mitä, mutta tuskin kannattaa miehelle, jolle Bonzon soundi on paska, mitään kertoa. Olethan mielipiteesi jo muodostanut. Sääli sinänsä. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
drum_man 14.05.2006 20:42:25 | |
---|
Bonzon soundi on mitä parhain... Ainut rumpali, jonka rumpuraitoja jaksan kuunnella ilman muuta bändiä! Loistavaa, loistavaa "Boy, you've got a right foot like a rabbit." |
ddrum54 14.05.2006 21:02:52 | |
---|
Nuorina kuolivat molemmat; huumeisiin. Okei, Bonzo tukehtui oksennukseensa, mutta alkoholin käytön seurauksena. Niin kävi Jimillekin. ( Tai nojoo, unilääke = huume.) He had spent the night with his German girlfriend, Monika Dannemann, and likely died in bed after drinking wine and taking nine Vesperax sleeping pills, then drowning in his own vomit. 2`n 4 |
Bonzon soundi on mitä parhain... Ainut rumpali, jonka rumpuraitoja jaksan kuunnella ilman muuta bändiä! Loistavaa, loistavaa On vissiin tullu sitte kuunneltua aika paljon musaa. ;) http//:www.musamaailma.fi |
HeavyMachinery 14.05.2006 21:41:27 | |
---|
Kyllä minäkin olen aika eri mieltä sun kanssa tuosta Hendrix-kommentista.... Molemmat kehittivät PALJON uutta ja mullistavaa siiheen aikaan nähden jossa elivät, ei ne nykypäivässä olisi enää mitään MacGyvereitä :) En halua vähätellä kummankaan osuttaa musiikin historiassa mutta nyt on jo 2000 luku ja nämä kaverit on historiaa. Olisin keksinyt vaikka mitä, mutta tuskin kannattaa miehelle, jolle Bonzon soundi on paska, mitään kertoa. Olethan mielipiteesi jo muodostanut. Sääli sinänsä Juju on juuri siinnä en itse haluaisi omiin rumpuraitohini sen tyylistä soundia. Aikanaan ne soundit on olleet hienot. Ja parasta antia ne on sen aikalaisista nauhoituksista, mutta ne ei ole minun makuuni. Otetaanpa radikaaliksi esimerkiksi vinne paul kun siitä on tässä puhuttu. Miltä kuulostaisi panteran Cowboys from hell jos sen rummut olisi nauhoitettu samalla tekniikalla ja samanlaisilla vireillä kuin bonhamin ? Totta, mutta oikeastaan noita vanhoja juttuja pitäisikin kuunnella oikealla levysoittimella ja 1-tie kaiuttimilla yms. varustuksella : ) Tässä puhuu jupi niin asiaa kuin voi ! Itse haaveilen Tivoli-mono radiosta juurin tämän takia. Siinnä on hienoa vanhan ajan soundi.... Asia joka on kaduttanut jälkeen päin ihan sutena on se että tuli silloin CD-Revollution aikaan myytyä vinyylit ja soitin pois kun aattelin että mikäs siinnä ostetaan samat cd:llä ja paskan marjat eihän ne kuulosta yhtään samalta cd:llä kuin vinyylinä sinne meni nekin zeppeliinit ja ac/dc:n vinyylit oikeastaan ainut oli että G'nR:rän illusionit kuulosti jo aika samalta cd:n ja vinyylinä, mutta nä re-masterit on perseestä. Asia joka kiehtoo kovasti on se että miltä bonzo soundaisi nyky aikaisella nauhoitus tekniikalla. Itse mies oli kummiskin aika ilmiömäinen kapuloitsija. Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
markkuliini 14.05.2006 21:52:29 | |
---|
En halua vähätellä kummankaan osuttaa musiikin historiassa mutta nyt on jo 2000 luku ja nämä kaverit on historiaa.
Aika moni tuntemani kitaristi on asiasta aivan eri mieltä. Minä myös. Vaikka Hendrixilla oli huima tekniikka (ja moni nykykitaristi osaa soittaa yhtä teknisesti vaativia asioita) hänen tärkein antinsa oli aivan huikea ILMAISUVOIMA. Sano kenellä nykykitaristilla on vastaava. www.vasamayhtye.com |
Migo 14.05.2006 21:54:35 | |
---|
Aika moni tuntemani kitaristi on asiasta aivan eri mieltä. Minä myös. Vaikka Hendrixilla oli huima tekniikka (ja moni nykykitaristi osaa soittaa yhtä teknisesti vaativia asioita) hänen tärkein antinsa oli aivan huikea ILMAISUVOIMA. Sano kenellä nykykitaristilla on vastaava. K.H :D XD Niinpä.. |
Davos 14.05.2006 21:55:14 | |
---|
Aika moni tuntemani kitaristi on asiasta aivan eri mieltä. Minä myös. Vaikka Hendrixilla oli huima tekniikka (ja moni nykykitaristi osaa soittaa yhtä teknisesti vaativia asioita) hänen tärkein antinsa oli aivan huikea ILMAISUVOIMA. Sano kenellä nykykitaristilla on vastaava. Ynkkä! |
markkuliini 14.05.2006 21:56:22 | |
---|
K.H :D XD ? www.vasamayhtye.com |
south_of_heaven 14.05.2006 21:57:11 | |
---|
? Kirk Hemmettiin vissiin viittaa vieläkin naurattaa itki south_of_heaven |
Migo 14.05.2006 21:58:29 | |
---|
Kirk Hemmettiin vissiin viittaa vieläkin naurattaa Joo, olen totisesti aivan älyttömän vitsikäs kaveri...mies joka nauraa omille jutuilleen, muiden katsoessa kauhuissaan. Niinpä.. |
kampela 14.05.2006 21:59:37 (muokattu 14.05.2006 22:55:09) | |
---|
Aika moni tuntemani kitaristi on asiasta aivan eri mieltä. Minä myös. Vaikka Hendrixilla oli huima tekniikka (ja moni nykykitaristi osaa soittaa yhtä teknisesti vaativia asioita) hänen tärkein antinsa oli aivan huikea ILMAISUVOIMA. Sano kenellä nykykitaristilla on vastaava. Fredrik Thornendal, mielipide juttujahan nää tietty on. Asiaa tietty vaikuttaa sekin etten oo ikinä Hendrixiä diggaillut. Joo kyllä mäkin Bonhamia nykysaundeilla haluisin kuulla, ei nuo klipit minuun semmosta vau! mitkä saundit efektiä tehnyt. http//:www.musamaailma.fi |
Jupi57 14.05.2006 22:00:19 | |
---|
tärkein antinsa oli aivan huikea ILMAISUVOIMA
Jimi tai john, miten sen Juice sanoikaan "Siinä soitti mies ja vehkeet, eikä pelkkä nimi" |
markkuliini 14.05.2006 22:00:25 | |
---|
Joo, olen totisesti aivan älyttömän vitsikäs kaveri...mies joka nauraa omille jutuilleen, muiden katsoessa kauhuissaan. Niin joo. Se. Olisihan se pitänyt noilla vihjeillä arvata... www.vasamayhtye.com |
markkuliini 14.05.2006 22:01:09 | |
---|
Fredrik Thornendal. Kuka? Kerro lisää... www.vasamayhtye.com |
Davos 14.05.2006 22:03:44 (muokattu 14.05.2006 22:03:51) | |
---|
Kuka? Kerro lisää... Meshuggahin kitaristi/säveltäjä |